مهاجرت به کشور آمریکا

پناهندگی در امریکا

پناهندگی در امریکا

پناهندگی در امریکا در میان روش های مهاجرتی به این کشور قرار داشته که به عنوان راه پرریسک شناخته شده است و این روش مورد تایید موسسه حقوقی ما نخواهد بود. پناهندگی ممکن است به افرادی که اکنون در امریکا هستند. همچنین نمی توانند یا نمی خواهند به دلایل گوناگونی از جمله آزار و اذیت و یا ترس از آزار و اذیت به علت نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی به کشور خود بازگردند اعطاء می شود. اگر پناهندگی دریافت کنید مجاز به زندگی و کار در ایالات متحده خواهید بود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پناهندگی در امریکا هستید، به مطالعه ادامه مقاله بپردازید. به جهت آگاهی بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

قانون پناهندگی در امریکا

قانون پناهندگی سال 1980، سیاست های پناهندگی ایالات متحده و همچنین روند رسیدگی به پناهندگان را تنظیم می کند. این قانون اولین بار مبنای قانونی برای صدور پناهندگی در ایالات متحده را مطابق با پروتکل سازمان ملل متحد برای پناهندگان در سال 1967 تاسیس کرد. هیچ محدودیتی بر تعداد افرادی که ممکن است در ایالات متحده امریکا پناهندگی دریافت نمایند وجود ندارد. تحت قانون مهاجرت، پناهندگی را پس از یک سال امریکا می پذیرد. این قانون، سقف را بر شمار افرادی که ممکن است هرساله در وضعیت اقامت دائمی قرار گیرند، تعیین می کند. قانون مهاجرت در سال 1990 سقف افرادی را که برای اقامت دائم پذیرفته است از 5000 نفر تا 10000 نفر در سال افزایش داد.

درخواست مهاجرت غیر قانونی به امریکا

برای مصاحبه پناهندگی ظرف 60 روز پس از ادعا، طبق اصلاحات پناهندگی در سال 1995 فرصت دارید تا اقدام نمایید. رئیس جمهور فعلی 9 ماه پس از رسیدن به دفتر، سقف پذیرش پناهندگان امریکا را تنها 45000 نفر اعلام کرد. با این حال، از آن زمان تاکنون تنها نزدیک به 15000 نفر را به عنوان پناهنده اسکان داده است. این در حالی است که این برنامه کمترین تعداد پناهجویان در 38 سال گذشته را پذیرفته است.

علاوه بر این آقای ترامپ برنامه کودکان و نوجوانان امریکای مرکزی را که اجازه می دهد کودکان پناهنده از ایالت های مثلت شمالی ( السالوادور، گواتمالا و هندوراس) وارد ایالات متحده شوند تا به طور قانونی به والدین خود که در این کشور حضور دارند بپیوندند را حذف کرده است. دولت همچنین اقدامات متعددی برای از بین بردن پناهجویان خارج از امریکا و جلوگیری از ورود دیگران انجام داده است.

از این رو تعداد متقاضیانی که از طریق روش های مختلف به این کشور مهاجرت نموده اند از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکا

پذیرش پناهندگی در امریکا

وضعیت پناهندگی توسط سازمان ملل تعیین می شود. بیشتر پناهندگان که به برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده وارد می شوند، شناسایی شده و برای اداره پناهندگی سازمان ملل متحد، سفارت ایالات متحده یا سازمان تامین کمک های بشردوستانه برای اسکان مجدد در ایالات متحده تعیین می شوند. ایالات متحده امریکا تنها یکی از 28 کشور اسکان مجدد است. از بیش از 22 میلیون پناهجو در جهان، جمعا کمتر از 1% برای اسکان مجدد در نظر گرفنه شده است ایالات متحده تعداد محدودی از پناهندگان را هر ساله می پذیرد. رئیس جمهور در مشاوره با کنگره هدف تعیین شده برای پذیرش پناهندگان را تعیین می کند. ریاست جمهوری پیشین، اوباما قول داده بود که تا سال 2017، 110000 پناهنده را در امریکا مستقر نماید. جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت به این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

اما دولت ترامپ این تعداد را به بیش از نیمی کاهش داد. سپس حداقل پناهندگی را تا سال 2018 به 45000 نفر کاهش داد. تنها 15000 نفر از پناهندگان در امریکا در سال 2018 به خاطر ممنوعیت سفری که آقای ترامپ وضع کرده است توانسته اند به عنوان پناهنده وارد این کشور شوند.

مراحل پناهندگی در امریکا

مراحلی که می باید طی دوره پناهندگی طی شود در لیست زیر شرح داده شده است:

  • باید در یک بندر ورودی مانند فرودگاه، بندر یا مرز خاکی درخواست پناهندگی کنید.
  • یا یک درخواست پناهندگی را تا 1 سال پس از ورود به امریکا مطرح کرده باشد.
  • اگر ماموری که برای پناهندگی اقدام می کند متوجه شود که برای پناهندگی واجد شرایط نیستید. غیرقانونی در ایالات متحده هستید آن مامور شما را در دادگاه حذف خواهد کرد. درخواست شما را برای تصمیم گیری نهایی به یک قاضی مهاجرت ارسال می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مهاجرت و اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

شرایط پناهندگی در امریکا

شرایط پناهندگی در این کشور با توجه به شرایط متقاضی متفاوت باشد. در لیست زیر به طور کامل شرح داده شده است:

  • مشمول تعریف پناهنده که توسط مقامات دولتی ایالات متحده تعیین می شود شده باشند.
  • به عنوان یک پناهنده توسط ریاست جمهوری از نگرانی های خاص بشردوستانه امریکا برخوردار باشد.
  • در غیر از 2 مورد فوق طبق قانون امریکا قابل پذیرش باشد.
  • در کشور دیگری به عنوان پناهنده محصور نشده باشد.
  • اگرچه ممکن است فرد پناهجو با معیارهای بالا مطابقت داشته باشد.
  • وجود برنامه پذیرش پناهندگان امربکا هیچ حقوقی برای این شخص در پذیرش ایجاد نمی کند.

بررسی درخواست پناهجویی در امریکا

سخت ترین راه برای آمدن به امریکا، به عنوان یک پناهنده است. پناهندگان از هر گروه دیگری که به دنبال ورود به ایالات متحده هستنند. شدیدتر مورد بازرسی قرار می گیرند. همه کسانی که می خواهند به این کشور بیایند باید ابتدا توسط سازمان ملل متحد پناهنده شوند. سپس امریکا هر فردی را که انتخاب می کند به عنوان پناهنده وارد این کشور می شوند. برنامه اسکان مجدد امریکا برای پناهندگان، معمولا خانواده های آسیب پذیر که مورد خشونت قرار گرفته است در بر می گیرد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را بررسی بفرمائید.

ایالات متحده به عنوان پناهنده افرادی را که مرتکب نقض قوانین بشردوستانه شده اند را به رسمیت نمی شناسد. شایان ذکر است که در کل پناهندگی در هر یک از کشورهای دیگر دارای مشکلات متعددی است که برای افراد پناهجو سختی های فراوانی را به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه این پناهندگی در امریکا با توجه به بحران های سیاسی اخیر و سیاست های مهاجرگریز ریاست جمهوری این مسئله را برای پناهجویان سخت تر نیز کرده است. جهت زندگی در این کشور مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

ضمن اینکه مهاجرت از طریق پناهندگی در امریکا، پرخطرترین راه ممکن است به شما توصیه می کنیم که راه های قانونی مهاجرت را دنبال نمایید. در انتها نیز صمیمانه دعوت می نماییم. در صورت نیاز به کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید تا مشاورین متخصص در امور مهاجرت در این موسسه پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه راه های قانونی مهاجرت و اقامت به اقصی نقاط دنیا باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “پناهندگی در امریکا

  1. میرصادقی گفت:

    پناهندگی در امریکا و استرالیا اصلا خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *