ویزای مسافرتی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا به دلایل مختلف همواره مورد توجه بوده است زیرا ایالات متحده آمریکا کشوری متشکل از 50 ایالت است. دولت فدرالی بر این 50 ایالت حاکم است. ایالات متحده آمریکا سومین کشور بزرگ دنیا می باشد. به لحاظ مساحت فقط مقداری از کل قاره اروپا کوچک تر است. این کشور با 325 میلیون نفر جمعیت یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا می باشد.

پایتخت ایالات متحده آمریکا واشنگتن است. منتهی به لحاظ جمعیت شهر نیویورک پرجمعیت ترین شهر این کشور است. کشور آمریکا به لحاظ اقتصادی فوق العاده پیشرفته است. به لحاظ سیاسی نیز ابر قدرت محسوب می شود. این کشور معروف است که افراد در آنجا می توانند به رویاهای خود برسند در نتیجه طرفداران بسیار زیادی دارد.

در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان است تیم نگارش و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص ویزای توریستی آمریکا پرداخته اند. امید است با مطالعه آن اطلاعات مفیدی در خصوص آمریکا و ویزای توریستی اش کسب نمایید. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، سوالات دیگری برای شما ایجاد شده بود، می توانید به مقاله های دیگر ما رجوع نمایید یا با موسسه ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط اخذ ویزای گردشگری آمریکا

به طور کل باید توجه داشته باشید که به عنوان یک فرد خارجی برای ورود به عنوان یک گردشگر به اکثر کشورها نیاز به داشتن ویزای توریستی آن کشور را دارید. کشور آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویزاهای گردشگری یا توریستی از نوع ویزاهای اقامتی نیستند و کوتاه مدت اند. این ویزا به کسانی داده می شود که می خواهند به عنوان گردشگر به این کشور بروند یعنی ویزای B2، یا کسانی که بنا به دلایل تجاری وارد آمریکا شوند یعنی ویزای B1 و یا ترکیبی از هر 2 در ادامه مقاله کارهایی که با هر کدام از این ویزاها می توانید انجام دهید توضیح داده شده اند.

ویزای توریستی آمریکا از نوع بیزینس، تجاری – B1

ویزای بیزینس آمریکا دارای شرایطی است که برای کسب اطلاع در مورد آن باید به موارد زیر توجه کرد:

  • مذاکره با تجار
  • حضور در دوره های تحصیلی، تخصصی یا کنفرانس ها و کنوانسیون های تجاری
  • اقامت کوتاه مدت در آمریکا
  • مذاکره در خصوص قراردادهای تجاری

ویزای کوتاه مدت آمریکا از نوع B2

ویزای توریستی B2 کشور آمریکا، برای افراد متقاضی شرایط ذیل را فراهم می کند:

  • بازدید از مکان های مختلف
  • دیدار با دوستان و خویشاوندان
  • دریافت درمان های پزشکی
  • شرکت در دوره های ورزشی، موزیکال و سایر به شرطی که بابت حضور خود درآمدی کسب نکنند.
  • شرکت در دوره های تفریحی کوتاه مدت به عنوان مثال برای دوره های 2 روزه آشپزی

پس از بازدید این کشور چنانچه به تحصیل علاقه پیدا نموده اید، ابتدا از طریق نمودار زیر تعداد دانشجویان این کشور را بررسی بفرمایید:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

محدودیت های ویزای توریست آمریکا

ویزای توریستی صرفا برای فرد متقاضی استفاده از موارد مشخصی را فراهم می آورد. دارندگان این ویزا نمی توانند از شرایط زیر استفاده کنند:

  • تحصیل
  • استخدام
  • شرکت در دوره هایی که بابت آن ها حقوق دریافت کنند.
  • شرایط اقامت آمریکا

اخذ ویزای توریستی آمریکا

برای اخذ ویزاهای توریستی آمریکا غالبا لازم است در سفارت مصاحبه شوید. این موارد بر مبنای بازه های سنی متفاوت است:

بازه های سنیشرایط
13 سال به پایینمعمولا نیازی به شرکت در مصاحبه نیست.
بین 14 سال تا 79 سالنیاز به شرکت در جلسه مصاحبه دارید (به جزء در موارد استثنایی)
بالای 80 سالمعمولا نیازی به شرکت در جلسه مصاحبه ندارید.

شما می باید از طریق سایت سفارت آمریکا در کشور خود درخواست وقت مصاحبه کنید. هر چند می توانید این درخواست را در سفارت آمریکا در کشور دیگری نیز داشته باشید. اما این اقدام شانس ویزا شدن شما را کاهش می دهد. این که چه مدت درصف وقت سفارت باشید بستگی مستقیمی دارد به این که در چه کشوری حضور دارید. چه فصلی از سال است و چه نوع ویزایی را درخواست داده اید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

اخذ ویزای توریستی آمریکا

سایر مدارک برای اخذ ویزای مسافرتی آمریکا

گواهی هایی که باید ارائه دهید شامل قرارداد کاری در ایران و وابستگی های خانوادگی است. این مسئله به این دلیل است که آفیسر آمریکایی را قانع کند شما قصد بازگشت به کشور خود را دارید. قصد اعلام پناهندگی در کشور آمریکا را ندارید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر تنها نوع ویزای آمریکا که ایرانیان ممکن است بتوانند موفق به دریافت آن شوند، ویزای تحصیلی آمریکا می باشد.

هر چند تحصیل در آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی نیز اما و اگرهای خاص خودش را دارد. با توجه به این که اخذ آن ارتباط مستقیمی به نظر آفیسر دارد. به عنوان مثال همانند ویزاهای اتریش نیست که اگر فردی همه شرایط ویزا شدن را داشته باشد. اما آفیسر را فاقد صلاحیت بداند. ویزای متقاضی را رد کند بتواند در دادگاه ها حتی به طور غیابی علیه آفیسر اقامه دعوا کند.

اقدام لازم برای اخذ مجوز توریستی آمریکا

لازم به ذکر است که در شرایط فعلی بیشترین شانس دریافت ویزای تحصیلی را کسانی دارند که حداقل 2 تا 4 مرتبه به حوزه شنگن، کانادا، استرالیا یا خود کشور ایالات متحده آمریکا سفر داشته باشند. بهتر است به عنوان یک فرد ایرانی تمرکز خود را روی کشورهایی بگذارید که شرایط ویزایی بهتری دارند. اگر کشور انگلیسی زبان مد نظر شما است. در حال حاضر هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه تر از بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند است. هموطنان عزیز قبل از ورود به خاک کشور آمریکا، حتما باید از هزینه زندگی در آمریکا به صورت کامل مطلع باشند و به طور کلی درباره آمریکا کسب اطلاع کنند.

در مقاله ای که از نظر گذراندید تیم نگارش و ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی در خصوص ویزای توریستی آمریکا و شرایط آن پرداخته اند. در صورتی که هنوز در خصوص کشور مورد نظر خود شک دارید یا نمی دانید با شرایط فعلی ای که دارید شانسی برای اخذ ویزای توریستی آمریکا را دارید یا خیر می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان مهاجرتی ما صحبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ویزای توریستی آمریکا

  1. نیلوفر قندالی گفت:

    ویزای توریستی آمریکا رو میشه از کانادا گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *