مهاجرت تحصیلی کانادا

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا موضوعی است که در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور مورد استقبال متقاضیان نیز قرار گرفته است. اکثر دانشگاه های کانادا در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. شرط معدل اگرچه به عنوان یکی از معیارهای پذیرش در این دانشگاه ها محسوب می­ شود. اما نمره مدرک زبان آیلتس دانشجویان، در اولویت بالاتری قرار دارد. هر یک از دانشگاه های کانادا شرط معدل متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان قرار داده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجربیات مفیدی در این زمینه برخوردار می­ باشند. دانشجویان می ­توانند با برقرار ارتباط با این مجموعه از مشاوره های مفید آنان بهره­ مند گردند. لازم بذکر است، اگر چه شرط معدل به تنهایی برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه های کانادا کافی نیست. اما در پذیرش دانشجویان بسیار موثر می ­باشد.

برخی از دانشگاه های کانادا حداقل معدل برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی را 15 و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را 16 اعلام نموده اند. امکان تحصیل برای آندسته از دانشجویانی که از معدل های پایین تری برخوردار هستند در کشور کانادا وجود دارد. در این کشور دوره های آموزشی برای آماده سازی دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود دارد. دانشجویان پس از 2 سال تحصیل می ­توانند برای پذیرش در دانشگاه های کانادا اقدام نمایند. این کالج ها به صورت موسسات آموزش عالی در کانادا فعالیت می ­نمایند. به دانشجویان پس از اتمام تحصیلات مدرکی موسوم به گواهی آماده برای پذیرش در دانشگاه اعطاء می­ گردد.

بررسی حداقل معدل برای تحصیل در کانادا

هر یک از دانشگاه های معتبر کانادا قوانین جداگانه ای را برای پذیرش در دوره های تحصیلی در کانادا تعیین نموده اند. مسئولین مربوطه با توجه به این قوانین مدارک تحصیلی متقاضیان را بررسی و ارزیابی می ­نمایند. در صورت مطابقت با قوانین پذیرش در دانشگاه موافقتنامه تحصیلی به دانشجویان ارسال می ­گردد.

بطور کلی شرایط پذیرش دانشجویان در دانشگاه های کانادا موارد زیر می­ باشند:

  • ارائه مدرک و یا گواهینامه قابل قبول در دبیرستان های کشور مبدأ
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس جهت ورود مستقیم به دانشگاه
  • تکمیل نمودن مدرک معادل بین المللی آموزش متوسطه کانادا
  • ارائه مدارک تحصیلی که نشان دهنده توانایی های متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باشد.

ناگفته نماند سیستم ارزیابی و نمره دهی دانشگاه های کانادا کمی متفاوت تر از دیگر کشورهاست. در اکثر کشورها تعیین حداقل معدل برای تحصیل در کانادا از مقیاس 5 و 20 می­ باشد. اما این مقیاس در دانشگاه های کانادا 4 و 9 می ­باشد که ارزیابی با مقیاس 4 متداول تر است.

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا با مقیاس 4 و 9

ارزیابی حداقل معدل برای تحصیل در کانادا با مقیاس 4 بگونه ای است که معدل دانشجویان براساس نمره 4 ارزشیابی می­ گردد. بطور نمونه دانشجویانی 100% نمرات تحصیل در دوره های قبلی خود را کسب نموده باشند. نمره 4.33 را کسب خواهند نمود. بالاترین امتیاز یعنی +A در این سیستم ارزش هر یک از دروس با تعداد واحدهای آن درس سنجیده می شود. بنابراین معدل دانشجویان بصورت مستقیم با تعداد واحدهایی که گذرانده اند، محاسبه خواهد شد. به همین ترتیب مقیاس از 9 نیز معیار سنجش معدل دانشجویان بر حسب عدد 9 است. دانشجویانی که 100% نمرات را در دوره های تحصیلی خود کسب نموده باشند، نمره 9 و A را دریافت خواهند نمود.

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا با مقیاس 4 و 9

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا براساس واحدهای درس

یکی دیگر از روش های پذیرش تحصیلی در کانادا با محاسبه معدل در دانشگاه های کانادا ارزیابی نمرات دانشجویان بر اساس تعداد واحدهای درسی که گذرانده اند، می­ باشد. در این سیستم ارزش هر یک از دروس با تعداد واحدهای آن درس سنجیده می شود. بنابراین معدل دانشجویان به صورت مستقیم با تعداد واحدهایی که گذرانده اند، محاسبه خواهد شد.

جدول زیر نیز چگونگی محاسبه معدل بدین طریق را بیان می ­نماید.

نام واحد درسینمرهتعداد واحد درسیمعدل
ریاضی(3) B39
فیزیک(4) A312
زیست شناسی(2/3) +C698/13
انگلیسی(2) C36
جامعه شناسی(3) B618
ارتباطات(2/67) –B301/18
شیمی(4) A312
آمار(4) A312
جمع3099/90

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در کانادا

دانشجویانی که متتقاضی تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را که شامل موارد زیر می ­باشد. به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارائه بنمایند. در صورتیکه فرد از شرایط لازم و حداقل معدل برای تحصیل در کانادا برخوردار باشد، دعوتنامه تحصیلی از سوی دانشگاه ارسال خواهد شد.

  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی قبلی (دیپلم و پیش دانشگاهی برای پذیرش در مقطع کارشناسی و جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بایستی علاوه بر مدارک فوق مدرک کارشناسی نیز ارائه گردد.)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه 2 توصیه نامه از سوی اساتید تحصیلی دوره قبل
  • رزومه تحصیلی و کار
  • پروپوزال و مقاله

بررسی ویزای تحصیلی کانادا

پس از اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا متقاضیان می ­توانند به سفارت این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا مراجعه نمایند. بدین منظور ارائه مدارک زیر به اداره لازم و ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • موافقتنامه تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو

لازم به ذکر است، سفارت کانادا در کشور ایران نمی باشد. دانشجویان جهت اخذ این ویزا بایستی به کشورهای همسایه و مجاور مراجعه نمایند. در این زمینه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهند.

Rate this post

4 دیدگاه برای “حداقل معدل برای تحصیل در کانادا

  1. مهدیس گفت:

    با سلام . بنده ۲۸ سالمه و لیسانس مهندسی صنایع با معدل ۱۵.۹۰ دانشگاه پیام نور.دارم و ایلتس ۷.۵. و اینکه مدت زمان تحصیلم خیلی طول کشید بخاطر هم زمانی شاغل بودن و تحصیلم و به جای ۴ سال ۷ ساله تمام کردم . ایا این مورد برام مشکل ایجاد میکنه و ایا شانسی برای من در مقطع ارشد دردانشگاه های کانادا وجود داره ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. یکی از اصلی ترین شرایط ویزای تحصیلی کانادا مقطع سنی است. با شرایط سنی شما باید بررسی گردد. این امکان در مقطع ارشد برای شما وجود دارد. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. فرزاد گفت:

    درود میخام کارشناسی ارشد معماری را کانادا بخونم کدوم دانشگاه مدرک کارشناسی ۱۳ و نیم قبول میکنه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. رزومه تحصیلی شما باید بیشتر بررسی شود با این معدل میشه برای شما برای پذیرش اقدام نمود. برای بررسی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *