مهاجرت کاری ترکیه

کاریابی در ترکیه

کاریابی در ترکیه

سالیانه افراد زیادی به منظور کاریابی در ترکیه وارد خاک این کشور می شوند. دولت ترکیه با آغوش باز این نیروی کار را می پذیرد. اما باید در نظر داشته باشید که نیروی کار خارجی ملزم به ارائه پیشنهادکاری یا قرارداد رسمی از سوی کارفرما معتبر این کشور می باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد در باب کاریابی در ترکیه اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

مشاغل برتر در ترکیه

اتباع کشورهای خارجی نمی توانند کارهای اصلی را در اختیار بگیرند. این مشاغل شامل کار در بیمارستان، دفاتر حقوقی، معملات اجرایی و سایر می شود. اما از طرف دیگر مشاغلی وجود دارد که افراد خارجی برای انتخاب شدن در آن شغل از شانس بیشتری برخوردار هستند. هریک از این مشاغل دارای شرایط خاص برای پذیرفته شدند هستند. واحدهایی مانند رستوران ها و بارها به افراد خارجی نیاز فراوانی دارند. البته آن ها باید پیش از استخدام افراد خارجی، تعداد مشخصی نیروی بومی و شهروندان ترکیه را استخدام کرده باشند.

مشاغل دیگری نیز وجود دارد که شما به عنوان یک خارجی با توجه به مهارت ها و استعداد های خود می توانید در این حوزه ها فعالیت کنید. به منظور یافتن کار پیش از سفر به ترکیه شما می توانید از طریق وبسایت های معتبر کاریابی، اقدام به یافتن شغل کنید. بسیاری از روزنامه های بین المللی نیز اقدام به انتشار فرصت های شغلی می کنند. در این بخش، مهم ترین مشاغل نیروی کار غیر ترکیه ای در خاک ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

کاریابی معلم زبان انگلیسی در ترکیه

صدها موسسه در سراسر خاک ترکیه، معلمان مسلط به زبان انگلیسی را برای تدریس این زبان استخدام می کنند. برای این امر از شما مدارک TEFL یا TESOL را دریافت می کنند. این 2 مدرک، مدارک معتبر آموزشی در سراسر جهان هستند. در این دوره ها که معمولا 100 ساعته هستند. به داوطلبان آموزش داده می شود که چگونه می توانند زبان انگلیسی را به دیگران بیاموزند. مهم ترین موسسات خصوصی که برای آموزش زبان انگلیسی از نیروهای کار خارجی استفاده می کنند. در شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا واقع شده اند. ساده ترین مراحل را برای کاریابی در ترکیه فراهم کرده اند.

شرکت های تعطیلات در ترکیه

بیشتر شرکت های مرتبط با تعطیلات به هتل های تابستانی، نمایندگان امور فرودگاهی نیاز دارند. این شرکت های بهترین کمک را به کاریابی در ترکیه برای دانشجویان خارجی در فصل تابستان دارند. گاهی در این شرکت ها به کارکنان اقامت رایگان نیز داده می شود. اگر چه رویه کار هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت است. البته این کار بی عیب نیز نیست. شما باید ساعت های زیادی را در اختیار شرکت باشید. انجام کارهای فرودگاهی نیز جابجایی های طولانی مدت را می طلبد. ماندن در یک مکان گاهی سخت و دشوار است. این شغل به شما نیز کمک می کند تا بتوانید از مکان ها و شهرهای مختلف ترکیه نیز دیدار کنید.

جهت کار در این کشور آشنایی با نرخ تورم می تواند در این خصوص شما را راهنمایی نماید:

کاریابی مشاغل اینترنتی در ترکیه

یکی دیگر از راه های کاریابی در ترکیه استفاده از شغل های اینترنتی است. در این زمینه شما می توانید به عنوان نویسنده، مدیر شبکه های مجازی، طراح سایت و مدیریت تکنولوژی در بسیاری از سایت های معتبر فعالیت داشته باشید. شما همچنین می توانید در کنار افراد حرفه ای در این زمینه نیز به عنوان دستیار فعالیت داشته باشید. توجه کنید که اگر قصد ماندن در ترکیه برای یک مدت طولانی را دارید می توانید به صورت خویش فرما خود را بیمه کنید، مالیات پرداخت کنید. پس از گذشت مدت مشخص اجازه اقامت دائم خود را دریافت کنید.

این شغل نیز یکی از مناسب ترین و بهترین شغل ها برای کسانی است که به عنوان دانشجو در کشور ترکیه ساکن هستند. همچنین نمی توانند زمان زیادی را برای حضور در محل کار یا حتی برای کاریابی در ترکیه سپری کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را بررسی بفرمائید.

سایت های کاریابی در ترکیه

این کشور، کشوری با میراث فرهنگی متنوع است که در چهارراه اروپا و آسیا قرار دارد. این مکان دارای معماری زیبا، پارک های ملی خیره کننده و بسیاری از نقاط دیدنی است، این مناظر هستند که بسیاری را به این مقصد محبوب می کشاند. این کشور تحت تأثیر شدید امپراتوری عثمانی، می‌توانید از مکان‌های تاریخی این کشور مانند کاخ دولما باغچه در استانبول و ویرانه‌های یونانی و رومی افسوس که اکنون با شهر سلجوک هم مرز است، بازدید کنید. جویندگان خورشید همچنین می توانند از مقاصد ساحلی معروف آن از جمله مارامیس، آنتالیا و آلانیا لذت ببرند.

علیرغم همه گیری ویروس کرونا، این کشور یکی از معدود اقتصادهایی بود که در سال های اخیر با سریع ترین نرخ رشد خود از سال 1999 رشد کرد. در حالی که چشم انداز سیاسی این کشور در زمان های اخیر تا حدودی تثبیت شده است، همیشه توصیه می شود که با آخرین دولت بریتانیا به روز باشید. جستجوی شما برای کار در این کشور از کشور خودتان شروع می شود. زیرا، قبل از ورود به کشور برای گرفتن مجوز کار به تایید کار نیاز دارید. تعدادی سایت کار وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

نام آن ها در نمودار زیر آمده است:

اسامی سایت های کاریابی در ترکیه

کاریابی پاره وقت در ترکیه

یکی از رایج ترین مشاغل موجود در ترکیه، کارهای نیمه وقت بخصوص در بخش صنعت توریسم است. اگر می خواهید شانس بیشتری برای بدست آوردن شغل در این زمینه داشته باشید، باید هدف گذاری خود را برای ورود به این کشور در ماه های مارچ و آپریل قرار دهید. در این صورت شما فرصت خواهید داشت تا قبل از آغاز موج مسافران به سمت ترکیه بسیاری از مسائل را درک کنید. در صورتی که در شهرهای بزرگ ترکیه هستید، می توانید در خوابگاه های مختلف بخصوص خوابگاه جوانان برای کاریابی در ترکیه اقدام کنید. در بسیاری از فروشگاه ها و مراکزی که برای گسترش کار خود، نیاز به تبلیغات دارند. صاحبان مشاغل از نیروهای خارجی استفاده می کنند. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را بررسی بفرمائید.

کاریابی پاره وقت در ترکیه

مشاغل پرستاری در ترکیه

گاهی از طریق وب سایت های معتبر ترکی، شما می توانید به محض ورود به ترکیه، یک شغل مناسب بیابید. یکی از این شغل ها پرستاری از کودکان و یا سالمندان است. نسبت به مشاغل دیگری مانند کار در رستوران ها یا بارها، میزان دستمزد دریافتی به مراتب بالاتر است. از طرف دیگر بسیاری از خانواده، یک اتاق را نیز به عنوان محل زندگی در اختیار پرستارها قرار می دهند البته این امر همیشگی نیست. شرایط شما به خانواده میزبان شما نیز بستگی دارد.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که برای انجام چنین کارهایی نیاز به اجازه کار در ترکیه است. این کار خود مستلزم سپری شدن زمان زیادی است. یک رسانه ترکیه ای در یک تحقیق جامع اعلام کرده بود. در طی دهه گذشته میلادی بیش از 250000 نیروی کار خارجی در کشور ترکیه درخواست اجازه کار داده اند. 64.27% از آن ها موفق به دریافت اجازه کار شده اند. با این حال همانطور که پیش تر گفته شد. در صورتی که بتوانید خود را به عنوان یک فرد مستقل معرفی کنید. هزینه های بیمه و مالیات خود را پرداخت کنید. دیگر نیازی به کسب اجازه کار در ترکیه ندارید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را بررسی بفرمائید.

مهاجرت از طریق کار در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای اروپایی است که فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار نیروهای کار خارجی قرار می دهد. به صورتی که در بسیاری از موارد نیروی کار خارجی نسبت به نیروی کار داخلی ارجحیت دارد. با این حال کشور ترکیه مشاغل حیاتی را نیز به طور کامل در اختیار شهروندان خود قرار می دهد. در این مقاله برخی از مهم ترین مشاغل در دسترس در کشور ترکیه را معرفی کردیم. اما بدیهی است در صورتی که شما یک نیروی کار متخصص در زمینه های صنعتی هستید. فرصت های شغلی بسیار بهتری را در اختیار خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق مقاله مذکور بررسی بفرمائید.

5/5 - (18 امتیاز)

11 دیدگاه برای “کاریابی در ترکیه

  1. بهرام گفت:

    مرسی از توضیحات خوبتون

  2. اسماعیل گفت:

    نرخ بیکاری تو کشور ترکیه بالاس

  3. هما گفت:

    البته این کشور که شرایط کاری خوبی نداره متاسفانه…

  4. هما گفت:

    بهتان اول زبان رو توى اين كشور ياد بگيريم كه بهمون كار بدهند…

  5. sohrab گفت:

    از لحاظ درآمدی فرق چندانی با ایران نداره

  6. پیام گفت:

    برای زبان ترکی ایا دوره ای دارید؟

  7. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام ممنون بابت اطلاعات کامل در این مقاله

  8. mani گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید …
    من برنامه نویس حرفه ای اندروید هستم .
    ترک هستم ، زبان ترکی استانبولی رو هم متوسط بلدم. میخواهم برای کار برنامه نویسی به ترکیه بروم ، چگونه باید اقدام کنم ؟ موسسه شما می‌تونه در این زمینه برام کار پیدا کنه ؟

  9. مهسا گفت:

    با سلام و عرض ادب
    شانس کاریابی در کشور ترکیه را چطور می توان افزایش داد؟

  10. ترانه گفت:

    آیا برای ورود به ترکیه میشه دوره های زبان شرکت کرد؟

  11. asal گفت:

    تشکر بابت اطلاعات خوبتون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *