مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از پر متقاضی ترین و معتبرترین روش های مهاجرتی قانونی به این کشور برای متقاضیان بین المللی است. اعتبار و کیفیت آموزشی دانشگاه های کانادا زبانزد بسیاری از دانشجویان است. دانشگاه های این کشور با ارائه بهترین خدمات و امکانات آموزشی بیشترین آمار جذب دانشجویان بین المللی را داشته است. تدریس در دانشگاه های کانادا به زبان های فرانسوی و انگلیسی صورت می ­گیرد. یکی از مهمترین دلایل انتخاب دانشگاه های این کشور همین موضوع می­ باشد. شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا متفاوت است. هر یک از موسسات تحصیلات عالی در این کشور شرایط جداگانه ای را تعیین نموده اند. بطور مثال برخی از این دانشگاه ها با اخذآزمون های ورود دانشجویان را پذیرش می نمایند. برخی دیگر نمره­ زبان دانشجویان را معیار پذیرش قرار داده اند.

دانشجویان در کانادا امکان تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها را دارند. تنوع رشته های تحصیلی در کالج های این کشور نسبت به دانشگاه ها کمتر است. بیشترین تمرکز آموزشی بر روی مباحث کاربردی می ­باشد. اما دانشجویان در دانشگاه علاوه بر اینکه با تنوع رشته های تحصیلی زیادی روبرو هستند. امکان انجام تحقیقات گسترده ای را نیز خواهند داشت. پذیرش در دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان تنها مشروط به گذراندن دوره های آموزشی زبان قبل از ورود به کلاس های درسی می­ باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به هزینه دوره های زبان در کانادا پیشنهاد می­ نمایند. دانشجویان ابتدا مدرک زبان خود را اخذ و پس از آن اقدام به مهاجرت تحصیلی به کانادا نمایند.

شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا کشور پهناوری است که از 10 استان تشکیل شده است. هر یک از استان های این کشور فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی با مهاجرت تحصیلی به هر یک از استان های این کشور سفر می ­نمایند. دانشجویان جهت اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید نسبت به پذیرش خود در یکی از دانشگاه های کانادا اقدام نمایند. سپس با ارائه موافقتنامه تحصیلی کانادا می ­توانند به سفارت این کشور مراجعه و نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایند.

اعتبار ویزای دانشجویی کانادا معمولا یکسال است. دانشجویانی که طول دوره­ تحصیلی آنان بیش از 1 سال می باشد. امکان تمدید اعتبار ویزا را خواهند داشت. کانادا دارای استان هایی است که از شهرهای متعددی تشکیل شده است. از میان شهرهای کانادا ونکوور، تورنتو و مونترال شهرهای بزرگی هستند که مورد توجه اکثر دانشجویان بین المللی قرار گرفته اند.

شرایط مهاجرت تحصیلی در مدارس کانادا

به تازگی بسیاری از والدین علاقمند به مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تحصیل فرزندان در این کشور می­ باشند. اگر چه سیستم آموزشی در مدارس کانادا بصورت استانی اداره می­ گردد. ممکن است در برخی از جنبه ها با دیگر استان ها متفاوت باشد. اما بطور کلی تمامی مدارس کانادا تحت نظارت دولت فدرال کانادا می­ باشند. کودکان از سن 5 سالگی امکان تحصیل در کودکستان های کانادا را دارند. البته تحصیل در کودکستان های این کشور اختیاری است. اما پس از سن 6 سالگی تمامی دانش­ آموزان ملزم به تحصیل در مدارس می­ باشند. تا سن 18 سالگی و پایان دوره­ متوسطه تحصیلات به صورت اجباری می­ باشد.

تحصیل در مدارس کانادا به زبان های فرانسوی و انگلیسی است. دانشجویان خود می­ توانند زبان تحصیلی را انتخاب و به مدارس انگلیسی زبان و یا فرانسوی زبان مراجعه نمایند. از آنجائیکه کبک شهری فرانسوی زبان است. اکثر مدارس این شهر فرانسوی زبان هستند. در مدارس انگلیسی زبان نیز دانش ­آموزان در مقطع متوسطه بایستی برخی از دروس را به زبان فرانسوی مطالعه نمایند.

مدارس بین المللی، خصوصی و مدارس شبانه روزی در کانادا دسترس است. اکثر دانش ­آموزان بین المللی تحصیل در مدارس بین المللی را ترجیح می­ دهند. با توجه به اینکه یکی از قوانین مدارس کانادا حضور والدین و یا حمایت کننده ای برای مراقبت از دانش آموزان در کانادا است. والدین می ­توانند با اخذ ویزای ویزیتوری کانادا به این کشور مهاجرت نمایند.

شرایط مهاجرت تحصیلی در مدارس کانادا

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا

کانادا دارای بیش از 500 دانشگاه است که اکثر این دانشگاه ها رتبه های بسیار بالایی را در میان دانشگاه های جهان کسب نموده اند. تحقیقات و پژوهش های گسترده­ی علمی در این مراکز انجام می­ گیرد. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، ابتدا باید نسبت به پذیرش خود در دانشگاه های کانادا اقدام نمایند. بدین منظور دانشجویان باید قوانین پذیرش دانشگاه های مختلف این کشور را مطالعه نموده و در صورتی که از شرایط لازم برخوردار هستند مدارک تحصیلی را ارسال نمایند.

برخورداری از 70% نمرات در دوره­ تحصیلی قبلی شانس پذیرش در دانشگاه های کانادا را 2 چندان می­ نماید. با توجه به اینکه زبان تحصیل در کانادا انگلیسی و فرانسوی است. دانشجویان بایستی از مهارت زبان لازم برخوردار شوند. همچنین نسبت به تقویت آن تلاش نمایند. ترم های جدید تحصیلی دانشگاه های کانادا در ابتدای فصول تابستان و زمستان آغاز می­ گردد. دانشجویانی که قصد تحصیل در ترم زمستانه را دارند، بایستی قبل از یکم سپتامبر نسبت به اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا اقدام نماید.

جهت اخذ پذیرش تحصیلی ارائه مدارک زیر به دانشگاه های کانادا لازم و ضروری است:

  • مدارک تحصیلی پیشین
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه
  • گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

اگرچه بسیاری معتقدند هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا بسیار بالاست. اما اگر هزینه دانشگاه های این کشور را با دیگر دانشگاه های انگلیسی زبان مقایسه نماییم. هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه تر است. بطور کلی هزینه تحصیل در کانادا به عواملی همچون رتبه دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان بستگی دارد.

بطور میانگین هزینه های تحصیل بدین صورت است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار کانادا
کارشناسیCAD26000 الی 30000CAD
کارشناسی ارشد و دکتریCAD16000 الی 49000CAD

هزینه های زندگی در کانادا در مقایسه با ایران گرانتر است. هزینه ها در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، بایستی هزینه ای را بابت اقامت در خوابگاه های دانشجویی در نظر بگیرند. میانگین هزینه ها بدین صورت است:

آیتمهزینه به دلار کانادا در ماه
شهرهای کبک، مونترال و اتاواCAD1200 الی 1800CAD
شهرهای ونکوور و کلگریCAD1400 الی 1900CAD
خوابگاه دانشجوییCAD250 الی 700CAD

ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های کانادا، با اخذ ویزای تحصیلی کانادا امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا را خواهند داشت. جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا بایستی با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور مراجعه نمود:

  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • ارائه مدارکی که دال بر تمکن مالی دانشجو باشد.
  • مدارک تحصیلی دانشجو

متقاضیان مهاجرت تحصیلی توجه داشته باشند، تمامی مدارک خود را بصورت کامل به سفارت این کشور ارائه نمایند تا از ریجکتی ویزای کانادا جلوگیری نمایند. دوستان عزیز می­ توانید در این زمینه با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *