مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال

نوآفرینی در پرتغال

نوآفرینی در پرتغال

در سال های گذشته، شاخص نوآفرینی در پرتغال امتیاز 100 را در زمینه زیست محیطی کسب و در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رتبه دوازدهم قرار گرفت. این کشور از رتبه 10 به سمت پایین حرکت کرده است و در حال حاضر دقیقاً در میانگین اتحادیه اروپا قرار دارد. پرتغال عملکرد خوبی در فعالیت های نوآفرینی زیست محیطی توسط شرکت های کوچک و متوسط ​​نشان می دهد.

این کشور نه تنها در ورودی های نوآفرینی زیست محیطی عقب است، بلکه کاهش عملکرد را از آخرین دوره گزارش نشان داده است. این همچنین شامل عملکرد در خروجی های نوآوری زیست محیطی، بهره وری منابع و نتایج اجتماعی-اقتصادی است که با میانگین اتحادیه اروپا همسو است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط نوآفرینی و مهاجرت به پرتفال مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در پرتغال

این کشور باید عملکرد خود را در ارائه محصولات به بازار بهبود بخشد، یعنی ارزش کل سرمایه گذاری اولیه سبز و پتنت های مرتبط با نوآوری زیست محیطی. سال‌ های 2018 و 2019 با علاقه فزاینده به اقتصاد دایره‌ای مشخص شد و بسیاری از شرکت ‌ها اصول آن را با حمایت از ابزارهایی مانند Fundo Ambiental اتخاذ کردند. در آخرین دوره گزارش، گزارش شد که بیشتر نوآفرینی ‌ها به بازارهای خاص محدود می‌شوند و در تلاش برای ارتقای نوآوری‌های جهانی هستند. در سال‌های گذشته نمونه ‌ها نشان می‌دهند که تلاش ‌هایی برای ایجاد کسب ‌و کارهای پایدار صورت گرفته است. چشم انداز سیاست در پرتغال در این دوره به طور قابل توجهی تغییر نکرده است. با این حال، این کشور از دوره گزارش قبلی جهش قابل توجهی در نوآوری زیست محیطی نشان داده است.

در واقع ابزارهای سیاستی را برای کمک به اجرای پروژه های اقتصاد در بین سازمان های خصوصی و دولتی معرفی کرده است. پرتغال باید موانع متعددی را برای نوآوری زیست محیطی برطرف کند. مانند فقدان رهبری بخش خصوصی یا سرمایه گذاری در تلاش های نوآوری زیست محیطی و فقدان سیاست های خاص برای ترویج نوآوری زیست محیطی. با این حال، پرتغال از چندین محرک سود می برد که به تلاش های نوآفرینی زیست محیطی کمک می کند، مانند تعریف برنامه های منطقه ای برای اقتصاد دایره ای و ایجاد آزمایشگاه های مشارکتی برای ایجاد حجم بحرانی در زمینه های تحقیق و توسعه خاص و تقویت انتقال دانش. نوآوری محصولات و خدمات در پرتغال در طول کل دوره مورد تجزیه و تحلیل افزایش یافت، اگرچه نه خطی، برنامه های تامین مالی به بهبود و رشد نوآفرینی کمک کرد و شرکت های کوچک بیشترین افزایش را در نوآوری محصول ارائه کردند.

مزایا نوآفرینی در پرتغال

شرکت ‌های کوچک و متوسط ​​پرتغالی در مقایسه با شرکت ‌های بزرگ راحت ‌تر می‌توانند در مواقع دشوار نوآوری کنند. با این حال، درک این پدیده و ارائه عناصری که بتواند این کشف را تأیید یا رد کند، ضروری است. پرتغال به دلیل نوآوری و استعداد نیروی انسانی خود، که نتیجه تعهد قوی به تحقیق و توسعه، فناوری، و سیستم های آموزشی و آموزشی است، در سطح بین المللی شناخته شده است. از سال 2016، پرتغال چهارمین کشور توسعه یافته اتحادیه اروپا از نظر نوآوری بوده است، و جدول امتیازات نوآوری اروپا آن را به عنوان به شدت نوآور فهرست کرده است. همچنین دارای بیشترین بهبود عملکرد در اتحادیه اروپا است و برای دومین سال متوالی رتبه اول نوآوری را به خود اختصاص داده است.

آگاهی روزافزون صنعت از مفهوم نوآفرینی، تعهد به استعداد و همکاری بین سازمان های علمی و فناوری، همگی به شناخت روزافزون پرتغال در معتبرترین رتبه بندی ها و جوایز بین المللی کمک کرده است. عامل متمایز کننده شرکت ها توانایی آنها در سازگاری و به حداکثر رساندن فناوری ها است. طبق گزارش 2020، نقاط قوت در سیستم نوآفرینی پرتغال در سطح محیط نوآوری، جذابیت سیستم تحقیقاتی و نوآوری کارآفرینی است. راه حل های جسورانه ای از نظر نوآوری محصول، مانند مواد خود ترمیم شونده و تحول دیجیتال، از جمله فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان پدیدار شده اند. کسب ‌و کارها در بخش ‌های خانه و مصالح ساختمانی سرمایه ‌گذاری خود را در بخش‌ های تحقیق و توسعه به ‌عنوان مراکز دانش افزایش می‌دهند و از فناوری برای توسعه راه ‌حل‌ های مؤثر و متمایز استفاده می‌کنند که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ موفقیت کسب و کار های نوآور در کشور پرتغال هستید:

موفقیت کسب و کار های نوآور در کشور پرتغال

نمونه های موفق نوآفرینی در پرتغال

رنگرزی الیاف پنبه با ضایعات برگ چای سبز آخرین نوآوری JF Almeida است. روکش های تشک گرمایش و سرمایش از راه دور از طریق یک اپلیکیشن کنترل می شوند و دارای مناطق دمایی متفاوتی هستند. مبلمان هوشمند، با اجزای آنتی باکتریال که تا %99 باکتری ها را از بین می برند، در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و با مواد اولیه %100 قابل بازیافت ( ناتیلوس ) تولید می شوند. صفحات کنترل مخزن توالت ضد باکتری با مقاومت بالا که در مصرف آب صرفه جویی می کند و از سیستم ColorADD استفاده می کند یکی از راه حل های نوآورانه OLI است. نمونه دیگر کاشی های سازگار با محیط زیست ساخته شده از کف کفش ها و سایر ضایعات صنعتی، دارای مزایای صوتی و حرارتی و در طیف منحصر به فردی از رنگ ها و بافت ها می باشد.

در جدول زیر شاهد رتبه های زمینه های نوآفرینی در پرتغال هستید:

زمینه های نوآفرینیرتبه در پرتغال
رسانه های جمعی1
ارتباطات2
صنایع صنعتی3
صنایع زیرساخت4

اخذ ویزای نوآفرینی در پرتغال

برنامه ویزای استارت آپ پرتغال برای کارآفرینانی با ایده های نوآورانه طراحی شده است که باعث رشد اقتصادی می شود و متضمن تعهد متعاقب یک سازمان تعیین شده است. این برنامه به تعهد مالی حداقل €175000 (یورو) نیاز دارد. به متقاضیان موفق مجوز اقامت تجدید پذیر داده می شود. زمان پردازش فعلی حدود 5 ماه است. مسیر سریع برای سرمایه گذاران خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای دریافت مجوز اقامت در پرتغال دنبال می شود. متقاضی می تواند وارد پرتغال شود، زندگی کند، کار کند. این ویزا به سرمایه گذار اجازه می دهد تا آزادانه در منطقه شینگن سفر کند. سرمایه گذار واجد شرایط درخواست برای شهروندی پس از 5 سال می باشد. مدرک مهارت زبان پرتغالی در شرایط خاصی قابل چشم پوشی است. برای شهروندی باید ارتباط نزدیک با پرتغال را نشان دهد.

افراد تحت تکفل شامل پس از صدور مجوز اقامت عبارت است از:

  • همسر
  • بچه های وابسته
  • والدین

شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در پرتغال

شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در پرتغال

ایجاد و توسعه یک سرمایه گذاری در پرتغال و اجرای طرح تجاری نوآورانه از شرایط لازم برای اخذ ویزای نوآفرینی است. تضمین تعهد یک انکوباتور تجاری تحت حمایت دولت در پرتغال با مشارکت تسهیلات تحقیق و توسعه و اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی نیز شرایط دیگری است. تمدید اجازه اقامت پس از 2 سال برای 3 سال دیگر امکان پذیر است. مدارک اولیه، شامل رزومه دقیق، کپی پاسپورت و ایده اولیه نوآفرینی است. ارسال درخواست به مقام مربوطه پرتغال با مصاحبه در کنسولگری، تقریباً 15 روز کاری طول می کشد. در حدود 90 روز، فرود در پرتغال برای ملاقات با مقامات محلی و صدور مجوز اقامت نیز امکان پذیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی در پرتغال مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در پرتغال

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در پرتغال پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در پرتغال چیست؟ ارائه طرح تجاری، تعهد یک انکوباتور تجاری تحت حمایت دولت در پرتغال با مشارکت تسهیلات تحقیق و توسعه و اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در پرتغال است.
  • زمینه های اصلی نوآفرینی در پرتغال چیست؟ رسانه های جمعی، ارتباطات، صنایع صنعتی و صنایع زیرساخت
  • ویژگی های نوآفرینی در پرتغال چیست؟ جذابیت سیستم تحقیقاتی و نوآوری، نرخ بالای موفقیت کسب و کار های نوآور و کیفیت بسیار بالای استعداد مهندسی با هزینه رقابتی
  • بهترین شهرهای پرتغال برای نوآفرینی کدامند؟ به ترتیب لیسبون، پورتو و براگا از بهترین شهرهای پرتغال برای نوآفرینی هستند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *