مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین

خرید ملک در فیلیپین

خرید ملک در فیلیپین

افراد خارجی جهت خرید ملک در فیلیپین دارای محدودیت هستند و نمی توانند مالکیت تمام یک ملک را داشته باشند ولی میتوانند فرصت سرمایه گذاری را داشته باشند. مهاجرین همچنین می توانند از فرصت های گردشگری که در این کشور وجود دارد استفاده کنند و ملک های تجاری را به صورت بلند مدت اجاره دهند. در صورت کلی حق خرید زمین فقط با اتباع و شهروندان فیلیپینی است و مهاجرین نمی توانند حق خرید زمین را مگر در شرایطی خاص داشته باشند.

همانطور که می دانید فیلیپین یکی از کشورهای پر جمعیت در دنیاست و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ این کشور بسیار زیاد است. لذا به دنبال آن نیز بازار مسکن و املاک بسیار رونق دارد. در ادامه این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده درباره خرید ملک در فیلیپین بیشتر توضیح داده شده است.

شرایط خرید ملک در فیلیپین

مالکیت زمین و ملک در فیلیپین به شدت تنظیم شده و محدود به شرکت یا افرادی است که قانونا به عنوان شهروندان فیلیپینی شناخته شده اند. شرکتی با 60% سهم فیلیپینی در هیئت مدیره، یک شرکت فیلیپینی محسوب می شود. علاوه بر این، قوانین مهاجرتی فیلیپین نیز محدودیت های بسیاری در مورد مالکیت زمین برای افراد خارجی را اعمال می کند. با این حال، خارجی ها می توانند با استثنائات خاص، آپارتمان، ویلا، ساختمانهای صنعتی، تجاری را بدون داشتن حق مالکیت در زمین خریداری کنند. همچنین افراد خارجی که جزو لیست زیر هستند می توانند در فیلیپین ملک بخرند:

  • اگر اقامت فیلیپین را قبل از سال 1935 به دست آورده باشند.
  • اگر از طریق ارث ملکی را دریافت کرده باشند.
  • در پروژه ساختمان های مجتمع کندو کم تر از 40% ملک را خریداری کنند.
  • اگر با یک تبعه فیلیپینی ازدواج کرده باشند و اقامت فیلیپین از طریق ازدواج را کسب کرده باشند.
  • شهروندانی که قبلا شهروند یا تبعه فیلیپینی بوده اند.

درباره خرید ملک در فیلیپین

پیدا کردن املاک در فیلیپین برای خارجی ها می تواند دشوار باشد. هرچه تحقیق بیشتری انجام دهید و مدت بیشتری مکالمات تلفنی و جلسات با نمایندگان و صاحبخانه ها داشته باشید زمان کمتری را صرف جستجو خواهید گذاشت. اولین قدم شناسایی منطقه ای است که می خواهید در آن زندگی کنید. بسیاری از مهاجرین در یک مجتمع یا آپارتمان یا در یک منطقه خاص از یک شهر زندگی می کنند. متاسفانه در فیلیپین اختلاف طبقاتی وجود دارد اما به عنوان مهاجر احتمالا قادر خواهید بود در یکی از محله های ثروتمند زندگی کنید. بسیاری از مهاجرین در حالی که منتظر رسیدن اموال خود هستند، در مسکن موقت یا هتل زندگی می کنند، که این ممکن است تا 8 یا 9 هفته طول بکشد.

بیشتر مناطق مهاجر نزدیک به مدارس بین المللی خوب و مناسب برای مراکز خرید و سایر امکانات است. بهترین راه برای یافتن مناطق خوب در شهر مورد نظر شما، درخواست از سایر مهاجرین، پیوستن به انجمن ها یا شبکه آنلاین در خود فیلیپین است. نمایندگان املاک و مستغلات همچنین می تواند بر اساس سبک زندگی، نیازها، ترجیحات و بودجه خود، شما را در فروش، خرید و اجاره املاک کمک کنند. آنها همچنین می توانند در مورد سرمایه گذاری در املاک، روند بازار، الزامات قانونی، مشاوره خوبی به شما ارائه دهند . آنها همچنین می توانند قراردادها را بررسی کرده و شما را از قوانین فیلیپین آگاه کنند.

هزینه معامله ملک در فیلیپین

معاملات املاک و مستغلات همیشه دارای هزینه ای به عنوان هزینه معاملات هستند. در صورت خرید ملک در فیلیپین، می توانید انتظار پرداخت چندین هزینه از جمله:

  • مالیات بر سود سرمایه: 6% از قیمت فروش ملک، ارزش پولی یا ارزش در بازار، هر کدام بالاترین باشد. این هزینه به طور معمول توسط فروشنده پرداخت می شود، اما در برخی موارد خریدار آن را پرداخت می کند یا در پایان به قیمت فروش اضافه می شود.
  • مالیات تمبر اسناد: 1.5% از قیمت فروش، ارزش پولی یا ارزش در بازار، هر کدام بالاترین است.
  • مالیات نقل و انتقال: 0.5% تا 0.75% از قیمت فروش، ارزش پولی یا ارزش در بازار، هر کدام بالاتر باشد. همچنین بسته به اینکه ملک در کجا واقع شده است می باشد.
  • هزینه ثبت: طبق نمودار هزینه ثبت نام منتشر شده متفاوت است. به طور کلی حدود 0.25% از قیمت فروش است.

هزینه معامله ملک در فیلیپین

انواع ملک در فیلیپین

در کشور فیلیپین نیز مانند سایر کشورهای جهان انواع مختلفی ملک وجود دارد که افراد خارجی می توانند 40% ملک را بدون حق زمین خریداری کنند.

  • مجتمع های کندو: این ساده ترین گزینه خرید است برای خارجی ها که می توانند یک مجتمع کندو را خریداری کنند مشروط بر اینکه 60% واحدهای موجود در ساختمان متعلق به فیلیپینی ها باشد. مالکان باید مبلغی را برای اثاث کشی، تعمیر و نگهداری و پرداخت ماهانه واحد ها، هزینه انجمن و غیره پرداخت کنند.
  • خانه ها: بر اساس قانون اجاره نامه سرمایه گذاری در فیلیپین، خارجی ها می توانند با مالکین زمین اجاره نامه های بلند مدت بنویسند. همچنین می توانند خانه ای را بدون داشتن حق زمینی که در آن قرار دارد خریداری کنند. بر اساس نیاز خود، می توانید انواع خانه ها از جمله تک واحد، نقلی، ییلاقی، چند طبقه، ویلا و غیره را انتخاب کنید و خانه را با دقت بررسی کنید و ساختار، تهویه، کیفیت ساخت و ساز، محله، ایمنی و نزدیکی به مراکز خرید، سرگرمی، مدارس و غیره را در نظر بگیرید.
  • املاک از طریق شرکت: خارجی ها می توانند زمین هایی را که توسط یک شخص یا شرکتی که %60 از مالکیت آن در اختیار شهروندان فیلیپینی باشد را خریداری کنند. 40% باقی مانده می تواند متعلق به افراد خارجی باشد. لازم به ذکر است شرکت باید در هیئت سرمایه گذاری دولت ثبت شود و باید اجازه لازم برای خرید یا فروش را داشته باشد یا به عنوان واسطه در معاملات ملکی فعالیت کند.

شایان ذکر است وسعت مساحت مجاز برای خرید ملک در فیلیپین برای افراد خارجی در منطقه شهری 1000 متر مربع و 2.5 هکتار زمین در مناطق روستایی است. هزینه های دیگر ممکن است مانند هر نوع معامله ای شامل هزینه سند، مالیات بر سود سرمایه، هزینه ثبت نام و غیره باشد.

هزینه خرید ملک در فیلیپین

هزینه خرید ملک در فیلیپین در شهرهای ماکاتی، مانیل، سبو و شهرهای بزرگ گران تر است. در لیست زیر هزینه خرید ملک در برخی از مناطق فیلیپین ذکر شده است. برای بررسی بیشتر هزینه ها، هزینه اقامت فیلیپین را مطالعه کنید.

  • میانگین قیمت خرید ملک در مرکز شهر ماکاتی به طور متوسط در حدود 198.333PHP (پزو) در هر متر مربع است. در حومه شهر قیمت ها به طور متوسط 127.500PHP (پزو) در هر متر مربع است.
  • میانگین قیمت خرید ملک در مرکز شهر کوئزون به طور متوسط در حدود 46.666PHP (پزو) در هر متر مربع است. در حومه شهر قیمت ها به طور متوسط 25.200PHP (پزو) در هر متر مربع است.
  • میانگین قیمت خرید ملک در مرکز شهر مانیل به طور متوسط در حدود 138.888PHP (پزو) در هر متر مربع است. در حومه شهر قیمت ها به طور متوسط 70.250PHP (پزو) در هر متر مربع است.

این قیمت ها بر اساس مکان، ویژگی ها و نوع آنها متفاوت و متغیر است. در شهرها، مناطق مرکزی شهری، مناطق تجاری، قیمت ها بسیار بالاتر از سایر مناطق است. لازم به ذکر است هر 1.000PHP (پزو) معادل 20.2$ (دلار) می باشد. برای درک بهتر شرایط زندگی مقاله هزینه زندگی در فیلیپین را مطالعه فرمایید.

خرید و اجاره ملک تجاری در فیلیپین

هم اکنون سرمایه گذاران خارجی که در کشور فیلیپین سرمایه گذاری می کنند می توانند تا 75 سال زمین های خصوصی را اجاره دهند. براساس قوانین فیلیپین شماره 7652 با عنوان “قانون اجاره سرمایه گذار ها”، قراردادهای اجاره نامه را می توان با مالکان فیلیپینی منعقد کرد. مدت اجاره 50 سال است و یک بار برای 25 سال دیگر قابل تمدید است. برای پروژه های گردشگری و تجاری، اجاره نامه محدود به پروژه هایی با سرمایه گذاری حداقل 5 میلیون $ دلار آمریکا خواهد بود که 70% از آنها در مدت 3 سال از زمان امضای قرارداد اجاره نامه باید واریز شود. خرید ملک تجاری نیز فقط به صورت 40% برای افراد خارجی و بدون داشتن حق مالکیت امکان پذیر است.

خرید ملک در فیلیپین با وام مسکن

خرید ملک در فیلیپین با وام مسکن

خرید ملک در فیلیپین یک سرمایه گذاری بزرگ از نظر مالی است. این کشور زیبا با مردم دوستانه، جغرافیای عالی و یک سبک زندگی عالی است. با این حال، مهم است که قبل از شروع روند تحقیق کاملی انجام دهید تا از دردسرهای قانونی و خطرات جلوگیری کنید. در فیلیپین گرفتن وام بسیار ساده تر و سریعتر شده است. کافی است به یک سرویس بانکی یا کارگزاری بروید که مطابق با نیازها و ترجیحات شما باشد. در مورد صلاحیت خود برای دریافت وام با مسئولان بانک صحبت کنید و جزئیات شرایط را برای تحقق بخشیدن دریافت کنید. کلیه اسناد لازم را به همراه برنامه های وام خود ارائه دهید. استخدام یک کارگزار واجد شرایط که می تواند مراحل اداری را انجام دهد عاقلانه است.

در اینجا از جمله بانک های ارائه کنند وام مسکن در فیلیپین معرفی شده اند:

  • بانکBDO: وام هایی را برای مهاجران با انواع خاصی از ویزا ارائه می دهد.
  • مترو بانک فیلیپین: وام های بانکی با ویزاهای خاص را برای خارجی ها فراهم می کند.
  • بانک BPI: وام های رهنی را برای مهاجرینی که با شهروند فیلیپینی ازدواج کرده اند فراهم می کند.

جهت مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف اروپا از طریق خرید ملک همانند خرید ملک در اسپانیا می توانید از تجربیات مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید و از آخرین اطلاعات آگاه شوید. راه های ارتباطی با این موسسه در بخش تماس با ما قابل مشاهده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *