شرایط هلند

هزینه تحصیل و زندگی در هلند

هزینه تحصیل و زندگی در هلند

هلند یکی از کشورهای زیبای اروپایی می ­باشد و از جمله موارد بسیار مهمی که افراد برای مهاجرت توجه افراد به هزینه تحصیل و زندگی در هلند است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر این دارد تا اطلاعات جامع و به روزی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را در اختیار علاقمندان مهاجرت به این کشور قرار دهد. پایتخت این کشور شهر زیبای آمستردام است. جمعیت این کشور 16 میلیون و یکی از پرتراکم ترین کشورهای جهان به شمار می رود. تولید گل لاله در این کشور بسیار زیاد است و این کشور را بنام گل می­ شناسند.

مردم این کشور به زبان هلندی که بسیار به زبان آلمانی شباهت دارد، صحبت می ­­نمایند. افراد از راه های مختلفی به این کشور سفر می­ نمایند. از جمله راه های مهاجرت به این کشورعبارتند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق تولد و ازدواج. تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی بصورت رایگان نمی ­باشد. دانشجویان کشورهای اروپایی و منطقه اقتصادی اروپا شهریه های متفاوتی نسبت به سایر کشورها پرداخت می­ نمایند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در هلند

دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه های دانشگاه ملزم به پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی از جمله مسکن، خورد و خوراک و هزینه های جانبی تحصیل در این کشور نیز می­ باشند. ما در این مقاله سعی بر این داریم تا اطلاعاتی در زمینه هزینه تحصیل و زندگی در این کشور را در اختیار عزیزان قرار دهیم. از علاقمندان به مهاجرت به این کشور دعوت می­ شود مطالب را به دقت مطالعه فرمایند. دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند.

از همین رو با اخذ ویزای تحصیلی این کشور مهاجرت می­ نمایند. در رابطه با هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور می­باید دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه های دانشگاه هزینه های مسکن، حمل و نقل، هزینه های جانبی از جمله کتب و جزوات را نیز دانشجویان پرداخت نمایند. بطور کلی هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور را بطور متوسط €800 الی 1100€ (یورو) در ماه تخمین زده اند. براساس مطالعاتی که برروی هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور انجام داده اند، 37% از هزینه ها را برای خرید وسایل خانگی، 15% برای شهریه دانشگاه و تنها 3% هزینه های حمل و نقل در این کشور در نظر گرفته اند.هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است.

هزینه محل اقامت در هلند

در این کشور هزینه اجاره بهای خانه در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. البته اجاره بها به متراژ خانه ها نیز بستگی دارد. دانشجویان برای اجاره نمودن خانه دراین کشور بایستی مبلغی را به عنوان بیعانه به صاحبخانه پرداخت نمایند. در هنگام تخلیه بیعانه به دانشجو بازگردانده خواهد شد. در این کشور خانه ها برخلاف سایر کشورهای اروپایی مجهز به وسایل ضروری نمی­ باشد. دانشجویان بایستی مبلغی را جهت خرید وسایل منزل پرداخت نمایند.

اکثر دانشجویان برای صرفه جویی در هزینه های زندگی دراین کشورسعی می ­کنند از خوابگاه های دانشجویی که دارای اجاره بهای کمتری نسبت به آپارتمان های خصوصی دارند، استفاده نمایند. دانشجویانی بورسیه های تحصیلی این کشور به آنها تعلق گرفته نیز بایستی هزینه اسکان خود در این کشور را خود بپردازند. این دانشجویان بایستی یک سوم در آمد خود را صرف اجاره خوابگاه در این کشور نمایند. بطور متوسط اجاره یک اتاق متوسط در این کشور €300 الی 600€ (یورو) در ماه می ­باشد. از این رو هزینه زندگی در هلند از طریق لینک مذکور امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در هلند

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در هلند

همانطور که می­ دانید هزینه های زندگی برای افراد مختلف با توجه به سطح زندگی آنها با یکدیگر متفاوت می ­باشد. از طرفی هزینه های زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمی بالاتر می ­باشد. در قسمت های قبل ما در مورد شهریه های تحصیلی دراین کشور صحبت نمودیم. دانشجویان در این کشور هزینه هایی را بابت خرید کتاب، لباس و کارآموزی باید پرداخت نمایند. این هزینه ها بطور متوسط برابر با €500 الی 2000€ (یورو) در سال می ­باشد.

همچنان دانشجویان هزینه هایی را برای زندگی دانشجویی خود در این کشور پرداخت می ­نمایند که این هزینه بطور متوسط برابر با 10350€ (یورو) در سال می­ باشد. این هزینه شامل هزینه هایی از جمله خورد و خوراک، مسکن، حمل و نقل و بیمه سلامت دانشجو می­ باشد. دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل به این کشور سفر می ­نمایند. در هنگام اخذ ویزای تحصیلی هلند بایستی ابتدا مدارکی را که نشان دهنده توانایی مالی فرد در مدت تحصیل دراین کشور می­ باشد را ارائه نمایند.

ناگفته نماند دانشجویان پس از پذیرش تحصیلی در دانشگاه بایستی هزینه های زندگی دانشجویی 1 سال خود را به حساب بانکی دانشگاه انتخابی خود واریز نمایند. دانشگاه مورد نظر پس از اینکه دانشجو به خاک این کشور وارد می ­شود. این مقدار هزینه را به حساب دانشجو برمی­ گرداند. اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی کمی بالاتر است. اما این مقدار هزینه های در مقابل هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهایی همچون آمریکا و انگلستان بسیار به صرفه تر می ­باشد.

شهریه تحصیل در هلند

همانطور که بیان نمودیم، تحصیل در این کشور به صورت رایگان نمی­ باشد. دانشجویان باید برای تحصیل در دانشگاه های این کشور مبالغی را پرداخت نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های هلند با توجه به رشته های تحصیلی دانشجویان با یکدیگر متفاوت می ­باشد. اما بطور متوسط هزینه های تحصیل به علاوه هزینه های کتاب و جزوات مورد نیاز دانشگاه €300 الی 650€ (یورو) در سال برآورد گردیده است.

بورسیه های و کمک های مالی برای دانشجویان: دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی بسیاری برای تحصیل دنشجویان بین المللی در این کشور قرار داده است. این بورسیه های هزینه هایی از جمله اجاره منزل، هزینه های بیمه سلامت، حمل و نقل و برخی دیگر از هزینه های دانشجویان را پوشش می ­دهد. دانشجویان با اخذ این بورسیه های می ­توانند بسیاری از هزینه های زندگی خود در این کشور را کاهش دهند. بدین ترتیب می توانید مقاله تحصیل دندانپزشکی در هلند را مطالعه بفرمائید.

شهریه دانشجو در هزینه تحصیل و زندگی در هلند

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت 2 نوع شهریه نهادی و قانونی می ­باشند. شهریه قانون مبلغی به ارزش 1984€ (یورو) در سال است که همه دانشجویان اعم از دانشجویان محلی، دانشجویان اتحادیه اروپا و سایر کشورها باید به حساب دولت واریز نمایند. نوع دیگر شهریه نهادی است که به حساب دانشگاه مربوطه واریز می­ گردد. این شهریه را تنها دانشجویانی که خارج از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند، باید پرداخت نمایند. ارزش این شهریه €6000 الی 20000€ (یورو) در سال است که برای رشته های مختلف تحصیلی با یکدیگر متفاوت می­ باشد.

شهریه دانشگاه با توجه به ملیت دانشجویان متغیر و به شرح زیر می باشد:

آیتمشهریه ها به یورو
کارشناسی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا€6000 الی €1700
کارشناسی برای دانشجویان اتحادیه اروپا€1984
کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا€6000 الی €1500
کارشناسی ارشد برای دانشجویان اتحادیه اروپا7000€

افراد با سوالات بسیاری بسیاری در زمینه هزینه تحصیل و زندگی در این کشور روبرو می ­شوند. همچون:

  • بورسیه های تحصیلی در این کشور کدامند؟
  • آیا امکان انجام کار ضمن تحصیل در هلند برای دانشجویان وجود دارد؟
  • آیا پس از اتمام تحصیلات در این کشور می توان اقامت دائم این کشور را اخذ نمود؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت هلند از راه ها مختلف می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. به راحتی به پاسخ، سوالات بالا دست پیدا کنید زیرا قبل از مهاجرت بهتر است از تمامی هزینه ها، مدارک و ریسک های پرونده با خبر شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *