مهاجرت به کشور بلاروس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلاروس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلاروس

در این مقاله تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلاروس را بررسی می کنیم. بلاروس یکی از کشورهای شرق اروپا و در همسایگی روسیه است. این کشور عضو سابق شوروی بوده و امروز به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شود. پاسپورت بلاروس در میان کشورهای اروپایی ارزش کم تری دارد. چرا که این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست و دارندگان پاسپورت بلاروس نمی توانند آزادانه به کشورهای اروپایی سفر کنند و نیاز به ارائه ویزا دارند. البته به واسطه رابطه قوی این کشور با روسیه کماکان جابجایی شهروندان بلاروسی در روسیه آزاد است. دارندگان پاسپورت بلاروس می توانند به 77 کشور از قاره های مختلف بدون ویزا یا ویزای هنگام ورود سفر کنند. با راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جهت اخذ پاسپورت های ارزشمند در جهان اقدام کنید و از قوانین و شرایط آن آگاه شوید.

معرفی بلاروس

جمهوری بلاروس که محصور در خشکی است، یک کشور شوروی سابق است. از 6 منطقه اداری تشکیل شده است. این کشور در اروپای شرقی واقع شده است. کشورهای همسایه شامل اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی و روسیه هستند. مهم ترین مناطق اداری مینسک، گومل و موگیلف هستند. مساحت بلاروس 207595 کیلومتر مربع است. به همین دلیل یکی از کشورهای کوچک اتحاد جماهیر شوروی سابق است. بلاروس بیشتر مسطح است و دارای بسیاری از تالاب ها است. آب و هوای آن بین قاره ای و دریایی است. جمعیت کلی 9.4 میلیون نفر است. پایتخت این کشور مینسک است که با 2 میلیون نفر سکونت پرجمعیت ترین شهر نیز می باشد. دیگر شهرهای مهم Gomel و Mogilev هستند. بزرگترین فرودگاه فرودگاه ملی مینسک (MSQ) با 4.5 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه مینسک پروازهای عالی به کل اتحاد جماهیر شوروی سابق و غیره دارد.

فرهنگ بلاروس به شدت تحت تأثیر تاریخ شوروی قرار دارد. دین اصلی ارتدکس است، اگرچه بیش از 40٪ مردم بی دین هستند. زبان های رسمی روسی و بلاروسی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. انتخابات بلاروس هر 5 سال یک بار برگزار می شود و رئیس جمهور مستقیماً با اکثریت مطلق انتخاب می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلاروس

پاسپورت بلاروس در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 68 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 77 کشور را بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود فراهم می کند. با توجه به تعداد نه چندان بالای کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلاروس، گذرنامه بلاروس جزو گذرنامه های متوسط دسته بندی می شود. لذا برای کسب پاسپورت کشوری در اروپا بلاروس گزینه مناسبی نیست. دارندگان پاسپورت بلاروس در اروپا فقط می توانند به کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، اوکراین و صربستان بدون ویزا سفر کنند.

در تصویر زیر کشورهای سبز رنگ به شهروندان بلاروسی و دارندگان پاسپورت این کشور اجازه ورود بدون ویزا را می دهند:

کشورهای مجاز به سفر با پساپورت بلاروس

بلاروس در تصویر بالا به رنگ سرمه ای مشخص است. کشورهای آبی رنگ مانند هندوستان و ایران برای ورود شهروندان بلاروسی از ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی استفاده می کنند و کشورهای قرمز زنگ مانند آمریکا و کانادا از شهروندان بلاروسی ویزا قبل از سفر را درخواست می کنند. همچنین کشور روسیه که به رنگ سبز پر رنگ مشخص شده آزادی سفر و جابجایی را برای مهاجرت به روسیه فراهم می کند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلاروس

اگر بلاروسی هستید و یا با اخذ تابعیت بلاروس گذرنامه این کشور را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 77 کشور بروید. البته بلاروس خود مملو از انواع مقصد و جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی است. این کشور دارا 4 مکان میراث جهانی یونسکو دارد. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتخت مینسک، دریاچه براسلاو، پارک ملی پوشچا، قلعه معروف میر، قلعه برست و شهر گرودنو است. از این کشور سالانه در مجموع تقریباً 365000 گردشگر بازدید می کند. بیشتر گردشگران از روسیه و اروپا هستند. توجه داشته باشید که بلاروس تابعیت مضاعف را نمی پذیرد و این یکی از نکات منفی برای متقاضیان باید لحاظ شود.

در جدول زیر می توانید کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلاروس را بررسی کنید:

قارهنام کشورها
اروپامولداوی، اوکراین، ترکیه، فدراسیون روسیه، گرجستان، صربستان، مقدونیه و مونته نگرو
آسیاویتنام، مغولستان، ماکائو، چین، هنگ کنگ، اندونزی، سنگاپور، قزاقستان، مالزی، مغولستان، تاجیکستان، امارات، عمان، قطر، ازبکستان و قرقیزستان
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا، نیئو و وانوتو
کارائیبدومنیکا، کوبا، جامائیکا، هائیتی، آنتیگوآ و باربودا، باربادوس و سنت وینسنت
آمریکاآرژانتین، برزیل، ونزوئلا، پاناما، نیکاراگوئه، پرو و اکوادور
آفریقانامیبیا و تونس

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلاروس

رتبه پاسپورت بلاروس

دارندگان گذرنامه بلاروس می توانند به 77 کشور از طریق eTA یا ویزای الکترونیکی و یا بدون ویزا وارد شوند در نتیجه، پاسپورت بلاروس در رده بندی هنلی رتبه 68 و در رده بندی پاسپورت ایندکس در رده 44 در جهان قرار دارد. تقریبا 36% از کشورهای جهان با پاسپورت بلاروس با سهولت قابل بازدید هستند. پاسپورت بلاروس از نظر رتبه جهانی هم ردیف کشورهای چین و لسوتو است. جدا از کشورهای معاف از ویزا و کشورهای ویزا هنگام ورود، بیش از 120 کشور دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه بلاروس برای سفر به آن کشورها نیاز به دریافت ویزا پیش از سفر دارند. از جمله این کشورها شامل:

  • کانادا
  • چین
  • آمریکا
  • استرالیا
  • انگلستان
  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • ژاپن
  • تایلند و سایر

در میان کشورهای اروپایی پاسپورت بلاروس پایین ترین ارزش را دارد.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پساپورت بلاروس

جهت اخذ ویزای توریستی بلاروس این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت بلاروس

شهروندان بلاروس می توانند بدون محدودیت به 77 کشور سفر کنند. در حالی که بقیه به مجوز سفر الکترونیکی (ETA) یا ویزا هنگام ورود نیاز دارند. ممکن است مدارک دیگری به غیر از ETA، ویزای ورود و مدارک بهداشتی مورد نیاز شما باشد. برای بلاروسی ها به بیش از 30 کشور ویزا لازم نیست. این سایتها بدون ویزا قابل دسترسی هستند. بعد از مدت زمانی خاص، برخی از کشورها ممکن است از بلاروسی ها درخواست ویزا کنند. ویزا می تواند به مدت 30 روز، 60 روز، 90 روز یا 180 روز اعطا شود، بنابراین اگر بدانید چه مدت قصد اقامت دارید، روند کار ساده تر است. بلاروس از طریق برنامه ورود ویزا به تعدادی از کشورها دسترسی دارد. بلاروسی ها می توانند بدون نیاز به درخواست ویزای پیشبرد، به مقصد خود سفر کنند.

برای شهروندان بلاروسی برای سفر به کشورهای بسیاری، گرفتن مجوز سفر الکترونیکی یا ETA برای سفر ضروری است. مجوز سفر الکترونیکی گذرنامه (ETA) مقامات مهاجرت را قادر می سازد تا حرکت مسافران را ردیابی کنند. دارندگان گذرنامه بلاروس با مجوز سفر الکترونیکی می توانند به 2 کشور سفر کنند.

در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت بلاروسکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaاسترالیا، آلبانی، آذربایجان، ایران، ساحل عاج، بنین، کلمبیا، جیبوتی، اتیوپی، گابن، هند، لسوتو، مونتسرات، جزیره نورفولک، سنت کیتس، سائوتومه، سنت هلنا، سورینام و میانمار
ویزای eTAسریلانکا و پاکستان

اخذ پاسپورت بلاروس

هر سال 4500 الی 5000 نفر تابعیت بلاروس را کسب می کنند که بیشترین تعداد افراد از کشورهایی مانند اوکراین، روسیه و قزاقستان هستند. از جمله مزایای شهروندی بلاروس موقعیت جغرافیایی مطلوب بین کشورهای CIS و اتحادیه اروپا و عدم دخالت در بحران های اقتصادی اروپا و درگیری های سیاست خارجی، جهت گیری اجتماعی سیاست دولت و فرصت های شغلی است. راه های اخذ تابعیت بلاروس:

  • با تولد
  • در نتیجه پذیرش تابعیت
  • به ترتیب ثبت نام
  • به دلایل دیگری که توسط قانون و معاهدات بین المللی پیش بینی شده است.

فرزند به دلیل اینکه حداقل یکی از والدین وی تابعیت بلاروس را دارد، صرف نظر از محل تولد، در لحظه تولد خود به طور خودکار تابعیت می گیرد. در صورت تولد در قلمرو بلاروس، اگر تابعیتی را بدست آورید که والدین وی تابعیت آن را ندارند یا والدین بدون تابعیت باشند، تابعیت بدست می آورید. شرایط پذیرش تابعیت:

  • سن 18 سال و بالاتر
  • اقامت 7 ساله در کشور
  • پایبندی به قوانین کشور
  • دانش زبان روسی یا بلاروسی
  • در دسترس بودن درآمد برای تأمین هزینه های خود و خانواده
  • انصراف از تابعیت موجود.

شرایط اقامت 7 ساله می تواند برای شهروندان زیر برداشته شود:

  • بلاروسی ها و فرزندان آنها که در خارج از بلاروس متولد شده اند.
  • افرادی که در زمینه های فرهنگی اجتماعی یا دارای حرفه یا صلاحیت منافع ملی بلاروس دستاوردهای بالایی دارند.
  • افرادی که قبلاً تابعیت بلاروس را داشتند.

مدارک لازم برای پاسپورت بلاروس

جهت اخذ پاسپورت بلاروس مدارک زیر لازم است:

  • ارائه فرم رسمی
  • 4 قطعه عکس رنگی
  • کپی صفحات سند برای عزیمت به خارج از کشور حاوی اطلاعاتی درباره نام خانوادگی، نام، محل تولد، تابعیت
  • کپی از صفحات اجازه اقامت در جمهوری بلاروس که حاوی همان اطلاعات است.
  • کپی از سند تأیید تولد (شناسنامه) و ازدواج
  • اثبات منبع درآمد قانونی برای تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده
  • سندی از مرجع صالح یک کشور خارجی که عدم تابعیت یک کشور خارجی را تأیید می کند
  • تأیید پرداخت هزینه ها.

داشتن تابعیت مضاعف در بلاروس ممنوع است. یک شهروند بلاروسی متعلق به تابعیت یک کشور خارجی شناخته نمی شود، مگر اینکه توسط معاهدات بین المللی خلاف آن پیش بینی شده باشد. به همین دلیل است که هنگام درخواست تابعیت بلاروس، سندی در مورد انصراف از تابعیت کشور متقاضی مورد نیاز است. اگر پدر یا مادر تابعیت خارجی دیگری داشته باشند، استثنا در مورد فرزندان زیر 14 سال اعمال می شود. جهت اخذ اقامت بلاروس و انواع اقامت در این کشور می توانید مقالات را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *