مهاجرت به کشور بلژیک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلژیک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلژیک

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلژیک، 187 کشور است. شهروندان بلژیکی برای سفر به بسیاری از کشورها در جهان نیازی به ارائه ویزا ندارند. بلژیکی ها می توانند آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا رفت و آمد کنند. همچنین آنها برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان کافی است از ویزای الکترونیکی و یا ویزا هنگام ورود استفاده کنند. این در حالی است که بیش از 140 کشور لغو روادید کامل را برای شهروندان بلژیکی رقم زده اند. با توجه به این نکات می توانید متوجه شوید که پاسپورت بلژیک یکی از ارزشمند ترین پاسپورت ها در جهان است. برای درک بیشتر این موضوع گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلژیک را معرفی کرده اند.

معرفی بلژیک

پادشاهی بلژیک از 10 استان تشکیل شده است و در اتحادیه اروپا با کشورهای همسایه لوکزامبورگ، آلمان، فرانسه و هلند واقع شده است. مهم ترین بخش ها:

  • آنتورپ
  • فلاندرز شرقی
  • هاینو
  • و بروکسل هستند.

مساحت بلژیک 30689 کیلومتر مربع است بنابراین یکی از کشورهای کوچک در اتحادیه اروپا است. آب و هوای آن معتدل با زمستان های معتدل و تابستان های خنک است. جمعیت کلی 11.4 میلیون نفر است. پایتخت این کشور بروکسل است. پرجمعیت ترین شهر اما آنتورپ است و بعد از آن گنت و شارلوا قرار دارند. بزرگترین فرودگاه بروکسل زاونتم (BRU) با 25 میلیون مسافر و پس از آن بروکسل شارلوا (CRL) با 7.7 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه بروکسل به ویژه با پروازهای متعدد در روز از پروازهای بسیار خوبی با قاره آفریقا برخوردار است.

فرهنگ بلژیک با ترکیبی از زبان ها و فرهنگ ها تحت سلطه است، دین اصلی کاتولیک روم است. زبان های رسمی این کشور هلندی، فرانسوی و آلمانی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است که بر اساس قانون مدنی فرانسه بنا شده است. نوع دولت یک دموکراسی پارلمانی فدرال است که تحت سلطنت مشروطه کار می کند، که توسط شاه فیلیپ به عنوان رئیس دولت نشان داده می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلژیک

پاسپورت بلژیک در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 7 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 187 کشور را فراهم می کند. با توجه به تعداد بالای کشورهای لغو روادید و آزادی شهروندان بلژیک برای ورود به کشورهای مختلف جهان، این پاسپورت در رده پاسپورت های بسیار ارزشمند جای می گیرد. دارندگان گذرنامه بلژیکی برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ژاپن، انگلستان، کشورهای آمریکای جنوبی و غیره به ویزا نیازی ندارند و این یکی از موارد مثبت و مهم داشتن پاسپورت بلژیک است. شهروندان بلژیکی می توانند از حق تحصیل و کار و زندگی بدون دریافت مجوز در کشورهای اتحادیه اروپا بهره مند شوند. البته این شهروندان برای ورود به حدود 30 کشور در جهان به ویزا نیاز خواهند داشت.

در تصویر زیر با استفاده از پاسپورت بلژیک (آبی پر رنگ) می توانید به کشورهای مشخص شده رنگ سبز درآمده بدون ارائه ویزا سفر کنید:

کشورهای مجاز برای سفر با گذرنامه بلژیک

کشورهای سبز پر رنگ در تصویر بالا همان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند که دسترسی کامل را به شهروندان بلژیکی می دهند. کشورهای آبی رنگ در شکل بالا همانند آمریکا از شهروندان بلژیکی ویزای الکترونیکی ESTA یا ETA و یا eVisa درخواست می کنند. همچنین بسیاری از این کشورها همانند مصر ویزا هنگام ورود را همچنان به بلژیکی ها صادر می کنند. کشورهای قرمز رنگ مانند چین کشورهایی هستند که شهروندان بلژیکی باید برای سفر ویزا تهیه کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلژیک

اگر بلژیکی هستید و یا با اخذ تابعیت بلژیک پاسپورت بلژیک را بدست آورده اید شما می توانید بدون درخواست ویزا و لغو روادید کامل به 144 کشور جهان مسافرت کنید. علاوه بر این 11 کشور ارائه کننده ویزای eTA و بیش از 10 کشور ارائه کننده ویزای آنلاین هستند بلژیک به دلیل داشتن سیستم 3 زبانه به شهرهای زیبای قرون وسطایی و وجوه مختلف فرهنگی مشهور است. برخی از مقاصد اصلی شامل Grand Place در بروکسل، کانال ها و زنگوله های شهر بروژ، جبهه های جنگ فلاندرز و شهر قدیمی گنت است. دلیل دیگر بازدید بسیاری از گردشگران از بلژیک، تخصص آن در هنر شکلات سازی با مارک های معروف مانند Godiva ، Leonidas ، Bruyerre و Belvas است. این کشور در سال تقریباً 9.4 میلیون گردشگر دارد که بیشتر آنها از اروپا و کشورهای اطراف آن می آیند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلژیک آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + موناکو، مقدونیه شمالی، گیبرالتار، سوئیس، بوسنی، سان مارینو، کوزوو، بلاروس، انگلستان، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، مونته نگرو، مولداوی، آلبانی و واتیکان
خاورمیانهفلسطین، قطر، عراق، امارات متحده عربی، ارمنستان، اسرائیل عمان، گرجستان و ترکیه
آسیامالزی، فیلیپین، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان، تایلند، قزاقستان، ژاپن، ازبکستان، ماکائو، سنگاپور، برونئی و اندونزی
اقیانوسیهجزایر مارشال، جزایر پالائو، ساموآ، میکرونزیا، جزایر کوک، فیجی، پلنزیای فرانسوی، جزیره ماریانا شمالی، وانوتو، تووالو، کالدونیای جدید، نیئو و جزایر سلیمان
کارائیبهمه کشورهای حوزه کارائیب به غیر از کوبا
آمریکانیکاراگوئه، برمودا، اکوادور، برزیل، ونزوئلا، پرو، هندوراس، گویان، مکزیک، پاناما، آرژانتین، جزایر فالکلند، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، کلمبیا، پاراگوئه، گینه، اروگوئه، ، گواتمالا، بولیوی و بلیز
آفریقاگامبیا، تونس، سائو توم، زامبیا، بوتسوانا، مراکش، جزایر کیپ ورد، رینوین، نامیبیا، موریتس، سنگال، لسوتو، مایوت، آفریقای جنوبی و اسواتنی

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلژیک

رتبه پاسپورت بلژیک

رتبه پاسپورت بلژیک نسبت به سایر پاسپورت های جهان بسیار ارزشمند شناخته شده است. در حال حاضر رتبه پاسپورت بلژیک در کنار کشورهای سوئیس، آمریکا، انگلستان و نیوزلند در رده 7 جهان است. علاوه بر سفر با لغو روادید کامل به بسیاری از کشورها شهروندان بلژیکی می توانند با استفاده از سایر گزینه های تسهیل سفر مانند ویزای الکترونیکی یا ویزا هنگام ورود و یا مجوز سفر الکترونیکی eTA به کشورهای ارائه کننده این خدمات ورود یابند. پاسپورت بلژیک در رتبه بندی پاسپورت ایندکس در رده 4 قرار دارد و دارای امتیاز تحرک 134 است. شهروندان بلژیکی برای سفر به حدود 30 کشور از جمله کشورهای زیر نیاز به ارائه ویزا دارند:

  • چین
  • کره شمالی
  • کوبا
  • الجزیره
  • کامرون
  • نیجریه
  • ترکمنستان
  • و غیره

با استفاده از پاسپورت بلژیک می توانید به 67% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز برای سفر با گذرنامه بلژیک

جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک این مقاله را از مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت بلژیک

در اختیار دارندگان گذرنامه بلژیکی برای بازدید کوتاه مدت از حدود 30 کشور در جهان می توانند از خدمات آنلاین استفاده کنند. وجود دارد. این خدمات به صورت مختلف از سمت هر کشور به صورت های زیر ارائه می شود:

  • ویزای الکترونیکی (eVisa)
  • مجوز سفر الکترونیکی (ETA)
  • مجوز سفر الکترونیکی (ESTA)

این خدمات باعث دسترسی سریع شهروندان بلژیکی برای مجوز ورود به کشورهای مختلف می شود. بلژیکی ها می توانند به صورت آنلاین مدارک را ارائه کنند و برای دریافت مجوز درخواست کنند. برخی از این مجوزها 6 ماه تا چند سال اعتبار دارد و نیازی به درخواست مکرر در طول سال ندارد. البته ویزای آنلاین برای هر سفر مجدد باید درخواست شود و فقط مجوزهای الکترونیکی اعتبار و کاربرد چندگانه دارند.

کشورهای که بلژیکی ها برای آنها به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارند، در زیر ذکر معرفی شده اند:

ویزا با پاسپورت بلژیککشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAاسترالیا، ماریانا شمالی، جزایر ویرجین، کانادا، گوام، نیوزلند، جزیره نورفولک، پورتوریکو، آمریکا و سریلانکا
ویزای آنلاینآذربایجان، لائوس، بنین، جیبوتی، هند، میانمار، ویتنام، پاکستان و سورینام

اخذ پاسپورت بلژیک

بلژیک کشوری چندفرهنگی است و دارای 3 زبان رسمی هلندی، فرانسوی و آلمانی است (و اکثر بلژیکی ها نیز انگلیسی صحبت می کنند). جمعیت تخمینی بلژیک 11 میلیون نفر است و پایتخت آن بروکسل است. بلژیک یکی از انعطاف پذیرترین کشورها در اروپا برای اخذ تابعیت به عنوان یک تبعه خارجی است. در بلژیک می توان پس از 5 سال اقامت قانونی درخواست تابعیت داد. بلژیک هیچ محدودیتی در رابطه با تابعیت دوگانه ندارد به این معنی که شما می توانید گذرنامه فعلی خود را همراه با گذرنامه بلژیک نگه دارید. اخذ پاسپورت بلژیک به این معنی است که می توانید به بیش از 100 کشور جهان ویزا سفر کنید. اتباع خارجی در صورت داشتن برخی شرایط می توانند شهروند بلژیک شده و گذرنامه بین المللی بلژیک را بدست آورند.

فردی که حداقل 5 سال اقامت بلژیک داشته باشد می تواند برای گذرنامه بلژیک اقدام کند. فرد باید دانش یکی از زبان های رسمی بلژیک (هلندی، فرانسوی یا آلمانی) را اثبات کند و همچنین باید شواهدی از ادغام مدنی و مشارکت اقتصادی در جامعه بلژیک را نیز نشان دهد (استثنائات مربوط به افراد متاهل با یک بلژیکی، برای افراد معلول، برای افراد بدون تابعیت، برای افراد بازنشسته و غیره).

رویه استثنایی اخذ تابعیت بلژیک

یک کمیسیون ویژه نمایندگان بلژیک مسئول این روش است که ممکن است 2 سال طول بکشد. در صورت داشتن شرایط زیر، اتباع خارجی می توانند از طریق روش تابعیت درخواست تابعیت بلژیک را بدهند:

  • حداقل 18 سال سن
  • اقامت رسمی در بلژیک برای حداقل 2 سال.
  • آنها عملکردهای استثنایی به دست آوردند که درک بین المللی از کشور بلژیک را افزایش می دهد یا توانایی انجام چنین کاری را در آینده دارند.
  • تابعیت انها برای بلژیک سود و مزیت فوق العاده ای دارد.

هنگامی که متقاضی تابعیت بلژیک را بدست آورد، فرزندان وی زیر 18 سال به طور خودکار تابعیت بلژیک را نیز دریافت می کنند. اگر می خواهید در مورد الزامات خاص مربوط به ادغام مدنی و ادغام اقتصادی لازم بیشتر بدانید و یا جهت اخذ اقامت کشور بلژیک شرایط را بدانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید. ما خوشحال خواهیم شد که شرایط شخصی شما را تجزیه و تحلیل کنیم تا یک برنامه عالی برای مهاجرت را به پیش ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *