مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

داروسازی یکی از زیر شاخه های پزشکی و پرطرفدار در میان متقاضیان می باشد. مقاله تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی به این موضوع می پردازد. این صنعت پزشکی در سال های اخیر پیشرفت به سزایی داشته است. مدارک تحصیلی این رشته تحصیلی معتبر می باشد و امکان ادامه تحصیل و اشتغال زایی پس از فارغ التحصیلی در این رشته بسیار بالا است.

سوالات متعددی که در این زمینه در ذهن متقاضی به وجود می آید به شرح زیر می باشد:

  • در کدام یک از دانشگاه های این کشور امکان ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد؟
  • دوره تحصیلی داروسازی در این کشور چند سال طول می کشد؟
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور چه می باشد؟

تحصیل کارشناسی داروسازی در آفریقای جنوبی

دوره تحصیل در این رشته به صورت تمام وقت و حدود 4 سال می باشد. به دلیل پذیرش رقابتی این رشته تحصیلی در دانشگاه های این کشور، متقاضی می باید قبل از ثبت نام به عنوان داروساز، دوره 1 ساله کارآموزی در جامعه داروسازی یا بیمارستان های مربوط به این بخش در این کشور را شرکت کند. به این ترتیب نام متقاضی در شورای داروسازی آفریقای جنوبی که به اختصار (SAPC) نامیده می شود، به عنوان داروساز رسمی این کشور ثبت خواهد شد.

در این کشور چند دوره برتر رشته داروسازی در شهرهای ژوهانسبورگ، پرتوریا و ویتواترز موجود می باشد. در این بخش دوره های کارشناسی این رشته در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام دانشگاهنام دوره تحصیلیطول دوره
University of Witwatersrand, Johannesburgداورسازی4 سال
University of Pretoriaداروسازی1 سال
Stellenbosch universityداروسازی1 سال
University of the western townداروسازی4 سال

تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا داروسازی در آفریقای جنوبی

مدرک کارشناسی ارشد در این رشته بر اساس نمره پایان نامه به متقاضی اعطا می شود. اخذ مدرک این رشته تحصیلی از طریق آزمون پایان دوره، پایان نامه یا ترکیبی از هر 2 آزمون بررسی می شود. ثبت نام در این دوره تحصیلی در ابتدا به رشته تحصیلی داوطلب بستگی دارد. ثبت نام در شورای داروسازی این کشور به پیش نیازی از ثبت نام دوره کارشناسی ارشد نیاز دارد. متخصصان داروسازی در صورت داشتن صلاحیت می توانند مدرک دکترای این رشته تحصیلی را کسب کنند. برای ثبت نام در دوره دکترا به طراحی و اجرای سیستم های مربوط به بهداشت حرفه ای و بالینی نیاز می باشد. حداقل دوره دکترا حدود 3 سال و دوره کارشناسی ارشد حدود1 تا 3 سال خواهد بود.

 

دانشگاه ویتواترزاند و ژوهانسبورگ داروسازی در آفریقای جنوبی

این دانشگاه در جاده یورک، پارک تاوه ژوهانسبورگ واقع شده است. این دانشگاه میزبانی جامعه پر انرژی و خلاق در صنعت داروسازی می باشد. به این ترتیب افراد تحصیل کرده با مدارک دانشگاهی معتبر در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و فوق دکترا امکان اشتغال در جامعه را پیدا می کنند. دوره های آموزشی در این دانشگاه شامل علم فناوری تحویل دارو، کار آفرینی دارویی و مشاوره جهت استفاده از داروی مورد نظر می باشد. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها می توانند مدرک کارشناسی در این رشته با عنوان BPharm و کارشناسی ارشد در سطح دکترا PH.D را کسب کنند.

بررسی دانشگاه داروسازی وست کیپ در آفریقای جنوبی

بررسی دانشگاه داروسازی وست کیپ در آفریقای جنوبی

یکی از دانشگاه های برتر داروسازی در این کشور می باشد که در بلویل واقع شده است. شرایط تاریخی منحصر به فرد این دانشگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی را مجذوب خود ساخته است. هدف مدیریت و برنامه ریزی این دانشگاه روشن سازی نقش این رشته در صنعت داروسازی می باشد. بخش داروسازی در این دانشگاه به چند بخش عمده در جهت ارتقا خدمات بهداشتی و رفاهی تقسیم می شود. این دانشگاه در زمینه مورد نظر، در جهت آموزش و تحصیل خدماتی پیشرفته ارائه می دهد. این خدمات در جهت توسعه و تحول دارویی، خدمات و سلامتی می باشد.

میانگین درآمد رشته داروسازان در آفریقای جنوبی

افرادی که در این کشور به شغل داروسازی مشغول هستند، ماهیانه حدود 43200ZAR (رند آفریقا) درآمد خواهند داشت. کمترین مقدار دریافتی ماهیانه حدود 21200ZAR (رند آفریقا) و بیشترین مقدار حدود 67400ZAR (رند آفریقا) می باشد. میزان حقوق در این کشور بستگی به سابقه کار فرد متقاضی، منطقه، سن و مدرک تحصیلی مرتبط است. هر چه تجربه کاری فرد در این رشته تحصیلی بیشتر باشد، با توجه به سابقه کاری فرد متقاضی حقوق فرد تعیین می شود. به طور کلی افراد با بیش از 10 سال سابقه کار، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

زیر شاخه های رشته تحصیلی داروسازی بسیار زیاد می باشد. در این بخش میانگین درآمد این رشته تحصیلی با رشته های مشابه در جدول زیر شرح داده شده است:

عناوین شغلیمیانگین درآمد به ZAR (رند آفریقا)
دستیار داروساز26200
داروسازی بالینی42900
مدیر داده های بالینی43600
دستیار مدیر داروسازی52700

بهترین دانشگاه های داروسازی در آفریقای جنوبی

دانشگاه های این رشته از جایگاه ویژه ای در صنعت پزشکی و تحصیل برخوردار می باشند. اغلب این دانشگاه ها الگوی سنتی را در دوره آموزشی ارائه می دهند. در حال حاضر در دوره های آموزشی این کشور، دوره های پیشرفته آنلاین به چشم می خورد. سطح علمی دانشگاه های داروسازی در این کشور بسیار بالا می باشد. دانشگاه های برتر این کشور در شهرهایی مانند ژوهانسبورگ، کیپ تاون، دوربان و پرتوریا واقع شده اند. همچنین باید ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را هم اخذ کنید تا از مزایا آن بهره مند شوید.

در این بخش تعدادی از دانشگاه های برتر دارو سازی در نمودار زیر شرح داده شده است:

دانشگاه های برتر دارو سازی در آفریقای جنوبی

مقاله تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. تمامی اطلاعات ذکر شده در این مقاله حاصل تجربه و تحقیقات منحصر به فرد کارشناسان ما می باشد. رشته دارو سازی یکی از بهترین زیر شاخه های رشته پزشکی است که در سال های اخیر بوده است. این رشته در بسیاری از کشورهای جهان مانند اندونزی، چین، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا و غیره پیشرفت به سزایی داشته است. در این بخش می توانید مقاله تحصیل داروسازی در اندونزی را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید. همچنین در صورت تمایل به تحصیل در این رشته می توانید با مشاورین ما در موسسه تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *