مهاجرت کاری ژاپن

کار علوم آزمایشگاهی در ژاپن

کار علوم آزمایشگاهی در ژاپن

کار علوم آزمایشگاهی در ژاپن با توجه به اهمیت این رشته در ژاپن پر تقاضا است. ژاپن یکی از کشورهای برتر آسیایی در زمینه تحقیقات و علوم است. این کشور دارای مراکز تحقیقاتی مختلف و علمی در شهرها و دانشگاه های خود است. با داشتن تخصص و مهارت در علوم آزمایشگاهی در ژاپن می توانید فرصت های شغلی مناسبی را بدست آورید. ژاپن در بسیاری از صنایع به خصوص تکنولوژی فعال است و در این راستا برای ارزیابی محصولات خود دارای آزمایشگاه های مختلف است. کسب ویزای کاری ژاپن برای کار علوم آزمایشگاهی همراه با ارسال مدارک تحصیلی الزامی است. جهت کار در ژاپن در علوم آزمایشگاهی و سایر رشته ها می توانید در ادامه همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطلب را دنبال کنید.

بازار کار علوم آزمایشگاهی در ژاپن

بازار کار علوم آزمایشگاهی ژاپن پس از آنکه توسط شرکت های عظیم اشغال شد، تحت سلطه قرار گرفت. با ورود رکود های اخیر، این در حال حاضر در حال تغییر است. در ژاپن، پیدا کردن اشتغال به همان اندازه ساده است که پس از تحصیل می توان برای یک شرکت بزرگ کار کرد. در حال حاضر، کار نیمه وقت شایع تر شده است، به ویژه در میان جوانان ژاپنی، و شرکت ها شروع به افزایش تحرک و بازآموزی مکرر برای کارکنان طولانی مدت می کنند. کارگران خارجی به طور کلی به 2 دسته تقسیم می شوند:

  • کارگران غیر متخصص که مشاغل را انجام می دهند که ژاپنی ها خودشان آن را انجام نمی دهند (تولید صنعتی، کارمندی).
  • کارگران با مهارت های ویژه (معلمان زبان، بازرگانان بین المللی، متخصصان فناوری).

 دولت ژاپن بهترین کار را برای محافظت از شغلی بومی از بیکاری با تنظیم ورود به کارگران خارجی انجام می دهد. با این حال، زبان انگلیسی در تقاضاست و پیدا کردن کار برای افراد ماهر در این زبان راحت تر است. خارجیانی که به زبان انگلیسی یا ژاپنی صحبت نمی کنند، تقریبا غیرممکن است که بتوانند کار پیدا کنند و در دنیای کسب و کار، مهارت های ژاپنی باید برای هر متقاضی ضروری باشد. دانستن انگلیسی، یادگیری ژاپنی و بهبود مهارت های حرفه ای، اقدام مناسب برای یافتن کار در ژاپن است.

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در ژاپن

با توجه به توجه زیاد به انجام مطالعات و کارهای تحقیقاتی در ژاپن میزان درآمد محققین و دانشمندان در ژاپن بسیار بالاست. از این رو داشتن مهارت و تخصص علمی برای کار علوم آزمایشگاهی در میزان حقوق بسیار تاثیر گذار است. به صورت کلی میزان حقوق ماهیانه کار در ژاپن در رشته های علمی مناسب است. در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در ژاپن به صورت متوسط می توانید 330000JPY (ین ژاپن) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار علوم آزمایشگاهی در کشور ژاپن در حدود 152000JPY (ین ژاپن) و در بیشترین حالت 525000JPY (ین ژاپن) می باشد. در زمان نگارش این مقاله هر 1000JPY (ین ژاپن) برابر با 9.18$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در ژاپن در علوم آزمایشگاهی در ژاپن را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار در ژاپنتحصیل Laboratory sciences پزشکی در ژاپن

در زمینه فناوری های پزشکی، فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک فقط یک نقطه شروع است. فارغ التحصیلان گزینه های بسیار متنوعی را در میان مشاغل مانند فناوران پزشکی، محققان و اشخاص تجاری دارند. این حرفه ها به تخصص و فناوری بالا و یک طرز تفکر علمی نیاز دارند و فارغ التحصیلان دوره تحصیلات تکمیلی در آینده نزدیک به منابع انسانی اصلی تبدیل می شوند. برنامه کارشناسی ارشد بخش علوم آزمایشگاهی زمینه های تحقیقاتی مانند موارد زیر را پوشش می دهد:

  • سلول ها
  • عوامل بیماری زا
  • عملکردهای بالاتر عصبی
  • اطلاعات ژنتیکی
  • تشخیص آزمایشگاهی بالینی
  • فیزیولوژی

برنامه دکترا شامل 2 حوزه تحقیقاتی از جمله کاربرد اطلاعات سلولی و تجزیه و تحلیل اطلاعات آسیب شناختی است. یک هدف از دوره کارشناسی ارشد پرورش متخصصان پیشرفته است و هدف برنامه دکترا محققان آموزش پرورش که مسئول آموزش عالی و رهبران متخصصان پیشرفته هستند. دانشجویان می توانند تحقیقات خود را در یک فضای آزاد، با راهنمایی تحقیق توسط مربیان و همچنین مشاوره و دستورالعمل درباره روش های تحقیق از سایر اساتید انجام دهند. فعالیت های دانشگاهی بین المللی، مانند پذیرش تحقیقات مشترک و دانشجویان خارجی، معمول است که به خوبی فرصت هایی را برای ایجاد مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی فراهم می کند. در بخش علوم آزمایشگاهی دوره آموزش بالینی برای پرورش متخصصان مراقبت های بهداشتی پیشرفته که به پزشکی احیا و سلول درمانی مشغول هستند در ژاپن ارائه می شود.

دانشگاه های Laboratory sciences ژاپن

اکثر دانشگاه های ژاپن دوره های تحصیل دکترا در ژاپن را همراه با تجهیزات تحقیقاتی مانند آزمایشگاه ها فراهم می کنند. دانشجویان می توانند در طول دوره خود تحقیق کنند و در آزمایشگاه ها کار کنند. علوم آزمایشگاهی در ژاپن در دانشگاه های برجسته این کشور ارائه می شود. زبان تحصیل هم به زبان ژاپنی و هم زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشگاه های زیر در ژاپن علوم آزمایشگاهی را ارائه می کنند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کیتیو
2دانشگاه کیتاساتو
3دانشگاه هیروساکی
4دانشگاه کیو
5دانشگاه چیبا
6دانشگاه پزشکی ساپورو
7دانشگاه ناگویا

جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن این مقاله را مطالعه کنید.

دانشگاه های Laboratory sciences ژاپن

تحصیل در دانشگاه کیتاساتو ژاپن

هدف اصلی این دوره ارائه دانش کافی درباره علوم آزمایشگاهی پزشکی (ML) مانند:

  • بیوشیمی بالینی
  • خون شناسی
  • میکروبیولوژی
  • ایمونولوژی
  • فیزیولوژی
  • آسیب شناسی
  • انکولوژی
  • و ژنتیک است.

دانشجویان همچنین اساس و تکنیک های مختلف تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی بالینی را که پیش شرط تشخیص بیماری ها است، می آموزند. دانشجویانی که دوره را به پایان می رسانند، مجاز به شرکت در امتحان مجوز تکنسین آزمایشگاهی بالینی هستند که از طرف دولت ژاپن مجاز است. دانشجویان این دوره همچنین در صورت انتخاب و تکمیل دوره سیتوتکنولوژی در سال 4، این شانس را دارند که در این آزمون، یک مجوز اضافی برای سیتوتکنولوژی، مجاز توسط انجمن سیتولوژی بالینی ژاپن شرکت کنند. فارغ التحصیلان دوره به عنوان متخصص در زمینه های مختلف پزشکی از جمله:

  • بیمارستان ها
  • مراکز خون
  • مراکز بهداشتی
  • و شرکت های مرتبط با دارو کار می کنند.

برخی از دانشجویان وارد موسسات تحصیلات تکمیلی می شوند و علوم پزشکی پیشرفته تری را می خوانند تا محقق و یا استاد دانشگاه ها، سایر سازمان های آموزشی و موسسات تحقیقاتی شرکت های مرتبط با دارو شوند. فلسفه آموزشی این دوره توسعه متخصصان با استعداد متنوع با توانایی و فردیت بالا برای اجرای رهبری در زمینه های مختلف پزشکی نه تنها در ژاپن بلکه در سطح بین المللی است. برنامه های درسی این دوره برای دستیابی به این هدف طراحی شده است. شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *