مهاجرت تحصیلی یونان

ویزای دانشجویی یونان

ویزای دانشجویی یونان

اگر مایل به اخذ ویزای دانشجویی یونان هستید و قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا پایان نوشتار همراه باشید. همکاران با جمع آوری جدیدترین و بروزترین اطلاعات درباره شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور یونان قصد دارند آگاهی شما عزیزان را در این زمینه گسترش دهند. یونان گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف در 3 دوره اصلی یعنی دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و تمام دانشجویانی که شهروند کشورهای اروپایی نیستند حتما باید قبل از مهاجرت تحصیلی به یونان، شرایط ویزای خود را بررسی کنند. یونان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که به عنوان مقصدی مقرون صرفه برای زندگی و تحصیل به شمار می رود. در ادامه به بررسی کامل ویزای دانشجویی این کشور می پردازیم.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی یونان

مراحل اصلی دریافت ویزای دانشجویی یونان برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی عبارتند از:

مراحلامور
1کسب پذیرش تحصیلی از دانشگاه منتخب یونانی
2جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا
3رزرو وقت سفارت برای درخواست ویزای دانشجویی یونان
4مراجعه به سفارت برای ارائه مدارک و تکمیل فرم درخواست
5پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی
6انتظار برای بررسی شدن پرونده توسط سفارت
7اخذ ویزا

ویزا با توجه به دلایلی که عمدتاً مربوط به سیاست های عمومی و حمایت از امنیت ملی و بهداشت عمومی است، توسط مرجع کنسولی محل سکونت اتباع کشور سوم صادر می شود و به باید به اقامت کوتاه مدت (ویزای شنگن) و اقامت طولانی مدت (ویزای ملی) متمایز شود. ویزاهای ملی بر اساس ترتیبات قانونی در رابطه با مجوز اقامت صادر می شود و مدت زمان اعتبار آنها با مدت زمان اقامت دانشجو یکسان می باشد. اتباع کشورهای ثالث که مشمول ویزا نیستند، ممکن است بتوانند بعد از ورود به خاک کشور یونان، از 3 تا 6 ماه بدون مجوز اقامت داشته باشند. اما سایر متقاضیان خارجی باید بعد از ورود به خاک یونان، مجوز اقامت در یونان را اخذ کنند. در شرایط استثنایی، ویزاها ممکن است هنگام ورود اتباع کشور ثالث به خاک یونان، با تصمیم وزیر نظم عمومی صادر شود.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی یونان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی یونان

همانطور که می دانید، در سایر مقالات موسسه، کارشناسان ما به این موضوع اشاره کرده اند که یکی از مهمترین مراحل برای کسب ویزای تحصیلی کشورهای خارجی، جمع آوری و تهیه مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا می باشد. قبل از انتخاب یکی از بهترین راه های مهاجرت به یونان که مهاجرت تحصیلی می باشد، متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید با بررسی شرایط خود، مدارک و اسناد مورد نیاز را برای درخواست ویزای دانشجویی کشور یونان جمع آوری کنند.

مهمترین مدارک و اسنادی که متقاضیان باید برای درخواست این ویزا به سفارت یونان ارائه دهند عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر صادر شده در 10 سال گذشته با حداقل 12 ماه اعتبار
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یونانی مورد نظر
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی کسب شده
  • CV
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • اثبات نداشتن سابقه جرم با ارائه مدارک مورد نیاز صادر شده توسط اداره پلیس محل زندگی
  • ارائه اسناد (صورت حساب های بانکی) برای اثبات داشتن توانایی مالی کافی
  • ارائه مدرک زبان یونانی یا انگلیسی (آیلتس، تافل یا C1 پیشرفته)
  • پرونده سوابق تحصیلی، کاری و فعالیت های تحقیقاتی

به یاد داشته باشید که ممکن است دانشجویان با توجه به شرایط خود، نیاز به ارائه مدارک بیشتر برای دریافت ویزای دانشجویی کشور یونان داشته باشند. در کشور یونان دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی و یونانی مشغول به تحصیل شوند. لازم به ذکر است که دانشجویان برای تحصیل به زبان یونانی در یونان باید در صورت نیاز در دوره های آموزش زبان یونانی شرکت کنند که قبل از شروع برنامه تحصیلی برگزار می شود. هموطنان عزیز می توانید با تماس با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات دقیقتری درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به یونان کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *