مهاجرت به لوکزامبورگ

کار پناهندگان در لوکزامبورگ

کار پناهندگان در لوکزامبورگ

از روش های پر ریسک مهاجرت به این کشور روش پناهندگی می باشد. کار پناهندگان در لوکزامبورگ یکی از موارد پر اهمیت برای این افراد است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش به هیچ عنوان استفاده از روش پناهندگی برای مهاجرت را پیشنهاد نمی کند. به دلایل خطرات ناشی از آن این روش را منع می کند. این مقاله را فقط برای بررسی کار پناهندگان در لوکزامبورگ و کسب اطلاع ارائه کرده است. طبق کنوانسیون ژنو پذیرای پناهندگان و حمایت بین المللی از افراد پناهجو می باشد. لوکزامبورگ یکی از کشورهای پیشرفته اروپا است. به دلیل اقتصاد پیشرفته آن، یکی از کشورهای مورد نظر برای پناهجویان در قاره اروپا است.

کار پناهندگان در لوکزامبورگ در سال 2023

موضوع پناهجویان و کار پناهندگان در این کشور با 2 رویداد مهم شکل گرفته است که در اینجا به آن اشاره کردیم:

  • 2 قانون جدید از دسامبر سال 2015 در مورد مهاجرت حمایت بین المللی و حمایت موقت در لوکزامبورگ به اجرا درآمده است. مدت زمان دوره پناهندگی را از 9 ماه به 6 ماه کاهش می دهد. تا زمانی که پناهجویان پس از درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ کار کنند. همچنین مجموعه گسترده ای از داده ها در مورد پناهندگی توسط دولت گردآوری شده است، که شامل نمای کلی از ویژگی های مهاجران، امتناع مطالبات و موارد مهمی است که هم اکنون توسط دولت با آنها سر و کار دارد.
  • اصلی ترین ویژگی جدید قانون مربوط به ادغام در اشتغال است. زیرا پناهندگان پس از 6 ماه پناهندگی در لوکزامبورگ مجاز به کار هستند. بازار کار پناهجویان و پناهندگان به این ترتیب به وضعیت آنها بستگی دارد. به محض دریافت وضعیت پناهندگی توسط دولت، پناهندگان مجاز به بهره گیری از اشتغال و حقوق اجتماعی مقرر می شوند. با این حال، تا زمانی که روند درخواست آنها ادامه داشته باشد، کار برای پناهجویان محدود می باشد. همچنین پناهندگان برای دسترسی به بازار کار از حمایت های دولت مانند دوره های زبان، اخذ دیپلم یا آموزش های حرفه ای بهره مند می شوند.

حقوق اجتماعی پناهندگان در لوکزامبورگ

طبق قانون سال 2008 در مورد حرکت آزادانه افراد و همچنین پناهندگانی که دارای وضعیت دائمی شده اند. پناهندگان می توانند به طور کامل از حقوق اجتماعی و استخدامی قانون کار بهره مند شوند. به عنوان مثال حقوق اجتماعی شامل:

  • حق اقامت (خصوصی، عمومی یا در هتل)
  • کمک هزینه ماهیانه علاوه بر کوپن (یعنی 225€ (یورو) برای بزرگسال)
  • هزینه های بهداشتی
  • مشاوره اجتماعی
  • حمل و نقل عمومی
  • راهنمایی جوان های پناهنده یا موارد دیگر در صورت لزوم
  • پناهجویان همچنین در صورت مجوز گرفتن از وزارت آموزش و پرورش می توانند از کلاس های زبان بهره مند شوند. به عنوان مثال، هنگام ثبت نام در موسسه ملی زبان، پناهجویان می توانند در کلیه دوره های زبان با کاهش هزینه شرکت کنند. در آزمون های بین المللی زبان کلیه سطوح (A1,B1,C1) را مطابق چارچوب مشترک مرجع اروپایی زبان ها بدست آورند.

همچنین تعداد پناهندگان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد پناهندگان به لوکزامبورگ

بازار کار پناهندگان در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ دارای یک جامعه بزرگ از خارجیان است. به طوری که از کل جمعیت لوکزامبورگ 46.7% از اتباع غیر لوکزامبورگی هستند. 40% آنها شهروندان اتحادیه اروپا و 6.9% از آنها از اتباع کشور ثالث هستند. بیشترین بخش مهاجرین مسلط به زبان پرتغالی هستند. از کشورهای پرتغالی زبان خارج از اروپا مانند برزیل و کیپ ورد آمده اند. بیشترین میزان پناهجویان در این کشور در سال های اخیر از کشورهای جنگ زده و فقیر سوریه و عراق بوده اند. طبق اعلام اداره مهاجرت لوکزامبورگ بسیاری از اتباع کشورهای ثالث کم مهارت هستند، در حالی که افراد بسیار ماهر در بین پناهندگان وجود دارند.

همچنین، هنگامی که پناهجویان وضعیت پناهندگی را به دست آورند و اجازه اقامت را دریافت کنند. حق دارند مقررات و خدمات مشابه شهروندان لوکزامبورگ و سایر شهروندان اتحادیه اروپا را دریافت کنند. اما دسترسی به این حقوق و مقررات کاملا مشهود نیست. ظرفیت دسترسی محدود آژانس های اشتغال عمومی و دفاتر اجتماعی همراه با برخی از قوانین آیین دادرسی و بروکراسی، در کشوری با 3 زبان ملی فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی باعث می شود افراد تازه وارد نتوانند راهی برای ورود به بازار کار پیدا کنند. بازار کار برای پناهندگان در لوکزامبورگ مناسب نمی باشد.

شرایط کار پناهندگان در لوکزامبورگ

وزارت امور خارجه و اروپا، به طور خاص اداره مهاجرت لوکزامبورگ، مسئولیت ثبت، پردازش و تصمیم گیری در مورد برنامه های مربوط به حمایت های بین المللی در این کشور را به عهده دارد. بنابراین، درخواست های مربوط به حمایت های بین المللی به اداره مهاجرت ارسال می شود. متقاضی باید شناسنامه، اثر انگشت و گذرنامه و سایر اسناد مربوط را تهیه کند. سپس افسر پلیس قضایی برنامه متقاضی را تعیین می کند.

متقاضی سپس سند صورتی را دریافت می کند، که به فرد اجازه می دهد طی مراحل درخواست در این کشور بماند. کارت صورتی به متقاضی اجازه نمی دهد که این کشور را ترک کند یا به صورت رسمی کار کند. در حالی که قانون مقرراتی به دارنده کارت صورتی اجازه می دهد که در لوکزامبورگ تا زمان تعیین درخواست پناهندگی خود کار کند لذا شرایط خاصی باید برقرار شود. متقاضیان پناهندگی به ندرت می توانند از آن بهره مند شوند.

شرایط کار پناهندگان در لوکزامبورگ

مصاحبه برای کار پناهندگان در لوکزامبورگ

متقاضی پناهندگی در لوکزامبورگ برای مصاحبه درباره دلایل درخواست پناهندگی خود به اداره مهاجرت احضار می شود. در صورت شک و تردید ممکن است آزمون زبان و آزمایشات پزشکی گرفته شود. این روند معمولا 4 تا 5 ماه پس از تایید هویت فرد صورت می گیرد. در طی مصاحبه، گزارشی کتبی تکمیل می شود که از متقاضی خواسته می شود تا امضاء کند. متقاضی حق دارد با افزودن اطلاعات یا ارائه جزئیات بیشتر قبل از امضاء، گزارش را اصلاح کند. متقاضی همچنین می تواند از امضاء گزارش خودداری کند. اگر درمورد آنچه که نوشته شده است توافق نکنند. متقاضی ممکن است در طی مصاحبه از کمک یک وکیل برخوردار شود.

برای کار پناهندگان پس از مجوز ممکن است در طول مصاحبه مواردی مانند زیر مطرح گردد:

  • مهارت کاری فرد متقاضی
  • تجربه کاری فرد متقاضی
  • مدارک مربوط به شغل وی
  • اعتبار سنجی تجربیات حرفه ای وی
  • میزان تحصیلات و مدرک

کمک به پناهندگان برای کار در لوکزامبورگ

طبق قوانین بین المللی برای حمایت از فرد پناهنده در کشور، مواردی از جمله آنها که در زیر اشاره شده برای کمک به کار پناهندگان در لوکزامبورگ اجرا می شود. در خصوص پناهندگی در لوکزامبورگ به مطالعه مقاله مذکور مراجعه نمایید. البته لازم به ذکر است این موارد پس از قبول درخواست پناهندگی فرد متقاضی انجام می گیرد. این موارد عبارتند از:

  • ارزیابی مهارت های فردی
  • کمک به نوشتن رزومه، نامه های همراه و غیره از جمله ترجمه آنها
  • اعتبار سنجی برای تجربه حرفه ای متقاضی جهت کار در لوکزامبورگ
  • پشتیبانی برای دریافت دیپلم
  • جهت گیری به سمت شرکت ها و موسسات موجود از جمله دوره های زبان
  • کارگاه های تخصصی سازی برای انتقال و توسعه ابزارهای ادغام شغلی و جستجوی شغلی فعال
  • واسطه گری فعال از طریق شبکه های حرفه ای

حقوق پناهندگان در لوکزامبورگ

در مورد حق پناهندگی، لوکزامبورگ 2 اساسنامه بین المللی را به رسمیت می شناسد:

  • وضعیت پناهندگی: که به مدت 5 سال ادامه دارد و قابل تمدید است.
  • وضعیت حمایت فرعی: که از 1 سال تا 5 سال ادامه دارد و قابل تمدید است.

در صورت اعطاء هر کدام از این وضعیت ها به متقاضی سند اقامت، سند مسافرتی و اجازه کار داده می شود. ذینفعان حفاظت بین المللی به اندازه اتباع لوکزامبورگ به مزایای اجتماعی، مسکن، آموزش و خدمات درمانی دسترسی خواهند داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مهاجرت به لوکزامبورگ به هیچ عنوان استفاده از روش پناهندگی را توصیه نمی کند. استفاده از روش های دیگر همانند کار در لوکزامبورگ و یا اخذ اقامت لوکزامبورگ از طریق تحصیل را توصیه می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار پناهندگان در لوکزامبورگ

  1. صادقی گفت:

    سلام و عرض ادب. در موسسه ما خدماتی در باب پروسه پناهندگی ارائه نمی گردد

  2. صادقی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما. در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی گردد. برای کسب اطلاعات در این خصوص صرفا می تونید مقاله رو مطالعه های مربوطه را مطالعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *