ویزای مسافرتی هلند

ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند

هلند کشوری است که در شمال غرب اروپا واقع شده است. این کشور دارای مرز با آلمان در شرق و بلژیک در جنوب است. غرب و شمال این کشور سواحل هلند هستند و توسط دریای شمال محدود شده اند. € یورو واحد رسمی پول این کشور است. ویزای توریستی هلند در سال 2024-2023 رهبری یکی از پرطرفدارترین ویزای های اقامتی موقت در اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن بر عهده دارد.

از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت ارائه اطلاعات دقیق در زمینه ویزای توریستی هلند گردآوری نموده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در این زمینه کسب نمایید. اگر شما در حال برنامه ریزی یک سفر کوتاه به هلند هستید و ملیت هلندی ندارید، ممکن است لازم باشد درخواست یک ویزای شنگن بدهید. هلند یکی از 26 کشور اروپایی است و منطقه شنگن را تشکیل می دهد. بین آنها کنترل مرزی وجود ندارد. این که آیا شما به یک ویزای شنگن نیاز دارید بستگی به ملیت شما دارد. در حال حاضر شهروندان ایرانی برای ورود به هلند نیاز به داشتن ویزای توریستی دارند.

سفر به هلند

یکی دیگر از موضوعاتی که متخصصان ما در راهنمای ویزای توریستی قصد دارند به آن اشاره کنند، سفر به هلند و تعداد توریست هایی می باشد که سالانه وارد این کشور می شوند. دراین کشور جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که موجب جذب گردشگران زیادی می شود. با کسب اطلاعات دقیق مکان های دیدنی این کشور به یک مقصد جذاب در بین توریست های بین المللی تبدیل می شود. گردشگری بخش نسبتاً کوچکی از اقتصاد این کشور با سهم 5.4% در تولید ناخالص داخلی و 9.6% در اشتغال است. در سال 2017 این کشور مورد بازدید 17 میلیون گردشگر خارجی (با حضور بیش از 5 میلیون نفر از آلمان) قرار گرفت. هلند را به عنوان بیستمین کشور پر بازدید جهان تبدیل کرد.

با مشاهده نمودار زیر می توانید از رشد صنعت توریسم آگاه شوید:

درخواست ویزای توریستی هلند

اگر شما یک مهاجرت از یک کشور هستید که اتباع آن نیاز به ویزا دارند. برای اقامت تا 90 روز، به یک ویزای شنگن نیاز دارید. برای درخواست یک ویزای شنگن، باید فرم درخواست را تکمیل کنید. آن را به سفارت یا کنسولگری در کشوری که در آن زندگی می کنید ارسال کنید. اگر قصد سفر به بیش از یک کشور در منطقه شنگن دارید، باید برای گرفتن ویزای شنگن از کشوری که در آن قصد دارید برای مدت طولانی باقی بمانید، درخواست بدهید. اگر قصد دارید برای مدت مشابه در هر کشور شنگن بمانید، باید برای گرفتن ویزای شنگن از نخستین کشور شنگن که قصد بازدید دارید درخواست دهید.

به عنوان یک متقاضی ویزای شنگن، نباید:

  • تهدیدی برای نظم عمومی، امنیت ملی یا روابط بین الملل باشید.
  • در گذشته از ورود به منطقه شنگن محروم نشده باشید.
  • به طور غیرقانونی در منطقه شنگن سکونت نداشته باشید.

هنگامی که برای ویزای شنگن درخواست می کنید، شما باید تعدادی از اسناد، از جمله گذرنامه خود را که باید حداقل 3 ماه معتبر باشد، ارائه دهید. شرایط ویزای شنگن نیز طبق برنامه و ملیت متقاضی متفاوت است. همچنین جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

راهنمای ویزای توریستی هلند و اقامت کوتاه مدت

برخلاف مجوزهای اقامت، که اقامت طولانی مدت را در بر می گیرد، ویزاهای کوتاه مدت برای اقامت کوتاه مدت در هلند اخذ می شود. ویزای این کشور برای برخی از ملیت هایی که قصد دارند برای مدت کوتاهی (حداکثر 90 روز) در هلند اقامت داشته باشند یا از طریق هلند به یک کشور دیگر سفر کنند، لازم است. افرادی که می خواهند به مدت 90 روز یا کمتر در این کشور بمانند. باید اقدام به کسب ویزای شنگن یا ویزای اقامت کوتاه مدت کنند. افرادی که قصد دارند بیش از 90 روز در این کشور بمانند. از این رو نیاز به درخواست اجازه اقامت با MMV و همچنین به عنوان روش TEV دارند. پردازش درخواست ویزا معمولاً تا 15 روز طول می کشد. اما بعضی اوقات ممکن است تا 60 روز طول بکشد. برای مثال در صورت نیاز به ارائه مدارک اضافی.

در صورت نیاز فوری به ویزا (به عنوان مثال برای شرکت در یک مراسم تشییع جنازه خانوادگی یا دیدار با یکی از اعضاء خانواده مبتلا به بیماری خاص)، متقاضیان می توانند اقدام به کسب ویزای اضطراری کنند. در جدول زیر به هزینه کسب ویزای شنگن برای سفر به کشور هلند اشاره شده است:

دسته ویزای شنگن برای هلندهزینه به یوروهزینه به دلار
بزرگسالان€80$90
کودکان بین 6 تا 12 سال€40$45
کودکان کوچکتر از 6 سالرایگانرایگان
دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، رسمی یا خدماترایگانرایگان
بستگان شهروندان کشورهای عضو اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپارایگانرایگان
دانش آموزان و معلمان مسافررایگانرایگان
محققانی که برای انجام تحقیقات به هلند سفر می کنند.رایگانرایگان
اتباع ارمنستان، آذربایجان و روسیه€35$39

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی هلند

جهت درخواست ویزای توریستی این کشور مدارک زیر بایستی ارائه شوند:

  • ارائه گذرنامه یا اسناد مسافرتی که در 10 سال گذشته صادر شده است. (گذرنامه یا اسناد مسافرتی شما باید حداقل تا 3 ماه پس از تاریخ عزیمت، معتبر باشد.)
  • شما باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کنند پول کافی برای پوشش هزینه ها در مدت زمان اقامت خود در کشور هلند را دارید. این مبلغ حدودا معادل 34€ (یورو) در روز می باشد. (اگر شما نمی توانید این الزام را برآورده کنید، می توانید از کسی بخواهید که به عنوان ضامن شما عمل کند. به عنوان مثال شخصی که تابعیت و یا اقامت قانونی هلند را داراست به عنوان اسپانسر شما اقدام نماید.)
  • شما باید هدفی کاملا واضح و مشخص از سفر و اقامت خود در کشور هلند را ارائه دهید.
  • شما باید بتوانید ثابت کنید که بیمه سفر دارید که هزینه های پزشکی را پوشش می دهد.
  • شما باید یک بلیط بازگشت به کشور خود پس از اتمام مدت زمان مد نظر برای اقامت در هلند را داشته باشید.
  • شما نباید تهدیدی برای نظم عمومی، امنیت ملی یا روابط بین الملل باشید.

هزینه درخواست ویزای توریستی هلند

هزینه درخواست ویزای توریستی هلند

در حال حاضر متقاضیان ویزای توریستی، جهت بررسی مدارک و درخواست از سوی کنسولگری این کشور می باید هزینه ای معادل 78€ (یورو) را بپردازند. این مبلغ برای درخواست ویزاهای کوتاه مدت در نظر گرفته شده است که کمتر از 6 ماه به شخص اجازه اقامت داده می شود. اگر به دنبال ویزاهای ملاقات (ویزیتوری) با اعتبار بالای 6 ماه هستید، هزینه بررسی مدارک توسط کنسولگری سفارت از 270€ الی 760€ (یورو) می تواند متغییر باشد. ویزاهای ویزیتوری ممکن است با اعتبار بالای 10 سال نیز صادر شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که این مبالغ به هیچ عنوان عودت داده نمی شود. حتی در صورتی که با درخواست شخص موافقت نشود و اصطلاحا ریجکت گردد باز هم هزینه درخواستش غیر قابل عودت خواهد بود. همچنین هزینه زندگی در هلند از طریق مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

تبدیل ویزای گردشگری هلند به سایر ویزاها

این سوال از سوی بسیاری از متقاضیان ویزای توریستی مطرح می گردد که آیا می توانند پس از دریافت ویزای توریستی و ورود به کشور مقصد می توانند این ویزا را به انواع دیگری از ویزاهای موجود، اعم از تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری تبدیل کرد؟ پاسخ این سوال منفی است در واقع در هیچ کشوری نمی توان به سادگی ویزای توریستی را به نوع دیگری از اقامت تبدیل نمود. ویزای توریستی صرفا جهت تفریح و بازدید از کشور مقصد صادر می شود. دارنده آن نمی تواند به تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در کشور مقصد به واسطه دارا بودن ویزای توریستی بپردازد.

اگر شخصی به عنوان مثال پس از ورود مایل به تحصیل در این کشور باشد، می باید از کشور خارج شده و به کشور خود بازگردد. با ارائه مدارک لازم جهت درخواست ویزای تحصیلی اقدام نماید. کنسولگری کشور هلند این مدارک را بررسی کرده و در صورت موافقت با درخواست ویزای تحصیلی برای او صادر خواهد شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه ویزای توریستی هلند دریافت کرده باشید. اگر مایل به دریافت اطلاعات در زمینه مهاجرت به هلند و یا ویزاهای توریستی کشورهای مختلف هستید. می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *