شرایط اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین

هزینه زندگی در اوکراین

مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در اوکراین یکی از مهم ترین شاخص های موجود در این کشور است که توانسته جمعیت قابل توجهی را به سمت خود جذب کند. کشور اوکراین دومین کشور وسیع اروپا با جمیعیتی بالغ بر 45 میلیون نفر می باشد. از شمال با بلاروس از سمت شرق با روسیه هم مرز است. همین امر سبب شده است که زبان روسی پس از اوکراینی زبان رایج اهالی این کشور باشد. همین طور درباره فرهنگ و دین مردم اوکراین می توان گفت اکثر مردم این مشور مسیحی هستند. پایه اقتصاد اوکراین اقتصاد بازاری می باشد. همین امر سبب شده است که اقتصاد اوکراین تکیه بسیاری بر تولیدات داخلی داشته باشد.

هرچند که درباب گردشگری نیز این کشور طرفداران بسیاری دارد. عجایب هفت گانه این کشور از محبوبیت بسیاری در میان توریست ها برخوردار است. وضعیت اقتصادی این کشور در سال های اخیر باعث شده که این کشور در ردیف کشورهای اصلی تولید کننده صنعتی و کشاورزی به شمار آید. اوکراین از لحاظ منابع طبیعی کشوری بسیار غنی می باشد. به این کشور لقب پرستار اروپا را داده اند. کشور اوکراین به علت شباهت بسیاری که به کشورهای همچون روسیه و بلاروس دارد مقصد بسیاری از طرفداران مهاجرت قرار گرفته است. افرادی که موفق به مهاجرت به روسیه و یا به بلاروس نشدند مهاجرت به اوکراین را انتخاب می کنند.

در جدول زیر شاهد افزایش هزینه های زندگی در اوکراین می باشید:

نرخ افزایش هزینه هاسال
13%2021
15%2022
14%2023

زندگی در اوکراین

اوکراین شبکه گسترده ای از بیمارستان ها و پزشکان خانواده دارد که در هر شهر حداقل یک بیمارستان یا مطب کوچک وجود دارد. اگر می‌خواهید به یک پزشک عمومی مراجعه کنید، به شدت توصیه می ‌شود که یک قرار ملاقات بگذارید، زیرا اغلب ممکن است زمان انتظار قابل توجهی وجود داشته باشد. مراقبت های بهداشتی برای شهروندان اوکراینی و ساکنان طولانی مدت ثبت نام شده رایگان است، اما ممکن است هزینه ای در بر داشته باشد زیرا دستمزد پزشکان پایین است. توجه داشته باشید که هنگام مهاجرت به کشور به عنوان یک مهاجر باید گواهی بیمه مراقبت های بهداشتی اضطراری ایالتی داشته باشید تا اجازه اقامت خود را دریافت کنید. همچنین برخی از امکانات پزشکی خصوصی و مراکز درمانی تخصصی، عمدتاً در کیف و سایر شهرهای بزرگ وجود دارد که ممکن است گران باشد.

به همین دلیل، برخی از مهاجرانی که در اوکراین زندگی می کنند ترجیح می دهند به جای بیمه عمومی یا علاوه بر بیمه دولتی، بیمه خصوصی دریافت کنند. اوکراین شبکه جاده ای بسیار گسترده ای دارد، اگرچه بیشتر آن از دوران شوروی ارتقاء نیافته است. نوار 18 کیلومتری بزرگراه بین کیف و فرودگاه بین المللی Boryspil یک جاده عریض و با کیفیت است و همین را می توان در مورد جاده های متصل کیف به Chop و Odessa نیز گفت. در جاده های دیگر، باید مراقب چاله ها باشید. استاندارد رانندگی در اوکراین کاملاً بی ‌اهمیت است، بنابراین مراقب سایر رانندگانی باشید که ممکن است فکر کنند با سرعت بیشتری نسبت به شما حق تقدم دارند. شما باید در سمت راست جاده رانندگی کنید، و یک سیاست تحمل صفر برای رانندگی در حالت مستی وجود دارد، قبل از اینکه پشت فرمان بنشینید، مشروب نخورید.

معرفی اوکراین

اوکراین، کشوری به وسعت 603550 کیلومتر مربع و با جمعیت 45.5 میلیون نفری بعد از فرانسه، از نظر وسعت، بزرگ ترین کشور اروپا است. زبان اصلی مردم این کشور زبان اوکراینی است اما به دلیل همسایگی این سرزمین با کشورهای روسیه و بلاروس، زبان روسی نیز در رتبه دوم قرار دارد. این همسایگی نه تنها بر زبان، بلکه بر آیین و سبک زندگی مردم اوکراین تاثیرگذار بوده است. به همین خاطر بیش از 96% مردم این کشور مسیحی هستند. سایر ادیان کمتر از 4% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

واحد پول اوکراین UAH گریونا نام دارد. هر گریونا برابر 100 کوپک (پول خرد اوکراین) است. هر 75.4UAH (گریونا) نیز برابر 1$ (دلار آمریکا) است. مقامات اوکراین با توجه به کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور، برای جبران این مساله سیاست هایی را در راستای جذب مهاجر برای کار و تحصیل اجرا نموده اند. با استقبال خوبی از جانب مهاجران سراسر دنیا مواجه شده است.

زندگی در اوکراین

هزینه اقلام غذایی در اوکراین

هزینه خوراک در هر کشوری بستگی به رژیم غذایی شما می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی اگر تمایل به صرفه جویی در هزینه های زندگی در اوکراین در بحث خوراک دارید می توانید با تهیه مواد خام اولیه و طبخ غذا در منزل تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. در ادامه به بررسی بعضی از وعده های غذایی متدوال و هزینه آن در اوکراین می پردازیم :

لیست اقلام خوراکی هزینه به دلار
غذا در رستوران ارزان قیمت5.44$
وعده های غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسطه20.4$
سرو غذا در مک دونالدز3.54$
کاپوچینو1.08$
آب0.39$
نان سفید 500 گرم0.56$
برنج سفید 1 کیلوگرم1.24$
پنیر محلی 1 کیلوگرم6.46$
سینه مرغ 1 کیلوگرم3.53$

در نمودار زیر نرخ تورم در این کشور را مشاهده بفرمائید:

نرخ تورم در اوکراین

برآورد هزینه زندگی در اوکراین

هزینه مسکن در این کشور با توجه نوع مسکن انتخاب شده توسط شما میزان نزدیکی آن به مراکز شهر و این که مسکن برای خانواده چند نفره در نظر گرفته شده است می تواند هزینه های متفاوتی را دربر بگیرد به طور مثال :

اجاره یا خرید آپارتمانهزینه به دلار
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر311$
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز205$
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر547$
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز339$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر1171$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز747$

با توجه به این که کشور اوکراین از سیستم حمل ونقل مطلوبی برخوردار است. شما عزیزان می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی تا حد زیادی در میزان هزینه های خود صرفه جویی نمایید در ادامه به بررسی هزینه های حمل ونقل می پردازیم.

لیستهزینه به دلار
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.3$
گذر ماهانه (قیمت معمول)8.8$
شروع تاکسی (تعرفه عادی)1.36$
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)0.24$
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی)3.26$
بنزین (1 لیتر)1.08$

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله ویزای کار اوکراین را بررسی بفرمائید.

برآورد هزینه زندگی در اوکراین

محاسبه کلی مخارج در کشور اوکراین

با توجه به بررسی های انجام شده می توان گفت هزینه زندگی در اوکراین به نسبت کشور های اروپا حدود %50 الی %60 درصد ارزان تر از سایر کشور های اروپایی می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور با این شرط که برای اقامت خابگاه را در نظر بگیرید. از این رو می تواند ماهیانه در حدود 300$ الی 350$ (دلار) را برگیرد. همین طور با کرایه خانه مشترک با سایر دانشجو ها هزینه زندگی شما تا $700 (دلار) نیز افزایش پیدا می کند.

حقوق افراد در کشور اوکراین ماهیانه متوسط $250 الی $400 (دلار) می باشد که مبلغ بسیار کمی است. اما این مبلغ تنها سود حاصل از بازار کار رسمی اوکراینی ها می باشد. جالب است بدانید اغلب درامد اوکراینی ها از بازار سیاه و نقاط خاکستری می باشد. این امر سبب می شود. اوکراین از نظر امنیت کاری مقصد مناسبی برای مهاجرات به اوکراین نخواهد بود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از برترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما عزیزان متقاضی تحصیل در کشور اوکراین و اقامت در اوکراین و یا دیگر کشورها می باشد. همین طور کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا برای ورود به کشور اوکراین را در کمتر از 6 ماه با تضمین کامل انجام می دهد. در صورت تمایل و اقدام برای اخذ اقامت این کشور می توانید با کارشناسان ما در سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در خصوص هزینه زندگی در اوکراین

در این قسمت از مقاله در خصوص هزینه زندگی در اوکراین به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه های تحصیل در اوکراین چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویی در این کشور با این شرط که برای اقامت خابگاه را در نظر بگیرید. از این رو می تواند ماهیانه در حدود 300$ الی 350$ (دلار) را برگیرد. همین طور با کرایه خانه مشترک با سایر دانشجو ها هزینه زندگی شما تا 700$ (دلار) نیز افزایش پیدا می کند. حقوق افراد در کشور اوکراین ماهیانه متوسط250 $ الی $400 (دلار) می باشد که مبلغ بسیار کمی است.
  • هزینه اجاره خانه در اوکراین چقدر است؟ هزینه آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر $311 و آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز$205 و آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر $547 و آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز339$ می باشد.
  • هزینه خرید خانه در خانه در اوکراین چقدر است؟ قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 1171$ و قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز747$ می باشد.
  • مهم ترین هزینه های زندگی در اوکراین چیست؟ هزینه های زندگی در اوکراین شامل اجاره مسکن و یا در صورت خرید مسکن هزینه های قبوض و اینترنت و حمل و نقل و خوراک و پوشاک می باشد. در صورتی که برای تحصیل در اوکراین اماده شده اید باید هزینه های تحصیلی مانند شهریه و خرید لوارم تحریر و جزوات و کتب را نیز اضافه کنید.
4.9/5 - (20 امتیاز)

16 دیدگاه برای “هزینه زندگی در اوکراین

  1. طلایی پور گفت:

    مقالات عالی بود.
    واقعا ممنونم

  2. Roya گفت:

    در صورت تحصیل در این کشور هزینه های زندگی و تحصیل خیلی زیاد میشه؟ امکان اخذ بورسیه برای تحصیل وجود داره؟ و اینکه هر سال چقدر امکان داره این هزینه ها افزایش می یابد؟؟
    ممنون از موسسه بی نظیزی که دارید.

  3. ارشاد گفت:

    ممنون از شما در مورد روسیه من فکر می کردم روسیه ارزونتره اما الان متوجه شدم اوکراین خیلی ارزونتره

  4. ارسلان رکنی گفت:

    آیا زندگی در اوکراین مانند روسیه و بلاروس هست؟

  5. رضا گفت:

    مرسی از مطالب خوبتون

  6. صبا صابری گفت:

    سلام

    تشکر می کنم از مطالب خوبتون

  7. میرصادقی گفت:

    هزینه زندگی در اوکراین نسبتا خیلی خوبه

  8. حمیرا میرباقری گفت:

    با سلام
    آیا میشه راحت به کار رسید ؟

  9. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوب و سودمندی بود.

  10. amir abbas گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد هزینه زندگی در اوکراین تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه زندگی در کشور روسیه هم مطلب بذارید

  11. soheil گفت:

    سلام هزینه زندگی در اوکراین با گرجستان چه تفاوت هایی دارد ؟

  12. حمید گفت:

    فکر نمی کنم اوکراین گزینه خوبی برای مهاجرت باشه. بحران هایی که توی این کشور بوده یکم زندگی رو سخت می کنه

  13. قراری گفت:

    سلام،لطفا شرایط اخذ اقامت اوکراین رو هم توضیح دهید.

  14. leila گفت:

    سلام. از لحاظ رتبه بندی هزینه زندگی، این کشور در چه رتبه ای قرار داره؟

  15. ارسلان نامدار گفت:

    هزینه زندگی در اوکراین از بلژیک بیشتره؟

  16. diana گفت:

    سلام و تشکر از مقاله های خوبتون
    برای هزینه زندگی در اوکراین ،ایا برای اجاره خانه باید حتما ضامن داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *