مهاجرت تحصیلی انگلستان

ویزای گاردین انگلستان

ویزای گاردین انگلستان

همچنان سوالات زیادی در مورد ویزای گاردین انگلستان از سوی شهروندان ایرانی در سال 2023 پرسیده می شود که دغدغه خانواده ها برای فرزندان است. این ویزا از جمله ویزاهایی است که جهت تحصیل فرزندان به قیم یا سرپرست آن بچه تعلق می گیرد. شرایط برای اخذ ویزای گاردین در سال های اخیر تغییر یافته است و عموما مدارک و شرایط خاصی برای اخذ این ویزا از سوی اتباع ایرانی خواسته می شود.

  • شرایط اخذ ویزای گاردین انگلستان برای شهروندان ایرانی به چه صورت می باشد؟
  • این ویزا به پدر یا مادر و یا هر دو تعلق می گیرد؟
  • آیا اجازه کار هم وجود دارد؟

برای تحصیل فرزندانی که به سن قانونی نرسیده اند امکان تحصیل در آن کشور زمانی وجود دارد که یک قیم یا سرپرست برای او در آن کشور وجود داشته باشد. معمولا شرایط اخذ این نوع ویزا در سالهای اخیر دستخوش تغییر شده است. البته اگر برای تحصیل در مدارس شبانه روزی اقدام گردد نیاز به قیم نیست و می توان ساده تر اقدام به اخذ ویزا نمود. برای اخذ مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

اخذ ویزای گاردین انگلستان

هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا راغب به تحصیل در کشور انگلستان هستند. حتی در سنین کم نیز این تقاضاها وجود دارد. والدین همواره تمایل به تحصیل فرزندشان در خارج از کشور داشته اند. ویزای گاردین انگلستان راه‌ حلی است که جهت تحصیل کودکان سن کمتر از 12 سال در انگلستان در نظر گرفته شده است. به طور کلی مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان به گروه های ذیل تقسیم بندی می شوند:

  • مقطع تحصیل مختص سنین 3 الی 7 سال
  • مقطع تحصیلی مختص سنین 7 الی 13 سال
  • مقطع تحصیلی مختص سنین 13 الی 18 سال
  • مقطع تحصیلی کارشناسی
  • مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
  • مقطع تحصیلی دکترا و بالاتر

این ویزا را در اداره مهاجرت انگلستان با نام Parent of a Tier 4 child visa معرفی می نمایند و اگر خانواده ای بخواهد برای فرزند زیر 12 سال خود برای تحصیل در انگلستان اقدام نماید این فرصت وجود دارد تا با اخذ این ویزا کنار فرزند خود باشد. البته حق و حقوقی که برای والدین پیش بینی شده است با سال های اخیر متفاوت است.

مزایا و شرایط ویزای گاردین انگلستان

در راستای اخذ ویزای گاردین و همچنین تمدید آن شرایطی را اداره مهاجرت پیش بینی نموده است:

  • مدت اجازه اقامت این ویزا معمولاً 6 یا 12 ماه می باشد.
  • پس از مدت 12 ماه به طور همزمان تا زمانی که فرزند شما به سن 12 سالگی برسد امکان تمدید است.
  • پس از اتمام ویزا، ویزای کوتاه تری به شما داده می شود تا فرزندان ویزای خود را تمدید کنند.
  • شما باید وقتی ویزای شما و فرزند منقضی می شود انگلستان را ترک کنید.
  • نمی توانید به یک دسته دیگر ویزا تغییر دهید اگر فرزند شما برنامه ادامه تحصیل نداشته باشد.
  • برای تمدید و تبدیل ویزا باید واجد شرایط ویزای جدید باشید.

مزایای این ویزا این است که می توان این ویزا را به برخی ویزاهای انگلستان تبدیل نمود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای گاردین

متقاضی جهت اخذ ویزای گاردین انگلستان می بایست مدارک ذیل را تهیه و ارائه نماید:

  • ارائه پاسپورت جدید یا مدارک هویتی متقاضی
  • ارائه آزمایشات در زمینه بیماری سل (در صورتی که عضو یکی از کشورهای عراق، افغانستان و سایرمی باشید). ضمنا نام کشور ایران در لیست این کشورها ذکر نگردیده است.
  • سند مالکیت در خارج از خاک انگلستان
  • مدارکی که دال بر تمکن مالی متقاضی جهت تامین هزینه های خود و فرزندش باشد. البته این مدارک می تواند مربوط به خویشاوندان وی نیز باشد که بتوانند او را حمایت مالی نمایند.

کلیه مدارک فوق الذکر بایستی به زبان انگلیسی ترجمه شده و به امضای مترجم برسد. والدینی که قصد اخذ ویزای Parent Tire 4 را دارند، پاسپورت آنها بایستی حداقل یک صفحه خالی داشته باشد.

تایید مدارک ویزای گاردین انگلستان

برای تایید کپی مدارک، می بایست آنها را به فرد صلاحیت ‌دار ارائه نمایید. از آنها بخواهید در انتهای مدارک شما متن مدرک کپی ارائه شده با اصل آن مطابقت دارد را نوشته و امضا نماید. در پایان تاریخ همان روز را نیز بنویسد. لازم به ذکر است فرد مذکور ممکن است بابت انجام این عمل مبلغی را از شما اخذ کند. افرادی که جهت تایید مدارک خود می توانید از آنها کمک بخواهید، می بایست متخصص و مورد اعتماد باشند. این افراد می توانند در لیست ذیل وجود داشته باشند:

  •  مدیر بانک
  • وکیل
  • دندانپزشک
  • حسابدار ماهر و حرفه ای
  • مشاور حقوقی یا دفتر اسناد رسمی
  • معلم یا نویسنده

اما نزدیکان شما یا کسانی که در محل زندگی شما سکونت داشته باشند یا به نوعی با شما در ارتباط باشند، مجاز به تایید مدارک نیستند.

تایید مدارک ویزای گاردین انگلستان

نحوه درخواست ویزای Parent Tire 4 انگلیس

افرادی که متقاضی ویزای Parent Tire 4 هستند، به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

خارج از خاک کشور انگلستان: والدینی که در خارج از خاک انگلستان هستند، بایستی جهت اخذ ویزا از طریق آنلاین اقدام نمایند. در این صورت بایستی عکس و اثر انگشت شما در مرکز تقاضای ویزا گرفته شده و داشته باشید. چنانچه در کشورهای خاصی اقامت دارید، این احتمال وجود دارد که انجام امور شما سریع تر صورت گیرد. اگر خود شما نیز برای تحصیل به کشور انگلستان یا سایر کشورهای دیگر مهاجرت نمائید شرایط تحصیل رایگان برای فرزندان شما در آن کشور نیز وجود خواهد داشت. در مورد تحصیل در اروپا در یان نوشتار مطالعه فرمائید.

داخل کشور انگلستان: والدینی که در خاک این کشور هستند و درخواست تمدید ویزای خود را دارند. در این صورت بایستی به صورت حضوری نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. معمولا تقاضا از خاک ایران بسیار سخت تر است زیرا مادامی که شما وارد خاک انگلستان شده باشید قسمت سخت کار را طی نموده اید و اگر بخواهید برای از خارج انگلستان اقدام نمائید باید مدارک خوبی را برای اولین ورود به خاک انگلستان دارا باشید.

هزینه های تمدید ویزای گاردین انگلستان

هزینه های تمدید ویزا با توجه به چگونگی درخواست، متغییر می باشد به طور مثال:

  • اگر مایل به انجام آن از طریق پست هستید، مبلغ 811£ (پوند) باید پرداخت نمایید
  • اما چنانچه به صورت حضوری مایل به درخواست باشید، مبلغ 311.1£ (پوند) هزینه در بر دارد.

معمولا برای مراجعه حضوری بایستی از قبل وقتی را با اداره مربوطه هماهنگ نمود.

تمدید ویزای گاردین انگلستان

چنانچه والدین و فرزندان شرایط مربوط به ویزای گاردین انگلستان را همواره داشته باشند، مجاز به تمدید آن خواهند بود. جهت تمدید ویزا ملزم به برگشت به کشور مبداء نیستید و از همان کشور انگلستان می توانید درخواست تمدید ویزا دهید. توجه داشته باشید که این مراحل بایستی حداقل یک ماه قبل از تاریخ انقضای ویزا انجام گیرد. طول مدت اعتبار این ویزا 1 سال بوده و هر بار در صورت واجد شرایط، می توان به مدت 12 ماه تمدید نمود.

درخواست تمدید ویزا گاردین بریتانیا

چنانچه از طریق پست اقدام به ارائه درخواست ویزای گاردین انگلستان نموده باشید، به مدت 8 هفته به طول خواهد انجامید. اگر به صورت حضوری و شخصا مراجعه نموده باشید، در همان روز انجام می گردد. اما اگر مدارک ارسالی شما شامل پیچیدگی و نقایصی باشد، از طریق تماس با شما درخواست ارائه مدارک بیشتر می ‌گردد. در این صورت مدت زمان پروسه تمدید ویزا بیشتر خواهد شد. این مورد شامل گزینه های ذیل می باشد:

  • این که لازم باشد پشیبان و اسپانسر شما تایید گردد.
  • چنانچه نیاز به مراجعه حضوری شما جهت انجام مصاحبه باشد.
  • اگر مشخص گردد که جرمی را مرتکب شده اند و این قبیل موارد.

در این زمینه پیشنهاد می شود قبل از تمدید ویزا از وکیل خود در انگلستان کمک بگیرید.

ویزای گاردین انگلستان و شرایط صدور برای ایرانیان

همان طور که گفته شد ویزا گاردین کشور انگلستان برای والدینی که واجد شرایط باشند و مایل به تحصیل فرزندان 4 تا 17 سالشان در مدارس روزانه این کشور هستند، صادر می شود تا به عنوان قیم یا سرپرست فرزندشان را حمایت کنند. طبق اطلاعات رسمی موجود در سایت رسمی کشور انگلستان زمان درخواست این ویزا برای متقاضیان خارج از انگلستان 6 ماه قبل از شروع دوره است و معمولا ظرف 3 هفته به نتیجه می رسد.

این ویزا دغدغه بسیاری از والدین برای مهاجرت فرزندانشان به خارج از کشور را برطرف کرده است و به دلیل فراهم شدن شرایط برای همراهی فرزند و ایجاد شدن راه ورود به کشور انگلستان متقاضیان زیادی دازذ. سوالی که در این بخش به آن می پردازیم شانس ایرانیان برای اخذ ویزای گاردین کشور انگلستان می باشد ،در سال های اخیر شرایط صدور ویزای گاردین برای ایرانیان به دلایلی مانند موقعیت جهانی ایران، ارزش پاسپورت و واحد پولی، با دشواری مواجه شده و اقدام برای این ویزا قطعا بایستی توسط افراد حرفه ای و متخصص وبا ارائه مدارک لازم شامل گواهی اثبات تمکن مالی و طی کردن روند قانونی صورت بگیرد

لیست مدارس روزانه بین المللی کشور انگلستان عبارتند از:

نام مدرسهشرح
Abingdon Schoolبرای پسران،شبانه روزی، روزانه
Reddam House Berkshireآموزش مختلط، شبانه روزی، مهد کودک،
Bangor Independent Schoolآموزش مختلط، روزانه، آمادگی
Bede’s Schoolآموزش مختلط، شبانه روزی، ارشد
Bangor Independent Schoolآموزش مشترک، شبانه روزی، مختلط
Ashville Collegeآموزش مختلط، شبانه روزی، پیش آمادگی

بررسی ویزای گاردین انگلستان

با توجه به مطالب فوق الذکر، در مجموع ویزای Tire 4 مختص شرایط ویزای تحصیلی در انگلستان می باشد. چنانچه سن متقاضی زیر 18 سال باشد، ویزای Child Tire 4 به او تعلق می گیرد. اگر سن متقاضی تحصیل در انگلستان زیر 12 سال باشد، ضروری است پدر یا مادر وی همراه او باشند. اما جهت اخذ ویزای گاردین انگلستان بایستی والدین و فرزند واجد شرایط دریافت این ویزا باشند. لازم به ذکر است این ویزا قابل تمدید به صورت دوره‌های یکساله است اما قابل تبدیل به دیگر ویزاها نیست. درصورت کپی بودن مدارک، باید یک مقام معتبر صلاحیت ‌دار مانند وکیل از طریق امضا و درج تاریخ آن را تایید نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای گاردین انگلستان و مهاجرت به انگلستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. این موسسه از طریق مشاوره ‌های تخصصی مطابق با شرایط خود و فرزندتان، شما را در راه تحقق اهداف یاری می ‌نماید. انجام اموری مانند مهاجرت به انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی، اقامت دائم در انگلستان و غیره را می ‌توانید به این موسسه بسپارید. با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به صورت رایگان امکان دریافت راهنمایی و مشاوره برای شما عزیزان فراهم است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *