مهاجرت سرمایه گذاری در رومانی

نوآفرینی در رومانی

نوآفرینی در رومانی

نوآفرینی در رومانی در گروه نوآوران معتدل جدول امتیازات نوآوری اروپا 2023  توسط کمیسیون اروپا منتشر شد، فهرست شده است. این کشور در این رده با بلغارستان مشترک است و از نظر عملکرد نوآوری خود در رتبه آخر اتحادیه اروپا قرار دارد. تابلوی امتیازدهی سالانه نوآوری اروپا ارزیابی مقایسه ای از عملکرد تحقیق و نوآوری کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سایر کشورهای اروپایی و همسایگان منطقه ای ارائه می دهد.

کشورهای اتحادیه اروپا بر اساس امتیازات برای 27 شاخص جداگانه، از جمله فعالیت ‌های نوآورانه در شرکت ‌ها، سرمایه‌ گذاری در تحقیق و نوآوری، و عناصر منابع انسانی و اشتغال، به 4 گروه عملکردی تقسیم می‌شوند: رهبران نوآفرینی، نوآفرینان قوی، نوآفرینان متوسط و نوآفرینان جدید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط نوآفرینی در رومانی مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه نوآفرینی در رومانی

در 5 سال گذشته، اکوسیستم وآفرینی و استارتاپی رومانیایی رشد سریع، رقابتی و رقابتی داشته است. شتاب دهنده ها، شرکت های VC و سرمایه گذاران فرشته، به طور مستقل یا به عنوان بخشی از ابتکارات شرکتی، به استارت آپ ها و نوآفرینان کمک کرده اند تا محصولات فناوری خود را توسعه دهند و مقیاس بین المللی خود را ارتقا دهند. لیست زیر تنها نمای پانورامایی از پروژه های پیشرو است که با برنامه های جدیدی که هر ساله توسعه می یابند، بازار را به سمت آینده نمایی می برند. برخی از آنها سرمایه ‌های مخاطره ‌آمیز شرکتی هستند که سرمایه ‌های شرکتی را مستقیماً در استارت ‌آپ ‌های فناوری جدید سرمایه‌ گذاری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر شتاب‌ دهنده‌ های شرکتی هستند.

در جدول زیر شاهد امتیاز نوآفرینی رومانی در سال های اخیر هستید:

سال202020212022
امتیاز607064

کارآفرینی و نوآفرینی در اروپا

اگر کارآفرینی از کشوری هستید که فاقد ورود بدون ویزا به منطقه شینگن است و به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدید پویا در اروپا است، ممکن است علاقه مند به درخواست یکی از برنامه های مختلف ویزای کارآفرینی و راه اندازی اتحادیه اروپا باشید. بسیاری از دولت های اتحادیه اروپا برای جذب بهترین و باهوش ترین استعدادها به کشورهای متبوع خود، برنامه های ویزای راه اندازی را ایجاد کرده اند. این برنامه ها زنان و مردان مبتکری را هدف قرار می دهد که در غیر این صورت برای ورود به اتحادیه اروپا به ویزا نیاز دارند. بنابراین، ویزای استارتاپ راهی برای مهاجرت به اتحادیه اروپا برای افرادی که شهروندان کشورهایی هستند که دسترسی بدون ویزا به منطقه شنگن ندارند، فراهم می کند.

در مرز، ممکن است از شما خواسته شود که نشان دهید:

  • مدارک سفر برگشت، مانند بلیط هواپیما یا قطار
  • بیمه درمانی که کل اقامت شما را پوشش می دهد
  • مدرک اقامت برای کل اقامت شما
  • پول کافی برای مدت سفر شما
  • دعوت نامه ای از شرکت رومانیایی که سفر شما را توضیح می دهد

در نمودار زیر تعداد نفرات متقاضیان مهاجرت از طریق نوآفرینی به رومانی می باشید:

متقاضیان مهاجرت از طریق نوآفرینی به رومانی

نمونه نوآفرینی در رومانی

Orange Fab Romania بخشی از Orange Group است و با مشارکت آن توسعه یافته است چگونه وب به عنوان یک شتاب دهنده استارتاپ برای کمک به کارآفرینان در توسعه محصولات نوآورانه و توزیع آنها در سطح محلی و جهانی. این پروژه امکان دسترسی به فناوری ‌های Orange و شرکا، شبکه توزیع و بودجه از طریق سرمایه‌ گذاری دیجیتال Orange را فراهم می‌کند. دامنه آنها 5G و شبکه آینده، اینترنت اشیا و اشیاء متصل، شهر هوشمند و تحرک، امنیت، فین‌تک، خرده‌ فروشی کوچک، رسانه و سرگرمی، سلامت و سبک زندگی، افراد و آینده کار، و آموزش دیجیتال است. eMag Ventureبخشی از گروه eMag است و در سال 2015 برای کمک به شرکت های فناوری B2C و B2B2C در منطقه CEE تاسیس شد. سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت به دنبال پروژه هایی است که در مرحله رو به رشد هستند تا به آنها در افزایش سریع و پایدار کمک کند.

برنامه مشارکت KPMG Startup Grow Pad این یک برنامه مشارکتی استارت آپ رومانی و بین شتاب دهنده Spherik و KPMG است، یک شرکت مدیریتی که خدمات حسابرسی، مالیاتی و مشاوره ارائه می کند. تمرکز آنها IT و مخابرات است که در زمینه های مشاور املاک؛ خدمات حرفه ای B2B؛ بازارهای خرده فروشی و مصرف کننده؛ صنایع خدمات حقوقی، انطباق و نظارتی خدمات ارائه می دهند. آنها به فناوری هایی مانند اتوماسیون فرآیند، کمک رباتیک، تجزیه و تحلیل افزوده، بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شرکت های خدماتی، امنیت سایبری، برنامه های اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل داده ها علاقه مند هستند. پیشنهاد آنها شامل تخصص صنعت، بودجه، دسترسی به بازار جهانی و پشتیبانی محصول است. UiPathImmersion Lab ابتکار Unicorn رومانی برای بازگرداندن اکوسیستم است. این برنامه هم استارت ‌آپ‌ های جوان و هم ثبت شرکت در رومانی را هدف قرار می‌دهد که در حال افزایش هستند.

اخذ ویزای نوآفرینی در رومانی

اخذ ویزای نوآفرینی در رومانی

اگر برای کار به رومانی می روید باید مطمئن شوید که پاسپورت و سایر شرایط سفر را دارید. اگر برای 90 روز در یک دوره 180 روزه برای کاری سفر می کنید، ممکن است بتوانید بدون نیاز به ویزا یا مجوز کار برخی از کارهای مربوط به کار را انجام دهید، مانند شرکت در جلسات کاری. این موارد معمولاً تحت پوشش معافیت ویزای شینگن قرار می گیرند. اگرچه رومانی در منطقه شینگن نیست، اما همچنان قانون 90 روزه را اعمال می کند. اگر به دنبال انواع دیگر کار هستید، ممکن است به ویزا، مجوز کار یا اجازه اقامت نیاز داشته باشید. مقامات رومانی مسئول تنظیم و اجرای قوانین ورود هستند. آن ‌ها تصمیم می‌گیرند که کدام فعالیت ‌ها به ویزا یا مجوز نیاز دارند، یا ممکن است معاف شوند. همیشه باید قبل از سفر با دولت رومانی چک کنید تا مطمئن شوید که شرایط قانونی آنها را برآورده می کنید.

اگر در بیش از یک کشور کار می کنید، باید قوانین ورود هر کشور را بررسی کنید. اگر به پاسپورت، ویزا یا مجوز نیاز دارید، باید خیلی قبل از سفر درخواست دهید. این راهنما روند کلی درخواست برای برخی از انواع ویزا یا مجوز موجود در رومانی را توضیح می دهد. این شامل چک لیستی از اسنادی است که معمولاً باید هنگام درخواست اضافه کنید. ممکن است همه سناریوها را پوشش ندهد، بنابراین شما باید همیشه روند دقیق درخواست و مدارک مورد نیاز را با مقامات مهاجرت یا سفارت رومانی بررسی کنید. کشورها معمولاً از اصطلاحات ویزا، اجازه کار و اجازه اقامت متفاوت استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی ممکن است به مجوز کار به عنوان ویزا اشاره کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در رومانی

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در رومانی ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در رومانی چیست؟ با ارائه طرح تجاری و تایید ایده تجاری توسط هیئت متخصصان و ثبت شرکت در رومانی می توان ویزای 1 ساله نوآفرینی در رومانی را کسب کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در کشور رومانی کدامند؟ بخش فناوری، فناوری مالی، نرم افزارهای سازمانی، فناوری اطلاعات، امنیت، بازاریابی، مراقبت های بهداشتی و هوش مصنوعی و صنعت دیجیتال از بخش های مورد نیاز نوآوری در رومانی هستند.
  • مزایای نوآفرینی در رومانی چیست؟ نیروی کار ارزان، امکانات گسترده، محیط استارت آپی فعال، عضویت در اتحادیه اروپا، سهولت تجارت برون مرزی
  • جایگاه نوآفرینی در رومانی کجاست؟ میزان نوآفرینی در رومانی نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است. در سال 2022 امتیاز نوآفرینی در رومانی 64 بوده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *