مهاجرت تحصیلی اسپانیا

کار پس از تحصیل در اسپانیا

کار پس از تحصیل در اسپانیا

کار پس از تحصیل در اسپانیا در سال 2024، یکی از روش هایی است که دانشجویان فارغ التحصیل شده با استفاده از آن می توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. اسپانیا با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهان و کیفیت خوب نظام آموزشی اش هر سال دانشجویان بین المللی زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند. برخی از این دانشجویان پس از تحصیل در این کشور به این کشور علاقه مند شده و خواهان اخذ اقامت دائم این کشور می شوند. در حال حاضر شهروندان اتحادیه اروپا بدون هیچ مانعی می توانند در این کشور بمانند و مشغول به کار وش تحصیل شوند. در حالیکه افراد دیگر کشورهای جهان برای اقامت این کشور نیاز به دریافت مجوز خواهند داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می کند در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای کار پس از تحصیل در اسپانیا

افرادی که در این کشور تحصیل می کنند پس از گذشت مدتی به زبان اسپانیایی مسلط می شوند و برای کار در این کشور از مزیت تسلط به این زبان برخوردار هستند در صورتی بسیاری از افراد که مستقیما برای کار در اسپانیا اقدام می کنند به این زبان تسلط ندارند و بسیاری از فرصت های شغلی پیشرو را از دست می دهند. همچنین افرادی که در اسپانیا تحصیل می کنند کاملا با محیط و فرهنگ مردم این کشور آشنا می شوند و از نظر کاری به هیچ عنوان دچار مشکل نمی شوند و به راحتی با محیط سازگار هستند. علاوه بر این مدارک حاصل شده از تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی معتبر می باشد و یافتن کار با داشتن مدارک تحصیلی عالی آسان تر می شود.

با یافتن کار در این کشور پس از تحصیل دانشجویان می توانند اقامت اسپانیا را اخذ کنند و از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال
  • اخذ پاسپورت اسپانیایی پس از 10 سال
  • دستمزد و حقوق مناسب به دلیل داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  • استفاده از مزایای شهروندی اسپانیا و سفر بدون ویزا به کشورهای اروپایی
  • امکان استفاده از ویزای همراه و مهاجرت خانواده به اسپانیا
  • کار موقت حین تحصیل و کسب تجربه برای کار پس از تحصیل در اسپانیا

کار پس از تحصیل در اسپانیا و اخذ اقامت دائم

چنانچه در کشور اسپانیا مشغول به تحصیل شوید و مدرک تحصیلی از دانشگاه های این کشور دریافت کنید ضمن اینکه می تانید به صورت موقت در حین تحصیل 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوید و کسب تجربه کنید. همچنین می توانید برای کارآموزی و بدست آوردن تجربه بیشتر نیز اقدام کنید. پس از تحصیل در اسپانیا می توانید به دنبال شغل و کار در اسپانیا باشید و با داشتن مدرک تحصیلی معتبر و هم چنین تسلط به زبان اسپانیایی و انگلیسی در این کشور کار بیابید. در صورت یافتن کار در اسپانیا پس از تحصیل طبق قانون این اجازه را دارید که درخواست ویزای کاری کنید و اقامت خود را در این کشور تمدید کنید. در صورت گذشت 5 سال اقامت در اسپانیا می توانید برای اخذ اقامت دائم اسپانیا درخواست دهید و اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

در این بخش شاهد مراحل کار در اسپانیا هستید:

مراحل کار در اسپانیا

 

مجوز اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

مجوز کاری، اقامتی است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند اعطاء می شود، تا بتوانند زمان اقامت خود را در این کشور برای 1 سال دیگر تمدید کنند. تا در این زمان بتوانند شغلی پیدا کنند یا شرکت خود و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. پیش از این، دانشجویان خارجی فقط می توانستند تا زمان پایان تحصیل یا تا زمان پایان کارت اقامت آنها در این کشور بمانند. در اختیار داشتن ویزا دانشجویی به شما امکان می دهد که دقیقا برای آن دوره قانونی در کشور باشید. از فواید اصلی می توان به تمدید اقامت همسر و فرزند متقاضی اشاره کرد که در این صورت با این ویزا اقامت خانواده فرد نیز تا 1 سال تمدید می شود. روند درخواست این ویزا آنلاین می باشد و پس از 20 روز کاری این ویزا صادر می شود.

البته توجه داشته باشید که این اجازه اقامت شک و تردیدهای زیادی ایجاد می کند و بسیاری نیز از این موضوع ناشی می شوند که آیا امکان کار با این ویزا وجود دارد؟

پاسخ این سوال منفی است زیرا با این نوع ویزا فقط اجازه ماندن و جستجوی کار را دارید، نه خود کار بلکه این ویزا پلی برای دریافت مجوز کار است. هنگامی که یک پیشنهاد شغلی پیدا کردید، باید پروسه درخواست اجازه کار را شروع کنید تا بتوانید کار کنید. حتی اگر شما نمی توانید با این ویزا کار کنید، این درخواست یک اقدام لازم برای بسیاری از دانشجویان است که پس از پایان تحصیلات مدرک دانشگاهی یا کارشناسی ارشد، می خواهند اولین تحقیقات خود را درباره کار آغاز کنند. آنها بلافاصله به دنبال پیشنهادات شغلی هستند. برخی دیگر به اندازه کافی شجاع هستند که پروژه خود را شروع کنند و یک شرکت راه اندازی می کنند.

درباره مجوز کار پس از تحصیل در اسپانیا

درباره مجوز کار پس از تحصیل در اسپانیا

برای دریافت ویزای جستجوی کار نیازی به ارائه شغل یا داشتن پیشنهاد شغلی ندارید. برای درخواست این نوع ویزا شما می توانید درخواست خود را 60 روز قبل یا 90 روز پس از اتمام تحصیل در اسپانیا ارائه کنید و این تنها به شما امکان می دهد حداکثر 12 ماه در این کشور بمانید تا بتوانید شغلی پیدا کنید یا پروژه تجاری خود را شروع کنید بنابراین محدودیت زمانی که در گذشته پس از اتمام تحصیل بوده است را در این باره نخواهید داشت. اول از همه، شما باید تحصیلات خود را به پایان رسانده باشید. این افراد باید حداقل لیسانس داشته باشند و همچنین می تواند یک مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری باشد. علاوه بر این برای درخواست این نوع ویزا شما باید بیمه درمانی داشته باشید.

همچنین، اثبات اینكه شما از نظر اقتصادی مستقل هستید، بسیار مهم می باشد. یعنی اینکه شما از منابع اقتصادی کافی برای اقامت در کشور در طول تحقیقات شغلی خود (1 سال کامل) برخوردار هستید. همه دانشگاه ها یا مدارس نیستند و مدارک تحصیلی باید معتبر باشند. مدارک تحصیلی اخذ شده و دانشگاه باید در لیستی باشد که توسط دولت اسپانیا تایید شده است. البته این مورد بیشتر برای دانشگاه های خصوصی و یا غیر اسپانیایی صادق است و تمام دانشگاه های دولتی اسپانیا از این نظر معتبر هستند. شایان ذکر است که دانشجویان خارجی می توانند 60 روز قبل از اتمام مجوز تحصیل یا 90 روز پس از اجازه این دانشجو درخواست کنند و این لزوما با مدت زمان تحصیل شما مطابقت ندارد.

انواع اشتغال پس از تحصیل در اسپانیا

همانطور که اشاره شد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند با استفاده از تمدید اقامت در این کشور به مدت 12 ماه مشغول به تحقیقات و یا کاریابی در اسپانیا شوند. به صورت کلی به 2 صورت می توان پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. یکی به صورت خود اشتغالی که با استفاده از ویزای کارآفرینی امری ممکن است و دیگری با استفاده از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان در اسپانیا امکان پذیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که هر چقدر میزان تحصیلات شما بالاتر باشد طبق آمارهای منتشر شده میزان حقوق و دستمزد نیز به سبب آن بالاتر می رود و از مزایای کار پس از تحصیل اطمینان از میزان حقوق کافی نسبت به افراد دیگر می باشد. افرادی که در حال تحصیل در اسپانیا هستند می توانند با اتمام تحصیلات خود ویزای تحصیلی اسپانیا خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و به مدت طولانی تری در این کشور اقامت داشته باشند و درنهایت پاسپورت اسپانیایی را دریافت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی آماده همکاری و ارائه مشاوره به متقاضیان عزیز می باشد.

سوالات متداول در باب کار پس از تحصیل در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در باب کار پس از تحصیل در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • مزایا کار پس از تحصیل در اسپانیا چیست؟  اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال-اخذ پاسپورت اسپانیایی پس از 10 سال-دستمزد و حقوق مناسب به دلیل داشتن مدرک تحصیلی معتبر-استفاده از مزایای شهروندی اسپانیا و سفر بدون ویزا به کشورهای اروپایی-امکان استفاده از ویزای همراه و مهاجرت خانواده به اسپانیا
  • شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا چیست؟ پس از تحصیل در اسپانیا می توانید به دنبال شغل و کار در اسپانیا باشید و با داشتن مدرک تحصیلی معتبر و هم چنین تسلط به زبان اسپانیایی و انگلیسی در این کشور کار بیابید. در صورت یافتن کار در اسپانیا پس از تحصیل طبق قانون این اجازه را دارید که درخواست ویزای کاری کنید و اقامت خود را در این کشور تمدید کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *