مهاجرت به کشور آمریکا

مهاجرت قاچاقی به آمریکا

مهاجرت قاچاقی به آمریکا

انتخاب روش مهاجرت غیرقانونی مانند پناهندگی خطرات و پیامدهای جانی و مالی را برای متقاضیان بین المللی به دنبال خواهد داشت. در مقاله مهاجرت قاچاقی به آمریکا تنها به توضیحاتی در باب این روش غیرقانونی می پردازیم اما این روش جزء روش پیشنهادی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نمی باشد در کنار روش های متعددی که برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد، مهاجرت قاچاقی یکی از بدترین روش ها است. افراد می توانند از روش های قانونی مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، ازدواج و نامزدی، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و غیره اقدام کنند.

سوابق تاریخی مهاجرت قاچاقی به آمریکا

در تاریخ اولیه کشور، با افرادی که از این روش وارد این کشور می شدند با خشونت و آزار و اذیت رفتار می شد. میلیون ها نفر از اروپایی هایی که در قرن نوزدهم به ایالات متحده وارد شدند. شامل پناهندگان سیاسی و اقلیت های مذهبی که در کشور خود با ظلم مواجه شده بودند. همچنین کسانی بودند که به دنبال فرصت های اقتصادی بهتر بودند. از این روش وارد کشور آمریکا شدند.

در دهه 1920، اغلب قانون گذاران این کشور اقدام به اعطاء مجوزهای شدید به مهاجران کاتولیک و یهودی از کشورهای اروپای شرقی و جنوبی کرده اند. سناتور دیوید رید (R-Pa) که از قوانین سهمیه ای حمایت می کرد. نظر بر این بود که اشخاصی که از روش مهاجرت می آیند اکثرا دچار بیماری و گرسنگی می باشند بنابراین این اشخاص قادر به کمک به اقتصاد آمریکا نیستند. قادر به انطباق با فرهنگ آمریکایی نیستند. قانون مهاجرت ایالات متحده باید از کسانی که از علاقه مند به نگهداری سهام آمریکایی تا بالاترین حد استاندارد هستند محافظت کند.

ممانعت از مهاجرت قاچاقی به آمریکا

این سیستم سهمیه 100000 یهودی و دیگر اروپایی ها را متوقف کرد که سعی در فرار از آزار و اذیت نازی ها از آمدن به آمریکا داشتند. افکار عمومی در برابر پذیرش مهاجران بیشتر حتی در برابر جنایات نازی همچنان محکم باقی ماند. در نظرسنجی گالوپ که 2 هفته پس از سازمان کریستال نچت انجام شد. یک سری از افراد ضد یهودی در آلمان و اتریش اقدام به مهارت قاچاقی کردند.

در این زمان 72% از آمریکایی ها بر این باور بودند که که ایالات متحده نباید اجازه دهد. تعداد بیشتری از یهودی ها از آلمان برای آمدن به ایالات متحده وارد این کشور شوند. ایالات متحده آمریکا ویزا را فقط از 27370 نفر از آلمان و اتریش دریافت کرد. بیش از 300000 نفر در لیست انتظار قرار داشتند. در همان سال، یکی از هواپیماهای آلمان، به مقصد سنت لوئیس، که 937 مسافر عمده پناهندگان یهودی را حمل می کرد. خواستار اجازه فرود در فلوریدا شد. دولت روزولت از این کار خودداری کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

از این رو تعداد مهاجرینی که از طریق روش های مختلف این کشور را برای مهاجرت انتخاب نموده اند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

دلایل تغییر قوانین مهاجرت قاچاقی به امریکا

جنگ جهانی دوم، حداقل 7 میلیون نفر در اروپا آواره شدند. به همین علت بسیاری از افراد رو به مهاجرت قاچاقی آورده اند.در این زمان قانون گذاران ایالات متحده اولین قوانین رسمی راجع به پناهندگان در این کشور را ایجاد کردند. قانون مجاهدین سال 1948 میلادی این کشور با در خواست حدود 400000 پناهنده اروپایی را در این کشور موافقت کرد. در همین حال، سازمان ملل که تازه تأسیس شده بود. حقوق پناهندگان را در سایر کشورها به رسمیت شناخت. در سال 1951 قانونی در شهر نیویورک وضع شده که پناهندگان این کشور دیگر نمی توانند به کشور خود بازگردند.

به علت اصلی وضع این قانون وجود ترس درست از آزار و اذیت به دلایل نژادی، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی بود. ایالات متحده در سال 1967 به پروتکل پناهندگان U.N. پیوست. در نهایت و در سال 1980 اقدام به ایجاد یک سیستم جامع برای صدور پناهندگی کرد. جهت کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

در مورد مهاجرت غیرقانونی توجه به موارد ذیل ضروری است:

پارامترشرح
تعریف مهاجرت قاچاقی به آمریکافرآیند مهاجرت به ایالات متحده با نقض قوانین مهاجرت فدرال
برآورد جمعیت مهاجران قاچاقی در سال 201610.7 میلیون نفر (3.3% از کل جمعیت آمریکا)
دلایلفرصت های بهتر کار، درجه آزادی بالا، گریز از ظلم سیاسی، رهایی از خشونت، الحاق به خانواده
معایبمحرومیت از دریافت مزایای عمومی ایالتی و محلی همانند استخدام و کار
بیشترین مهاجران غیرقانونیمکزیک

دلایل تغییر قوانین مهاجرت قاچاقی به امریکا

وقایع خطرناک مهاجرت غیر قانونی به آمریکا

در طول دهه 1980، میلادی گارد ساحلی ایالات متحده 23000 نفر از متقاضیان مهاجرت قاچاقی به آمریکا از کشور هائیتی را که برای فرار از رژیم سرکوب گر ژان کلود دوالویه اقدام به ورود به کشور آمریکا را کردند را دستگیر و بازداشت کردند. از آن جمعیت تنها 8 نفر در این کشور پناهنده شدند. در همین دهه، نزدیک به 1000000 نفر از سایر کشورهای آمریکایی مرکزی از مرزهای ایالات متحده به علت وجود جنگ داخلی عبور کرند. فقط با در خواست 3% از پناهندگان کشورهای گواتمالا و سالواداران در سال 1984 مورد تایید قرار گرفت.

این میزان اختلاف در مقایسه با 40% از افرادی که از کشور شوروی فرار کرده بوده اند چشم گیر بوده است. به این علت بود که دولت مردان این کشور اقدام به ایجاد نمودن کنگره در سال 1990 برای برنامه های وضعیت حفاظت موقت برای افرادی که تحت تاثیر درگیری های مسلحانه یا بلایای طبعیی بودند کرد. جهت اطلاع از روش قانونی تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

همه ساله افراد بسیاری بطور غیرقانونی به آمریکا مهاجرت می کنند که آمار آنها به شرح ذیل است:

کشورهادرصد مهاجران
مکزیک 52%
آمریکای مرکزی 15%
آسیا 12%
آمریکای جنوبی6%
کارائیب 5%
اروپا و کانادا5%

بررسی قوانین مهاجرت قاچاقی به آمریکا

بر اساس قوانین این کشور و سایر قوانین بین المللی، هر کسی که به صورت فیزیکی وارد خاک ایالات متحده می شود. حق درخواست پناهندگی را دارد. در مرحله بعد این اشخاص ملزم به شرکت نمودن در یک مصاحبه می باشند. اگر برای ماموران مهاجرت این کشور مشخص شود که که امکان موافقت با در خواست این اشخاص وجود دارد. در این صورت متقاضیان باید ثابت کنند که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. سابقه آسیب دیدگی جدی دارند. در این صورت پرونده آنها به دادگاه مهاجرت برای تصمیم نهایی ارسال می شود. در سال 2018، با در خواست حدود 89% از پناه جویان موافقت شد. اما طبق قواعد بسیار سختگیرانه که توسط دولت ترامپ اعمال شده است. قضات مهاجرت تنها 17% از موارد را به پناهندگی اختصاص می دهند.

با توجه با اتمام مقاله مهاجرت قاچاقی به آمریکا و در صورتی که شمل هم با خطرات ناشی از مهاجرت قاچاقی به این کشور مطلع شدید. علاقه مند به کسب نمودن اطلاعات بیشتری در مورد سایر روش های مهاجرت به این کشور شدید این فرصت رادارید. با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر مهاجرت تحصیلی یا هزینه زندگی در آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *