مهاجرت به کشور ارمنستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان، در سال جدید به 68 کشور رسیده است. پاسپورت ارمنستان در رده پاسپورت های ضعیف جهان قرار دارد. البته با پاسپورت این کشور می توانید به کشورهای چین، روسیه، برزیل و آرژانتین بدون ویزا مسافرت کنید. البته مسافرت بدون ویزا همراه با محدودیت زمانی 30 تا 90 روز می باشد. در حال حاضر رده پاسپورت ارمنستان در شاخص گذرنامه هنلی در رتبه 80 قرار دارد. چنانچه علاقه مند به کشور ارمنستان و مهاجرت و یا مسافرت به این کشور هستید می توانید مطالب مربوط را در مقالات ارائه شده در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید.

معرفی ارمنستان

جمهوری ارمنستان یک کشور شوروی سابق است. از 11 بخش اداری تشکیل شده است. ارمنستان در جنوب غربی آسیا واقع شده است. کشورهای همسایه شامل گرجستان، ترکیه، ایران و آذربایجان هستند. مهم ترین بخش های اداری:

  • ایروان
  • آرماویر
  • و آرارات هستند.

مساحت ارمنستان 29743 کیلومتر مربع است. به همین دلیل یکی از کشورهای کوچک آسیا است. ارمنستان بیشتر کوهستانی و دارای آب و هوای خشک قاره ای در ارتفاعات است. جمعیت کلی 2.9 میلیون نفر است. پایتخت این کشور ایروان است که همچنین پرجمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای بزرگ آرماویر و آرتاشات هستند. بزرگترین فرودگاه فرودگاه بین المللی زوارتنوتس (EVN) با 3.3 میلیون مسافر در سال است. دومین فرودگاه بزرگ شیراک (LWN)با 147000 مسافر در سال است. فرودگاه Zvartnots دارای پروازهای عالی با کل اتحادیه اروپا و فراتر از آن است.

فرهنگ ارمنستان در طول تاریخ تکامل یافته است. زبان رسمی ارمنی است، اگرچه روسی به طور گسترده ای صحبت می شود. سیستم حقوقی قانون مدنی است. نوع دولت آن دموکراسی پارلمانی است. رئیس دولت رئیس جمهور است. انتخابات هر 5 سال یک بار برگزار می شود و رئیس جمهور به طور غیر مستقیم توسط مجمع انتخاب می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت ارمنستان

پاسپورت ارمنستان در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 80 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 63 کشور را فراهم می کند. با توجه به تعداد کم این کشورها، گذرنامه ارمنستان دارای ارزش پایینی در سطح جهان است. دارندگان گذرنامه ارمنی در برای ورود به کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران، اوکراین، برزیل و آرژانتین نیازی به ویزا ندارند و این یکی از امتیازات داشتن پاسپورت این کشور است. دارندگان گذرنامه ارمنستان برای ورود به حدود بیش از 100 کشور در جهان نیاز به ویزا دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت ارمنستان می توان به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای بدون نیاز به ویزا ارمنستان

کشورهای قرمز رنگ از شهروندان ارمنی برای سفر ویزا درخواست می کنند. کشورهای آبی رنگ را می توان با پاسپورت ارمنی با استفاده از ویزای الکترونیکی و یا ویزا هنگام ورود سفر کرد. شایان ذکر است در هنگام ویروس کرونا و قرنطینه قوانین به صورت موقت تغییر می کند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ارمنستان

اگر ارمنی هستید و یا گذرنامه ارمنستان را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 32 کشور بروید. شهروندان ارمنی به صورت گسترده ای در کشورهای مختلف جهان دارای اقامت هستند که به آنها دیاسپورا می گویند. ارمنستان وضعیت تابعیت دوگانه را می پذیرد و شهروندان ارمنی می توانند علاوه بر امتیازات گذرنامه ارمنی از گذرنامه دوم نیز استفاده کنند. ارمنستان مملو از انواع مقصد و جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی است. این کشور به دلیل مکان های تاریخی زیبا و قرون وسطایی و جنبه های مختلف فرهنگی شناخته شده است. 3 مکان میراث جهانی یونسکو دارد. برخی از مقاصد اصلی شامل ایروان پایتخت، دریاچه سوان، کوه آراگاتس و کارخانه های تقطیر آرات است. این کشور سالانه در مجموع تقریباً 1.9 میلیون گردشگر بازدید می کند. بیشتر گردشگران از اروپا، روسیه و کشورهای اطراف هستند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ارمنستان آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاروسیه، بلاروس، گرجستان، اوکراین، مولداوی، صربستان و آلبانی
آسیاایران، ازیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، چین، هنگ کنگ، تاجیکستان، مالزی، اندونزی و عمان
کارائیبباهاماس، هائیتی، باربادوس، سنت وینسنت، آنتیگوا و باربادو، دومنیکا و جامائیکا
آمریکاپاناما، برزیل، آرژانتین، اکوادور، اروگوئه
آفریقانامیبیا

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ارمنستان

رتبه پاسپورت ارمنستان

شما به عنوان دارنده گذرنامه ارمنستان این امکان را دارید که بدون نیاز به درخواست ویزا به کشورهای خاص سفر کنید. براساس شاخص گذرنامه هنلی، ارمنستان از نظر آزادی سفر رتبه 80 را دارد. این شاخص نشان می دهد که به تعداد کشورها بدون ویزا می توان دسترسی داشت. اگرچه فقط با گذرنامه ارمنی خود می توانید وارد برخی از کشورها شوید، اما بررسی کنید که آیا به انواع دیگری از اسناد مانند eTA، ویزا هنگام ورود یا اعلامیه سلامت نیاز دارید یا خیر.

در صورت داشتن پاسپورت ارمنستان، شما می توانید به 63 کشور دسترسی راحت داشته باشید. به عبارت دیگر، با در نظر گرفتن این اعداد می توانید برنامه ریزی سفر بعدی خود را شروع کنید. برای اقامت طولانی مدت، ممکن است به ویزا نیاز داشته باشید. اگر درخواست بیش از 30، 60، 90 یا 180 روز اقامت دارید، برای اقامت قانونی در یك كشور باید درخواست ویزا كنید. با استفاده از پاسپورت ارمنستان می توانید به 30% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا ارمنستان

جهت اخذ ویزای توریستی ارمنستان این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت ارمنستان

شما همچنین می توانید هنگام ورود ویزا بگیرید. این سند سفر در کشورهای خاص در دسترس است و باعث کاهش زمان پردازش می شود. شما فقط باید وارد فرودگاه شوید، گذرنامه خود را ارائه دهید و مقامات مهاجرت ویزای شما را هنگام ورود تأیید می کنند. خبر خوب این است که شما نیازی به آوردن هیچ گونه مستندی قبل از پرواز ندارید. مراحل ورود ویزا به همان راحتی که به نظر می رسد آسان است. اگر دوست ندارید برنامه ریزی زیادی برای سفر انجام دهید، استفاده از ویزا هنگام ورود به شما اجازه می دهد تا به یک روش ساده وارد یک کشور شوید. ویزا هنگام ورود یک مهر یا برچسب است که مقامات در گذرنامه شما می زنند. توصیه می شود هنگام مسافرت در کشور، گذرنامه خود را همیشه داشته باشید. البته برای ویزای تحصیلی ارمنستان باید از قبل اقدام نمایید.

از طرف دیگر، شما همچنین با مجوز سفر الکترونیکی یا eTA می توانید با پاسپورت ارمنستان. این نوع مجوز ورود راحت به یک کشور را نیز فراهم می کند و دستیابی به آن آسان است. قبل از ورود به کشور، باید یک فرم دیجیتال را تکمیل کنید و تأییدیه ای بنام eTA را دریافت کنید. روند کار 100٪ بصورت آنلاین انجام می شود و این بدان معناست که شما فقط به اتصال اینترنت نیاز دارید. همچنین، گذرنامه شما به eTA شما متصل خواهد شد، این بدان معناست که هنگام رسیدن به مقصد نیازی به نشان دادن چیزی ندارید. eTA حداکثر برای مدت 5 سال یا تا زمان انقضا گذرنامه شما معتبر است. در حال حاضر فقط سریلانکا ارائه کننده آن است.

کشورهایی که ارمنی ها برای آنها به ویزای الکترونیکی eVisa نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت ارمنستانکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaسورینام، جزایر فالکلند، غنا، زامبیا، لسوتو، گابن، اتیوپی، سودان جنوبی، ترکیه، هندوستان و ویتنام

شرایط عکس پاسپورت ارمنستان

وقتی می خواهید برای گذرنامه و مهاجرت به ارمنستان اقدام کنید، باید مطمئن شوید که یک سری شرایط را برآورده می کنید. یکی از آن شرایط، عکس گذرنامه است. در اینجا لیستی از مشخصات مربوط به عکس پاسپورت ارائه شده است:

  • اندازه: 45 میلی متر طول و 35 میلی متر عرض
  • رنگ: عکس های سیاه و سفید پذیرفته نمی شوند
  • اندازه و موقعیت سر: سر شما نباید در یک زاویه قرار داشته باشد، و تا آنجا که ممکن است تازه باشد اما از 6 ماه بالاتر نباشد.
  • زمینه: سفید
  • چشم ها: باید به وضوح دیده شود
  • عکس های تار رد می شوند
  • عینک: فقط در صورت کاملاً ضروری و ظاهر شما را تغییر ندهد
  • پوشش سر: پذیرفته نمی شود مگر اینکه سر خود را برای اهداف مذهبی بپوشانید
  • ابعاد و اندازه (پیکسل): حداقل 600 dpi
  • لباس: باید در تضاد با زمینه باشد

جهت بررسی اخذ تابعیت ارمنستان می توانید مطالب را در مقاله های ارائه شده در سایت ببینید. همچنین جهت اخذ اقامت و مهاجرت به کشورهای جهان می توانید از وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را بدست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *