شرایط کانادا

هزینه اقامت در کانادا

هزینه اقامت در کانادا

مقاله هزینه اقامت در کانادا می تواند کمک شایانی به متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت از این کشور پهناور و پر رونق را دارند، کمک نماید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بکارگیری تیمی خبره در این باب و بر اساس اطلاعات بانک مرکزی این کشور مفتخر به نگارش این مقاله می باشد. بسیاری از شهرهای کانادایی از جمله بهترین مکان های زندگی در سطح جهان می باشد، با این حال هزینه زندگی در این کشور می تواند به طور قابل توجهی بسته به استان، منطقه، شهر یا حتی محله ای که در آن زندگی می کنید، متفاوت باشد.

به همین دلیل مهم است که متقاضیان مهاجرت به کانادا تحقیق خود را به صورت کامل انجام دهند و هزینه های مورد انتظار را برای زندگی در هر شهری که بر اساس اهداف خود در آن زندگی کنند، را مقایسه نمایند. هزینه های خانواده ها در کانادا می تواند تا نیمی از حقوق خالص ساکنین این کشور باشد برای مثال، در انتاریو، متوسط ​​هزینه های خانواده در سال 2023 به 2753CAD (دلار کانادا) در سال می رسد.

این میزان هزینه بدین صورت می باشند:

آیتمهزینه به دلار کانادا
مسکن1600CAD
مالیات700CAD
حمل و نقل150CAD
غذا600CAD
آموزش و پرورش750CAD
بیمه80CAD

برق و هزینه اقامت در کانادا

در کانادا، هزینه برق به نوع استان محل زندگی بستگی دارد. برای هر استان متفاوت است که برای نمونه ساکنین استان انتاریو ملزم به پرداخت نمودن بالاترین نرخ های ممکن برای هزینه برق می باشند. در سال 2023، صورت حساب های مسکونی برق در تورنتو 17.81¢ (سنت) کیلووات در ساعت و اتاوا 16.15¢ (سنت) بود. در حالی که این تعداد کمتر از شهرهایی مانند سان فرانسیسکو 31.05¢ (سنت) و نیویورک 29.52¢ (سنت) است،

هزینه های مخابراتی در کانادا که در برگرینده هزینه هاییی نظیر تلفن همراه، اینترنت، کابل یا ماهواره می شود. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر گران تر است. میانگین هزینه برای تلفن و اینترنت در تورنتو به میزان 12750CAD (دلار کاناد) می باشد که این میزان به ازای یک ماه محاسبه می شود.

برق و هزینه اقامت در کانادا

مسکن و هزینه اقامت در کانادا

براساس گزارش موسسه Fraser که از آمار کانادا استفاده می کند، هزینه های مسکونی در انتاریو در سال 2008 تا 2023، 71% افزایش یافته است. در همان دوره، هزینه متوسط برای مسکن در کانادا به میزان 34% افزایش یافت. البته به مانند بسیاری از کشورهای دنیا هزینه لازم برای اجاره بسیار مهم است. زیرا معمولا %30 تا 50% از بودجه خانواده را در بر می گیرد. در حالی که هزینه متوسط ​​آپارتمان 2 خوابه در کانادا تقریبا 990CAD (دلار کانادا) در هر ماه می باشد. اما شهر انتاریو دارای بالاترین نرخ در میان شهرهای اروپایی می باشد.

بحران مسکن اخیر در شهر های این کشور تا حدود زیادی مورد انتقاد قرار گرفته تا جایی که منجر شده که به تازگی، تورنتو برای هماهنگ نمودن قیمت هزینه مسکن با ونکوور در ارتباط بوده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده از جانب بانک مسکن کانادا (CMHC)، در سال 2016، هزینه لازم برای اجاره ماهانه یک آپارتمان 2 خوابه در تورنتو به مبلغ 137CAD (دلار کانادا) می باشد. با این حال، با تجزیه و تحلیل نمودن لیست اجاره در سال 2023 می توان به این نتیجه رسید که قیمت تقاضاء متوسط ​​در این کشور می تواند $2652 (دلار) باشد. این به این معنی می باشد که اجاره دهندگان جدید می توانند تقریبا 70% بیشتر از حد متوسط ​​برای اجاره خانه را پرداخت کنند.

بر خلاف شهرهای تورنتو، اتاوا و انتاریو شهرهای دیگری وجود دارند. از جمله ارزان ترین شهرهای این کشور می باشند. برای نمونه برای اجاره یک آپارتمان 2 خوابه مشابه شهر اتاوا و همیلتون نیز می پردازیم:

  • اتاوا: 1601CAD (دلار کانادا)
  • همیلتون: 1350CAD (دلار کانادا)

بررسی میزان مالیات بر درآمد در کانادا

به صورت کلی دولت فدرال کانادا سیاست ها و برنامه های خود را در سراسر کشور ادغام می کند. اما هر استان دارای قوانین مالیاتی خاص خود می باشد. در کشور کانادا مالیات از حقوق کارمندان گرفته نمی شود. اغلب مالیات بردرآمد هر 2 هفته پرداخت می شود. کارگران مستقل و کارآفرینان باید پول را برای مالیات کنار بگذارند. میزان این مالیات شامل خدمات دیگری می شود که برای شهروندان دیگر گران تر خواهد بود، مانند دسترسی به مدرسه دولتی و دانشگاه دولتی و مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان.

میزان مالیات ساکین این کشور با توجه به درآمد این اشخاص به فدرال پرداخت می شود. به عنوان مثال، میزان مالیات در سال 2017 و در شهر آنتاریو به صورت زیر محاسبه شد:

  • 25000CAD (دلار کانادا) نرخ فدرال 15%، نرخ استان 5.05% (مجموع 20.05%)
  • 50،000CAD (دلار کانادا) نرخ فدرال 20.5%، نرخ استان 15.15% (29.65% کل)
  • 100،000CAD (دلار کانادا) نرخ فدرال 26%، نرخ استان 11.16% (37.16% کل)

با توجه به اتمام مقاله هزینه اقامت در کانادا و در صورتی که شما هم علاقه مند به اقامت داشتن در کشور کانادا هستید این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانادا به مقالاتی نظیر هزینه زندگی در کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشد به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *