مهاجرت کاری دانمارک

کار پرستاری در دانمارک

کار پرستاری در دانمارک

با توجه به امکانات و شرایط بسیار مناسب زندگی در دانمارک یکی از کشورهای محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت می ­باشد. کار پرستاری در دانمارک نیز از جمله مشاغل مورد نیاز است. از همین رو دولت این کشور حقوق و دستمزدهای بالایی را به پرستاران پرداخت می­ نماید.

لازم به ذکر است دوستان عزیز جهت انجام کار پرستاری و اخذ مجوز کار بایستی مراحلی را طی نمایند. یکی از مهمترین شرایط اخذ مجوز پرستاری در کشور دانمارک برخورداری از مهارت زبان دانمارکی است. پرستاران بیشترین ارتباط را با بیماران برقرار می ­نمایند، می­ باید از مهارت این زبان برخوردار باشند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه های مختلف مهاجرت پرستاران را در مسیر مهاجرت به کشور دانمارک یاری می­ نمایند.

شرایط مهاجرت کاری پرستاران به دانمارک

افراد برای انجام کار در کشورهای اروپایی نیازمند اخذ مجوز کاری این کشورها هستند. کار پرستاری بگونه ای است که پرستاران جهت اخذ مجوز کار باید ابتدا تمامی مدارک تحصیلی خود را به اداره سلامت و پزشکی این کشور با هدف معادل سازی مدارک با سیستم آموزش پزشکی این کشور ارسال و تأییدیه لازم را اخذ نمایند. مدارک پرستاران در این اداره مورد تأیید قرار گیرد. به فرد اجازه داده خواهد شد که با کسب شرایط لازم جهت اخذ مجوز کار به انجام کار در این کشور بپردازد. پس از تأیید مدارک تحصیلی پرستاران می ­توانند به اداره امنیت بیماران این کشور مراجعه کنند. درخواست انجام کار خود را جهت اخذ مجوز کار بنمایند

اداره مورد نظر آزمون زبان دانمارکی را از متقاضیان کار پرستاری در این کشور اخذ خواهد نمود. در صورتیکه متقاضیان نمره قبولی را کسب نمایند، باید در یک دوره آموزشی تطبیقی 6 ماه شرکت نمود. پس از اتمام این دوره فایل ارزیابی متقاضی مورد نظر به اداره سلامت و پزشکی این کشور ارسال و در صورت تأیید نهایی مجوز کار این کشور به متقاضیان تعلق خواهد گرفت. پس از تأیید مدارک تحصیلی در مرحله نخست اقامتی 3 ساله به متقاضیان داده خواهد شد. در طی این مدت متقاضی در این کشور بایستی مهارت زبان دانمارکی و مجوز پروانه پرستاری خود را دریافت نماید. از این رو اجازه انجام فعالیت های دائمی در این کشور را کسب بنماید.

آزمون زبان جهت کار پرستاری در دانمارک

سازمان امنیت بیماران این کشور آزمونی را جهت سنجیدن مهارت زبان دانمارکی متقاضیان اخذ می­ نماید. این آزمون شامل 3 بخش نوشتاری، گفتاری و درک مطلب است. متقاضیان باید حداقل 7 امتیاز را از 10 امتیاز در هر بخش کسب نمایند. این آزمون هر ساله در مراکز زبان مختلف در ماه های ژوئن، نوامبر و دسامبر برگزار می ­گردد.

جهت کار در این کشور ابتدا نمودار نرخ بیکاری را بررسی بفرمائید:

نرخ بیکاری در دانمارک

متقاضیان امکان شرکت در آزمون های زبان دانمارکی را قبل از درخواست مجوز کار را دارند. البته این آزمون دارای اعتباری 12 ماهه است. متقاضیان می ­باید در این مدت درخواست خود را ارائه نمایند. جهت کار قانونی در این کشور مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

بررسی کار پرستاری در دانمارک

شرایط انجام کار پرستاری بسیار مطلوب است. DNO سازمانی جهت حمایت از پرستاران در این کشور فعالیت می­ نماید که اغلب پرستاران در این کشور عضو این سازمان می ­باشند. پرستارانی که تجربه کاری بیشتری در این زمینه دارند، امکان اخذ مجوزهای بیشتری را خواهند داشت. پرستاران با عضویت در این سازمان ماهانه به صورت خودکار حقوقی را دریافت خواهند نمود. با توجه به شرایط زندگی پرستاران به آنان اجازه انجام خرید خانه، یادگیری زبان و شرکت در دیگر آموزش های حرفه ای داده خواهد شد. جهت مطالعه سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در دانمارک را مطالعه بفرمائید.

پرستاران به تمامی آموزش ها و شبکه ها دسترسی داشته و به راحتی از دیگر موقعیت های کاری و پیشنهادات حقوقی مطلع خواهند شد. از دیگر مزایای عضویت در سازمان حمایت است که پرستاران با برخورداری از تخفیف می ­توانند تحت پوشش های بیمه های درمانی قرار بگیرند. روانپزشکی، مراقبت های شدید، کنترل عفونت، تومور شناسی، سلامت عمومی و بیهوشی از جمله حوزه هایی هستند که می ­توانند به انجام فعالیت بپردازند.

میزان حقوق کار پرستاری در دانمارک

میزان حقوق کار پرستاری در دانمارک

پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز است. متقاضیان پرستاری در این کشور دستمزدهای بسیار مناسبی را دریافت می­ نمایند. این کشور از جمله کشورهایی است که پرستاران دارای حقوق و دستمزد های بالا می­ باشند. حقوق پرستاران با توجه به فعالیت های مختلف متفاوت است.

اما بطور متوسط حقوق پرستاران در این کشور DKK558 (کرون دانمارک) به ازاء هر ساعت کاری تخمین زده شده است. 9160DKK (کرون دانمارک) دیگر به عنوان تشویقی به آنان تعلق می ­گیرد. پرستاران مبتدی در این کشور 395DKK (کرون دانمارک) در ساعت و پرستاران ارشد 690DKK (کرون دانمارک) در ساعت دریافت می ­نمایند. علاقمندان این رشته و مهاجرت به دانمارک می­ توانند جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. از نظرات و پیشنهادات بسیار مفید آنان مطلع گردند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *