مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین

سرمایه گذاری در فیلیپین

سرمایه گذاری در فیلیپین

با توجه به رشد و توسعه اقتصادی کشور فیلیپین در سال های اخیر، سرمایه گذاری در فیلیپین بسیار افزایش داشته و افرادی زیادی در فیلیپین سرمایه گذاری کرده اند. یکی از دلایل بارز پیشرفت این کشور همچنین گسترش و توسعه در حوزه های مشاغل و بخش های سرمایه گذاری است. دولت این کشور همچنین نقش محوری سرمایه گذاری های بخش خصوصی را به رسمیت می شناسد و از این طریق متعهد می شود به طور مداوم فضای کسب و کار را ارتقا بخشد. سرمایه گذاری های خارجی برای پر کردن شکاف سرمایه، کمک به تأمین اشتغال، افزایش تولید و فراهم کردن پایه ای برای توسعه کلی اقتصاد ترغیب می شود. بنابراین قوانین و مقررات سرمایه گذاری برای تسهیل ورود سرمایه گذاری های خارجی آزاد شده است. جهت سرمایه گذاری در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه این مطلب را پیشنهاد می کنند.

درباره سرمایه گذاری در فیلیپین

هر فردی صرف نظر از ملیت، می تواند در این کشور سرمایه گذاری کند. با آزادسازی قانون سرمایه گذاری خارجی، امکان داشتن 100% سهام خارجی در همه زمینه های سرمایه گذاری مجاز می باشد البته به جزء مواردی که به موجب قانون اساسی فیلیپین و قوانین فیلیپین محفوظ می باشد. در فیلیپین و حتی در سرتاسر جهان، جامعه مهاجرین طی چند سال گذشته به طور پویا رشد کرده است. در کنار آن، سرمایه گذاری های زیادی از طرف آنها انجام شده است. با گذشت زمان، سرمایه گذاری راهی عالی برای کسب درآمد است. سرمایه گذاری به طور کلی روشی جدید نیست. در حقیقت، مفهوم سرمایه گذاری به تمدن سرمایه گذاری باستان مربوط به قرن شانزدهم بر می گردد و از آن زمان در این دوره مدرن تکامل یافته است.

بسیاری با ایجاد و ثبت یک شرکت و یا خرید سهام شرکت در فیلیپین سرمایه گذاری می کنند. قبل از اینکه یک شرکت خارجی بتواند تجارت خود در فیلیپین را انجام دهد، باید شرایطی را رعایت کند. شرکت خارجی ابتدا باید مجوز ها یا ثبت نام های لازم را از سازمان های دولتی مناسب تامین کنند. در مورد شرکت ها یا مشارکت ها، ابتدا باید اوراق بهادار لازم از کمیسیون بورس و اوراق بهادار تهیه شود. در مورد مالکیت منفرد، ثبت نام از دفتر تنظیم مقررات بازرگانی و حمایت از مصرف کننده وزارت تجارت و صنعت باید تأمین شود.

روش های سرمایه گذاری در فیلیپین

در حال حضر روش های مختلفی برای شروع سرمایه گذاری در فیلیپین وجود دارد. همچنین ممکن است تعجب کنید که برای سرمایه گذاری در فیلیپین آنچنان مبلغ زیادی را لازم نخواهید داشت. از بازار بورس گرفته تا صنعت املاک و مستغلات، فیلیپین انتخاب کاملی از سرمایه گذاری ها را برای شروع ارائه می دهد. صنایع مختلفی پیشنهادات و قدرت های مختلفی را ارائه می دهند که می توانید خودتان آن را بسنجید. البته اگر هدف شما از سرمایه گذاری در فیلیپین کسب اقامت در این کشور می باشد همچنین بایستی این مورد را نیز در سرمایه گذاری و روش سرمایه گذاری خود در فیلیپین در نظر بگیرید. در هر صورت برای سرمایه گذاری در فیلیپین به تحقیقات و برنامه ریزی ها نیاز دارید تا کاملا نسبت به سرمایه گذاری های مورد نظر خود مطمئن شوید.

اگر سرمایه گذاری هایی را انجام می دهید که به استراتژی های دقیق زمانبندی، مانند اوراق قرضه و سهام، نیاز دارند، در این صورت چندین نکته را بایستی رعایت کنید. در اینجا روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور آورده شده است. همچنین در نمودار زیر میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور را در سال های اخیر مشاهده می کنید.

  • خرید اوراق بهادار و سهام در فیلیپین
  • سرمایه گذاری در فیلیپین از طریق خرید املاک و مستغلات
  • سرمایه گذاری مستقیم
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری
  • ثبت شرکت در فیلیپین و کارآفرینی

میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در فیلیپین

دلایل سرمایه گذاری در فیلیپین

همانطور که اشاره کردیم فیلیپین در سال های اخیر یکی از سریعترین نرخ های رشد اقتصادی را در قاره آسیا تجربه کرده و این توسعه فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است. در اینجا از جمله به دلایل سرمایه گذاری در فیلیپین اشاره کرده ایم:

  • منابع انسانی با کیفیت: هر سال بیش از 350.000 نفر متخصص در فیلیپین فارغ التحصیل میشوند. این کشور دارای درصد بالایی از نیروی کار با سواد با تسلط به زبان انگلیسی است.
  • مکان تجاری استراتژیک: فیلیپین درست در قلب آسیای شرقی واقع شده است. فیلیپین با گذر از چهارراه دنیای تجارت شرقی و غربی، می تواند به عنوان ورودی مهم برای بیش از 500 میلیون نفر در بازار منطقه آزاد تجاری آسیا به عنوان یک بستر برای دسترسی به بازارهای مهم شرق آسیا ، یعنی چین، ژاپن و کره باشد.
  • اقتصاد لیبرالیزه و دوستانه در تجارت: فیلیپین اقتصاد آزاد و 100% از مالکیت خارجی را در تقریبا همه بخش ها امکان پذیر کرده است. شرکت های دولتی در حال واگذاری خصوصی هستند و بسته های تشویقی شامل کاهش نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها و حتی معافیت های مالیاتی و واردات بدون مالیات و واردات تجهیزات و مواد خاص نیز اعمال می شود.
  • فرصت های گسترده اقتصادی: با پیوستن اقتصادهای جنوب شرقی آسیا در چارچوب وسیع توافق نامه تجارت آزاد ASEAN یا AFTA، فیلیپین مکان طبیعی و استراتژیکی برای بنگاه هایی است که خواهان دسترسی به بازار بزرگ 500 میلیون نفری و فرصت های تجاری بسیار مناسب هستند.
  • هزینه های کم شروع: فیلیپین هزینه های راه اندازی کمی را برای مشاغل ارائه می دهد. استانداردهای جبران خسارت معمولا كمتر از یك پنجم آن در آمریكا و اروپا است. هزینه زندگی در فیلیپین و هزینه های های ارتباطات محلی، برق و مسکن نیز در مقایسه با نرخ ایالات متحده %50 پایین تر است.

سهام و اوراق قرضه در فیلیپین

خرید سهام و اوراق قرضه یکی از روش های سرمایه گذاری است. به عبارت ساده تر، هنگام خرید سهام از یک شرکت خاص، شما بخشی از شرکت را از لحاظ فنی برای خود می کنید. بسته به نوع سهام خریداری شده، برخی از منابع دیگر مانند بخشی از اختیارات تصمیم گیری یک شرکت با آن همراه هستند. هرچه مبلغ سرمایه گذاری خود را بالاتر ببرید، قدرت بیشتری نیز بر روی آن دارید. اما خیلی هیجان زده نشوید.

اوراق قرضه بسیار پیچیده تر از سهام است، بیشتر به این دلیل که درک آنها سخت تر است. اوراق قرضه یک نوع وام و بدهی است. اصولا اگر قرار بود اوراق بخرید به شما طلبکار گفته می شد. وقتی شرکت، آژانس، سازمان ها و حتی دولت به بودجه نیاز دارند، به اوراق قرضه روی می آورند. بنابراین به عنوان یک طلبکار، به نظر میرسد که آنها از شما وام میگیرند و آن را با بهره باز میگردانند. در این کشور دو طبقه بندی کلی اوراق وجود دارد که بر اساس سر رسید و توسط صادر کننده میباشد. اوراق قرضه مبتنی بر سر رسید با توجه به مدت زمان طبقه بندی می شوند که شامل قرضه های کوتاه مدت کم تر از 1 سال و اوراق قرضه 2 ساله تا 30 ساله می باشد.

اوراق بهادار مبتنی بر صادر کننده در این کشور بر چهار نوع تقسیم می شوند:

  • اوراق بهادار خزانه داری صادر شده توسط دفتر خزانه داری
  • اوراق قرضه دولتی صادر شده توسط چندین سازمان دولتی مانند PAG-IBIG
  • اوراق قرضه شهرداری صادر شده توسط واحدهای دولت محلی (LGUs)
  • اوراق بهادار شرکت صادر شده توسط شرکت های دولتی یا خصوصی

سرمایه گذاری در فیلیپین با خرید ملک

سرمایه گذاری در فیلیپین با خرید ملک

صنعت املاک و مستغلات تاکنون در این کشور به طور پیوسته در حال رشد بوده و امیدوار است که در سال 2023 و فراتر از آن به جلو حرکت کند. روش های بسیاری برای شروع سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد و برخی از آنها به غیر از سرمایه گذاری مالی نیاز به تلاش زیادی ندارند. برای شروع سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات، گزینه هایی را که با بودجه موجود در اختیار شما است، در نظر بگیرید. شما می توانید زمین خریداری کرده و آن را اجاره کنید، یک منطقه مسکونی خریداری کنید و آن را اجاره دهید یا ملک مسکونی ارزان قیمت را بازسازی کنید و آن را با قیمت بالایی بفروشید.

نکته سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این است که نه تنها درآمد پایدار دریافت خواهید کرد بلکه مالکیت بسیار شخصی خود را نیز در اختیار دارید که می توانید در صورت انتخاب یا بازنشستگی، از آنها استفاده کنید. البته لازم به ذکر است برای دریافت مالکیت 100% یک ملک در این کشور بایستی اقامت دائم و تبعه فیلیپین باشید. لازم به ذکر است حق خرید یک ملک به عنوان یک فرد خارجی تا 50 سال می باشد و زمین آن نهایتا 40% متعلق به شما خواهد بود.

ویزای سرمایه گذاری کشور فیلیپین

افرادی که از طریق سرمایه گذاری خواهان اخذ اقامت این کشور هستند می توانند از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری که به نام ویزای SIRV مشهور است اقدام نمایند. شرایط لازم برای اخذ این نوع ویزا به شکل زیر است:

  • حداقل 21 سال سن داشته باشید.
  • حداقل 75.000$ (دلار) سرمایه گذاری کنید.
  • گواهی سلامت داشته باشید.
  • گواهی عدم سابقه کیفری داشته باشید.
  • مجوزهای لازم را از سازمان های دولتی دریافت کنید.

لازم به ذکر است که در صورت دریافت این ویزا، سرمایه گذاران می توانند برای همسر و فرزند مجرد زیر 21 سال خود نیز اقدام کنند و اقامت این کشور را برای خانواده خود بدست آورند و مهاجرت به فیلیپین را برای خانواده خود نیز رقم بزنند. برای برقراری ارتباط با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت سرمایه گذاری و مهاجرت از طرق مختلف می توانید از طریق تلفنی و یا حضوری اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *