شرایط یونان

هزینه زندگی در یونان

هزینه زندگی در یونان

از موارد مورد توجه متقاضیان مهاجرت به یونان بررسی هزینه زندگی در یونان براساس آخرین قیمت ها در 2023 است. یونان از جمله کشورهای ارزان است. این کشور با بهره مندی از زیبایی ‌های تاریخی و طبیعی مقصد بسیاری از مهاجران بوده و است. شاید میزان هزینه های زندگی در یونان مورد سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به یونان باشد.

همواره با اطلاع از میزان هزینه های زندگی می توان برنامه ریزی بهتری برای مهاجرت داشت. سوالات بسیاری ممکن است در این زمینه ذهن مخاطبان را به خود مشغول نماید. از جمله:

  • هزینه های خوراک در کشور یونان به چه صورت است؟
  • میزان درآمد ها در کشور یونان کفاف هزینه های زندگی را می دهد؟
  • هزینه اجاره مسکن و خرید آن در کشور یونان براساس آخرین تغییرات به چه میزان است؟
  • خرید ملک در یونان به پول ایران متوسط چقدر است؟

هرچند برای بررسی هزینه زندگی در یونان ابتدا باید نوع سبک زندگی شما و تعداد افراد خانواده شما بحث و بررسی انجام گیرد. اما در این گفتار تلاش شده است اطلاعات کاملی در این زمینه به مخاطبان داده شود. در صورت هرگونه سوال در مورد هزینه های زندگی در یونان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافی هزینه زندگی در یونان

معرفی کشور یونان

یونان کشوری است در ناحیه جنوب شرقی اروپا قرار دارد. همسایه های این کشور از شمال بلغارستان و آلبانی در سمت غربی با دریایی یونان و از جنوب با دریای اژه از سمت شرق نیز با ترکیه هم مرز می باشد. بزرگترین شهر این کشور و پایتخت یونان شهر زیبای آتن است.

مردم این کشور به زبان یونانی صحبت می کنند. شهر آتن را می توان به عنوان اولین شهر بازی های المپیک معرفی کرد. تاکنون این شهر در حدود صد دوره المپیک را به خود دیده است. از نظر آب و هوایی می توان گفت این کشور سه نوع آب و هوای کاملا متفاوت دارد ولی به علت وجود دریاها در اطراف این کشور از نظر آب و هوایی معتدل و مطلوب برای زندگی می ‌باشد. در رابطه با اقتصاد کشور یونان می توان گفت بر پایه اقتصاد داخلی می باشد.

تولیدات داخلی و از طرفی صنعت گردشگری در این کشور سهم بسزایی در تامین اقتصاد این کشور دارد. واحد پول یونان یورو است. می توان گفت هزینه های زندگی در یونان به نسبت کشور ایران 40%  بیشتر است. سالیانه افراد بسیاری برای کار در یونان یا تحصیل در یونان اقدام می کنند.

شرح هزینه تحصیل و زندگی در یونان

در دو بخش گذشته، به صورت مجزا هزینه های تحصیل و زندگی در یونان را به صورت تفصیلی شرح داده ایم. در این بخش قصد محاسبه هزینه های کلی مربوط به تحصیل در یونان را داریم. چنانچه گفته شد شما برای تحصیل در کشور یونان باید 1500€ (یورو) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنید. از سوی دیگر و به صورت کلی می توان هزینه زندگی ماهیانه در یونان را در حدود 700€ (یورو) برآورد کرد. البته زندگی در خوابگاه دانشجویی و همچنین شهرهایی غیر از آتن هزینه های کمتر را به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از هزینه هایی که با آن روبرو خواهید شد، هزینه مربوط به بیمه درمانی است. دانشجویان موظف هستند شخصا نسبت به بیمه خود اقدام کنند. هزینه بیمه سالیانه به درخواست شما بستگی دارد و می تواند از €300 تا 800€ (یورو) متغیر باشد. در یک جمع بندی کلی می توان گفت که در صورت عدم اشتغال در یونان و ناتوانی در دریافت بورسیه شما سالیانه به 10000€ تا 13000€ (یورو) در سال نیاز خواهید داشت.

ارز رایج کشور یونان

ارز رایج کشور یونان یورو با علامت اختصاری € می باشد. در این بخش به قیاس یورو با سایر ارزهای رایج کشورها می پردازیم:

سایر ارزهایورو
$1000 (دلار)€987 (یورو)
£1000 (پوند)€1139 (یورو)

همانطور که ذکر شد، ارز رایج یونان یورو می باشد. یورو دارای ارزش بالایی در میان لرز های رایج جهان است. این ارز در بسیاری از کشورهای اروپایی رایج بوده و دارای اهمیت بالایی می باشد. متقاضیان برای اقامت در این کشور می توانند به پشتوانه تبدیل ارز، این ارز را خریداری نمایند.

شرایط و هزینه اقامت یونان

همانطور که می دانید، کسب اقامت در کشورهای خارجی با هزینه های مختلفی همراه می باشد و متقاضیان باید مدارک خاصی را برای دریافت مجوز اقامت ارائه دهند. برای کسب اقامت در کشور یونان نیز متقاضیان باید با مراحل و هزینه اقامت یونان و مدارک مورد نیاز برای دریافت این مجوز به طور کامل آشنا باشند.

7 گام اساسی برای اخذ اقامت یونان عبارتند از:

مراحلامور
1جمع آوری کلیه مدارک لازم در کشور محل اقامت و دریافت ویزا
2ورود به یونان
3خرید بیمه پزشکی
4ترجمه اسناد و ارائه آنها به مراجع ذیربط
5دريافت گواهي آبي مبني بر ارسال مدارك و ثبت آنها (درخواست)
6پرداخت هزینه درخواست
7دریافت مجوز اقامت

اجازه اقامت در یونان برای مدت 2 سال با امکان تمدید به مدت 3 سال صادر می شود و حق اقامت به خردسالان افراد زیر 18 سال داده می شود. البته لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند از طریق ویزای طلایی نیز اقامت یونان را دریافت کنند. در جدول زیر به هزینه های دقیق دریافت اقامت در کشور یونان اشاره شده است.

این هزینه ها عبارتند از:

اعضای خانوادههزینه اقامت به یورو
صاحب ویزا650€
همسر500€
کودکان خردسال (کودکان زیر 21 سال)400€
هزینه تمدید500€

دلایل بررسی هزینه زندگی در یونان

بررسی هزینه زندگی در کشور یونان به متقاضیان مهاجرت به این کشور امکان آگاهی از امور زندگی در این کشور را می دهد. لذا دارای اهمیت بوده و برای مقایسه مهاجرت به این کشور با سایر گزینه ها مورد نیاز است. هزینه های رایج را می توان با میزان درآمد مقایسه کرده و بر اساس سبک زندگی متقاضی، مقرون به صرفه بودن مهاجرت به این کشور را تشخیص داد. برخی از دلایل اهمیت بررسی هزینه های زندگی در یونان عبارتند از:

  • تشخیص مقرون به صرفه بودن مهاجرت
  • آگاهی از شرایط مهاجرت
  • بررسی دقیق تر زندگی در یونان
  • یافتن راه حل برای مشکلات مالی احتمالی

در نمودار زیر به بخش های اصلی هزینه زندگی در یونان اشاره شده است:

بخش های اصلی هزینه زندگی در یونان

بررسی هزینه زندگی در یونان در سال 2023

عواملی همچون داشتن ماشین شخصی و یا محصل بودن افراد خانواده از عواملی است که می تواند در میزان هزینه زندگی در یونان اثرگذار باشد. همچنین منطقه مورد نظر شما برای اقامت نقش تعیین کننده ای در هزینه های زندگی دارد. چرا که هزینه زندگی در یونان در مناطق مختلف می تواند تفاوت زیادی داشته باشد. به طور مثال در منطقه ای در مرکز شهر می تواند هزینه‌ی مسکن بیشتری را در برگیرد. از طرفی هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل شما کاهش می یابد. از سوی دیگر هزینه مسکن در مناطق اطراف شهر کمتر خواهد بود.

اگر تمایل به مهاجرت به یونان دارید باید بدانید کشور یونان کشوری پرشور و فعال است. این کشور در سراسر دنیا به علت آب و هوای مناسب و پاک و فرهنگ غنی و تاریخی کهن شهرت فراوانی دارد. برای زندگی در این کشور ماهانه به مبلغ 600€ تا 1500 € (یورو) احتیاج دارید. هزینه های زندگی در یونان بسیار بیشتر از ایران است. اما می توان گفت هزینه مسکن و اجاره مسکن در این کشور 20% از ایران ارزان تر ارزیابی می شود.

هزینه های زندگی در این کشور بدین قرار است:

آیتمهزینه ها به یورو
تامین مسکن (ماهانه)€660 الی 1200€
خوراک (ماهانه)€65
حمل و نقل (ماهانه)€30
هزینه های شارژ (ماهانه)€140
هزینه های تحصیل (سالانه)€1100 الی €2600

روش های کاهش هزینه زندگی در یونان

هر چه هزینه زندگی پایین تر باشد مهاجرت مقرون به صرفه تر می باشد. متقاضیان برای بهره وری حداکثر از مهاجرت کاری به یونان بایستی هزینه زندگی خود را کاهش دهند. هزینه های زندگی بر اساس سبک زندگی اشخاص محاسبه می شوند. از این رو متقاضیان برای کاهش هزینه های رایج خود بایستی سبک زندگی خود را بهینه کنند. متقاضیان می توانند از روش های متعددی برای کاهش هزینه ها استفاده کنند. برخی از روش های کاهش هزینه زندگی در یونان عبارتند از:

روش های کاهش هزینه زندگی در چک

مواد غذایی و هزینه زندگی در یونان

هزینه های خوراک در یونان می توان بنا به رژیم غذایی شما متفاوت باشد. صرف یک وعده غذایی در رستوران های این کشور می تواند از 10$ تا 50$ (دلار) برای شما هزینه بر باشد. اما اگر تمایل به صرفه جویی هزینه های خود در این کشور دارید می توانید با انجام خرید های کلی از فروشگاه های زنجیره ای و تهیه غذا در منزل تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

برای مقایسه هزینه های خوراک می توانید هزینه موارد زیر را با کشور خود مقایسه نمایید:

اقلامهزینه ها به یورو
وعده های غذایی، رستوران ارزان قیمت€12
وعده های غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسط€40
کاپوچینو€3.07
کک/ پپسی(بطری 0.33 لیتر)€1.79
آب معدنی کوچک€0.80
سیگار 20 پیک (مارلبورو)€4.6

در مورد مواد غذایی خوار و بار نیز بدین شکل است:

اقلامهزینه ها به یورو
شیر (معمولی) (1 لیتر)€1.34
قرص نان (500 گرم)€1.03
برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)€1.86
تخم مرغ (معمولی) (12)€3.43
پنیر محلی (1 کیلوگرم)€9.52
سینه مرغ (1 کیلوگرم)€7.53
گوشت گاو دور (1 کیلوگرم)€9.98
سیب (1 کیلوگرم)€1.70
موز (1 کیلوگرم)€1.67
پرتقال (1 کیلوگرم)€1.21

تاثیر حمل و نقل بر هزینه های زندگی در یونان

با توجه به این که کشور یونان از سطح حمل و نقل مطلوبی برخوردار است با استفاده بهینه از وسایل حمل ونقل می توانید تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید در ادامه به بررسی هزینه های حمل ونقل با وسایل نقلیه در این کشور می‌پردازیم:

  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی): 1.30€ (یورو)
  • حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول): 30.00€ (یورو)
  • تاکسی (تعرفه عادی): 3.50€ (یورو)
  • تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی): 1€ (یورو)
  • تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی): 12.00€ (یورو)
  • بنزین (1 لیتر): 2.17€ (یورو)

این مقاله مطابق با هزینه ها در سال 2023 نگارش شده است.

تاثیر حمل و نقل بر هزینه های زندگی در یونان

هزینه های شارژ و پوشاک در یونان

هزینه های شارژ و پوشاک در یونان بدین صورت است:

آیتمهزینه ها به یورو
برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله برای 85m2 آپارتمان€163
پیش پرداخت موبایل تعرفه محلی (بدون تخفیف و یا برنامه)€0.54
1 جفت جین (Levis 501 یا مشابه)€98.50
1 جفت کفش نایک (متوسط)€88.09
1 جفت مردانه چرم کسب و کار کفش€95.69

مراقبت های بهداشتی و هزینه زندگی در یونان

بر خلاف تصورات برخی از افراد که بر این باورند که هزینه زندگی در یونان در بخش مراقبت های بهداشتی بسیار بالا است. اما این طور نیست، هزینه مراقبت هاب بهداشتی در یونان به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا بسیار مقرون به صرقه است. علاوه بر این تمامی اتباع خارجی می توانند به خدمات بهداشت عمومی و خصوصی در یونان دسترسی داشته باشند. همچنین به عنوان یک مهاجر، براید بازدید از یک موسسه مراقبت های بهداشتی در یونان می توانید یک کارمند انگلیسی زبان پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که بدانید، مراقبت های بهداشتی عمومی به همه مهاجران و ساکنان یونان خدمات بهداشتی رایگان ارائه می دهند. تمامی اتباع خارجی می توانند به راحتی به مراقبت های بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشند. در نهایت اینکه برای ملاقات با متخصص نیازب به ارجاع از پزشک عمومی ندارید.

به این نکته نیز توجه فرمایید که به عنوان یک مهاجر، در صورت پرداخت کمک های خود به بیمه مراقبت های بهداشتی عمومی، می توانید دسترسی رایگان به مراقبت های بهداشتی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی عمومی باید شماره تامین اجتماعی داشته باشید. همچنین اتباع خارجی می توانند از بیمه مراقبت های بهداشتی بین المللی بهره مند شوند که زمان انتظار را کاهش می دهد. علاوه بر این، مراکز بهداشتی خصوصی در مقایسه با مراکز بهداشتی عمومی، تجهیزات جدیدتری دارند. هزینه بیمه درمانی خصوصی در یونان، به معیارهایی مانند سن متقاضی، منطقه تحت پوشش، کشور محل اقامت، بیمه مشترک و غیره بستگی دارد. در نهایت اینکه در یونان یک معاینه معمولی توسط پزشک خانواده بدون بیمه حدود 55€ (یورو) برای متقاضیان هزینه خواهد داشت.

از دیگر هزینه های مراقبت های بهداشتی در یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیگر هزینه های مراقبت های بهداشتی در یونان

هزینه زندگی در یونان برای دانش آموزان

طی سالهای اخیر، به دلیل هزینه زندگی مقرون به صرفه در یونان بسیاری از خانواده به دنبال مهاجرت به یونان جهت تحصیل فرزندان خود بوده اند. به طور کلی مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی برای شهروندان و ساکنان یونان در دسترس است. با این لازم به ذکر است که، فقط مدارس خصوصی و بین المللی به زبان انگلیسی و سایر زبان ها تدریس می شود. از سوی دیگر مدارس دولتی در یونان برای تمامی ساکنان یونان و مهاجران رایگان است. با این حال تمامی مدارس دولتی در یونان به زبان یونانی آموزش می دهند. هزینه مدارس بین المللی در یونان بین 9000€ تا 15000€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد. البته هزینه های تحصیل در یونان بسته مدرسه، سن و مقطع دانش آموز متفاوت است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در یونان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در یونان

اجاره و خرید ملک در یونان

در مورد هزینه های زندگی و مسکن شما با توجه به محل زندگی خودتان و این که چه نوع محلی را برای زندگی انتخاب می کنید و فاصله محل اقامت مد نظر از مرکز شهر و همین طور تعداد افراد محل زندگی شما می تواند هزینه های متفاوتی برای مسکن شامل شود. تعیین قیمت مسکتن با توجه به موقعیت ملک مورد نظر توسط دولت تعرفه ای دارد. بررسی تعرفه مسکن، به متقاضیان در بررسی هزینه های احتمالی آن ها یاری می رساند. به طور خلاصه به بر رسی برخی از ان ها می پردازیم:

نوع خانههزینه ها به یورو
آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر€405
آپارتمان (1 خواب) خارج از مرکز€342
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر€700
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز€642
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر€2006
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز€1670

جمع بندی هزینه زندگی در یونان بدین شرح است:

  • یونان جزء 2 کشور ارزان در خصوص هزینه زندگی در اروپای غربی است.
  • هزینه زندگی در یونان گران تر از 55% از کشورها در جهان است.

اگر تمایل مهاجرت به یونان را دارید و یا در صورت وجود هرگونه سوالی در حوزه سبک زندگی در این کشور و هزینه های زندگی می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در یونان

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب هزینه زندگی در یونان می باشیم:

  • هزینه زندگی در یونان به نسبت هزینه های زندگی در ایران به چه صورت است؟ هزینه زندگی در یونان به طور کلی 46.67% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است. واحد پول در یونان € یورو است.
  • مواد غذایی اصلی در یونان چقدر هست؟ شیر 1 لیتری: 1.19€ (یورو)، یک قرص نان سفید تازه: 0.83€ (یورو)/ برنج: 1.55€ (یورو)/ پنیر محلی: 7.74€ (یورو)/ سینه مرغ: 6.62€ (یورو)
  • هزینه های حمل و نقل در یونان به چه صورت می باشد؟ بلیط یک طرفه: 1.20€ (یورو)/ بلیط عبور ماهانه: 30.00€ (یورو)/ تاکسی 1 کیلومتری: 0.77€ (یورو)/ بنزین: 1.45€ (یورو)
  • هزینه تسهیلات زندگی برای زندگی در کشور یونان چقدر است؟ هزینه های اصلی برق، وسیله گرمایشی، آب، خاکروبه برای آپارتمان 85 متر مربع: 139.95€ (یورو)/ تعرفه 1 دقیقه مکالمه داخلی موبایل: 0.23€ (یورو)/ اینترنت 10 مگابایت نامحدود: 19.49€ (یورو)
5/5 - (20 امتیاز)

29 دیدگاه برای “هزینه زندگی در یونان

  1. واحدی گفت:

    من قصد خرید ملک در یونان رو دارم ولی نمی دونم هزینه زندگی در یونان و خرید ملکش چقدر هست، چطور می تونم از هزینه های زندگی در یونان مطلع بشم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما پیشنهاد میشه در این خصوص محتوا هزینه زندگی در یونان را مطالعه کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. علی گفت:

    حداقل حقوق در یونان چه قدر است
    و ایا میشه با اون زندگی کرد

    1. صادقی گفت:

      سلام .بسته به مدرک تحصیلی و مهارت شما متغیر است. پیشنهاد میشه محتوا تحصیل در یونان را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. ميناشريفى گفت:

    من شهر آسوس رفتم اجاره ١٩٠٠يورو بود كارهم زود پيدا كردم من فيزيوتراپ هستم يكي از دوستام ناخن كار وديگرى مژه كار هست اونا هم سريع كار پيدا كردند،اونجا آدم هاى مهاجرزيادى مى بينيد،از تركيه و روسيه هم آدمهايي مهاجرت كردندودريونان كار مى كنند،

  4. مهدی حسینی گفت:

    سلام من و همسرم به همراه پسرم در سال 2018 ویزای شنگن یونان یک بار اقدام کردم ریجکت شدم ایا الان با این شرایط کرونایی میتوان دوباره اقدام کرد برای مهاجرت از طریق پناهندگی

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. موسسه ما خدماتی در باب پروسه پناهندگی ندارد.

  5. Roya گفت:

    سلام. آیا هزینه های زندگی در این کشور با حقوق و دستمزد این کشور تناسب داره؟ یعنی با مهاجرت کاری می توان زندگی خوبی در این کشور داشت؟
    تشکر فراوان.

    1. صادقی گفت:

      سلام در صورت داشتن پیشنهاد کاری می توانید به این کشور به صورت کاری مهاجرت کنید. هزینه زندگی هم ارتباط مستقیمی با سبک زندگی داره. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    2. صادقی گفت:

      سلام در خصوص حقوق ماهیانه کار در یونان می توانید به محتوا لینک شده مراجعه کنید.

  6. ارشاد گفت:

    خیلی این کشور ارزونتر از کشورهای شنگنه اما امکان کار کردن نباشه خوب نیست

  7. فهیمه راد گفت:

    آیا جز شنگن می باشد؟

  8. نظریان گفت:

    هزینه ی تحصیل در یونان حدودا چقدره؟

  9. صبا صابری گفت:

    سلام لطفا در مورد ویزای کاری این کشور و هزینه های این کشور توضیح دهید.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما پیشنهاد میشه در خصوص ویزای کاری رومانی محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید.

  10. حميرا ميرباقرى گفت:

    این کشور شرایط اقتصادی خیلی بدی داره البته

  11. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوبی بود.
    مرسی

  12. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد هزینه زندگی در یونان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه زندگی در کشور پرتغال هم مطلب بذارید

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما محتوا هزینه زندگی در پرتغال را می توانید در مقاله مذکور مطالعه کنید.

  13. nadi گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مدتی هست که به مهاجرت به کشور یونان فکر میکنم ایا هزینه زندگی در یونان به گونه ای است که بتوان برای مهاجرت تحصیلی اقدام کرد ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدم شما بله امکان تحصیل در یونان برای شما مقدور است. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  14. قراری گفت:

    درباره اخذ ویزای یونان نیز توضیح دهید لطفا.

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص ویزای تحصیلی یونان می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  15. کامیار گفت:

    با توجه به مشکلات یونان بعید می دونم مهاجرت به این کشور صحیح باشه

  16. حسین گفت:

    مهاجرت به یونان کم هزینه اس

  17. میرصادقی گفت:

    هزینه زندگی در یونان پایینه

  18. leila گفت:

    با سلام. در مورد شرایط تحصیلی این کشور توضیح بدین.از لحاظ تحصیلی تعریفشو زیاد شنیدم

  19. مهران حمزه ای گفت:

    هزینه زندگی در یونان از کشورهای دیگه اروپایی پایین تره ولی فرصت شغلی هم در اون ها کمه

  20. mani گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب بسیار خوبتون
    من و 3 فرزندم بدون همسرم برای مهاجرت به کشور یونان میحوایم اقدام کنیم
    ایا هزینه زندگی در یونان برای خانواده من کمرشکن هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *