مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا دانشگاهی دولتی در شهر مونترال استان کبک است که از ادغام کالج لویلا و دانشگاه جورج ویلیامز ایجاد گردید. این دانشگاه در سال 1973 تاسیس شده است. در استان کبک تنها 3 دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که دانشگاه کونکوردیا یکی از آنهاست. این دانشگاه متشکل از یک مدرسه و 3 دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی، هنرهای زیبا، دانشکده علوم و کسب و کار می باشد. تمرکز اصلی دانشگاه کونکوریا بر روی مباحث محیط زیست، اقتصاد و تکنولوژی است. این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های کانادا است. سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان پذیرش می ­نماید. در حال حاضر 46000 دانشجو در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا مشغول به تحصیل می­ باشند.

متقاضیان تحصیل در کشور کانادا می­ توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا مطلع گردند. پردیس جورج ویلیامز در مرکز شهر مونترال و در منطقه ای موسوم به کوارتیر واقع گردیده است. پردیس دیگر این دانشگاه لویلا در شهر نتردام دی گریس موقعیت دارد. از میان دانشکده های این دانشگاه می­ توان گفت دانشکده تجارت کونکوردیا رشد و پیشرفت بیشتری داشته است. بطوریکه این دانشکده در لیست 10 دانشکده تجارت کشور کانادا می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های استان کبک بدین گونه است که دانشجویان بین المللی 2 برابر دانشجویان کانادایی و دانشجویان کانادایی 2 برابر دانشجویان بومی استان کبک شهریه پرداخت می­ نمایند. در مقابل دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های استان کبک امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند.

تحصیل در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا برای تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشکده های مختلف شرایط جداگانه و متفاوتی تعیین نموده است. معدل یکی از شرایط عمومی پذیرش در دانشکده های مختلف این دانشگاه است. اگر چه زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. اما دانشجویان در برخی از دانشکده های این دانشگاه همانند دانشکده مهندسی می­ توانند بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی نسبت به پذیرش خود اقدام نمایند.

در مقابل دانشجویان رشته های MBA برای ورود به این دانشگاه ملزم به ارائه مدرکGMAT هستند. دانشگاه های استان کبک با یکدیگر مرتبط هستند، بدین گونه که دانشجویان دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا می­ توانند برخی از واحدهای درسی خود را در دانشگاه دیگری در استان کبک بگذرانند. همچنین دانشجویانی که در دانشگاه های فرانسوی زبان تحصیل می ­نمایند. همچنین می­ توانند جهت گذراندن برخی از واحدهای درسی خود به دانشگاه کونکوردیا مراجعه نموده و آن دروس را به زبان انگلیسی بگذرانند. این موضوع نکته مثبتی برای دانشجویان بین المللی است که از ضعف مهارت زبان فرانسوی برخوردارند.

رنکینگ دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا و جهان است که رتبه های بالایی را از آن خود نموده است. دانشکده تجارت این دانشگاه جزء 10 دانشکده برتر تجارت در جهان است. این رتبه بندی بدین صورت است:

آیتمرتبه
Webmatrics347
Us news650
QS461-470
Times501-600

هم اکنون بیش از 46000 دانشجو مشغول به تحصیلند که از این میان 36000 در مقطع کارشناسی و مابقی در مقاطع کارشناسی و دکترای این دانشگاه مشغل به تحصیل می ­باشند. همچنین تاکنون بیش از 20000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان در مقطع کارشناسی امکان انتخاب رشته در میان 300 رشته مختلف و در مقطع کارشناسی ارشد می ­توانند از میان 200 رشته تحصیلی انتخاب رشته نمایند.

رنکینگ دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

چگونگی پذیرش در دانشگاه کونکوردیا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا را دارند، ابتدا باید برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. دانشگاه کونکوردیا هر ساله در تاریخ های اکتبر، فوریه و جون آغاز به پذیرش دانشجویان می­ نماید. در تاریخ های فوق دانشجویان می­توانند با ارائه مدارک زیر درخواست پذیرش را به این دانشگاه بنمایند:

  • مدارک تحصیلی مربوط به دوران متوسطه به همراه ریز نمرات آنها
  • 3 توصیه نامه از اساتید دوره های تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • مدارک GMAT-GRE در صورت نیاز جهت تحصیل در برخی از رشته های دانشگاه کونکوردیا

هزینه تحصیل در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشجویان براساس رشته و مقطع تحصیلی خود در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا شهریه های متفاوتی را پرداخت می نمایند. میانگین هزینه های تحصیل بدین صورت است:

آیتمهزینه به دلار کانادا
دانشکده علوم و هنر697449CAD
دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی997006CAD
رشته هنرهای زیبا49679CAD
مدرسه تجارت229059CAD

لازم بذکر است دانشگاه کونکوردیا با ارائه بورسیه و کمک هزینه های بسیار مناسب از دانشجویان حمایت می ­نماید. دانشجویان امکان اخذ بورسیه های متعددی را در این دانشگاه خواهند داشت. برخی از این بورسیه تحصیلی در کانادا در دانشگاه کونکوردیا عبارتند از:

  • بورس تحصیلی Accelerator Award (این بورسیه به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می­ گیرد.)
  • بورس تحصیلی Conference and Exposition Award (متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)
  • بورس تحصیلی Fulbright Canada (متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)
  • بورس تحصیلی Graduation Bonus Award (متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربیات مفیدی که در طول سال ها در زمینه های مختلف مهاجرتی کسب نموده اند، متقاضیان عزیز را در زمینه مهاجرت آسان و سریع به کانادا یاری و راهنمایی می ­نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *