مهاجرت به کشور کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به قوانین اداره مهاجرت و طرق انتخابی متغیر است که در این مقاله به بررسی هزینه ها در سال 2024-2023 می پردازیم. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با میزان هزینه مهاجرت به کانادا هستید با مطالعه نمودن این مقاله و همچنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید.

پردازش و هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه پردازش بسته به نوع مشاغل متقاضیان مهاجرت به کانادا دارد. این هزینه ها به شرح زیر می باشند:

  • در طبقه کارگران با مهارت: هزینه لازم برای پردازش اطلاعات کار گران حرفه ای به میزان 550CAD (دلار کانادا) برای متقاضی اصلی، 550CAD (دلار کانادا) برای همسر و 150CAD دلار کانادا) برای هر کودک زیر 22 سال است).
  • در طبقه متقاضیان کار که دارای حامی خاصی می باشند: این میزان برای شخصی که درخواست حمایت دارد به میزان 75CAD (دلار کانادا) است. برای شخص مورد حمایت 475CAD (دلار کانادا) است.

لازم به ذکر می باشد که متقاضیانی که قصد دارند به ایالت کبک کانادا مهاجرت کنند، ملزم می باشند که برای گواهینامه انتخابی کبک (CSQ) درخواست کنند. با این توضیح که میزان این هزینه 390CAD (دلار کانادا) برای متقاضی اصلی، و 150CAD (دلار کانادا) و برای همسر و هر کودک این اشخاص می باشد. همچنین همه متقاضیان مهاجرت به کانادا ملزم به پرداخت نمودن حق اقامت دائم در این کشور می باشند که این میزان 490CAD (دلار کانادا) برای هر نفر است.

بررسی مدارک مهاجرتی کانادا

در صورتی که اسناد متقاضیان مهاجرت به کانادا (مانند مدارک تحصیلی، اسناد کار و غیره) به زبان فرانسه یا انگلیسی نباشد، در این صورت کلیه این مدارک و اسناد باید ترجمه شوند که این اقدامات باید توسط یک مترجم مجاز انجام شود. همچنین این اشخاص باید دارای چندین عکس باشند که مطابق با شرایط پاسپورتی باشد. میزان هزینه لازم برای هر 2 عکس حدود 12CAD (دلار کانادا) می باشد.

این امکان وجود دارد که متقاضیان نیاز به داشتن مدارک تحصیلی خارجی در کانادا خواهند داشت. این موضوع یک ارزیابی اعتباری نامیده می شود. از این رو توسط سازمان خاصی نظیر خدمات آموزشی جهانی انجام می شود. هزینه لازم برای یک ارزیابی رسمی اساسی حدود 115CAD (دلار کانادا) و حتی بیشتر می باشد.

در نمودار زیر به بررسی میانگین تعداد متقاضیان در این کشور می پردازیم:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

آموزش زبان و مخارج لازم جهت زندگی در کانادا

اگر متقاضیان مهاجرت به کانادا از دارای تابعیت کشوری باشند که زبان رسمی آن زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشد، در این صورت باید توانایی های زبان خود را ثابت نمایند. این یکی از 6 عامل اصلی برای انتخاب برای کارگران با مهارت می باشد. برخی از آزمون ها هستند که میزان تسلط این اشخاص را نشان می دهد.

هزینه شرکت در آزمون های زبان بدین صورت می باشد:

آزمونهزینه به دلار کانادا
IELTS265CAD
CELPIP250CAD
TEF250CAD

هزینه های مهاجرت پزشکی در کانادا

انجام یک معاینه پزشکی برای هر متقاضی مهاجرت به کانادا و وابستگان این شخص یعنی (همسر، فرزندان) اجباری است. همچنین باید توسط یک پزشک که در فهرست پزشکان تائید شده کشور کانادا موجود باشد تعیین شود. معمولا متقاضیان ملزم به پرداخت نمودن هزینه ها برای دوبار می باشند. یک بار برای معاینه بدنی این اشخاص و یک بار برای اشعه های X باید گرفته شوند.

لازم به ذکر می باشد که میزان هزینه ها براساس کشور متبوع این اشخاص و حتی موقعیت جغرافیایی این اشخاص می باشد. همچنین هزینه لازم برای پزشکان متفاوت است. به صورت تقریبی میزان هزینه پزشکی به میزان 100CAD (دلار کانادا) برای امتحان پزشکی و 100CAD (دلار کانادا) برای اشعه ایکس می باشد. تحصیل در کانادا را از طریق لینک مذکور بررسی بفرمائید.

هزینه های مهاجرت پزشکی در کانادا

بررسی مالی جهت ورود به کشور کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا در هنگام سفر به این کشور مستلزم ثابت نمودن تمکن مالی خود می باشند که برای چند ماه اول پس از ورود به کانادا، مبلغ کافی برای حمایت از خود و خانواده خود. این میزان هزینه بدین صورت است:

آیتمهزینه به دلار کانادا
یک نفر10000CAD
خانواده 5 نفره23000CAD

کلیه هزینه های دولتی مربوط به مهاجرت این افراد عبارتند از:

آیتمهزینه به دلار کانادا
نفر اصلی550CAD
خانواده متقاضی و اعضاء خانواده آن ها که جز نفرات اصلی می باشند. همچنین سن آنها به 22 سالگی رسیده باشد.550CAD
اعضاء خانواده متقاضی که جزء نفرات اصلی باشند. به سن 22 سالگی نرسیده باشند به جزء همسر150CAD
ویزای یک بار مصرف به ازای هر نفر75CAD
دریافت مجوز اقامت از نوع موقت، برای هر نفر200CAD
ویزاهای قابل تکرار150CAD
دریافت مجوز کار که در برگیرنده تمدید مجدد مجوز کار می باشد.150CAD

این امکان وجود دارد که متقاضیان مهاجرت به این کشور قبل از مهاجرت برای انجام فرآیندهایی مجبور شوند از شهر خود به دفتر ویزای کانادا که به طور معمول در پایتخت کشور خود می باشد، سفر نمایند. برای نمونه برای انجام مصاحبه و گاهی اوقات برای انجام معاینات پزشکی باید به شهر دیگری مهاجرت نمایند. در صورتی که شما هم با مطالعه مقاله هزینه مهاجرت به کانادا علاقه مند به کسب نمودن اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات راجع به کشور کانادا که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشند نظیر پذیرش تحصیلی درکانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *