مهاجرت به کشور سنت کیتس

ازدواج در سنت کیتس

ازدواج در سنت کیتس

یکی از روش های بدست آوردن اقامت کشور سنت کیتس، ازدواج در سنت کیتس می باشد که در این نگارش مورد بررسی قرار می گیرد. دین اکثریت مردم سنت کیتس مسیحی است و اکثر ازدواج آنها در حضور یک کشیش و به صورت مذهبی برگزار می شود. البته با درخواست خود می توانید در دادگاه و به صورت مدنی ازدواج کنید. سنت کیتس و نویس همچنین به دلیل زیبایی و جذابیت های توریستی خود مقصد ماه عسل می باشد و بسیاری از افراد خارجی با ازدواج در این کشور ماه عسل خود را سپری می کنند. برای ازدواج در این کشور نیازی به دریافت اقامت ندارید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری درباره اخذ ازدواج در سنت کیتس داده اند.

زندگی در سنت کیتس

در حدود 1200 مایلی میامی آمریکا، دو جزیره کوچک به نام نویس و سنت کیتس در کارائیب فدراسیون سنت کیتس و نویس را تشکیل می دهند. با در اختیار داشتن ملکه انگلیس به عنوان رئیس دولت (فرماندار کل نماینده ملکه در جزیره است)، فدراسیون بخشی کاملا مستقل و معتبر از کشورهای مشترک المنافع انگلیس است. این جزایر بسیاری از جاذبه های گردشگری محبوب مانند جنگل های بارانی، سواحل زیبا، استراحتگاه های کلاس جهانی و مکان های تاریخی را ارائه می دهند. لذا زندگی و سفر به این کشور می تواند تجربه ای فوق العاده را در اختیار شما قرار دهد. این کشور که کاملا انگلیسی زبان است به مقصدی عالی برای سفر و بازدید تبدیل شده است. این دو جزیره کوچک حدودا 53 هزار نفر جمعیت دارد و ریشه اصلی مردم آن به آفریقا بر می گردد که از بردگان مستعمره انگلستان و فرانسه بوده اند.

در نمودار زیر می توانید آمار گردشگران در سنت کیتس و نویس را در سالیان گذشته مشاهده کنید:

آمار گردشگران در سنت کیتس و نویس

الزامات اخذ اقامت سنت کیتس از طریق تولد و ازدواج

اشخاص متقاضی ملزم می باشند که اسناد و مدارک مذکور را به کمیسیون عالی این کشور تحویل دهند. بعد از تولد فرزند، والدین ملزم به تهیه و همچنین معرفی منزلی به اداره مهاجرت این کشور می باشند. البته به شرطی که این منزل مسکونی دارای شرایط مناسب باشد. لازم به ذکر می باشد که کلیه مدارک و هم چنین کلیه فاکتورها که بیانگر تهیه نمودن مسکن در این کشور باشد به ازای هر سال در میان سایت اداره مهاجرت این کشور منتشر خواهد شد.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این می باشد که اشخاص ملزم به در نظر گرفتن این موضوع می باشند که تازگی محدودیتی برای جذب نمودن مهاجر در این کشور به وجود آمده است. بر اساس این محدودیت مهاجرین هم وطن و همچنین مهاجرینی که دارای تابعیت افغانستان می باشند به غیر از در نظر گرفتن نظر از محل سکونت آنها از ورود مهاجرین ممانعت می کنند. مگر در صورتی که حق اقامت در کشور دیگری را دارا باشید.

قوانین ازدواج در سنت کیتس

طبق قوانین سنت کیتس افراد خارجی چنانچه قبلا اقامت سنت کیتس را نداشته باشند، پس از ازدواج با یک شهروند سنت کیتس، حق دارند اقامت سنت کیتس را بلافاصله دریافت کنند. لذا هر شخصی که با شهروند سنت کیتس ازدواج کرده باشد می تواند بلافاصله در این کشور زندگی کند. قانون اساسی در مورد مدت زمان گذشته شده از ازدواج هیچ سخنی نگفته لذا بدون در نظر گیری مدت زمان ازدواج فرد خارجی می تواند اقامت سنت کیتس را دریافت کند. البته لازم به ذکر است که در صورت مشخص شدن سوری بودن ازدواج اقامت فرد باطل می شود و در جزو لیست افراد سیاه قرار می گیرد و نمی تواند در این کشور حضور داشته باشد. همچنین چنانچه فرد ازدواج کرده دارای فرزند از فرد دیگر باشد در صورت موافقت همسر می تواند فرزند را به کشور بیاورد.

اخذ تابعیت و ازدواج در سنت کیتس

طبق قوانین این کشور هر فرد خارجی در صورت ازدواج با یک شهروند سنت کیتس و نویسی علاوه بر اقامت نیز می تواند تابعیت و شهروندی سنت کیتس را تقاضا کند و پاسپورت سنت کیتس را بدست آورد. دوره انتظار 3 ساله یا 5 ساله یا هر دوره انتظار برای دریافت تابعیت در قوانین نیامده است. به عبارت دیگر کسی که با یک شهروند ازدواج می کند حق دارد در هر زمان پس از ازدواج تابعیت سنت کیتس و نویس درخواست کند. اما این بدان معنا نیست که به چنین افرادی تابعیت اعطا می شود. قانون اساسی در بخش 92 دارای یک نکته مهم است:

به شرطی که چنانچه توسط پارلمان ارائه شود، تقاضای ثبت نام به عنوان یک شهروند ممکن است در شرایطی که توسط پارلمان موردی درباره امنیت ملی و موارد دیگر نباشد موافقت شود. بنابراین پارلمان می تواند شرایطی را توصیف کند که در آن وزیر می تواند چنین تقاضایی را رد کند. لذا درخواست تابعیت سنت کیتس از طریق ازدواج ممکن است به دلایل زیر رد شود:

  • فرد مدارک غیر واقعی ارائه کند
  • فرد به عنوان یک تروریست شناخته شود
  • متقاضی خطری برای کشور محسوب شود
  • متقاضی عامل ترس، وحشت و هر خطری برای شهروندان باشد
  • ازدواج فرد سوری بوده باشد
  • فرد متقاضی دارای بیماری خطرناک باشد

مدارک لازم برای ازدواج در سنت کیتس

جهت اخذ ازدواج در سنت کیتس و مهاجرت به سنت کیتس از طریق ازدواج مدارک زیر الزامی است:

  • گذرنامه و عکس معتبر
  • نسخه اصلی یا کپی شده گواهی تولد
  • اسناد رسمی تأیید وضعیت مجرد در صورتی که هر یک از همسران مورد نظر هرگز ازدواج نکرده باشد.
  • مبایعه نامه را می توان از یک دفتر اسناد رسمی در کشور خود و یا در جزیره دریافت کرد.
  • در صورت طلاق، باید یک حکم طلاق (نسخه اصلی با مهر دادگاه) ارائه شود.
  • در صورت بیوه بودن، باید نسخه ای از گواهی فوت همسر متوفی ارائه شود.
  • اگر اسناد به زبان انگلیسی نیستند، باید ترجمه شوند.
  • اگر هر یک از همسران مورد نظر زیر 18 سال است، نامه محضری برای تأیید رضایت والدین لازم است.
  • اگر برنامه شما برای ازدواج در سنت کیتس شامل یک مراسم مذهبی باشد، برخی از شرایط اضافی وجود دارد.

مدارک لازم برای ازدواج در سنت کیتس

ازدواج مذهبی در سنت کیتس

به طور خاص، اگر مراسم ازدواج سنت کیتس یا نویس توسط یک کشیش انجام شود، زوجین باید جلسات مشاوره ازدواج را از کشیش کلیسای خود دریافت کنند و اسناد مورد نیاز را ارائه دهند. این زوجین همچنین باید نامه ای از کشیش مقیم خود دریافت کنند که تأیید کند ازدواج نکرده اند و دستورالعمل های لازم را دریافت کرده اند. ذکر این نکته نیز مهم است که همه عروسی های کاتولیک در کلیسا برگزار می شود. برای انجام مراسم عروسی سنت کیتس یا نویس توسط یک منشی دینی و مذهب دیگری، نامه ای از مسئول مقیم این زوج مبنی بر شناخته شدن و مجرد بودن آنها توصیه می شود.

توجه به این نکته مهم است که زمان انجام تشریفات عروسی در سنت کیتس و نویس بسته به اینکه آیا مراسم ازدواج مقصد توسط یک وزیر مذهبی یا یک قاضی برگزار می شود متفاوت است. عروسی های سنت کیتس و نویس به ریاست یک فرد مذهبی می توانند هر زمان و بین ساعات 6 صبح تا 6 بعد از ظهر برگزار شوند. با این حال، اگر قرار است مراسم ازدواج کارائیب توسط یک قاضی دادگستری انجام شود، مدت زمان انجام آن 8 صبح تا 6 عصر است.

گواهی ازدواج

برای دریافت مجوز عادی، یکی از زوجین باید 15 روز قبل از تاریخ درخواست مجوز در سنت کیتس یا نویس اقامت داشته باشد. برای داشتن مجوز ویژه، یکی از زوجین باید دو روز کاری قبل از تاریخ عروسی خود در سنت کیتس یا نویس اقامت داشته باشند. فرم های درخواست مجوز باید از بخش حقوقی جزایر گرفته شود. پرداخت به صورت عوارض تمبر انجام می شود و تمبرها می توانند در محل های تعیین شده خریداری شوند. فرم های درخواست باید در حضور دادگستری تکمیل و امضا شوند و هزینه خدمات آنها بین 30 الی $50 (دلار) متغیر است. فرم های تکمیل شده باید به بخش حقوقی برگردانده شود و کل مراحل دو روز کاری طول بکشد. لازم به ذکر است برای دریافت تابعیت سنت کیتس ارائه گواهی ازدواج در دفتر ملی سنت کیتس الزامی است.

ازدواج در سنت کیتس

جزایر سنت کیتس و نویس مکان های ایده آل برای عروسی و ماه عسل در منطقه کارائیب هستند. با انتخاب مکان های مختلف منحصر به فرد، انتخاب شما برای مکان مناسب عروسی در مقصد شما از کلیساهای تاریخی گرفته تا مزارع عجیب و غریب، پارک های تاریخی، سواحل بسیار زیبا یا باغ های گرمسیری است. و وقتی نوبت به ماه عسل می رسد نیز ناامید نخواهید شد. هتل ها و تفرجگاه های جزایر و مسافرخانه های عاشقانه همه دارای بسته های عروسی و ماه عسل هستند که مراسم خاص شما را فراموش نشدنی می کند.

ازدواج در سنت کیتس یا نویس بسیار آسان است و نیازی به اقامت سنت کیتس نیست. تمام آنچه لازم است این است که زوجین مجوز ازدواج را دریافت کنند و اسنادی را ارائه دهند. برای دریافت پروانه ازدواج، فرم درخواست ازدواج باید توسط زوجین تکمیل و در حضور دادگستری امضا شود. از آنجا که الزامات قانونی ازدواج در سنت کیتس و نویس ممکن است به مرور تغییر کند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما توصیه می کنند که وب سایت رسمی دولت را برای جزئیات دقیق بررسی کنید و یا می توانید اطلاعات به روز را از مشاورین را مستقیما دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *