مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته فیزیوتراپی در کانادا

رشته فیزیوتراپی در کانادا

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا بگونه ای است که دانشجویان برای تشخیص و راه های درمان بیماری ها و مشکلات عضلانی بدن آماده می ­شوند. این رشته تحصیلی به صورت 2 مرحله ای تئوری و عملی در بیمارستان های کانادا ارائه داده می ­شود. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی تکنیک های درمانی در این رشته هر روزه تغییر می­ کند. متخصصین در این زمینه بایستی همواره در حال بروز رسانی اطلاعات و دانش خود باشند. رشته فیزیوتراپی در کانادا از جمله مشاغل مورد نیاز و پردرآمد در این کشور محسوب می ­شود. دانشجویان زیادی پس از اتمام تحصیلات در این کشور به راحتی می­ توانند شغل مورد نظر خود را یافته و به انجام کار در کانادا بپردازند.

مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی شغل های پردرآمد در کانادا سعی در یاری و راهنمایی دانشجویان و متقاضیان مهاجرت به این کشور را دارند. افرادی که تحصیلات را در رشته فیزیوتراپی به اتمام رسانیده اند، می ­توانند از طریق ویزای اسکیل ورکر کانادا تقاضای انجام کار در این کشور را بنمایند. بدین طریق افراد می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ و بدون پیشنهاد کاری و تنها با کسب امتیاز لازم این ویزا به کانادا مهاجرت نمایند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا را دارند، علاوه بر برخورداری از شرایط عمومی همچون عدم سوء سابقه کیفری، مدرک زبان با حداقل سطح B برخورداری از مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم، بایستی در دوره های فیزیولوژی انسان و روانشناسی را نیز گذرانده باشند. از آنجائیکه اکثر تدریس در اکثر دانشگاه های کانادا به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. ارائه مدرک زبان از ملزومات تحصیل در کانادا می­ باشد. البته تدریس در برخی از دانشگاه های کانادا همچون مونترال به زبان فرانسوی است که ارائه مدرک زبان فرانسوی الزامی می­ باشد.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می­ باشد. از جمله مهمترین مباحث آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزش و علوم حرکتی، علوم پایه، تصمیم گیری های بالینی و تحقیقات توانبخشی می­ باشد. دانشجویان در این دوره علاوه بر گذراندن دوره های تئوری بایستی 1080 ساعت آموزش های بالینی را بگذرانند. هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد 11370$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات در رشته فیزیوتراپی در کانادا امکان تبدیل نمودن اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری این کشور داشته و از این طریق می­ توانند به انجام کار در این کشور بپردازند. این افراد پس از چند سال انجام کار در کانادا می­ توانند اقامت و سپس پاسپورت کانادا را اخذ نمایند.

کار در رشته فیزیوتراپی در کانادا

با توجه به اینکه رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مورد نیاز کشور کانادا است. فرصت های کاری بسیار مناسبی برای متخصصین این حوزه در کانادا وجود دارد. انجام کار فیزیوتراپی در کانادا همانند سایر مشاغل نیازمند اخذ مجوز کاری کانادا می ­باشد. متقاضیانی که تحصیلات را در خارج از کشور کانادا به اتمام رسانیده اند. همچنین بایستی مدرک تحصیلی را معادل سازی نمایند. پس از آن با اخذ مدارک زیر نسبت به اخذ مجوز کار این کشور اقدام نمایند:

  • مدرک کارشناسی ارشد به خودگردان در کانادا برگزار میعنوان حداقل تحصیلات
  • تکمیل نمودن آزمون های مهارت فیزیوتراپی به منظور معادل سازی مدارک تحصیلی
  • ثبت نام در کالج فیزیوتراپیست های کانادا
  • پرداخت مبلغ 780$ (دلار) به حساب اداره مربوطه
  • مدارک شناسایی
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • دانشنامه و ریز نمرات متقاضی
  • مدرک زبان

فیزیوتراپیست های بین المللی ابتدا به اداره اتحادیه فیزیوتراپیست های کانادایی مراجعه نمایند. این اداره پس از ارزیابی مدارک آزمون هایی را از متقاضیان اخذ خواهد نمود. پس از آن متقاضیان در دوره های آموزشی مهارتی فیزیوتراپی کانادا شرکت نموده و جهت انجام کار در کانادا آماده می ­شوند. دوره های آموزشی PCE به صورت خودگردان در کانادا برگزار می گردد. افرادی که قصد تجدید مهارت های خود در این زمینه را دارند، می­ توانند در این دوره ها حضور یابند.

کار در رشته فیزیوتراپی در کانادا

حقوق رشته فیزیوتراپی در کانادا

فیزیوتراپی نیز از جمله مشاغل پردرآمد در کانادا است متخصصین در این حوزه در استان های مختلف کانادا درآمدهای متغیری دارند. اما درآمد فیزیوتراپیست ها در کانادا از 66000$ (دلار) شروع و تا 99000$ (دلار) در سال می­ رسد. فیزیوتراپیست ها در کانادا از مزایا و حقوق در روزهای تعطیل برخوردارند. همچنین امکان استفاده تمام وقت از مزایای بهداشتی و دهان و دندان در این کشور را نیز خواهند داشت.

بیشترین تقاضا فیزیوتراپ در شهرهای زیر است:

  • ونکوور
  • تورنتو
  • بریتیش کلمبیا

شرایط زندگی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای مرفه در جهان است که مردم این کشور در رتبه هفتم شادترین مردم جهان قرار دارند. زبان رسمی مردم کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. تراکم جمعیت فرانسوی زبانان در این کشور بیشتر در مناطق غربی کانادا و در شهر کبک مشاهده می­ شود. هزینه زندگی در کانادا در مناطق شهری و روستایی این کشور متفاوت است. معمولا افراد در شهرها هزینه های بیشتری برای تأمین مخارج زندگی خود پرداخت می­ نمایند.

سیستم بهداشتی و درمانی کانادا بسیار با کیفیت می ­باشد. شهروندان این کشور از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان بهره ­مند هستند. البته شهروندان این کشور بایستی مالیات های را جهت بیمه درمانی پرداخت نمایند. افرادی که تحت پوشش بیمه درمانی هستند. در این کشور مشغول به کار می­ باشند، مالیات بیمه های درمانی توسط کارفرمایان آنان پرداخت می شود. متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا می ­توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از شرایط زندگی در استان های مختلف این کشور آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *