مهاجرت به کشور آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا

متقاضیان بین المللی که در شرف نامزدی و ازدواج با یکی از شهروندان کشور آمریکا می باشند، از طریق ویزای ازدواج آمریکا برای این امر قانونی اقدام می نمایند. اخذ اقامت از طریق ازدواج با تبعه کشور آمریکا در صورتی امکان پذیر است که طبق شرایط اصولی این کشور باشد. قوانین و شرایط خاص خود را داراست که اطلاع از آن پیش از هر گونه تصمیم و اقدام راهنما و راهگشا می باشد.

متقاضیان می توانند با دریافت ویزای نامزدی و ویزای ازدواج برای اخذ اقامت آمریکا اقدام نمایند. همچنین مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعات آماده اند تا به شما مشاوره دهند.

شرایط روادید نامزدی آمریکا

در صورتی که فردی با یک شهروند آمریکایی نامزد باشد یا تمایل به ازدواج داشته باشد. همچنین می تواند ویزای نامزدی را دریافت کند. در صورتی که 2 طرف، واجد شرایط ذیل باشند، ازدواج آن ها از لحاظ قانونی امکان پذیر است:

  • مجرد باشند.
  • به سن مناسب برای ازدواج رسیده باشند.
  • ازدواج آن ها مخالف با قوانین دولتی کشور آمریکا نباشد.

در صورتی که متقاضی مورد نظر قبلا ازدواج نموده باشد، باید پیش از اقدام برای ویزای نامزدی مراحل قانونی طلاق را سپری کند. پس از آن برای ازدواج مجدد اقدام کند. مدت زمان لازم برای اخذ ویزای نامزدی این کشور بین 3 ماه تا 1 سال می باشد. همچنین موقت است و غیرمهاجرتی محسوب می شود. تا زمانی که برای ازدواج خود در خاک کشور آمریکا اقدام نماید. در صورتی که در این زمان ازدواج ثبت نگردد ویزای نامزدی قابلیت تمدید ندارد.

مراحل ویزای k2 آمریکا

از شرایط اخذ ویزای نامزدی، ملاقات افراد، حداقل یک مرتبه طی 2 سال پیش از اقدام می باشد. متقاضی که تمایل به اخذ ویزای نامزدی دارد می تواند با تکمیل فرم درخواست و اخذ ویزای k2، فرزند مجرد زیر 21 سال خود را نیز همراه خود ببرد. در ابتدا فردی که تابعیت این کشور را دارا می باشد باید در اداره مهاجرت این کشور (USCIS) پرونده تشکیل داده و مدارک لازم نظیر فرم I-129 .را تکمیل و ارائه نماید.

  • مدت زمان 2 هفته برای دریافت رسید مدارک و 5 تا 6 ماه برای تایید پرونده متقاضی زمان نیاز می باشد.
  • پس از تایید، مدارک مورد نظر به سازمان ملی ویزا (NVC) ارسال می شود.
  • پس از NVC درخواست ویزا به سفارت ارسال شده و با ارائه مدارک اضافی، وقت مصاحبه اعلام می گردد.
  • مدارک مورد نظر متقاضی باید در روز سفارت و هنگام مصاحبه همراه متقاضی باشد.
  • با دریافت ویزای نامزدی این کشور، متقاضی می تواند وارد این کشور شده است. در طی مدت 90 روز از تاریخ ورود ازدواج خود را به ثبت برساند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا

برای اخذ ویزای نامزدی ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • تکمیل و ارائه فرم I-129F توسط نامزد شهروند آمریکایی
  • تکمیل فرم G-325 توسط هر یک از متقاضیان ویزا
  • گواهی تولد هر یک از متقاضیان (ترجمه شناسنامه متقاضیان ایرانی، گواهی تولد شهروندان آمریکایی)
  • پاسپورت معتبر هر یک از متقاضیان به همراه کپی
  • کپی تامین اجتماعی نامزد شهروند آمریکایی (Social Security)
  • 2 قطعه عکس
  • گواهی حساب بانکی در کشور آمریکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی معاینه پزشکی
  • مدارک اثبات حقیقی بودن ازدواج نظیر عکس های 2 نفره، پیام های شخصی
  • گواهی فوت یا طلاق همسر قبلی برای هر 2 متقاضی (در صورت وجود)
  • پرداخت هزینه های مربوطه

جهت کسب اطلاعات درخصوص اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا

آشنایی با شرایط ازدواج قانونی در آمریکا

شهروندان کشور آمریکا یا دارندگان گرین کارت می توانند برای اخذ ویزای ازدواج اقدام نمایند. از این طریق اقامت این کشور را مانند روش تولد اخذ کنند. به طور معمول ویزای ازدواج بین 1 تا 2 سال زمان می برد. اما در برخی شرایط امکان طولانی تر شدن پروسه نیز وجود دارد. در این نوع از ویزا نیز تبعه کشور آمریکا باید در USCIS پرونده تشکیل داده و مدارک لازم نظیر فرم I-130 را تکمیل و ارائه نماید. همچون ویزای نامزدی مدت زمان 2 هفته برای دریافت رسید مدارک و 5 تا 6 ماه برای تایید پرونده متقاضی زمان نیاز می باشد. پس از تایید، مدارک مورد نظر به سازمان ملی ویزا (NVC) ارسال می شود.

در NVC مدارک مورد نیاز نظیر فرم حامی مالی (I864)، فرم DS-261 و هزینه از متقاضی دریافت می گردد. پرونده مورد بررسی قرار می گیرد. در این نوع از ویزا پرونده برای سفارت ارسال نمی شود و تا تکمیل پرونده در NVC می ماند. با تکمیل مدارک از سوی سفارت برای متقاضی وقت مصاحبه تعیین می شود. مدت زمان اخذ ویزای ازدواج بستگی به شرایط متقاضی داشته و متغیر می باشد. جهت اخذ اقامت این کشور از طریق سایر روش های مهاجرتی مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

شرایط کلی ازدواج در آمریکا

برای اثبات واقعی بودن ازدواج شخص آمریکایی، نیاز به ارائه عکس و مدارک می باشد. در ایالت متحده آمریکا یک فرد نمی تواند بیش از یک همسر اختیار کند. قانون چند همسری که در برخی از ادیان وجود دارد پذیرفته شده نمی باشد. طبق این شرایط هر فرد می تواند تنها برای یک نفر گرین کارت درخواست کند. در شرایطی که فرد تنها برای اخذ گرین کارت ازدواج کند. ازدواج متقاضی واقعی نباشد. این امر تقلب به حساب آمده و دارای 5 سال حبس و جریمه نقدی تا سقف 250000$ (دلار) است.

برای تایید گرین کارت داشتن ارتباط مداوم با همسر مورد نیاز است. این امر با مدارکی مانند کارت پستال، عکس مشترک، واریز پول و غیره اثبات می شود. ازدواج های نامناسب بین 2 فرد از نظر سطح تحصیلات، وضعیت مالی، زبان، وضعیت فیزیکی، سن‌، نژاد، مذهب و سایر اخذ گرین کارت برای فرد را دچار مشکل می کند. در صورت اقدام از طریق پروسه ازدواج و زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای روادید پیوند زناشویی در آمریکا

برای اخذ ویزای ازدواج این کشور مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • پاسپورت معتبر (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • سند ازدواج متقاضی به همراه ترجمه
  • شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه
  • 2 قطعه عکس
  • تکمیل و ارائه فرم معاینه پزشکی
  • تکمیل و ارائه فرم DS-260

ویزای ازدواج یکی از روش های مهاجرت به آمریکا یا اروپا است. یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور آمریکا محسوب می شود. فردی که تمایل به ازدواج با یک شهروند آمریکایی دارد می تواند از طریق ویزای نامزدی یا ویزای ازدواج آمریکا برای این امر اقدام نماید. مهاجرت از طریق ویزای ازدواج شرایط و قوانین خاص خود را داراست که پیشتر باید مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اینکه در حال حاضر اخذ ویزای این کشور با دشواری بسیاری همراه می باشد اقدام از روش های قانونی برای کشورهایی که شانس ورود بالاتری دارند مناسب تر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در خصوص انتخاب مناسب ترین راه برای ورود به برترین کشورهای جهان راهنمایی می نماید.

سوالات در خصوص ویزای ازدواج آمریکا

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات متداول شما در خصوص ویزای ازدواج آمریکا صحبت خواهیم کرد:

  • ویزای نامزدی آمریکا 2023 را چگونه دریافت کنیم؟ از شرایط اخذ ویزای نامزدی، ملاقات افراد، حداقل یک مرتبه طی 2 سال پیش از اقدام می باشد. متقاضی که تمایل به اخذ ویزای نامزدی دارد می تواند با تکمیل فرم درخواست و اخذ ویزای k2، فرزند مجرد زیر 21 سال خود را نیز همراه خود ببرد. در ابتدا فردی که تابعیت این کشور را دارا می باشد باید در اداره مهاجرت این کشور  USCIS پرونده تشکیل داده و مدارک لازم نظیر فرم I-129  را تکمیل و ارائه نماید.
  • مدارک لازم برای ویزای ازدواج و نامزدی آمریکا چیست؟ تکمیل و ارائه فرم I-129F توسط نامزد شهروند آمریکایی-تکمیل فرم G-325 توسط هر یک از متقاضیان ویزا-گواهی تولد هر یک از متقاضیان (ترجمه شناسنامه متقاضیان ایرانی، گواهی تولد شهروندان آمریکایی)-پاسپورت معتبر هر یک از متقاضیان به همراه کپی-کپی تامین اجتماعی نامزد شهروند آمریکایی Social Security- قطعه عکس-گواهی حساب بانکی در کشور آمریکا-گواهی عدم سوء پیشینه-گواهی معاینه پزشکی-مدارک اثبات حقیقی بودن ازدواج نظیر عکس های 2 نفره، پیام های شخصی-گواهی فوت یا طلاق همسر قبلی برای هر 2 متقاضی (در صورت وجود)-پرداخت هزینه های مربوطه
  • مراحل اخذ ویزای ازدواج با سیتیزن آمریکا چیست؟ مدت زمان 2 هفته برای دریافت رسید مدارک و 5 تا 6 ماه برای تایید پرونده متقاضی زمان نیاز می باشد. پس از NVC درخواست ویزا به سفارت ارسال شده و با ارائه مدارک اضافی، وقت مصاحبه اعلام می گردد. مدارک مورد نظر متقاضی باید در روز سفارت و هنگام مصاحبه همراه متقاضی باشد. با دریافت ویزای نامزدی این کشور، متقاضی می تواند وارد این کشور شده است. در طی مدت 90 روز از تاریخ ورود ازدواج خود را به ثبت برساند.
5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ویزای ازدواج آمریکا

  1. احمد میرصادقی گفت:

    آیا ویزای ازدواج آمریکا هم شامل ممنوعیت ترامپ میشه یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *