مهاجرت به کشور آلمان

پناهندگی در آلمان

پناهندگی در آلمان

درخواست پناهندگی در آلمان قوانین و مقررات خاص خود را برای متقاضیان دارد و دولت در این زمینه سختگیری فراوانی را اعمال نموده است. در کشور خود را بر روی پناهنده ها بسته شده است. مقاله ای که اکنون در حال مطالعه آن هستید صرفا به منظور آشنایی از شرایط و آگاهی از وضعیت پناهندگی در کشور آلمان می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می نماید از روش پناهندگی چشم پوشی نموده است. ذهن خود را به سایر روش های مهاجرتی که به صورت قانونی و مطمئن انجام می گیرند، معطوف نمایید. در این راستا هر گونه مشورت و راهنمایی که مورد نیاز باشد از سوی کارشناسان و مشاوران موسسه مذکور برای متقاضیان ارائه خواهد شد.

دلایل و شرایط پناهندگی در آلمان

بسیاری از افراد در کشورهای مختلف با مشکلاتی روبرو هستند. به دنبال آن به ناچار تصمیم می گیرند که به کشورهای دیگر پناهنده شوند. پناهندگی در آلمان یکی از روش هایی است که پیش روی این افراد وجود دارد که البته راه مناسب و ایده آلی نیست. زیرا درصد شانس او برای موفقیت نامعلوم و نامشخص خواهد بود. در مجموع دولت آلمان 3 نوع پذیرش جهت پناهندگی افراد متقاضی می پذیرد که عبارتند از:

  • پناهندگی سیاسی
  • پناهندگی مذهبی
  • پناهندگی اجتماعی

چنانچه تمایل به مهاجرت به این کشور را دارید ابتدا با جزئیات کلی این کشور آشنا شوید که بدین شرح می باشد:

بررسی درباره المان

قانون دوبلین جهت پناهندگی در آلمان

بخشی از فرآیند رسیدگی به پناهندگی در آلمان، قانون دوبلین می باشد. بر اساس این قانون، اطلاعات هویتی فرد پناهجو در ابتدای ورود به مرزهای آلمان، در سیستم جامع اطلاعاتی اروپا تحت عنوان یورو داک EURO.DOC با حساسیت خاصی توسط ماموران مربوطه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. انجام این مرحله به این دلیل است که مشخص گردد. فرد پناهجو در مسیر رسیدن به آلمان، وارد کشور دیگری شده است یا خیر و آیا در آن کشور درخواست پناهندگی داده است یا خیر.

چنانچه پس از بررسی ها ثابت گردد فرد پناهجو پیش از ورود به آلمان، وارد کشور دیگری شده است. بدین ترتيب به همان کشور بازگردانده می شود تا در همان جا به پرونده پناهندگی او رسیدگی شود. در غیر این صورت مسئولان اداره مهاجرت آلمان فرد متقاضی با عنوان یک پناهجو می پذیرند. همچنین طی مصاحبه حضوری با متقاضی دلایل و شرایط او را برای مهاجرت به کشور آلمان و پناهندگی در آلمان جویا می شوند. در این راستا هر گونه مدرک و اسنادی که دارید، ارائه نمایید.

در صورتی که دلایل و مدارک ارائه شده از سوی پناهجو کافی نباشد. به هر دلیلی با درخواست پناهندی وی موافقت نگردد. متقاضی می تواند درخواست تجدیدنظر دهد. اما در مرحله تجدید نظر می باید مدارک بیشتری ارائه گردد تا مسئولان مربوطه قانع شوند. اما اگر دلایل و مدارک کافی وجود داشته باشد، درخواست پناهندگی در آلمان پذیرفته می شود. بدین ترتیب به فرد پناهجو موفق به اخذ اقامت دائمی آلمان می گردد. این اقامت پس از گذشت 6 سال و در شرایط خاصی تبدیل به شهروندی آلمان می گردد.

قانون دوبلین جهت پناهندگی در آلمان

شرایط اشتغال پناهجویان در آلمان

پناهجویان خارجی تا زمانی که نتیجه بررسی ها و پذیرفته شدن درخواست پناهندگی در آلمان به آنها اعلام نگردیده است، حق کار در آلمان را نخواهند داشت. اما پس از این که به عنوان پناهنده مورد قبول دولت آلمان قرار گرفتند، می توانند در این کشور مشغول کار شوند. در این راستا شرایط و قوانینی وجود دارد که یکی از آنها اخذ مجوز کار یا ویزای کار از اداره امور خارجیان Auslanderbehorde است. برای گرفتن این مجوز نیز نیاز به پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آلمانی است. داشتن پیشنهاد کاری امتیاز مثبتی برای پناهنده به شمار می رود. بدین ترتیب مجاز است در ایالت های مختلف آلمان به فعالیت شغلی بپردازد. جهت پذیرفته شدن درخواست پناهنده توسط کارفرما، شرایط زیر لازم و ضروری است:

  • چنانچه فرد پناهنده در زمینه ای خاص دارای تخصص و مهارت لازم باشد. شانس بالاتری جهت دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آلمانی خواهد داشت.
  • فرد پناهنده نبایستی هیچ گونه سوء پیشینه یا سابقه کیفری داشته باشد. اگر در مدت زمان حضور در آلمان مرتکب جرم و جنایت گردد. از سوی کارفرمای آلمانی پذیرفته نخواهد شد.
  • بایستی فرد پناهنده توانایی های لازم جهت انجام کار را دارا باشد.
  • در صورتی که فرد پناهنده از دانش زبان انگلیسی یا آلمانی برخوردار بوده و در این زمینه تسلط کافی داشته باشد. بدین ترتيب خود امتیار بسیار خوبی محسوب می گردد. مسیر کوتاهتری را جهت کار در آلمان پیش رو خواهد داشت.

همچنین می توانید مقاله اقامت آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

درخواست پناهندگی در آلمان

کشورها رویه هایی را برای تعیین پناهنده بودن یک فرد ایجاد می کنند. در این کشور، حقوق و تعهدات پناهجویان و مقامات مسئول توسط قانون پناهندگی تعریف شده است. براساس این قانون، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) مسئول بررسی درخواست های پناهندگی است. برای اینکه به طور رسمی درخواست پناهندگی خود را ارائه دهید، از طریق مرکز پذیرش یا اداره ثبت، یک قرار ملاقات با اداره فدرال دریافت خواهید کرد. برای این کار باید شخصا در شعبه مشخص شده اداره فدرال حاضر شوید. هر بزرگسال باید درخواست خود را شخصا ثبت کند.

اگر به زبان آلمانی صحبت نمی کنید، یک واسطه زبان به شما کمک می کند. متخصصان زبان قسم خورده اند که رازداری کنند و اجازه ندارند اطلاعات شما را به دیگران منتقل کنند. هنگامی که درخواست رسمی خود را به BAMF ارسال کردید، تأییدیه مجوز اقامت موقت خود را دریافت خواهید کرد. این یک سند مکتوب است که تأیید می کند که شما اجازه اقامت در این کشور برای مدت زمان پروسه پناهندگی خود را دارید و حق دریافت خدمات اولیه به عنوان یک پناهجو در این شکور را دارید. اجازه اقامت موقت جایگزین مدرک ورود شما می شود. شما همچنین می توانید با استفاده از اجازه اقامت موقت خود را به مقامات ایالتی معرفی کنید.

روند انجام پناهندگی در کشور آلمان

فرآیند پناهندگی در آلمان بدین صورت انجام می شود که فرد پناهجو به محض این که وارد مرز آلمان شد، بایستی تقاضاء پناهندگی خود را به اداره پلیس این کشور یا اداره کنترل مرزی آلمان تسلیم نماید. پس از این که درخواست پناهجو ثبت گردید، اقدامات لازم جهت انتقال وی به کمپ های در نظر گرفته شده برای پناهجویان انجام می گیرد. پس از نقل و انتقال، فرآیند گرفتن عکس و اثر انگشت و بررسی قانون دوبلین در مورد پناهجو صورت می پذیرد. تا زمانی که پرونده پناهندگی افراد پناهجوی خارجی بررسی گردد و نتیجه اعلام شود. آنها حق کار در آلمان را نداشته و هیچ گونه حقوقی نیز برای آنان تعیین نمی گردد.

اردوگاه ها و کمپ هایی که برای پناهجویان در نظر گرفته شده است چادر، خانه های چوبی، کانتینرها یا خانه های متروکه می گردد. در گذشته از چادرهای نظامی Fördern & Wohnen که در مجاورت ایستگاه اصلی راه آهن بر پا شده بودند. همچنین جهت اسکان پناهجویان استفاده می شد. بعدها از دیگر کمپ ها جهت اقامت پناهجویان استفاده گردید.

با انتخاب روش پناهندگی در آلمان، در صورتی که با شکست مواجه شوید، به کشور مبدا برگردانده شده است. حتی برای مهاجرت به سایر کشورها نیز دچار مشکل خواهید شد. بنابراین اگر قصد دریافت اقامت دائمی آلمان را دارید، پیشنهاد می گردد از روش پناهندگی در آلمان صرف نظر کنید. از سایر طرق قانونی مهاجرت به آلمان اقدام نمایید. روش های قانونی مختلفی مانند اخذ ویزای کار آلمان جهت اشتغال به کار در این کشور وجود دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. مشاوره های تلفنی به صورت رایگان انجام می گردد. در صورت تمایل می توانید به صورت حضوری نیز مشاوره بگیرید.

سوالات مهم در باب پناهندگی در آلمان

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات مهم در باب پناهندگی در آلمان را پاسخ می دهیم:

  • شرایط پناهندگی در آلمان برای ایرانیان به چه نحوی است؟ پناهندگی از راه مذهبی و سیاسی و اجتماعی می باشد. اما اینکه شرایط خاصی فقط برای ایرانیان وجود داشته باشد را نمی توان به صورت قطعی و برای همه پناهندگان گفت لذا این مساله ریسک پذیر و غیر قابل پیش بینی است.
  • قوانین جدید پناهندگی در آلمان در سال 2023 به چه نحوی است؟ بر اساس این قانون، اطلاعات هویتی فرد پناهجو در ابتدای ورود به مرزهای آلمان، در سیستم جامع اطلاعاتی اروپا تحت عنوان یورو داک EURO.DOC با حساسیت خاصی توسط ماموران مربوطه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. مسئولان اداره مهاجرت آلمان فرد متقاضی با عنوان یک پناهجو می پذیرند. همچنین طی مصاحبه حضوری با متقاضی دلایل و شرایط او را برای مهاجرت به کشور آلمان و پناهندگی در آلمان جویا می شوند. در این راستا هر گونه مدرک و اسنادی که دارید، ارائه نمایید.
  • روند اخذ اقامت آلمان از طریق پناهندگی چیست؟ پس از ورود به آلمان بررسی می شود که فرد پناهجو در مسیر رسیدن به آلمان، وارد کشور دیگری شده است یا خیر و آیا در آن کشور درخواست پناهندگی داده است یا خیر. پس از بررسی ها ثابت گردد فرد پناهجو پیش از ورود به آلمان، وارد کشور دیگری شده است. به همان کشور بازگردانده می شود تا در همان جا به پرونده پناهندگی او رسیدگی شود. اگر به کشور دیگری وارد نشده باشد آن ها بررسی و مصاحبه می کنند و اگر مدارک کافی بود پذیرفته می شوید. به فرد پناهجو موفق به اخذ اقامت دائمی آلمان می گردد. این اقامت پس از گذشت 6 سال و در شرایط خاصی تبدیل به شهروندی آلمان می گردد.
5/5 - (22 امتیاز)

9 دیدگاه برای “پناهندگی در آلمان

  1. amir abbas گفت:

    ممنون از مقاله کاملتون میخواستم بدونم شرایط پناهندگی در همه کشورها به یک صورت میباشد؟

  2. پوریا گفت:

    ویزاهای قانونی درآلمان شامل چه مواردی می باشند؟

  3. مهسا گفت:

    شرایط ویزای کار المان چیست؟

  4. ترانه گفت:

    راه ها ی قانونی خیلی بهتر هستند که در مقاله هاتون نوشتید و اکنون دیگر پناهنده نممی پذیرند

  5. صبا صابری گفت:

    سلام و خسته نباشید

    آیا موسسه شما برای پناهندگی خدماتی ارائه میدهد؟
    با سپاس

  6. hiva گفت:

    aya emkane daryafte booorsie tahsili dar maqtae karshenasie Arshad vojood darad?

  7. خسروى گفت:

    پناهندگى واقعا خطرناكه…

  8. پارسا گفت:

    برای پناهندگی در آلمان چیکار میتونیم بکنیم؟
    طرق قانونی اقامت آلمان چطوریه؟

  9. ریحانه گفت:

    ممنون از مطالبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *