مهاجرت سرمایه گذاری در روسیه

نوآفرینی در روسیه

نوآفرینی در روسیه

نوآفرینی در روسیه همواره از سال های دور و به طور کاملا جدی در صنایع دفاعی و زیرساخت ها مورد بررسی و اجرا است. بر اساس گزارش جدید OECD، روسیه باید حفاظت از مالکیت معنوی، تقویت رقابت و سرمایه گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه را افزایش دهد تا نوآوری و کارآفرینی را در اقتصاد خود تقویت کند. فدراسیون روسیه می‌ گوید که روسیه باید بر پایه قوی مؤسسه ‌های تحقیقاتی عمومی در علم و مهندسی و تعهد سیاسی سطح بالا اخیر به نوآوری که به هدف قرار دادن منابع تحقیق و توسعه مؤثرتر کمک کرده است، بسازد.

پیوستن به سازمان تجارت جهانی روسیه را قادر می ‌سازد تا از بازارهای جهانی در حال رشد سریع در خدمات مهندسی مانند هوافضا، نرم‌افزار و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات استفاده کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت در روسیه مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه نوآفرینی در روسیه

اما، این گزارش می‌گوید، سیستم نوآوری روسیه همچنان توسط عوامل متعددی از جمله سطوح بسیار پایین تحقیق و توسعه و فعالیت‌ های نوآورانه در شرکت ‌ها، فقدان رقابت و سطوح بالای فساد، و زیرساخت‌ ها و مقررات ضعیف تضعیف می‌شود. تلاش ‌ها برای اصلاح نیز اغلب با مقاومت فعال گروه ‌های مستقر یا اینرسی سازمانی ناکام می‌شوند. افزایش مخارج عمومی برای تحقیق و توسعه کمک خواهد کرد. هزینه روسیه برای تحقیق و توسعه به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی تنها %1.3 درصد در سال 2008 بود که از اوج %1.28 در سال 2003 کمتر بود. این در مقایسه با میانگین OECD 2.33 درصد است. با این حال، بسیاری از این بودجه هنوز بدون پاسخگویی کافی یا اهداف عملکردی تخصیص داده می شود.

بهبود اولویت ‌ها برای تأمین مالی نوآوری و هدف ‌گذاری منابع، ارزش پول را افزایش می ‌دهد و شرکت ‌های بیشتری را قادر می ‌سازد از سرمایه ‌گذاری در تحقیق و توسعه عمومی بهره ببرند. بر اساس این گزارش، سیاست نوآوری فعلی نیز بیش از حد بر فناوری پیشرفته متمرکز است، به این معنی که بخش بزرگی از اقتصاد روسیه را نادیده می گیرد. باید بر صنایع کم فناوری و خدمات تاکید بیشتری شود. رقابت قوی ‌تر در بازار، شرکت ‌های بیشتری را به سرمایه‌ گذاری در نوآوری تشویق می‌کند، به‌ ویژه شرکت‌ های کوچک و متوسط. اصلاحات بیشتر در اداره دولتی، کاهش تشریفات اداری و بهبود مقررات بخش مالی نیز به ایجاد استارت آپ و نوآفرینی ها کمک می کند.

مزایا نوآفرینی در روسیه

دولت باید استانداردهای شفافیت و افشا را در شرکت های دولتی که اغلب بر بخش صنعت آنها در روسیه تسلط دارند، بهبود بخشد. بخشی از خصوصی سازی شرکت های دولتی دسترسی بیشتری به دانش خارجی برای آنها فراهم می کند و دستور کار مدرن سازی را تسریع می بخشد. برای شروع، روسیه در حال حاضر کمی بیش از %1 از تولید ناخالص داخلی خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می دهد که 70% از بودجه از منابع عمومی و بیشتر آن توسط مؤسسات تحقیقاتی عمومی استفاده می شود. تحقیقات نسبتا کمی توسط شرکت ‌های بزرگ انجام می ‌شود و مشارکت دانشگاه‌ ها به ‌ویژه در تحقیق و توسعه پایین دستی بسیار کم است. برای کشوری با سنت علمی قوی و بسیاری از اختراعات گذشته به اعتبار آن، خروجی اخیر بخش علم و فناوری آن ناچیز است.

در جدول زیر شاهد رتبه های نوآفرینی در روسیه هستید:

زمینه های نوآفرینیرتبه در روسیه
صنایع دفاعی1
صنایع زیرساخت2
تحقیقات تخصصی3

نمونه های نوآفرینی در روسیه

نمونه های نوآفرینی در روسیه

این همچنین در مورد برنامه اکتشاف فضایی آن صدق می کند. در حالی که اکتشافات نزدیک به فضا روسیه و موتورهای موشکی آن هنوز از قدرتمندترین و قابل اعتمادترین هستند، از جنبه های دیگر مانند اکتشاف در اعماق فضا و توسعه پرتابگرهای قابل استفاده مجدد، روسیه عقب مانده است. فقدان نوآوری های قابل توجه چه بزرگ و چه کوچک نشان می دهد که روسیه در حال پیشبرد مرزهای تکنولوژیک در چند حوزه است. ارتباط بین نوآوری و رشد به خوبی شناخته شده است. در واقع، یکی از معدود مواردی که اقتصاددانان بر آن توافق دارند این است که در بلند مدت، تنها محرک رشد، نوآوری است. در مورد روسیه، استراتژی ای که می تواند رشد مبتنی بر نوآوری ایجاد کند، نیازمند افزایش بهره وری دارایی های موجود و سرمایه گذاری در دارایی های مشهود و نامشهود در کوتاه مدت است.

با این حال، 4 صنعت عمده در روسیه عمدتاً دولتی باقی مانده اند: دفاع/فضا، بانکداری، حمل و نقل و انرژی. به درجات مختلف، برجستگی این 4 زیربخش به این معنی است که کارایی یا فقدان آن‌ ها بر بهره ‌وری بقیه بخش‌های اقتصاد تأثیر می‌گذارد بهره وری نیروی کار شرکت های دولتی روسیه تنها حدود نیمی از بهره وری شرکت های خصوصی است. همچنین سهم شرکت های دولتی در سرمایه گذاری سهام برای ناشران روسی یکی از بالاترین ها در میان نمونه ای از شرکت های کشورهای OECD و چین است. به طور گسترده تر، مجموعه رو به رشدی از ادبیات نشان می دهد که قدرت بازار، نوآفرینی را خفه می کند، بیشتر در کشورهای ثروتمندتر. این در تضاد شدید با کشورهایی مانند ایالات متحده است که در آن فناوری ‌هایی مانند GPS و اینترنت برای استفاده گسترده غیر نظامیان در سراسر جهان با موفقیت عبور کرده‌اند.

شرایط نوآفرینی در روسیه

اگر فردی یا شرکتی هستید که به فکر راه اندازی یک کسب و کار در روسیه هستید، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و مراحلی را طی کنید. شما باید با ملاحظات اولیه شروع کنید، مانند اینکه آیا می توانید به طور قانونی به عنوان یک تجارت در روسیه فعالیت کنید. شما همچنین نیاز به یک ایده تجاری دارید که احتمالاً کارساز باشد، قبل از اینکه به ملاحظات عملی مانند انتخاب ساختار قانونی، تنظیم اسناد، پیوستن به ثبت شرکت روسی و باز کردن یک حساب بانکی روسی برای تجارت خود بروید. اولین کاری که باید انجام دهید اگر یک خارجی هستید که می خواهید در روسیه کسب و کار راه اندازی کنید این است که مطمئن شوید وضعیت مهاجرت شما به شما امکان تجارت در این کشور را می دهد.

ثانیاً، آیا شما یک ایده عملی دارید و آیا در بازار تحقیق کرده اید تا ارزیابی کنید که آیا کسب و کار شما احتمالاً در روسیه موفق خواهد بود یا خیر؟ قبل از راه ‌اندازی هر گونه سرمایه‌ گذاری تجاری، ایده خوبی است که یک طرح کسب ‌و کار تهیه کنید تا به همه سؤالات مربوط به اینکه آیا ایده کسب ‌و کار شما نه‌ تنها به مرحله اجرا می‌رسد، بلکه در بلند مدت خود را حفظ می‌کند، پاسخ دهید. کارآفرینان موفق روسی می‌دانند که داشتن یک ایده خلاقانه خوب و خوب است، اما همه ایده‌ های تجاری در عمل موفق نمی‌شوند، بنابراین برنامه‌ ریزی درست به صرفه است. قالب های طرح کسب و کار را دانلود کنید و نمونه طرح های تجاری از صنایع مختلف را از وب سایت مخصوص در روسیه مشاهده کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ رشد استارت آپ روسیه و نوآفرینی در روسیه می باشید:

نرخ رشد استارت آپ روسیه

مدارک لازم برای نوآفرینی در روسیه

اگر می توانید استارت آپ روسیه را راه اندازی کنید و مطمئن هستید که ایده کسب و کار شما کار می کند، قدم بعدی تصمیم گیری در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان است. اطلاعات در مورد گزینه های موجود در بخش زیر در مورد انواع شرکت های روسی است. شما باید یک نام تجاری مناسب برای تجارت روسی خود انتخاب کنید (با اطمینان از اینکه نامی را انتخاب نکنید که شخص دیگری قبلاً ثبت کرده است) همراه با آدرسی برای ثبت تجارت روسی خود در آن. مطابق با قوانین روسیه، بنیانگذاران کسب و کار باید اسناد پایه (منشور و موافقت نامه تاسیس) را تنظیم کنند. فرآیند این کار بسته به ساختار قانونی که انتخاب می کنید متفاوت است.

اما این مجموعه مدارک برای ثبت شرکت در روسیه باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام کامل شرکت (به علاوه هر علامت اختصاری که در معاملات تجاری استفاده می کند)
  • نام و امضای موسسین شرکت
  • میزان و ماهیت مشارکت سهامداران (نقدی یا غیرنقدی)
  • قوانین اداره شرکت
  • مسئولیت های قانونی
  • جزئیات هر یک از مدیران، در صورت وجود

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه سرمایه گذاری در روسیه مشاور و پاسخگوی سوالات شماست.

سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در روسیه

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در روسیه ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در روسیه چیست؟ با ارائه طرح تجاری و اخذ مجوزهای لازم و ثبت شرکت در روسیه می توان ویزای نوآفرینی در روسیه را کسب کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در کشور روسیه کدامند؟ بخش هوافضا، صنایع دفاعی، حمل و نقل، انرژی، امنیت، بازاریابی، مراقبت های بهداشتی و بانکداری از بخش های مورد نیاز نوآوری در روسیه هستند.
  • مزایای نوآفرینی در روسیه چیست؟ نیروی کار ارزان، فرصت های متنوع، هزینه نسبتا ارزان، تجهیزات مناسب و کسب اقامت
  • جایگاه نوآفرینی در روسیه کجاست؟ میزان نوآفرینی در روسیه در سال 2022 حدود 35% افزایش داشته است و این نشان از توسعه نوآفرینی و شرکت های استارت آپی در روسیه دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *