مهاجرت کاری سریلانکا

کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا

کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا

کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا غالبا مربوط به بخش پزشکی و همچنین برخی نقاط کشاورزی است. سریلانکا کشوری با جمعیت جوان و مشتاق برای کار است. در این کشور رقابت زیادی برای انجام کار وجود دارد. البته بسیاری از متخصصین و کارگران ماهر در سریلانکا ترجیح می دهند در کشورهای پیشرفته تر مانند ژاپن کار کنند. سریلانکا از نظر تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری بسیار عقب تر از کشورهایی مانند کره و ژاپن است. اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه کشاورزی و صادرات است. یافتن کار در سریلانکا در علوم آزمایشگاهی آسان نیست و رقابت زیاد است. برای بررسی موضوع کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطلب را دنبال کنید.

بازار کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا

سریلانکا یک اقتصاد در حال توسعه است که عمدتا بر کشاورزی، خدمات و صنعت نور است. کشاورزی حدود %21 از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد و %38 از نیروی کار را استخدام می کند. تولیدات کشاورزی بین محصولات نقدی از کشت کشاورزی و محصولات غذایی از کشاورزی تقسیم می شود. محصولات نقدی یعنی چای، لاستیک و نارگیل تا حد زیادی بر روی گیاهان رشد می کنند. برنج محصول اصلی مواد غذایی و معیشت اصلی برای بیش از 70% جمعیت روستایی سریلانکا است. صنایع تولیدی حدود %19 از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند و حدود %17 از نیروی کار را استخدام می کنند. تولید کننده های اصلی شامل منسوجات، سرامیک، محصولات نفتی، روغن های گیاهی، کود و سیمان است. بخش خدمات بزرگترین اقتصاد سریلانکا است که %45 از نیروی کار را استخدام می کند.

گردشگری، بانکداری، امور مالی، و تجارت خرده فروشی جزء اصلی بخش خدمات است. کشور با بسیاری از منابع طبیعی تأمین می شود. این آب و هوای استوایی با بارندگی متوسط ​​بالا است. زمین بارور و مناسب برای رشد انواع محصولات کشاورزی است، و یک سوم از زمین قابل کشت است. کشور همچنین دارای منابع ماهیگیری غنی است. منابع معدنی سریلانکا شامل سنگ معدن تیتانیوم، گرافیت، کائولین و سنگ های قیمتی است. همچنین دارای ذخایر زیادی از سنگ معدن آهن غیرقابل استفاده است. تجارت خارجی بخش مهمی از اقتصاد سریلانکا است. واردات عمده شامل نفت، مواد مصرفی، ماشین آلات و تجهیزات سرمایه، وسایل نقلیه موتوری و کالاهای مختلف تولید شده است. صادرات عمده شامل پوشاک، چای، لاستیک، محصولات نارگیل، مواد غذایی، جواهرات و جواهرات است. سریلانکا بزرگترین صادر کننده چای سیاه در جهان و سومین تولید کننده لاستیک طبیعی است. بازار کار علوم آزمایشگاهی سریلانکا در بخش های زیر فعال است:

  • مواد غذایی
  • کشاورزی
  • پزشکی

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا

با توجه به تعداد بالای متقاضی کار در سریلانکا و نرخ بیکاری بالا میزان حقوق در این کشور پایین است. لذا بسیاری تصمیم به ترک کشور و کار در کشورهای دیگر می کنند. به صورت کلی میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا در مشاغل علمی بسیار پایین تر از کشورهای دیگر مانند کره و ژاپن است. در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در سریلانکا به صورت متوسط می توانید 66800LKR (روپیه سریلانکا) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار علوم آزمایشگاهی در کشور سریلانکا در حدود 32700LKR (روپیه سریلانکا) و در بیشترین حالت 10400LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. در زمان نگارش این مقاله هر 1000LKR (روپیه سریلانکا) برابر با 5$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا

لیسانس علوم آزمایشگاهی پزشکی در سریلانکا

لیسانس علوم آزمایشگاهی پزشکی یک برنامه 4 ساله است که از 120 اعتبار تشکیل شده است. هدف این برنامه ارائه آموزش و آموزش یکپارچه در زمینه علوم آزمایشگاهی پزشکی متناسب با نیازهای بهداشتی و پژوهشی بخش های صنعتی و تجاری و آماده سازی دانشجویان برای یادگیری مادام العمر مستقل، توسعه شغلی و تحصیلات تکمیلی است. برنامه درسی شامل موضوعات اصلی مرتبط با علوم آزمایشگاهی پزشکی مانند:

  • هیستوپاتولوژی
  • هماتولوژی
  • بیوشیمی بالینی
  • میکروبیولوژی
  • ژنتیک و زیست شناسی مولکولی
  • ایمونولوژی
  • و مدیریت آزمایشگاه است.

آموزش مبتنی بر کار یکی از مهمترین جنبه های این برنامه است که فرصتی را برای دانشجویان فراهم می کند تا آنچه را که در تنظیم بالینی واقعی آموخته اند، تمرین کنند. چندین دوره در این برنامه وجود دارد که دانشجویان را برای تحقیق و نوآوری آماده می کند از جمله آمار، روش تحقیق، بررسی ادبیات و خود پروژه تحقیقاتی. این برنامه همچنین شامل دوره هایی برای توسعه مهارت های عمومی مانند ارتباطات بهداشتی، اخلاق و توسعه حرفه ای، انگلیسی برای اهداف عمومی علمی و فناوری ارتباطات اطلاعاتی برای توسعه دانشمند یا فن شناس آزمایشگاه پزشکی است.

تحصیل Laboratory sciences در دانشگاه های سریلانکا

اکثر دانشگاه های پزشکی سریلانکا دوره های تحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی را ارائه می کنند. البته دانشگاه های فناوری و تکنولوژی نیز دارای آزمایشگاه برای آموزش علوم آزمایشگاهی در رشته های خود هستند. دانشگاه های زیر در سریلانکا علوم آزمایشگاهی را ارائه می کنند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه آزاد سریلانکا
2موسسه علوم آزمایشگاهی پزشکی کلمبو
3آکادمی PHATE
4دانشگاه سری جایواردنپورا
5دانشگاه پرادنیا
6دانشگاه روهونا
7دانشگاه موراتوا
8دانشگاه دفاعی جنرال سر جان کوتلاوالا

جهت بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در سریلانکا این مقاله را مطالعه کنید.

کار Laboratory sciences پزشکی در سریلانکا

کار Laboratory sciences پزشکی در سریلانکا

با تحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی دانشجویان آماده ورود به بازار کار خواهند شد. برنامه تحصیلی برای تولید فارغ التحصیل با مهارت های ابتکاری و خلاقانه و تحلیلی طراحی شده است. انتظار می رود که آنها بعنوان افراد کلیدی در راستای اعتلای رشته علوم آزمایشگاهی پزشکی عمل کنند. فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی پزشکی می توانید:

  • دارای دانش، مهارت و نگرش برای انجام آزمایش های آزمایشگاهی در هر آزمایشگاه پزشکی در سریلانکا
  • صلاحیت تفسیر معنادار نتایج آزمایش های تشخیصی موجود را داشته باشید.
  • بتوانید استانداردهای کیفیت را در آزمایشگاه های پزشکی حفظ کنید.
  • توانایی برقراری ارتباط موثر با سایر افراد حرفه ای در محیط کار خود را داشته باشید.
  • توانایی آموزش دوره های کارشناسی آینده در علوم آزمایشگاهی پزشکی را خواهید داشت.
  • با مدیریت وقت و منابع بتوانید به عنوان یک عضو تیم مستقل کار کنید.
  • یک دانشمند آزمایشگاه پزشکی حرفه ای باشید.
  • مهارت های مدیریتی را توسعه دهید.
  • قادر به انجام تحقیقات اساسی و پیشرفته در زمینه های مربوطه باشید.
  • توانایی استفاده از دانش و مهارت خود را برای تحصیلات تکمیلی

چشم انداز شغلی برای فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی پزشکی در سریلانکا شامل:

  • به عنوان دانشمند آزمایشگاه پزشکی در بیمارستان های بخش دولتی و خصوصی در سریلانکا و خارج از کشور.
  • به عنوان استاد در دانشگاه.
  • به عنوان محقق در موسسات بخش دولتی و خصوصی.
  • به عنوان محقق در دانشگاه های خارج از کشور و موسسات وابسته.
  • به عنوان مدیر مراقبت های بهداشتی و بازاریاب در زمینه های تشخیصی.

شایان ذکر است اخذ ویزای کار در کشور سریلانکا برای متقاضیان کار در این کشور الزامی است. مطالب دیگر درباره سریلانکا را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

Rate this post

1 دیدگاه برای “کار علوم آزمایشگاهی در سریلانکا

  1. میثم گفت:

    بسایر پر محتوا. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *