شرایط سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا

یکی از مزایای مطرح در رابطه با مهاجرت و زندگی در سریلانکا هزینه زندگی در سریلانکا است. هزینه زندگی در سریلانکا مقرون به صرفه است. اما باید توجه داشته باشید که میزان حقوق و درآمد کار در این کشور نیز پایین است. لذا چنانچه دارای درآمد خارجی هستید می توانید در این کشور با هزینه بسیار پایینی زندگی کنید. این کشور پس از رهایی از جنگ داخلی امروز کشور در حال توسعه است و در حال افزایش کیفیت زندگی برای مردم خود است.

البته میزان مهاجرت به این کشور کم است و شهروندان سریلانکایی خود نیز برای زندگی و کار در جایی بهتر از این کشور مهاجرت می کنند. در هر صورت بررسی هزینه زندگی در سریلانکا برای علاقه مندان به این کشور توسط مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام گرفته شده است.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در سریلانکا

زندگی در سریلانکا

سریلانکا، یک کشور جزیره ای در اقیانوس هند، واقع بین دریای لاکادیو در غرب و خلیج بنگال در شرق است. این جزیره در حدود 30 کیلومتری (19 مایل) جنوب شرقی ساحل جنوبی هند واقع شده است. سریلانکا از یک جزیره اصلی و تعدادی جزیره کوچکتر تشکیل شده است و تا سال 1972 این کشور به سیلان معروف بود. مساحت این جزایر 65،610 کیلومتر مربع است، جهت مقایسه 1.5 برابر کشور دانمارک، یا کمی بزرگتر از ایالت ویرجینیا غربی ایالات متحده است. بیشتر 21 میلیون نفر از جمعیت سریلانکا در جنوب غربی و مرکز جزیره زندگی می کنند که سه چهارم آنها در مناطق روستایی زندگی می کنند. از بزرگترین شهرها می توان به کلمبو (پایتخت)، کندی، گاله و جافنا اشاره کرد.

سریلانکا شامل سینهالی ها و تامیل ها و همچنین مورها و تعداد کمتری از بورگرها و مالایی ها هستند. تامیلی ها عمدتا در شبه جزیره جافنا در شمال زندگی می کنند. سینهالی (74%) و تامیل (18%) دو زبان ملی هستند، در حالی که انگلیسی به عنوان زبان پیوند به طور گسترده ای در مناطق شهری استفاده می شود. بیشتر سینهالی ها بودایی و بیشتر تامیلی ها هندو هستند. حدود 6% مسیحی و 7% نیز مسلمان هستند.

شهرهای سریلانکا

این شهر بزرگ سریلانکا نقش بسیار مهمی در اقتصاد کل کشور دارد. کلمبو در درجه اول یک شهر بندری است. دروازه ای واقعی که بخش خوبی از محصولات وارداتی از طریق آن وارد کشور می شود. اما این بندر همچنین مسیر خروجی تمامی کالاهای تولید شده در سریلانکا است. اگرچه کلمبو با 800000 نفر در رتبه بندی بزرگترین شهرهای سریلانکا مقام اول را به خود اختصاص داده است. این شهر نقش کلیدی اقتصادی در توسعه کشور دارد. این شهر در غرب کشور واقع شده و حدود 260000 نفر جمعیت دارد. دومین شهر بزرگ کشور در واقع با ادغام شهرهای کوه لاوینا و دهیوالا ایجاد شد. این شهر ساحلی جذاب در استان غربی، در منطقه کلمبو واقع شده است. این شهر تاریخی است که در دوره استعمار کاخ فرماندار بریتانیا در آن قرار داشت. امروزه این کاخ توسط هتل کوه لاوینیا اشغال شده است.

موراتووا سومین شهر بزرگ سریلانکا نیز در نزدیکی شهر بزرگ کلمبو واقع شده است. موراتووا در استان غربی، حدود بیست کیلومتری جنوب کلمبو و تنها شانزده کیلومتری پایتخت اداری واقع شده است. این شهر حدود 200000 نفر جمعیت دارد. سری جایاوردناپورا، سابقاً کوته، پایتخت اداری سریلانکا این شهر نیز در استان غربی واقع شده و مرکز اداری کشور است. در گذشته به این شهر کوته می گفتند که به معنی قلعه است. اما امروزه این شهر سری جایاوردناپورا نامیده می شود که در لغت به معنای “قلعه مقدسی است که از پیروزی فراتر می رود. جمعیت آن 170000 تن تخمین زده می شود. سری جایاوردناپورا از سال 1982 پایتخت این ایالت جنوب آسیا بوده است. نگومبو نیز در غرب کشور و در دو قدمی شمال پایتخت قرار دارد. نگومبو با حدود 150000 نفر جمعیت، پنجمین شهر بزرگ سریلانکا است. کندی، پایتخت مذهبی کشور است.

خرید کردن در سریلانکا

هنگامی که شما در حال بازدید از یک شهر جدید یا حتی کشوری مانند سریلانکا هستید، این لذت خرید به سطوح جدیدی می رسد. در مورد سریلانکا، کشوری که دارای غنای تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد است، به سختی می توانید خود را از بازارها و مکان های خرید در سریلانکا که محصولات متنوعی ارائه می دهد، دور نگه دارید. از لحاظ تاریخی، این کشور برای مدت طولانی به دلیل صنایع دستی پیچیده و تولیدات داخلی خود شهرت داشت. کالاهای رایج شامل باتیک، توری، فلزکاری، و کنده کاری های عاج بود، در حالی که منابع طبیعی مانند چای، ادویه جات و جواهرات علامت تجاری این کشور بودند و هنوز هم می توان یافت. با این حال، در سال ‌های مدرن، به لطف تعمیرات اساسی در فروشگاه‌ های دولتی و تولید انبوه، چنین خلاقیتی کاهش یافته است.

در حالی که فروشگاه‌های دولتی لاکسالا کالاهای بزرگی مانند ماسک‌های با رنگ‌آمیزی درخشان، حکاکی‌های فیل، یا باتیک تحت تأثیر هلندی تولید می‌کنند، برخی از گوشه‌های پنهان همچنان بر خلاقیت قانونی و صنایع دستی عجیب و غریب متمرکز هستند. هیچ سفری به سریلانکا بدون خرید زیاد موفقیت آمیز نیست. صنعتگران محلی به دلیل تولید سوغاتی های سنتی با کیفیت بالا و تمایزات سبک مدرن مشهور هستند. سفر به پابرهنه یا لاکسالا مطمئناً اعصاب خرید شما را راضی می کند. کیفیت، کمیت، و انتخاب چیزهای شگفت انگیز برای بردن به خانه غیر قابل کنترل است. برای کشف برخی از سوغاتی های سنتی برای خرید در سریلانکا به عنوان اقلام یا یادگاری به خواندن ادامه دهید. این کشور طیف گسترده ای از محصولات خرید را ارائه می دهد که معروف ترین آنها جواهرات، باتیک، چای و صنایع دستی است.

سوغاتی های معروف در سریلانکا

محبوب ترین محصولات بازدید کننده در بین خارجی ها پارچه های دستباف، محصولات چرمی، عتیقه جات تکثیر، جواهرات و سرامیک است. راتناپورا محبوب ترین مکان برای یافتن جواهرات، از جمله یاقوت کبود آبی، پادشاه سریلانکا است. از مراکز خرید مجهز به تهویه مطبوع گرفته تا بازارهای سنتی و فروشگاه‌های بزرگ معروف سریلانکا فروشگاه‌های متنوعی دارد. برای بازدیدکنندگان این کشور، بدون شک بهترین خرید در بازارهای محلی است که در آن صنعتگران و صنعتگران محلی کالاهای خود را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه عرضه می کنند. از خرید هر چیزی که از مرجان ساخته شده است خودداری کنید زیرا صخره ها رزرو نشده اند. سوغاتی های ساخته شده از لاک لاک پشت، پرندگان در حال انقراض و پستانداران برای فروش نیستند.

این کشور همچنین یک تولید کننده معروف ادویه است، با باغ ادویه های انبوهی از مسافران وسوسه انگیزش که برای امتحان عطرهای وسوسه انگیز آن می آیند. اگرچه این مکان ‌ها مکانی معتبر برای خرید هستند، اما اقلام مشابه را می ‌توان با کسری از قیمت‌ها در سوپرمارکت ‌ها تهیه کرد. کلکسیونرهای عتیقه باید عتیقه ‌های Waruna را امتحان کنند، که مجموعه ‌ای چشمگیر از نقاشی ‌های معبد، مجسمه‌ ها و جواهرات باستانی را در خود جای داده است، در حالی که رادیکال ‌های هنری باید نقاشی ‌های محلی، ظروف برنجی، و نقاشی‌های استعماری را برای فروش در کاندیان آرت جستجو کنند!

هزینه زندگی در سریلانکا در سال 2023

اوضاع در سریلانکا بسیار تغییر کرده است. سریلانکا از کشوری که با جنگ و فقر دست و پنجه نرم می کند، اکنون از مزایای صلح بهره می برد. مشهودترین آنها بزرگراه های در حال عبور در سراسر جزیره و ساختمان های بلند مرتفع متعددی است که در شهرهای بزرگتر سر برآورده اند، اما کمی نزدیک تر نگاه کنید، و تغییرات دیگری را نیز خواهید دید. در 9 سال گذشته، سطح زندگی در سریلانکا با متوسط ​​نرخ %5.8 در سال افزایش یافته است. این امر وضعیت طبقه متوسط ​​را بهتر کرده است و اکنون مردم از درآمد بیشتری برخوردار هستند و قدرت خرید بیشتری دارند. توانایی خرید بر اساس انتخاب و نه برای بقا، کیفیت زندگی در این جزیره را به طرز چشمگیری تغییر داده بود.

کلمبو به خصوص شاهد تغییر گسترده ای بوده است و گزینه های وسیع تری از سرگرمی، سلامتی، تناسب اندام، تغذیه، سلامتی عمومی و غیره است و این طیف گسترده ای از گزینه ها به مردم این فرصت را می دهد تا از زندگی خود به شیوه هایی که قبلا تصور نشده بودند لذت ببرند. طبق برآوردها انجام گرفته در سال 2023 هزینه زندگی در سریلانکا به صورت میانگین ماهیانه در حدود 400.000LKR (روپیه سریلانکا) تخمین زده شده است. این در حالتی است که ابن هزینه برای یک خانواده 4 نفره در سریلانکا به میزان 1500000LKR (روپیه سریلانکا) اعلام شده است. روپیه سریلانکا واحد پول رسمی این کشور است و هر روپیه برابر با 0.0027$ (دلار آمریکا) می باشد.

در نمودار زیر میزان سهم هزینه زندگی در سریلانکا در هر بخش را ملاحظه می کنید:

سهم هزینه زندگی در سریلانکا

خورد و خوراک از هزینه های زندگی در سریلانکا

همانطور که ملاحظه کردید بخش به سزایی از هزینه زندگی در کشور سریلانکا را هزینه خرید مواد غذایی و خورد و خوراک تشکیل می دهد. نسبت به گذشته قدرت خرید مردم سریلانکا افزایش پیدا کرده اما همچنان نرخ فقر در این کشور بالا است. در جدول زیر میزان هزینه برخی از اقلام را مشاهده می کنید.

آیتمهزینه (روپیه سریلانکا) LKR
1 لیتر شیر پرچرب402
1 قرص نان189
1 کیلوگرم برنج229
1 کیلوگرم سیب1239
1 کیلوگرم سیب زمینی335
1 کیلوگرم گوجه423
1 کیلوگرم پیاز250
1 بطری 1.5 لیتری آب137
1 شانه تخم مرغ535
1 کیلوگرم گوشت مرغ2643
1 کیلوگرم موز250
1 کیلوگرم پرتقال945

هزینه زندگی در سریلانکا و هزینه اقامت

این روزها پیدا کردن محل اقامت سریلانکا به صورت ارزان بسیار دشوارتر از آن است که بود. استانداردها بالا رفته و قیمت های آنها نیز افزایش یافته است. سریلانکا مملو از مسافران است و بنابراین هزینه اقامت با توسعه گردشگری بالاتر رفته است، اما هنوز جای چانه زنی هایی برای یافتن وجود دارد. به نظر می رسد مهمان خانه ها، هاستل و هتل ها (حتی استراحتگاه ها و ویلا ها) که در نیز افزایش قیمت پیدا کرده اند. به طور میانگین بازه هزینه اجاره یک خانه تک خوابه در سریلانکا ماهانه به میزان 25.000LKR الی 150.000LKR (روپیه سریلانکا) در مرکز شهر و در حدود 15.000LKR الی 65.000LKR (روپیه سریلانکا) در خارج از شهر می باشد.

برای درک بهتر میزان هزینه اجاره خانه و اقامت در سریلانکا جدول زیر را مشاهده کنید:

آیتمهزینه میانگین (روپیه سریلانکا) LKR
کرایه ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر69843
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر163480
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر29832
کرایه ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر66158
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر534445
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر362741

هزینه زندگی در سریلانکا و هزینه اقامت

هزینه حمل و نقل در سریلانکا

بسیاری از شهرهای سریلانکا به قدری کوچک هستند که می توانید کل آن را قدم بزنید. در شهرهای بزرگتر می توانید با اتوبوس، تاکسی یا ماشین های سه چرخه رفت و آمد کنید. اتوبوس های محلی با کرایه از 10LKR تا 50LKR (روپیه) به بیشتر مکان ها از جمله روستاهای خارج از شهرهای اصلی می روند. تاکسی های سریلانکا در همه شهرهای بزرگ و حتی برخی از روستاها معمول هستند. می توانید روی اکثر سواری های تاکسی با هزینه ای در حدود 60LKR تا 100LKR (روپیه) در هر کیلومتر حساب کنید. در کلمبو می توانید روی تاکسی های اینترنتی از طریق برنامه هایی مانند اوبر حساب کنید.

تقریبا هر گوشه ای می توانید ماشین های سه چرخ را ببینید که در سایر مناطق آسیا با نام های توک توک یا باجاج شناخته می شود. قبل از سوار شدن از بهترین مهارت های چانه زنی خود استفاده کنید و در مورد کرایه به توافق برسید. به عنوان یک قاعده کلی، هزینه هر کیلومتر یک سه چرخ نباید بیشتر از 200LKR (روپیه) باشد، اما این بسته به مهارت شما در مذاکره می تواند دست نیافتنی باشد.

آیتمهزینه میانگین (روپیه سریلانکا) LKR
حمل و نقل ماهانه1500
1 لیتر بنزین369
تعرفه تاکسی100
تعرفه یک کیلومتر تاکسی100
یک بلیت تک سفره حمل و نقل عمومی25
خرید ماشین تویوتا کورولا سدان9.5 میلیون

هزینه زندگی در کلمبو سریلانکا

شهر کلمبو (Colombo) پایتخت سریلانکا است و گران ترین شهر سریلانکا محسوب می شود. این شهر همچنین شهر دانشجویی سریلانکا محسوب می شود و تحصیل در سریلانکا برای دانشجویان خارجی معمولا در این شهر صورت می گیرد. کلمبو پایتخت سریلانکا، یک شهر تجاری، شلوغ و پویا با 3 میلیون نفر جمعیت است. کلمبو، با بندر دریایی و فرودگاه بین المللی خود که در 35 کیلومتری شمال قلب شهر واقع شده است، قطب اصلی حمل و نقل سریلانکا است. جاده های اصلی و خطوط راه آهن به چهار گوشه جزیره از اینجا آغاز می شود. میزان هزینه زندگی در شهر کلمبو ماهانه در حدود 368666LKR (روپیه سریلانکا) تخمین زده شده است. همچنین هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده 4 نفره در حدود 1453800LKR (روپیه سریلانکا) اعلام شده است.

میزان هزینه برخی از اجناس در این شهر آمده است:

  • 3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده در کلمبو: 4000LKR (روپیه)
  • 1 لیتر شیر در شهر کلمبو: 400LKR (روپیه)
  • 1 شانه تخم مرغ در کلمبو: 535LKR (روپیه)
  • 1 کیلوگرم برنج: 229LKR (روپیه)
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی: 335LKR (روپیه)
  • 1 کیلوگرم گوجه: 423LKR (روپیه)
  • 1 کیلوگرم گوشت مرغ در کلمبو: 1272LKR (روپیه)
  • جاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر کلمبو: 87388LKR (روپیه)
  • اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر کلمبو: 211977LKR (روپیه)
  • حمل و نقل ماهیانه در شهر کلمبو: 1500LKR (روپیه)

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مطلب به جزئیات هزینه زندگی در سریلانکا پرداختند. برای انواع راه های مهاجرت به سریلانکا می توانید به سایر مقالات ارائه شده ما مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی سریلانکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزبنه زندگی سریلانکا می باشیم:

  • شرایط زندگی در سریلانکا چگونه است؟ اوضاع در سریلانکا بسیار تغییر کرده است. سریلانکا از کشوری که با جنگ و فقر دست و پنجه نرم می کند، اکنون از مزایای صلح بهره می برد. مشهودترین آنها بزرگراه های در حال عبور در سراسر جزیره و ساختمان های بلند مرتفع متعددی است که در شهرهای بزرگتر سر برآورده اند، اما کمی نزدیک تر نگاه کنید، و تغییرات دیگری را نیز خواهید دید.
  • زندگی روزمره در سریلانکا چگونه است؟ علیرغم اینکه مردم محلی در زندگی روزمره در سریلانکا با مشکلات متعددی روبرو هستند ، طبیعتی گرم و صمیمی با چهره های همیشه خندان، طبیعت متواضع و مشتاق کمک در هر زمان دارند. سریلانکایی ها بسیار مهمان نواز هستند و به دعوت مردم به خانه هایشان افتخار می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *