مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند هر ساله جزء رشته هایی می باشد که مخاطبان زیادی برای ادامه تحصیل در این رشته تلاش می کنند. این امر صرفا به دلیل وجود سیاست های جذب نیروی کار و دانشجویی برای تامین نیاز های شغلی و دانش محوری می باشد. این کشور از لحاظ تامین خدمات پزشکی برای شهروندان به دلیل وجود بیمارستان ها و دانشکده های پزشکی جزء کشورهای مطرح دنیا می باشد. پایتخت این کشور شهر آمستردام می باشد که دانشگاه های پزشکی معتبری به صورت دولتی و نیمه دولتی در آن وجود دارد.

در ادامه به مبحث دانشکده های دندانپزشکی از قبیل هزینه های تحصیل و کلیات شرایط تحصیل پزشکی در هلند می پردازیم. موسسه سفیران سروش سعادت برای مشاوره مهاجرت تحصیلی در زمینه اخذ اقامت تحصیلی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این کشور را برای شما فراهم می کند. می توانید از طریق مشاوره تلفنی رایگان اطلاعات مهاجرت از طریق تحصیل دندانپزشکی در هلند را کسب کنید.

مشخصات کشور هلند

این کشور یکی از مهاجر پذیرترین کشور های اروپایی می باشد. این کشوربه  دوچرخه، آسیاب های بادی، گل و پنیر معروف است. از لحاظ جذب توریست و گردشگری در جایگاه ویژه ای میان سایر کشور های اروپایی قرار دارد. سامانه های آماری دولت هلند در سال 2023 اعلام کرده است هر ساله 14 میلیون گردشگر از پایتخت این کشور دیدن می کنند. این امر متغایر با جذب نیروی انسانی برای ایجاد مشاغل متنوع برای رشد اقتصادی و اهمیت دانشگاه ها برای آموزش عالی این کشور نیست. هرساله بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی پزشکی به انگلستان و هلند به دلیل وجود شرایط تحصیلی مشابه اقدام می کنند.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیلات دندانپزشکی در این کشور در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور انجام می شود. شما می توانید بعد از اخذ مدرک دیپلم و ارائه مدارک لازم به سفارت آن کشور برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. زمان بندی تحصیلی در دانشگاه های پزشکی این کشور به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی دندانپزشکی3 سال
کارشناسی ارشد دندانپزشکی3 سال
آموزش کیلینیکی1 سال

بدین ترتیب رشد دانشجویان بین المللی در این کشور با توجه به نمودار زیر می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در هلند

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هلند

زبان تدریس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی و هلندی می باشد. نسبت دانشگاه هایی که به زبان هلندی تدریس می شود کمتر است. به این دلیل که دانشجویان زیادی از کشور انگلیس برای تحصیل دندانپزشکی اقدام می کنند. در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دندان پزشکی، موضوعات و مباحث درسی به زبان هلندی تدریس می شود. در میان آن دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می کنند نیز وجود دارد. اما تحصیل برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان تقریباً غیر ممکن است بدلیل اینکه شانس برای دانشجویان کشور انگلیس می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در این کشور می توانید مقاله تحصیل در هلند را که توسط کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مزایای تحصیل در هلند

تحصیل در هر رشته تحصیلی مزیت های خودش را دارد همچنین تحصیل دندانپزشکی در هلند نیز مزیت هایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک معتبر بین المللی به فرد پس از فارغ التحصیلی
  • امکان کار حین تحصیل
  • برخورداری از شرایط و امکانات بسیار مناسب برای تحصیل

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی بهتر است قبل از اقدام برای هر کاری از میزان هزینه های تحصیل و زندگی آگاه باشند. برای تحصیل به زبان انگلیسی برای رشته دندانپزشکی دانشجو باید مبلغی بین €7000 الی 25000€ (یورو) بپردازد. دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل باید به هزینه های مسکن در این کشور نیز توجه داشته باشند. هزینه ماهانه برای خانه های متوسط دانشجویی مبلغی بین €250 الی 600€ (یورو) می باشد. این مبلغ با توجه به نوع منطقه و نوع خانه متفاوت می باشد. به طور مثال هزینه مسکن در شهر آمستردام نسبت به سایر شهر ها گران تر می باشد. در بعضی از خانه ها هزینه های آب، برق و وسایل گرمایشی با هزینه اجاره ماهانه مسکن محاسبه می شود. در این بخش می توانید مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

معمولا در دانشگاه های این کشور وعده های غذایی با هزینه ها بسیار کم در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در این کشور اجازه انجام کارهای پاره وقت برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داده می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند در طول هفته 10 ساعت مشغول به کار شوند. برای هر ساعت کار مبلغی بین €8 الی 10€ (یورو) دریافت می کنند. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اجازه دارند در طول هفته 20 ساعت به انجام کارهای پاره وقت بپردازند. میزان حقوق ساعتی در نظر گرفته شده مبلغی بین 8€ الی 10€ (یورو) می باشد.

نمره زبان مورد نیاز دندانپزشکی در سال 2023

نمره و امتیاز زبان تحصیل رشته های پزشکی در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

سطح زبانامتیاز
سطح C1 پیشرفته (CAE)B2
سطخ C2 پیشرفته (CPE)B2

دانشگاه های مورد تایید وزرات بهداشت ایران در هلند 2023

دانشگاه هایی که در کشور هلند مورد تایید وزارت بهداشت می باشند به شرح ذیل می باشد:

  • Radboud University
  • Erasmus University Rotterdam
  • University of Amsterdam
  • Lieden University
  • Utrecht University
  • University of Groningen
  • Vrije University Amsterdam
  • VU University Amsterdam
  • Academic Center for Dentistry Amesterdam

تحصیل در مقطع کارشناسی دندانپزشکی در هلند

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی دارند، باید مدرک زبان IELTS 6 را ارائه دهند. اگر متقاضی بخواهد دروس تحصیلی دوره کارشناسی را به زبان هلندی آموزش ببیند باید مدرک معتبر B2 را ارائه دهد. متقاضیان باید توانسته باشند معدل دیپلم 17 را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی کسب کرده باشند. دانشجویان تحصیل در رشته دندانپزشکی در طول تحصیل درس هایی نظیر موارد ذیل را آموزش می بینند:

  • درس آمار زیستی دندانپزشکی
  • جراحی دهان
  • درس زیست شناسی مولکولی
  • دروس مربوط به میکروبیولوژی دهان و دندان
  • پریودنتیکس
  • دروس آناتومی سر و گردن
  • دندانپزشکی کودکان
  • رادیوگرافی دندانی
  • درس اکلوژن
  • دندانپزشکی ترمیم
  • عملیات دندانپزشکی

شما می توانید برای مطالعه بیشتر در رابطه با راه های مهاجرت به این کشور در سال 2023 و تحصیل در این کشور و سایر مطالب به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقالات را مطالعه نمایید. همچنین این امکان برای شما عزیزان وجود دارد که بتوانید با مشاوران و وکلا مجرب موسسه در تماس بوده و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید. همچنین اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به هلند از طریق لینک مذکور امکان پذیر می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *