مهاجرت کاری ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه در سال 2023

مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی دیگر از روش های قانونی مهاجرت به کشور ترکیه می باشد، زیرا بسیاری از متقاضیان طرفدار کاریابی و ادامه زندگی در این کشور می باشند. از این رو مهاجرت کاری برای متقاضیان بین المللی به عنوان یک پرتگاه اساسی برای شروع زندگی جدید خواهد بود. امروزه بسیاری از افراد در جست و جوی یک بازار کار مناسب برای خود هستند. شرایط کشورهای مختلف جهان را برای بدست آوردن شغل مناسب بررسی می کنند. در این مقاله در ارتباط با مهاجرت کاری به ترکیه خواهیم گفت. شرایط کار در این کشور را بررسی می کنیم.

مشاغل موجود در ترکیه

با وجود بحران های اقتصادی به وجود آمده در ترکیه و برخی مشکلات بیکاری در این کشور، ترکیه یکی از قدرت های برتر اقتصادی جهان است. این کشور، هفدهمین اقتصاد برتر جهان را به خود اختصاص داده است. برترین فرصت های شغل یابی در این کشور مربوط به عناوین زیر است:

  • مهندسی
  • اقتصاد و علوم مالی
  • مهندسیIT
  • مدیریت فروش در فروشگاه ها
  • مدیریت زنجیره تامین

به عنوان یک کارگر خارجی، شما نمی توانید در همه بخش های کاری ترکیه حاضر شوید. این محدودیت ها از سوی دولت اعمال می شود. برای مثال کار در بخش های پزشکی، قانونی و معدن برای شما غیر ممکن است. امکان کار برای مدرسان زبان انگلیسی نیز در ترکیه موجود است. برای این کار تسلط به زبان ترکی اهمیت چندانی نخواهد داشت. با این وجود شما باید با نیروهای کار انگلیسی زبان و مشهور در زمینه تدریس رقابت کنید.

میزان درآمد در کشور ترکیه

میزان درآمد در کشور ترکیه نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار کم تر است. با این وجود هزینه های زندگی در این کشور نیز به مراتب کمتر از کشورهای پیشرفته است. ترکیه پل ارتباطی اروپا و آسیا است. از همین رو کشورهای پیشرفته در این کشور سرمایه گذاری می کنند. از همین رو شما قادر خواهید بود که در شرکت های برجسته خارجی نیز فعالیت داشته باشد. از جمله این شرکت ها می توان به اسپنسر، HSBC و BP اشاره کرد. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را بررسی بفرمائید.

جهت شروع کار و درآمدزایی در این کشور بهتر است ابتدا با نرخ تورم در این کشور آشنا شوید:

کاریابی در ترکیه

شما بدون اجازه کار نمی توانید در کشور ترکیه کار قانونی داشته باشید. برای بدست آوردن اجازه کار در کشور ترکیه باید ابتدا شغل مورد نظر خود را بیابید. سپس با مذاکره با کارفرما، وی را نسبت به استخدام خود متقاعد کنید. پس از آن می توانید در این کشور اجازه کار دریافت کنید. در کشور ترکیه چند سایت معتبر کاریابی وجود دارد. در این بخش به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

  • ISKUR یک بنگاه کاریابی برای کار به زبان ترکی
  • Learn4Good یک سایت کاریابی برای شغل تدریس
  • SecretCV یک سایت جهت کاریابی در زمینه های مختلف شغلی
  • Yenebiris یکی از بهترین موتورهای جست و جوی کار در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیش تر در این رابطه می توانید مقاله کاریابی در ترکیه را مطالعه کنید.

مهاجرت کاری به ترکیه

همه نیروهای کار خارجی برای کار در خاک این کشور به اجازه کار قانونی نیاز خواهند داشت. اجازه کار باید قبل از ورود به کشور ترکیه دریافت شود. این اجازه کار دارای اعتباری 6 ماهه است. از این رو تا 6 سال قابل تمدید خواهد بود. برای دریافت اجازه کار شما به ثبت درخواست رسمی برای دریافت آن نیاز خواهید داشت. در این مرحله شما باید مدارک اولیه خود را به سفارت ترکیه تحویل دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • بیمه درمانی معتبر
  •  پاسپورت معتبر به مدت 60 روز پس از مدت قرارداد
  •  برگه تاییدیه پذیرش شغل
  •  1 قطعه عکس

پس از ثبت درخواست، کارفرمای شما 10 روز فرصت دارد تا مدارک را در اختیار اداره کار ترکیه قرار دهد. شما نیز پس از ورود به ترکیه باید در بازه زمانی کمتر از 1 ماه خود را به پلیس معرفی کنید. دلیل این کار انجام مراحل قانونی دریافت اجازه اقامت در ترکیه و کار خواهد بود.

مدرک زبان و مهاجرت کاری به ترکیه

زبان انگلیسی در شهرهای بزرگ ترکیه و بخصوص در زمینه های تجاری بسیار رایج است. با این وجود در صورتی که فرد به مقدمات زبان ترکی آشنایی نداشته باشد. به مشکلات متعددی بر خواهد خورد. برای کار در کشور ترکیه شما به مدرک زبان معتبر نیاز نخواهید داشت. این می تواند یک فرصت مناسب باشد. در صورتی که به عنوان مدرس زبان انگلیسی به ترکیه سفر کنید باید مدرک زبان معتبر بین المللی داشته باشید. در این حالت تنها آشنایی به مقدمات زبان ترکی برای شما کافی خواهد بود. با این وجود تسلط به زبان ترکی می تواند زندگی روزمره شما را ساده تر کند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را بررسی بفرمائید.

مدرک زبان و مهاجرت کاری به ترکیه

شرایط مهاجرت کاری به ترکیه

درصد قابل توجهی از مردم ترکیه مسلمان هستند. به همین دلیل اعیاد اسلامی در این کشور دارای اهمیت است. در کشور ترکیه عید فطر برای 3 روز تعطیل است. عید قربان نیز جزء تعطیلی های رسمی است. 7 تعطیلی رسمی ملی نیز در تقویم کشور ترکیه وجود دارد. ساعت کاری در کشور ترکیه از استاندارد جهانی برخوردار نیست. مردم ترکیه به طور معمول در طول هفته 6 روز و به مدت 45 ساعت کار می کنند. ادارات این کشور معمولا از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر دایر هستند. ساعت کاری در طول تابستان تغییر نمی کند. اما ساعت شروع کار به عقب کشیده خواهد شد.

اقدام مهاجرت کاری به ترکیه

حداقل دستمزد کارگران در ترکیه و در سال 2023 در حدود 450€ (یورو) در ماه (قبل از پرداخت مالیات) است. میزان دستمزد کار ساعتی در کشور ترکیه در حدود 3€ (یورو) است. اگرچه به نظر می رسد که میزان درآمد در این کشور اروپایی کم است. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که هزینه زندگی در ترکیه نیز بسیار کم تر از کشورهای دیگر اروپایی است.

نیروهای کار خارجی تنها در صورتی می توانند در کشور ترکیه کار کنند که اجازه کار رسمی داشته باشند. قوانین کشور ترکیه مانند کشورهای پیشرفته دقیق نیست. امکان کار غیرقانونی نیز وجود دارد. با این وجود در صورتی که دولت ترکیه متوجه تخلف شما شود. برخورد قانونی سختی پیش روی شما خواهد بود. در این مقاله در ارتباط با مهاجرت کاری به ترکیه توضیحاتی ارائه کرده ایم تا شما را با مقدمات مهاجرت کاری به این کشور آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مهاجرت کاری به ترکیه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.9/5 - (11 امتیاز)

14 دیدگاه برای “مهاجرت کاری به ترکیه در سال 2023

  1. طلایی پور گفت:

    برای کار کردن در ترکیه چقدر باید دنبال کار بگردیم؟

  2. سعید داوری گفت:

    مهاجرت کاری به ترکیه چقدر زمان میبره؟

  3. مهراد گفت:

    اگر با پیشنهاد کاری بریم تو این کشور بعد از چند سال میشه اقامت دائم گرفت ؟

  4. داود گفت:

    مهاجرت کاری به ترکیه چطوره؟
    کار خوب هم پیدا میشه

  5. ارسلان رکنی گفت:

    سلام چگونگی پیدا کردن کارفرما چگونه می باشد؟

  6. لیدا بهرامی گفت:

    سلام تحصیل در گرجستان مناسب تر یا یا ترکیه؟

  7. امیر گفت:

    سلام
    مقاله و مطالب خیلی مفیدی بود.
    با تشکر

  8. قراری گفت:

    لطفا درمورد دانشگاه های معتبر ترکیه هم بنویسید.

  9. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید

    ممنون از مطالب به روزتون

  10. amir گفت:

    سلام مهاجرت کاری به ترکیه در سال 2019 در رشته های مهندسی چه شرایطی دارد ؟

  11. نظریان گفت:

    سلام درباره تحصیل در ترکیه بیشتر توضیح بدید مرسی

  12. v!da گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من مهندس IT با سابقه کاری مرتبط هستم
    ایا مهاجرت کاری به ترکیه برای من مناسب هست؟

  13. leila گفت:

    سلام. مدرک تحصیلی دانشگاهی در ترکیه چقدر مثمرثمر هست؟

  14. مهرشاد گفت:

    با یک شغل معمولی میشه خانواده رو توی ایران ساپورت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *