مهاجرت تحصیلی کانادا

نظام آموزشی کانادا

نظام آموزشی کانادا

نظام آموزشی کانادا از سایر نظام های آموزشی معتبر جهانی به زبان انگلیسی می باشد که سالانه توجه دانشجویان زیادی را به خود اختصاص داده است. کانادا نظام قوی و خوبی از آموزش عمومی دارد که عمدتا به صورت استانی اداره می شود. برخی از جنبه های نظام آموزش و پرورش در این کشور بین استان ها متفاوت باشد. با این حال، سطح نظام آموزشی این کشور که تحت نظارت دولت فدرال، هست از استاندارد آموزشی زیادی نسبت به سایر کشور های سراسر جهان می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب و ویزای تحصیلی و کاری کشور کانادا می باشد.

ساختار آموزش در کانادا

آموزش ابتدایی از کودکستان یا کلاس اول (سنین 6 تا 7 سالگی) شروع می شود و تا کلاس 8 (سنین 13 تا 14) ادامه دارد. تحصیلات متوسطه از کلاس 9 (سنین 14 تا 15) و تا کلاس 12 (17-18 ساله) می باشد. البته شرایط سنی مقاطع تحصیلی در این کشور نسبت به هر استان دارای تفاوت می باشد. برای نمونه دانش آموزان تا سن 16 سالگی در دبیرستان شرکت می کنند. پس از آن ممکن است این اشخاص به CEGEP بروند. کانادا دارای شبکه وسیعی از کالج ها و دانشگاه ها است. این دوره بعد از دوره متوسطه در سرتاسر جهان می پردازند.

در هر ایالت کانادا بحث آموزش تا سن 16 سالگی به صورت اجباری است. البته به غیر از ایالات منیتوبا، انتاریو و نیوبرانزویک، که سن آموزش 18 سال تمام می باشد یا اینکه به دست آوردن دیپلم دبیرستان در این ایالات الزامی می باشد. در برخی استان ها و تحت شرایط خاصی معافیت های تحصیلی ویژه وجود دارد که آموزش تا سن 14 ساگی اجباری می باشد. به طور کلی هر سال تحصیلی در کانادا شامل 190 روز می باشد. از ماه سپتامبر تا پایان ماه ژوئن می باشد. ناگفته نماند که زمان شروع و پایان سال تحصیلی در ایالات این کشور متفاوت می باشد.

وضعیت تحصیلی و نظام آموزشی کانادا

در کشور کانادا جمعیت فارغ التحصیلان مقطع دبیرستان چندین برابر جعیت اشخاصی می باشد که موفق به انجام این کار نشده بودند. به صورتی که در سال 2016، 8.5% از مردان و 5.4% از زنان در بین سنین 25 تا 34 ساله این کشور هنوز موفق به اخذ مدرک دیپلم دبیرستان نشده بودند. شاید دلیل اصلی این موضوع الزامی بودن داشتن دیپلم دبیرستان برای دستیابی به برخی از مشاغل این کشور می باشد. همچنین بیش از 54% از کانادایی ها دارای مدرک دانشگاهی هستند که این میزان بالاترین میزان در سطح جهان می باشد.

از سال 2006 هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا 40% افزایش یافته است. از زمان تصویب بخش 23 قانون اساسی این کشور در سال 1982، میلادی نظام آموزشی کانادا تصمیم گرفت. در هر 2 زبان انگلیسی و فرانسوی در اکثر نقاط کانادا در دسترس باشد. البته در صورتی که جمعیت کودکان این مناطق زیاد باشد.

وضعیت تحصیلی و نظام آموزشی کانادا

سیاست اصلی نظام آموزشی کانادا

براساس اعلام وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا، این کشور ملزم به ایجاد یک سیستم جدید و سریع برای معرفی دانش آموزان و فارغ التحصیلان خارجی می باشد. بر اساس این سیستم دانش آموزانی که دارای تجربه کاری در کانادا باشند می توانند به عنوان مقیم دائم در کانادا پذیرفته شوند. اکثر مدارس این کشور دارای یک یا چند طرح ابتکاری می باشند. مانند برنامه های مطالعات بومی، فرهنگ سازی، فرهنگ های بومی و صنایع دستی می باشند.

برخی از محققان دانشگاهی کشور کانادا به آموزش با نگرشی به عنوان شکل ایجاد نگرش مثبت نگاه می کنند. سیاست های ارتقاء اجتماعی، درجه تورم، عدم بازبینی اصلاحی برای دانش آموزان، از جمله روش های تدریس می باشد. سرعت توسعه مهارت های اساسی را در مقایسه با دهه های گذشته این کشور را افزایش می دهد. قانون اساسی این کشور در سال 1867 اقدام به تامین نمودن بودجه مدارس به صورت جداگانه کرده است. با توجه مذهب دانش آموزان بودجه مدارس را به صورت جداگانه و پیش از ورود به ایالت مورد نظر خود توسط قانون تقسیم بندی می کرد.

سیستم حاکم بر نظام آموزشی کانادا

نظام آموزشی کانادا عمدتا توسط دولت فدرال، این کشور اداره می شود. مخارج آموزشی این کشور عمدتا توسط دولت تأمین می شود. صلاحیت اداره آموزش و پرورش این کشور در حوزه استانی می باشد. برنامه آموزشی تحت کنترل هر ایالت این کشور است. اختلافات زیادی بین ایالات این کشور وجود دارد. برای نمونه مسئولیت های فدرال در آموزش و پرورش محدود به کالج نظامی سلطنتی کانادا و کمک به تحصیل مردم بومی می باشد. دولت مردان این کشور حدود 5.4% از تولید ناخالص داخلی خود را در زمینه آموزش و پرورش صرف می کند. این کشور به شدت در تحصیلات عالی سرمایه گذاری می کند. این میزان بیش از 20000CAD (دلار کانادا) برای هر دانش آموز می باشد.

با توجه به اتمام مقاله نظام آموزشی کانادا چنان چه شما هم علاقه مند به مهاجرت به این کشور از روش تحصیلی شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر پذیرش تحصیلی درکانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *