مهاجرت به آفریقای جنوبی

پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهندگی در آفریقای جنوبی یکی از روش های پر فراز و نشیب مهاجرتی می باشد. این طرق توسط موسسات معتبر حقوقی پیشنهاد نمی گردد. شایان ذکر است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در باب پروسه پناهندگی در هیچ کشوری ندارد. در سال های اخیر بسیاری از مهاجرین از این روش برای رسیدن به اهداف رویایی خود مانند کار و زندگی در کشوری دیگر اقدام کرده اند. سوالات متعددی در باب موضوع پناهندگی در این کشور به ذهن مخاطب خطور خواهد کرد.

این سوالات اساسی به شرح زیر می باشد:

  • دوره پناهندگی در این کشور چگونه می باشد؟
  • آیا شرایط مناسب برای پناهندگی در این کشور موجود می باشد؟
  • قانون کار این کشور برای پناهندگان به چه صورت است؟

پناهندگی و پناهجویی در آفریقای جنوبی

پناهجویان در این کشور کسانی می باشند که محل اقامت خود را جهت یافتن شغل مناسب در کشوری دیگر ترک کرده اند. درخواست کار در این کشور برای پناهجویان از طریق سازمان امور پناهندگی کماکان در مرحله در حال بررسی می باشد. در بسیاری از موارد متقاضی در پاسخ درخواست پناهنجویی با جواب منفی رو به رو می شود و به این ترتیب مجبور به ترک کشور می باشد. طبق قانون 1951 کمیسیون امور پناهندگی و پناهجویی در این کشور به افرادی که به دلایل مختلف مانند ترس، شکنجه، عوامل اجتماعی و سیاسی کشور خود را ترک می کنند، پناهنده گفته می شود. به طور کلی پناهندگان در این کشور از قانون حمایت فردی برخوردار می باشند. کمیسیون امور پناهندگی و پناهجویی در این کشور موظف به حمایت از حقوق پناهندگان است.

 

شرایط پناهندگی در آفریقای جنوبی

این کشور سالیانه میزبان حدود 273488 پناهنده و پناهجو می باشد. تحقیقات نشان داده است که در سال 2018 میلادی حدود 84% از پناهندگان از منطقهSaharan Africa ،Zimbabwe و Ethiopia Nigeria وارد این کشور شده اند. قانون درخواست و پذیرش پناهندگی در این کشور بسیار گسترده می باشد. اکثر قانون های پناهندگی در این کشور، طبق اصلی ترین قانون پناهندگی در سال 1998 میلادی مورد تایید می باشند. براساس قانون تصویب شده بسیاری از متقاضیان طبق قانون پناهندگی در این کشور از حق شهروندی و کار برخوردار می باشند. به همین دلیل تقاضای پناهندگی در این کشور در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

شرایط پناهندگی در آفریقای جنوبی

ازدواج پناهندگان در آفریقای جنوبی

پناهندگان و پناهجویان در این کشور مادامی که مدارکی معتبر و مستند به سازمان امور ازدواج این کشور ارائه دهند و از شرایط واجدالشرایطی برخوردار باشند، از قانون حق ازدواج در این کشور بهره مند می شوند. ضمن ازدواج در این کشور می باید به شرایط خاص توجه نمود. در این بخش قوانین مربوط به ازدواج پناهندگان در این کشور شرح داده شده است.

این قوانین به شرح زیر می باشد:

  • در صورتی که متقاضی قبلا ازدواج کرده باشد، می باید گواهی معتبر در رابطه با ازدواج گذشته خود مانند گواهی طلاق یا گواهی فوت ارائه دهد.
  • ارائه گذرنامه معتبر زوجین
  • ارائه مدارک هویتی معتبر مانند شماره کد ملی
  • سن زوجین می باید برای ازدواج بالای 18 سال باشد.
  • ارائه گواهی سلامت کامل جسم و روان زوجین

مجوز کار پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهجویان که در دادگاه قانون اساسی این کشور شرایط واجد الشرایطی اجازه کار در این کشور را اخذ نمودند، می توانند برای ویزای کاری این کشور و همچنین اقامت در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. تنها در صورتی که در این دادگاه شرایط پناهندگی مورد قبول واقع شده باشد، در غیر صورت درخواست پناهندگی این افراد نیز با ممنوعیت رو به رو خواهد شد. پناهندگان حق اجازه کار در این کشور را دریافت می کنند و طبق قانون کار این کشور می توانند جویای کار باشند.

پروسه اخذ اجازه کار پناهندگی در این کشور به شرح نمودار زیر می باشد:

پروسه اخذ اجازه کار پناهندگی در آفریقای جنوبی

بررسی آمار پناهندگی در آفریقای جنوبی

این کشور در سال های اخیر متقاضیان بسیاری در زمینه پناهندگی داشته است. بسیاری از مهاجران علت انتخاب این روش را بر مبنای فقر، بیکاری، عوامل سیاسی و اجتماعی قلمداد می کنند. از سال 2017 میلادی تعداد مهاجرانی که از این طریق به این کشور مهاجرت کرده اند، روز به روز افزایش داشته است. برای مطالعه بیشتر در خصوص آمار پناهندگی در کشورهای دیگر می توانید مقاله پناهندگی در آلمان را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید.

 

در این بخش آمار پناهندگی این کشور از سال 2017 میلادی در جدول زیر شرح داده شده است:

سال میلادیتعداد پناهندگانمیانگین افزایش سالیانه
2017886940002.58% رو به کاهش
2018892850000.67% رو به افزایش
2019892850000.00 ثابت

بررسی تابعیت پناهجویان آفریقای جنوبی

بسیاری از افراد با تفکر بر اخذ تابعیت از طریق پناهندگی به این کشور مهاجرت می کنند. در روش پناهندگی به این کشور متقاضی می باید شرایط مناسب برای اخذ تابعیت این کشور را داشته باشد.

در این بخش مواردی که موجب اخذ شهروندی این کشور از طریق پناهندگی می شود، اشاره شده است:

  • متقاضیانی به مدت 10 سال به طور پیوسته در این کشور اقامت داشته باشند.
  • متقاضی فرد مناسب و موجهی باشد.
  • به دانش یکی از زبان های رسمی این کشور تسلط داشته باشد.
  • متقاضیان دو تابعیتی می باید یکی از تابعیت های خود را قبل از اقدام به اخذ تابعیت این کشور لغو کنند.

مقاله پناهندگی در آفریقای جنوبی به قلم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در این مقاله تمام تلاش کارشناسان پیرو هدف رضایت شما عزیزان می باشد. طبق آخرین آمار به دست آمده نشان دهنده این است که، درصد بسیار زیادی از متقاضیان روش پناهندگی را برای ورود به کشور دیگر در نظر می گیرند. متقاضیان زیادی هر ساله کشورهای مانند ارمنستان، فیلیپین، لوکزامبورگ، اوکراین، کانادا و آذربایجان را برای پناهندگی انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله پناهندگی در اروپا را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید و در دیدگاه مقاله نظرات و سوالات خود را بیان فرمائید. در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما پاسخ گوی شما خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب موضوع مهاجرت از طرق قانونی مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید .

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *