مهاجرت به کشور آرژانتین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

با توجه به زیاد بودن کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین، اخذ آن مزایای زیادی دارد. پاسپورت آرژانتین جزو 20 پاسپورت برتر قدرتمند است. با داشتن این پاسپورت می توانید به کلی اتحادیه اروپا و در مجموع 171 کشور بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود سفر کنید. همچنین آرژانتین به شهروندان خارجی امکان داشتن تابعیت دوگانه را می دهد. لذا ی توانید با حفظ تابعیت اول خود تابعیت دوم آرژانتین را کسب کنید و مجموعا از دو پاسپورت خود استفاده کنید. جهت بررسی وضعیت پاسپورت آرژانتین این مقاله به دست گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

معرفی کشور آرژانتین

جمهوری آرژانتین هشتمین کشور بزرگ جهان است که از 23 استان تشکیل شده است. مهم ترین استان ها:

  • بوینس آیرس
  • قرطبه
  • و سانتافه هستند.

این کشور در آمریکای جنوبی واقع در همسایگی کشورهای اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، برزیل و شیلی واقع شده است. آرژانتین با مساحت 2.7 میلیون کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است. آب و هوای آن بیشتر معتدل است. با این حال، در جنوب شرقی خشک و در جنوب غربی متغیر است. جمعیت کلی 44.9 میلیون نفر است که این کشور را به سومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی تبدیل می کند. پایتخت این کشور بوینس آیرس است که با 2.8 میلیون سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. پس از آن کوردوبا و روساریو قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بوینس آیرس مینسترو پیستارینی (EZE) با 13 میلیون مسافر سالانه است. Aeroparque Jorge Newbery (AEP) دومین فرودگاه بزرگ با 12 میلیون مسافر سالانه است. هر دو فرودگاه با هم مسیرهای داخلی و بین المللی آرژانتین را به جهان متصل می کنند.

فرهنگ آرژانتین تحت سلطه تاریخ مهاجرت است که طی قرن های گذشته رخ داده است. در اکثر کشورها آمیزه ای چند فرهنگی و مذهبی وجود دارد که عقاید کاتولیک روم غالب است. زبان رسمی اسپانیایی است. سیستم حقوقی بر اساس قانون مدنی اروپا بنا شده است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. رئیس دولت رئیس جمهور منتخب مردم است. همچنین هزینه های زندگی در آرژانتین مناسب برای زوجین و خانواده ها و دانشجویان می باشد.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

پاسپورت آرژانتین در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 17 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 171 کشور را فراهم می کند. با توجه به این مورد پاسپورت آرژانتین از مطلوب ترین گذرنامه های جهان است. دارندگان گذرنامه آرژانتین در بدو ورود به کشورهایی مانند انگلستان، امارات متحده عربی، روسیه و کل اتحادیه اروپا نیازی به ارائه ویزا نخواهند داشت. این تقریباً یکی از مهم ترین امتیازات گذرنامه آرژانتین است. البته برای سفر به برخی از کشورها مانند چین، هند و ایالات متحده به ویزای فیزیکی نیاز است.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت آرژانتین می توانید به کشورهای (سبز پر رنگ) بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای سفر بدون ویزا با آرژانتین

کشورهای زیتونی رنگ در نقشه بالا مانند کشور ایران نشان دهنده این است که با پاسپورت آرژانتین می توانید با استفاده از ویزا هنگام ورود به آنجا سفر کنید. همچنین با استفاده از پاسپورت آرژانتین می توانید به کشورهای آبی رنگ نشان شده در آمریکای جنوبی با استفاده از ID کارت سفر کنید. کشورهای به رنگ سبزآبی نیز امکان استفاده از eVisa برای آرژانتینی ها را دارد.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آرژانتین

طبق قوانین آرژانتین و توافقات دوطرفه بین کشورهای دیگر جهت ورود و خروج شهروندان، شهروندان آرژانتینی می توانند به 129 کشور با لغو روادید کامل و بدون نیاز به ویزا سفر کنند. مدت زمان اقامت در این 129 کشور با توجه به قوانین کشورهای مقصد تعیین می شود. در جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آرژانتین آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، روسیه، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، مولداوی، انگلستان، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، بلاروس، آندورا، واتیکان و موناکو
آسیاازبکستان، امارات، تایلند، سنگاپور، قطر، قرقیزستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، هنگ کنگ، اندونزی و ارمنستان
اقیانوسیهجزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، میکرونزی، فیجی، کالدونیای نو، نیئو و وانوتو
کارائیبآنگیلا، آروبا، باربادوس، بریتیش آیلند، سنت کیتس، سنت مارتن، جمهوری دومینیکن، دومنیکا، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بونیر، جزایر سایمان، هند غربی فرانسه، هائیتی، مونتسرات، ترینیداد و توباکو
آمریکاپاناما، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گویان، مکزیک، پاراگوئه، نیکاراگوئه، هندوراس، گواتمالا، جزایر فالکلند، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، گامبیا، ماریتیوس، مراکش، رنیون، تونس، آفریقای جنوبی

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آرژانتین

رتبه پاسپورت آرژانتین

گذرنامه آرژانتین امکان دسترسی بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به بیش از 170 کشور و سرزمین را فراهم می کند. این فرصت ها شامل لغو ویزا برای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و کشورهای عضو شنگن است. چشم پوشی به این معنی است که شما می توانید بدون ویزا به هر کشور عضو سفر کنید. از سال 2023 اتحادیه اروپا سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا (ETIAS) معافیت ویزا برای اروپا را آغاز می کند. دارندگان گذرنامه آرژانتین بخشی از ETIAS خواهند بود که با هزینه €7 (یورو) پردازش پردازش و درخواست آنلاین انجام می شود. این سیستم به شهروندان آرژانتین اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز بدون ویزا به اتحادیه اروپا سفر کنند. این معافیت از ویزا هم شامل سفرهای گردشگری و هم تجاری است.

بدون شک این باعث می شود گذرنامه آرژانتین یکی از بهترین پاسپورت های جهان باشد. در واقع، این کشور رتبه 17 قدرتمند ترین پاسپورت را از آن خود کرده است. با استفاده از پاسپورت آرژانتین می توانید به 50% کشورهای جهان دسترسی آزاد داشته باشید. جدا از این جهت مسافرت به کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا و برخی دیگر به ویزای فیزیکی نیاز است. یکی از راه های مهاجرت به آرژانتین تحصیل و دیگری کار است.

تعداد کشورهای سفر بدون ویزا با آرژانتین

جهت سفر به آرژانتین می توانید راهنمای ویزای توریستی آرژانتین را در مقاله بخوانید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت آرژانتین

شما به عنوان یک شهروند آرژانتینی می توانید در هر نقطه از منطقه MERCOSUR زندگی و کار کنید. این عضویت بدان معنی است که کل آمریکای جنوبی به روی شما باز است. منطقه MERCOSUR شامل کشورهای زیر است:

  • برزیل
  • پاراگوئه
  • اروگوئه
  • ونزوئلا (در حال حاضر تحت تعلیق است)
  • بولیوی
  • شیلی
  • کلمبیا
  • اکوادور
  • گویان
  • پرو
  • سورینام

امروز می توانید فقط با شناسنامه ملی آرژانتین به سراسر منطقه سفر کنید. و برنامه هایی برای افزایش همکاری و جذابیت بیشتر عضویت وجود دارد. آرژانتین در بسیاری از موارد با استفاده از Jus Sanguinis (حق خون) ملیت می دهد. این قانون به این معنی است که فرزندان شهروندان آرژانتین ممکن است واجد شرایط تابعیت آرژانتین باشند. و فقط یکی از والدین باید واجد شرایط باشد تا فرزندان خود را واجد شرایط کند. همچنین با استفاده از ویزای الکترونیکی و یا ویزای هنگام ورود نیز می توان برای سفر به کشورهای دیگر شهروندان آرژانتینی می توانند از این موارد استفاده کنند.

کشورهای ویزا هنگام ورود و کشورهای eTA برای شهروندان آرژانتینی جهت سفر جدول زیر معرفی شده اند:

ویزا با پاسپورت آرژانتینکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAپاکستان، نیوزلند و سریلانکا
ویزا هنگام ورودبحرین، بنگلادش، بروکینافاسو، کمبوجیه، کیپ ورد، کومورس، مصر، اتیوپی، گابن، گینه بیسائو، ایران، اردن، کنیا، لبنان، ماکائو، لائوس، مالاوی، مولداوی، جزایر مارشال، موریتانی، موزامبیک، ماداگاسکار،مالاوی، مولداوی، جزایر مارشال، موریتانی، موزامبیک، ماداگاسکار، عمان، نپال، پالائو، گینه پاپانو، سنگال، رواندا، ساموا، سومالی، جزایر سالومون، تانزانیا، تیمور، توگو، اوگاندا، توالو، زامبیا و زیمباوه

اخذ پاسپورت آرژانتین از طریق تولد

3 دسته از شهروندان آرژانتین از طریق تولد وجود دارد. در حالی که حقوق آنها به عنوان شهروند و دارنده گذرنامه یکسان است، این می تواند بر چگونگی انتقال آن به فرزندان خود تأثیر بگذارد. همچنین بر روند درخواست تأثیر خواهد گذاشت. این 3 گروه عبارتند از:

  • تولد در خاک آرژانتین: هر کس در آرژانتین متولد شود در این گروه قرار می گیرد. آنها بطور خودکار ملیت آرژانتین دارند.
  • متولدین خارج از آرژانتین: این دسته برای آن دسته از کودکانی است که در خارج از کشور از والدین آرژانتینی متولد می شوند و گزینه های کسب تابعیت را انتخاب کرده اند.
  • متولدین به جزایر فالکلند: اگر در این جزایر متولد شده اید، می توانید ملیت آرژانتین را ادعا کنید. دولت آرژانتین و انگلیس در مورد مالکیت این سرزمین اختلاف نظر دارند. به همین دلیل، اگر در آنجا متولد شوید، می توانید ملیت انگلیس را نیز ادعا کنید.

قانون ملیت آرژانتین همچنین Jus Sanguinis (حق خون) را در بسیاری از موارد اعمال می کند. این موارد فقط توسط افراد متولد خارج از آرژانتین استفاده می شود. حق تبار شما بستگی به نحوه اخذ تابعیت آرژانتینی توسط والدین شما خواهد داشت. اگر یکی از والدین شما در آرژانتین متولد شده باشد، شما حق انتخاب ملیت آرژانتین را دارید. جهت تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین نیز می توانید شرح کاملی از این موضوع را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *