مهاجرت تحصیلی کانادا

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا

ما در این مقاله با معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا سعی بر آن داریم تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. دانشجویان جهت تحصیل در رشته حقوق همانند تحصیل پزشکی در کانادا ابتدا باید مدرک کارشناسی در یکی از رشته های اقتصاد، زبان انگلیسی و یا ریاضیات را اخذ نمایند. پس از شرکت در آزمون بین المللی LAST در صورتیکه بتوانند نمره قبولی را اخذ نمایند. امکان تحصیل در دانشگاه های حقوق کانادا و آمریکا را خواهند داشت. طول دوره تحصیلی در رشته حقوق در آمریکا و کانادا 7 سال است. با گذراندن دوره­ کارآموزی در انجمن وکلای کشورهای فوق الذکر پایان می پذیرد.

با معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا باید بیان نمود دانشجویان پس پایان دوره کارشناسی مدرک LLB و پس از پایان تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد مدرک LLM را اخذ خواهند نمود. مدارک فوق دارای ارزش و اعتبار بین المللی هستند و دارندگان مدارک فوق براحتی می ­توانند در اکثر کشورهای جهان به انجام کار بپردازند. از آنجاییکه تحصیل در رشته حقوق در آمریکا و کانادا جهت اخذ مدرک کارشناسی 2 مرحله ای است. بسیاری معتقدند مدرک LLB کانادا و آمریکا را نباید معادل مدرک کارشناسی دانست. متقاضیان در صورتیکه قصد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارند، بهتر است از مشاوره های مفید بهره ­مند گردند.

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا و مدرک JD

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در رشته حقوق در مقطع کارشناسی موفق به اخذ مدرک JD خواهند شد. این مدرک تقریبا در اکثر کشورها از جمله کشورهایی که تابع قوانین کامن لا هستند. همچون آمریکا، کانادا و استرالیا معتبر می­ باشد. دانشجویان جهت اخذ مدرک حقوق JD ملزم به گذراندن 70 واحد درسی در این رشته هستند که با ارائه رزومه تحصیلی C امکان پذیر خواهد بود.

دانشجویان جهت اخذ این مدرک امکان تحصیل در گرایشات زیر را خواهند داشت:

  • روش های مدنی
  • قانون اساسی
  • شبه جرم
  • روش دادگاه ها
  • قوانین کیفری
  • قانون املاک و مستغلات
  • قانون بین المللی
  • قانون کسب کار

دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه های حقوق کانادا و آمریکا امکان تحصیل در مدارس حقوق کانادا را جهت اخذ مدرک JD خواهند داشت.

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا و مدرک JD

پذیرش در رشته law در آمریکا و کانادا

یکی از ملزومات اخذ پذیرش در دانشگاه های حقوق آمریکا و کانادا برخورداری از مدرک آزمون LAST می ­باشد. این آزمون به صورت بین المللی 4 بار در سال در برخی از کشورها برگزار می­ گردد. دانشجویان می ­توانند جهت شرکت در این آزمون بصورت اینترنتی ثبت نام کنند. در موعد مقرر به کشورهای برگزار کننده این آزمون سفر نمایند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته حقوق در کشورهای آمریکا و کانادا را دارند، باید ابتدا در یکی از رشته های عمومی در این کشورها پذیرش تحصیلی اخذ نمایند.

بدین منظور بایستی معدل مدرک دوره­ متوسطه آنها باید بیشتر از 14 باشد. پس از گذراندن تحصیل در رشته های عمومی که معمولا 2 سال طول خواهد کشید. همچنین می ­توانند با ارائه مدرک LAST برای پذیرش در دانشگاه های حقوق کانادا و آمریکا اقدام نمایند. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حقوق در کشورهای کانادا و آمریکا برای آن دسته از متقاضیانی که تحصیلات کارشناسی را در دیگر کشورها گذرانده اند، نسبتا دشوار است. زیرا این دانشجویان باید حداقل معدل 16 را در مقطع کاشناسی کسب نموده باشند. دارای حداقل نمره 7 در مدرک زبان انگلیسی آیلتس باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی متقاضیان در باب تحصیل در کانادا و ویزای تحصیلی کانادا نیز می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *