مهاجرت به کشور انگلستان

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

در راستای تقاضای افراد بر آن شدیم تا در مورد اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان در سال 2021 شما را از آخرین قوانین این موضوع آگاه سازیم. ازدواج اتباع خارجی و آثار اقامتی و تابعیتی آن در کشور انگلستان شرایطی دارد که در راس آن اثبات واقعی بودن رابطه و ازدواج و همچنین عدم سوء استفاده از رابطه و ازدواج تنها برای کسب اقامت بریتانیا قرار دارد.

  • آیا می توان با ازدواج با یک تبعه انگلستانی به اقامت و یا تابعیت این کشور دست یافت؟
  • پروسه اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در این کشور چه مقدار زمان خواهد برد؟

یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور انگلستان، ازدواج یا رابطه نامزدی با فردی است که اقامت دائم یا شهروندی کشور مذکور را دارا می باشد. اثبات این امر به ویژه برای افرادی که در کشور انگلیس با هم زندگی می‌کنند آسان تر است. در راستای همین موضوع و شرایط اخذ اقامت از سایر طرق با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

اعلام ازدواج و اخذ اقامت و تابعیت در انگلستان

قبل از وقوع عقد ازدواج یا تشکیل زندگی زناشویی، زوجین موظف هستند موضوع را به اداره های ثبت محلی اعلام نمایند. پیش از اعلام زوجین باید به مدت 7 روز در بریتانیا یا در ولز اقامت کنند و نداشتن اقامتگاه مشترک در این 7 روز ایرادی ندارد. در این زمان، مامور ثبت به طور جداگانه با زوجین مصاحبه می کند و طی آن از واقعی بودن رابطه اطمینان حاصل می کند. از همین رو منطقی است که زوجین تمام اطلاعات شخصی و اساسی مربوط به طرف مقابل را بدانند. در صورت تایید واقعی بودن رابطه، سند اعلام توسط مامور برای امضاء به زوجین تسلیم می شود.

قوانین اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

اگر متقاضی اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در این کشور را از طریق ازدواج با تبعه انگلیس کسب نموده باشد. همچنین موظف است به مدت 3 سال در این کشور بود. در این مدت بیش از 270 روز خاک این کشور را ترک نکرده باشد. همچنین نیاز است به مدت 12 ماه تا زمان تسلیم درخواست، بیش از 90 روز خاک انگلستان را ترک نکرده باشد. عنصر نامطلوب نباشد، بدین معنا که سابقه کیفری یا دستگیری توسط پلیس را نداشته باشد. علاوه بر آشنایی با زبان انگلیسی، قصد اقامت در انگلیس را نیز داشته باشد.

در مقابل اگر متقاضی اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در کشور مذکور، با شخصی غیر از تبعه انگلیس ازدواج کند. باید به مدت 5 سال در خاک این کشور بوده و در روز درخواست اجازه اقامت دائم را داشته باشد. در طول این 5 سال بیش از 450 روز از خاک این کشور بیرون نرفته باشد. طی 12 ماه تا روز اعلام درخواست، بیش از 90 روز از خاک کشور فوق بیرون نرفته باشد. عنصر نامطلوب شناخته نشود، یعنی سابقه دستگیری توسط پلیس و سابقه کیفری نداشته باشد. علاوه بر داشتن آشنایی با زبان انگلیسی قصد اقامت در خاک انگلیس را نیز داشته باشد. در مورد شرایط اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج در مقاله مشخص شده بیشتر مطالعه فرمائید.

شرایط اقامت و تابعیت انگلستان از طریق ازدواج

از جمله شرایط اخذ اقامت و تابعیت بریتانیا از طریق رویه ازدواج به شرح زیر است:

  • متقاضی اخذ اقامت باید 18 سال تمام داشته باشد.
  • وضعیت تاهل فرد باید شفافیت داشته باشد، بدین معنا که چند همسری در این کشور پذیرفته نیست.
  • خروج از خاک این کشور پیش از پایان مهلت 6 ماهه‌ ویزا باید توسط متقاضی ثابت گردد.
  • متقاضی باید ثابت نماید که توانایی پرداخت هزینه های خود را طی این مدت 6 ماهه دارا است.

تعداد مهاجرینی که در سال های اخیر به این کشور از طریق ازدواج اقدام نموده اند در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

تعداد مهاجرین به انگلیس از طریق ازدواج

ویزای نامزدی و اخذ اقامت و تابعیت بریتانیا

افرادی که تقاضای ویزای دیدار به منظور نامزدی را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • قصد نامزدی به منظور ازدواج واقعی باشد. از همین طریق به خاک انگلیس ورود نمایند.
  • هدف ثبت ازدواج در خاک این کشور باشد.
  • اغلب رسیدگی به چنین درخواستی 3 هفته زمان می برد.
  • اعتبار ویزای نامزدی 6 ماه است.

مدارک لازم اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

پس از طی مراحلی که در قسمت پیش توضیح داده شد متقاضی می تواند با تسلیم مدارک زیر درخواست اقامت را از طریق ازدواج مطرح نماید:

  • ارائه پاسپورت جدید و قدیم
  • مدارک شناسایی
  • عقدنامه
  • اثبات رابطه زوجیت از طریق عکس و فیلم مراسم عروسی و غیره
  • تحویل فرم پر شده درخواست ویزا
  • مدرک زبان آیلتس در زمینه مهارت های زندگی
  • تکمیل فرم اسپانسر شیپ و امضاء آن توسط همسر
  • 2 قطعه عکس در اندازه 4 در 6
  • مدارک مربوط به وضعیت مالی از جمله منبع درآمد و حساب بانکی متقاضی (حداقل حقوق 18600£ (پوند) در سال است)
  • مدارک مربوط به واقعی بودن رابطه و قصد ازدواج از جمله عکس ها و فیلم ها، پرینت تماس ها و ایمیل ها و همچنین سفرهای مشترک

هزینه اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

هزینه اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

برای افرادی که پاسپورت یا مدارک مهاجرتی حاکی از یکی از موارد زیر باشد. یک هزینه 35£ (پوند) برای اعلام باید پرداخت شود:

  • دارای وضعیتی پایدار و مستقر در انگلیس باشند.
  • مشمول قوانین مهاجرتی نشوند.
  • ویزای دیدار به منظور ازدواج یا زندگی مشترک داشته باشند.
  • از سوی اتحادیه اروپا محق برای اخذ اقامت دائم در بریتانیا باشند.

اگر هیچ کدام از مدارک فوق‌ را نداشته باشند باید 47£ (پوند) برای اعلام پرداخت کنند و موارد زیر را رعایت نمایند:

  • نشانی خود را با جزئیات اعلام نمایند.
  • اگر نشانی خارج از خاک این کشور باشد یک نشانی تماس در انگلیس اعلام کنند.
  • جزئیات هویتی قبلی و فعلی خود را اعلام نمایند.
  • عکس پاسپورتی

آثار حقوقی اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

باید در نظر داشته باشید که در انگلستان ازدواج از وجوه مختلف، دسته بندی های متفاوتی دارد. یکی از این دسته بندی ها ثبت ازدواج به شکل حقوقی و مذهبی است. بر اساس نوع ازدواجی که طرفین می‌خواهند ثبت کنند باید به نهادها و مقامات مسئول رجوع کنند. در نوع ازدواج حقوقی باید به مقامات دولتی و در نوع ازدواج مذهبی باید به مقامات مذهبی کلیسا رجوع کنند. در بسیاری از در بسیاری از مواقع بنا به دلایلی صرفاً ثبت ازدواج مذهبی در کلیسا کافی نیست و زوجین باید ازدواج خود را به صورت حقوقی هم ثبت کنند.در سال‌های اخیر نهاد ازدواج در سرتاسر دنیا تغییرات بسیاری داشته و انگلستان هم از این موضوع مستثنی نیست. مثلا حداقل سن افراد برای انعقاد ازدواج در انگلستان 16 سال است و اگر طرفین ازدواج زیر 18 سال و بالای 16 سال سن داشته باشند باید با اجازه والدین و یا قیم قانونی خو و یا یک وکالتنامه از سوی آنها به نهادهای ذیصلاح برای ثبت ازداج مراجعه کنند.

مثلاً یکی از قوانین ازدواج این است که برخی از خویشاوندان بر اساس قانون از ازدواج با یکدیگر ممنوع شدند و همچنین ازدواج همجنسگرایان از سال 2014 در کشور انگلستان به رسمیت شناخته شده است. نهاد ازدواج آثار حقوقی متعددی را در بر می‌گیرد مثلاً با به رسمیت شناختن ازدواج، اگر یکی از طرفین اقامت این کشور را نداشته باشد، پس از اینکه دولت انگلستان این ازدواج را به رسمیت بشناسد، فرد می تواند درخواست اقامت دهد. از آثار حقوقی دیگر به بحث‌های مالی، نگهداری فرزند، اخذ تابعیت نیز می توان اشاره کرد:

راه های اخذ اقامت انگلستان

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

آن دسته از متقاضیان اخذ اقامت و تابیعت از طریق ازدواج در این کشور، که قبل از اخذ ویزای نامزدی دارای ویزای کار یا تحصیل با بیش از 6 ماه اعتبار هستند، می توانند ویزای پیشین خود را به ویزای مربوط به ازدواج تبدیل کنند. در صورتی که متقاضی از قبل ویزای اقامت داشته باشد قادر خواهد بود. همچنین به مدت 2 سال دیگر آن را تمدید نماید. متقاضیانی که هیچ گونه ویزای این کشور را نداشته باشند می توانند از همان ابتدا یک ویزای 27 ماهه اخذ نمایند. در این خصوص مطالعه مقاله نحوه گرفتن ویزای انگلستان به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در بریتانیا، گذشت 2 سال کامل از اقامت در انگلیس است. فرزندان متقاضی که سن آنها کمتر از 18 سال تمام است نیز می توانند همزمان با متقاضی تقاضای ویزا را به عنوان وابسته به این کشور تقدیم کنند. موضوع ازدواج و آثار حقوقی آن زمانی برای شخص خارجی ارزنده است که آن ازدواج واقعی باشد نه صوری. شما می توانید برای اخذ اقامت کشور فوق و آگاهی از سایر راه های مهاجرتی به انگلیس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مهاجرت به انگلستان را از طریق لینک مذکور و مراجعه یه سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *