مهاجرت تحصیلی آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا یکی از راه های مهاجرت قانون می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد از جمله متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. زیرا امکانات و سطح آموزش علمی، دانشگاه های این کشور بالا بوده و متقاضیان پس از فراگیری دوره تحصیلی به کار مشغول می شوند. با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات راجع به کشور آمریکا که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشند به اطلاعات جامعی دست یابید. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید با احتیاط عمل کنند. زیرا به تازگی این کشور اقدام به اجرای قوانین سخت گیرانه ای نسبت به ورود خارجیان به این کشور کرده است.

اعزام دانشجو به آمریکا

متاسفانه در سال 2011 دولت مردان کشور آمریکا اقدام به تصویب نمودن قوانین سختگیرانه زیادی برای دریافت نمودن ویزای این کشور کرده است. متقاضیان ویزای تحصیلی، برای دریافت ویزا تحصیلی این کشور باید گواهی تمکن مالی ارائه دهند. این موضوع بیانگر این موضوع باشد که متقاضی توانایی این را دارد، تا تمامی هزینه های تحصیلی مختص به خود را پوشش دهد. لازم به ذکر می باشد که فرد باید مدارکی ارائه دهد که نشان دهد مشکلی برای برگشت به کشور متبوع خود ندارد. در ادامه مقاله به بررسی روش های مهاجرت تحصیلی به آمریکا خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق قبولی در آزمون SAT

کلیه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا که می خواهند در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازند باید در این آزمون شرکت کنند. این آزمون میزان توانایی های فرد را نشان می دهد. همچنین مشخص می شود که دانشجو در چه زمینه هایی از توانایی استفاده می کند. در این آزمون 4 توانایی فرد کهمورد بررسی قرار می گیرد. این 4 ویژگی عبارتند از:

  • ریاضی
  • زبان انگلیسی
  • علوم پایه
  • خواندن

رشد تعداد دانشجویان خارجی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

متقاضیان با دریافت نمره از این آزمون می توانند وارد کالج شوند. مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک تحصیلی دبیرستان و ریز نمرات
  • متقاضی باید انگیزه خود را از تحصیل در دانشگاه های این کشور نوشته و آن را ارائه دهد.
  • ارائه توصیه نامه جهت تحصیل در دوره های تکمیلی
  • ارائه سوابق تحصیلی شامل مدارک و ریز نمرات

جهت تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ضروری می باشد.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق ویزا F1

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند، توانسته اند شرایط پذیرش در دانشگاه مورد نظر را دریافت نمایند باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای F1 انجام دهند. برای اخذ این ویزا باید فرم مربوط را تکمیل نمایند همچنین باید هزینه های مربوط به ویزا را پرداخت نمایند. در مصاحبه در نظر گرفته شده شرکت نمایند.

بعد از آن سازمان مسئول اقدام به تشکیل پروفایل برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا می کند که برای موفقیت در دریافت نمودن ویزا کار آمریکا ضروری می باشد. متقاضیان با دریافت این ویزا اجازه انجام کارهای پاره وقت را برای مدت زمانی به میزان 20 ساعت در طول هفته و در سال اول تحصیلی را خواهند داشت. در خصوص ویزای F1 می توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای دانشجویی در خصوص تحصیل در دانشگاه و کالج ها
  • اخذ ویزا در خصوص دوره های بیش از 6 ماه
  • اخذ ویزای همراه و فرزندان 21 سال (ویزا F2)

شرایط کاری مهاجرت از طریق تحصیل به آمریکا از طریق F1

متقاضیان فقط می توانند در محدوده دانشگاه مشغول به کار شوند و اجازه کار در خارج از دانشگاه را ندارند. افراد نیاز به گذراندن کارآموزی دارند. در این صورت دانشگا اجازه کار کردن در بیرون از دانشگاه را صادر می نماید. متقاضیانی که ویزا را کسب کرده اند می توانند در یک دوره عملی که مدت زمان به میزان 1 سال باشد به صورت اختیاری شرکت نمایند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های فناوری، علوم پایه، ریاضی و مهندسی را دارند می توانند در مدت زمانی به میزان 2 سال از آموزش های عملی اختیاری بهره مند شوند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا می توانند برای مهاجرت به کشور آمریکا به همراه همسر و فرزندان خود البته به این شرط که سن فرزندان به 21 سال نرسیده باشد، ویزای F2 را دریافت نمایند. همچنین اگر همسر فرد قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکا را داشته باشد باید ویزای خود را تغییر دهد. ولی اگر فرزندان فرد قصد تحصیل در مدارس را دارند دیگر نیازی به تغییر ویزا ندارند.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق اخذ ویزا J1

مهاجرت از طریق روش تحصیلی به آمریکا از طریق اخذ ویزا J1

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند و از طرف کشور خود حمایت مالی می شوند. قصد تبادلات فرهنگی در این کشور را دارند می توانند این ویزا را دریافت نمایند. دانشجویان با دریافت این ویزا می توانند به مدت 18 ماه مشغول به تحصیل شوند.

افرادی که قصد دارند به همراه فرزندان و همسر به این کشور مهاجرت کنند باید برای همراهان ویزا J2 دریافت نمایند. همراهان با دریافت این ویزا می توانند در کشور آمریکا به ادامه تحصیل بپردازند. اگر فرد بعد از سال اول تحصیلی مشکل مالی داشته باشد سازمان های DHS یا ICE برای فرد اجازه کار در بیرون از دانشگاه را صادر می نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

شرایط ویزای J1 به طور خلاصه از این طریق قابل شناسایی است:

  • تحقیق و تدریس در دانشگاه های آمریکا
  • مدت زمان اعتبار ویزا بسته به طول دوره
  • 2 سال اجازه اقامت در آمریکا
  • اخذ ویزا به همراه اعضاء خانواده به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق اخذ ویزای تحصیلی M1

دانشجویانی که در دوره کاری ثبت نام خود را انجام می دهند ویزا M1 دریافت می نمایند. متقاضیانی که این ویزا را دریافت می نمایند اجازه ندارند مشغول به کار شوند. همچنین دانشجویان می توانند برای همراهان خود نیز ویزا اخذ کنند. ویزایی که به همسر و فرزندان فرد اعطاء می شود. ویزا M2 می باشد. فرزندان و همسر فرد اگر قصد داشته باشند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند باید ویزا خود را تغییر دهند.

برای ویزای M1 کسب اطلاع در مورد ویژگی های ذیل ضروری است:

  • شرایط مشابه ویزای F1
  • تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای آمریکا
  • اخذ ویزای همراه و فرزندان 21 سال

جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی را در مقاله هزینه زندگی در آمریکا مطالعه بفرمائید.

هزینه مهاجرت از طریق تحصیل در آمریکا

میزان شهریه های تحصیلی در آمریکا با توجه به نوع دانشگاه و هم چنین رشته تحصیلی فرد متفاوت می باشد. در کشور آمریکا هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و غیرانتفاعی بسیار زیاد می باشد. دانشجو باید هزینه ای بالغ بر 60000$ (دلار) را بپردازد. دانشجویانی که علاقه مند هستد که میزان هزینه های تحصیلی خود را کمتر و مقرون به صرفه تر نمایند. البته در این صورت باید موفق به پذیرش در دانشگاه های دولتی و ایالتی این کشور شوند.

لازم به ذکر می باشد که شهروندان کشور آمریکا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و ایالتی بابت شهریه مبلغ 9139$ (دلار) می پردازند. اما دانشجویان خارجی و بین المللی باید بابت هزینه های دانشگاه مبلغ 22958$ (دلار) را بپردازند. با توجه به اتمام مقاله مهاجرت تحصیلی به آمریکا چنان چه شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط تحصیلی در کشور آمریکا شدید، با مراجعه نمودن به مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر همراه شما خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *