مهاجرت به کشور کانادا

هزینه دوره های زبان در کانادا

هزینه دوره های زبان در کانادا

مهاجرت به کانادا فرصتی برای یادگیری از زبان انگلیسی است، از این رو هزینه دوره های زبان در کانادا بسته به روش های تدریس متفاوت است. در کشور کانادا دوره های زبان انگلیسی و فرانسوی در کالج ها، دانشگاه ها و برخی از موسسات آموزشی در سطح این کشور برگزار می گردد. دوره های آموزش زبان در این کشور بسیار با کیفیت هستند. بسیاری از افراد با اخذ ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر خواهند نمود. بدین ترتیب به یادگیری زبان به صورت فشرده طی یک دوره 6 ماهه می پردازند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان تحصیل در دوره های زبان در این کشور را راهنمایی می ­نمایند.

افرادی که قصد یادگیری زبان در دوره های عادی را دارند، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور خواهند بود. زبان تدریس در دانشگاه های کانادا انگلیسی و فرانسوی است. برگزاری دوره های زبان به عنوان پیش نیاز برای دانشجویانی که از مهارت لازم در زبان های فوق برخوردار نمی ­باشند، ارائه می­ گردد. مهاجران در کانادا امکان تحصیل و یادگیری زبان در دوره های آموزشی FSL و ESL را دارند. این دوره ها بسیار منعطف بوده است. افراد با توجه به شرایط زمانی خود می­ توانند در کلاس های آموزش زبان حضور یافته و به یادگیری زبان بپردازند. همچنان دانش ­آموزان بین المللی نیز با شرکت در دوره های فوق می ­توانند جدا از دروس مدارس به یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان دوم خود بپردازند.

دوره های زبان انگلیسی در کانادا

در کشور کانادا برنامه های متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه داده می ­شود. این دوره ها عبارتند از:

  • برنامه های یادگیری زبان عمومی
  • دوره های آموزش زبان جهت شرکت در آزمون کمبریج
  • دوره های تخصصی آموزش زبان آیلتس و تافل
  • دوره های بین المللی زبان انگلیسی
  • دوره های آموزش تخصصی و پایه ای دانشگاه
  • دوره های آموزش زبان جهت گردشگری
  • دوره های زبان انگلیسی برای کسب و کار
  • دوره های زبان انگلیسی مختص پزشکان و پرستاران

لیست دوره و هزینه دوره های زبان در کانادا

دوره های زبان در دانشگاه های کانادا به عنوان پیش نیازی برای دانشجویان ارائه داده می­ شود. معمولا دانشجویانی که شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا مشروط به گذراندن دوره های زبان است. از این رو می ­باید در دوره های آموزش زبان شرکت نمایند. در این صورت دانشگاه های کانادا موافقتنامه تحصیلی خود را به متقاضی تحصیل در کانادا ارسال می نمایند. متقاضی مورد نظر پس از اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ورود به این کشور باید ابتدا در این دوره ها جهت یادگیری زبان شرکت نمایند. پس از اتمام و کسب مهارت لازم اجازه تحصیل در رشته مورد نظر خود در کانادا را خواهد داشت. لازم بذکر است دانشجویان باید هزینه دوره های زبان در کانادا را بصورت جدا از شهریه تحصیلی خود پرداخت نمایند.

یکی از مهمترین مزیت های یادگیری زبان در کانادا این است که مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می­ نمایند. متقاضیان مهاجرت به کانادا با قرار گرفتن در محیطی انگلیسی زبان در مدت زمان کمتری می­ توانند مهارت لازم را کسب نمایند. مدرسه زبان تورنتو، کالگری، مونترال، ونکوور و ویکتوریا از جمله مدارس انگلیسی زبانی هستند. دوره های آموزش زبان انگلیسی را در این کشور برگزار می ­نمایند. هزینه دوره های زبان در کانادا در هریک از مدارس فوق با یکدیگر متفاوت است.

جهت تحصیل در این کشور می توانید از طریق نمودار زیر با میانگین اجاره بها دانشجویی آشنا شوید:

حدود اجاره بهای ماهانه خوابگاه های دانشجویی در کانادا

بررسی هزینه دوره های زبان در کانادا

هزینه دوره های زبان در کانادا در مناطق و شهرهای مختلف این کشور بسته به نوع آموزش و مراکز ارائه دهنده آموزش زبان متفاوت است. برخی از دوره ها به صورت عادی و برخی دیگر به صورت فشرده برگزار می­ گردند. معمولا هزینه دوره های زبان در کانادا که به صورت فشرده و طی 6 ماه برگزار می­ گردد برابر با $5900 الی 6000$ (دلار) است. همچنین موسساتی در کانادا هستند که دوره های زبان را برای متقاضیان بین المللی برگزار می­ نمایند. از این رو مکان هایی را نیز جهت اقامت افراد اختصاص داده اند. هزینه دوره های زبان در این موسسات معمولا $300 الی 350$ (دلار) در هر هفته تخمین زده شده است.

در کانادا دوره های تخصصی زبان از قبیل آیلتس، تافل و بیزینس انگلیش نیز برگزار می­ گردد. سالانه هزینه دوره های زبان در کلاس های تخصصی افزایش می­ یابد. در حال حاضر هزینه دوره های زبان در کانادا در کلاس های تخصصی برابر با $8000 الی 12000$ (دلار) برآورد شده است. دانشجویان علاوه بر هزینه دوره های زبان می­ باید هزینه ای را بابت هزینه زندگی در کشور کانادا که تقریبا 1000$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است در نظر بگیرند.

بررسی هزینه دوره های زبان در کانادا

کالج های انگلیسی در کانادا

یکی دیگر از مراکزی که دوره های زبان را در این کشور برگزار می­ نمایند، کالج زبان در کانادا می­ باشد. دوره های آموزش زبان در کالج های این کشور به ELI معروفند که دارای 8 سطح می­ باشد. طول دوره سطح یک تا 7 به مدت 7 هفته است. سطح 8 این دوره به مدت 7 الی 14 هفته طول می­ کشد. تاریخ برگزاری دوره این دوره آموزشی 6 بار در سال در ماه های زیر می باشد:

  • ژانویه (January)
  • مارس (March)
  • می­ (May)
  • ژوئیه (July)
  • سپتامبر (September)
  • نوامبر (November)

کالج های زبان در کانادا ابتدا آزمون های تعیین سطح را از دانشجویان اخذ می­ نماید. البته دانشجویانی که دارای مدارک زبان هستند می ­توانند با ارائه نمره زبان خود بدون شرکت در آزمون تعیین سطح به تحصیل در این دوره ها بپردازند. برنامه آموزشی این دوره های فوق بدین گونه است که دانشجویان 25 ساعت در هفته در کلاس های درس حضور می­ یابند. در سطوح 6 و 7 و 8 می­ توانند در دوره های دیگری موسوم به Seneca نیز شرکت نمایند. این دوره جهت افزایش مهارت زبان دانشجویان از سوی کالج های زبان پیشنهاد می­ گردد.

پیشنهاد کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان تحصیل در کانادا اینست تا ابتدا دوره های زبان را در کشور مبدأ خود (ایران) بگذرانند. پس از آن جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود در این کشور اقدام نمایند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *