مهاجرت تحصیلی مالزی

کار پس از تحصیل در مالزی

کار پس از تحصیل در مالزی

کار پس از تحصیل در مالزی برای اکثر دانشجویان بین المللی امروز یک معضل بزرگ است زیرا آنها به دنبال تأمین هزینه تحصیل و کاهش آن هستند. گرچه مالزی گرانترین مقصد تحصیل در میان دیگر کشورها نیست اما با این وجود تحصیل در مالزی بیشتر از هزینه تحصیل در کشور مادری هر فرد است، بنابراین کار پس از تحصیل در مالزی برای بسیاری گزینه وسوسه انگیزی می باشد اما سوالی که پیش می آید این است که آیا دانشجویان بین المللی مجاز به کار هستند؟ برای پاسخگویی به تمامی سوالات خود با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط کار پس از تحصیل در مالزی

واقعیت های مختلفی در مورد کار و اقامت های پس از تحصیل در کشور مالزی وجود دارد، البته این نکته را هم باید متذکر شد که فرصت های شغلی در مالزی در مقایسه با کشورهایی مانند آلمان، آمریکا و یا نیوزلند بسیار محدود است اما سیاست های دولتی وجود دارد که به شهروندان مالزیایی اجازه می دهد اولویت خود را برای فرصت های شغلی در این کشور انتخاب کنند و پس از تبعه به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود بخش های مختلفی را بر اساس اولویت های خود برای کار انتخاب کنند توی این مرحله دانشجویان نباید ترس این را داشته باشند که همه فرصت های شغلی توسط خود شهروندان مالزی پر می شود زیرا مشاغل و بخشهای خاصی برای خارجبانی که مجوز کار در مالزی را دارند باز است.

انواع مجوز اشتغال برای کار پس از تحصیل در مالزی

در واقع مجوز اشتغال برای کار پس از تحصیل در مالزی یک نوع اجازه کاری است که به افراد اجازه میده با رعایت شرایط استخدامی کشور مالزی قرارداد با کارفرماها منعقد کنند و هر دانشجو به شرط داشتن دانش لازم کی توانند یکی از سه نوع مجوز اشتغال را انتخاب کنند:

نوع مجوز شغلیشرح
مجوز اشتغال نوع اولفعال برای قرارداد های با حداقل RM.000 (رینگیت) بسته به نوع قرارداد، این مجوز ممکن است تا 5 سال اعتبار داشته باشد.
مجوز اشتغال نوع دومفعال برای افراد ما حقوق ماهیانه بین 2.500RM الی 5.000RM (رینگیت) و قرارداد های زیر 2 سال
مجوز اشتغال نوع سومفعال برای حداقل حقوق پایه RM500 الی 999RM (رینگیت) با قرارداد که بیش از 12 ماه نباشد.

دریافت ویزای شغلی با کار پس از تحصیل در مالزی

دانشجویان برای تبدیل اقامت تحصیلی خود به کاری شرایط زیر را رعایت کنند:

  • دانشجویان خارجی نمی توانند بلافاصله پس از اتمام تحصیل خود از اداره مهاجرت درخواست ویزای کار کنند، فرایند باید توسط شرکتی آغاز شود که متقاضیان با آن توافق نامه قراردادی منعقد کرده اند.
  • شرکت هایی که افراد خارجی را استخدام می کنند باید در بخش خدمات خارج از کشور ESD ثبت شده باشد.

با رعایت شروط بالا شرکت و فرد با ارائه قرارداد کاری به اداره مهاجرت و ارائه مدارک مورد نیاز می توانند از اداره مهاجرت درخواست تغییر ویزا از تحصیلی به ویزای کاری داشته باشند که این پروسه حدود 5 روز کاری زمان بر است.

دریافت ویزای شغلی با کار پس از تحصیل در مالزی

مدارک مورد نیاز تبدیل ویزای تحصیلی به ویزا کاری در مالزی

افراد علاوه بر شرایط بالا باید مدارک دیگری مانند مدارک زیر را نیز به اداره مهاجرت ارائه بدهند:

  • تکمیل آخرین رزومه مرتبط با کاریابی در مالزی
  • کپی پاسپورت
  • عکس با مشخصات(در سایز 0 5.0 سانتی متر ، سطح شانه به بالا ، فضای اضافی بین چانه با انتهای پایین عکس های اندازه حداقل 1 سانتی متر)
  • شرح شغل
  • گواهی ازدواج (در صورت تاهل و همراه اعضای خانواده)
  • مدرک تحصیلی با حداقل 3 سال تجربه و مهارت در زمینه مدرک تحصیلی
  • دیپلم با حداقل 5 سال تجربه و مهارت در زمینه مدرک دیپلم
  • گواهینامه فنی یا معادل آن ، با حداقل 7 سال تجربه در زمینه مربوطه

جنبه های اصلی کار پس از تحصیل در مالزی

افراد زمانی که برای تحصیل در مالزی اقدام می کنند دو هدف کار حین تحصیل و کار پس از تحصیل در مالزی برای رسیدن به درآمد و اقامت بسیار مهم می شود به همین منظور از جنبه های اصلی رسیدن به این اهداف به شرح زیر می باشد:

  1. متقاضی در بیشتر موارد مجاز به کار در کشور حداکثر تا 10 سال است و این با اجازه کار به صورت سالانه تمدید می شود.
  2. متقاضی باید به یکی از کشورهای منبع تأیید شده تعلق داشته باشد تا واجد شرایط ادامه کار در مالزی باشد.
  3. فقط شرکت های معروف مالزیایی دارای اعتبار استخدام دانشجویان بین المللی با پیشوند GLC و MNC
  4. دانشجویان مجاز به انجام کارهای پس از تحصیل در مالزی فقط برای شرکتی هستید که در کارنامه کاری ذکر کرده اند اگر دانشجویی بخواهد شرکت استخدامی اش را تغییر دهید باید دوباره درخواست را ارسال کنید.
  5. بیشترین نیاز برای استخدام دانشجویان خارجی در بخش های ساخت ساز، کاشت و کشاورزی و خدماتی است.

اخذ اقامت دائم مالزی

کشور مالزی مانند دیگر کشورها به افراد کارت اقامت دائم تحت عنوان PR را ارائه نمی دهد و اقامتی تحت عنوان خانه دوم مالزی به افراد ارائه می دهد، ویزای اقامت خانه دوم مالزی به شهروندان کشورهای خارجی این امکان را می دهد که بتوانند برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان خود برای مهاجرت به مالزی و اخذ خانه دوم این کور اقدام نمایند. متقاضیان ابتدا یک دوره ویزای 10 ساله اخذ خواهند نمود که بر اساس مدت اعتبار گذرنامه افراد قابل تمدید خواهد یود که به صورت خودکار قابل تمدید است.

از مزایای اصلی اخذ اقامت مالزی از طریق خانه دوم: خرید خانه و خودرو به صورت تخفیفی، اخذ وام مسکن برای خرید خانه و یا مغازه و غیره، بیمه درمانی، امکان سرمایه گذاری، تاسیس بیزینس و ثبت شرکت است اقامت خانه دوم مالزی تحت عنوان MM2H با در نظر گرفتن دو فاکتور سن و سرمایه برای افراد امکان پذیر خواهد بود که به نوبه خود دارای جزئیات بسیاری است که در این مورد پیشنهاد میکنم برای اطلاعات دقیق و بیشتر در مورد همه کشورها با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *