مهاجرت به کشور کره جنوبی

پناهندگی در کره جنوبی

پناهندگی در کره جنوبی

کره جنوبی در سال 2023 به عنوان کشوری مهاجرپذیر برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده است. پناهندگی در کره جنوبی طرقی پر ریسک است. بسیاری از متقاضیان از طریق روش های متفاوتی اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند. در هر یک از روش های مهاجرتی به این کشور متقاضی می باید مدارکی را ارائه دهد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تنها به شرح جزئیات این روند مهاجرتی خواهند پرداخت.

به هیچ عنوان این روش توسط موسسه صورت نخواهد گرفت و تنها روش های قانونی مهاجرت به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

  • شرایط مهاجرت از طریق پناهندگی به این کشور چگونه می باشد؟
  • مدارک لازم جهت اخذ پناهندگی در این کشور چه مواردی خواهد بود؟
  • وضعیت پناهندگان در این کشور چگونه می باشد؟

درخواست وضعیت پناهندگی کره جنوبی

افراد بدون تابعیت در کره باید به رئیس اداره مهاجرت یا شعبه یا مرکز پردازش مهاجرت درخواست دهند. افراد بدون تابعیتی که وارد کره می شوند یا به کره فرود می آیند باید به رئیس اداره مهاجرت در بندر ورودی و خروجی یا شعبه در حوزه قضایی مراجعه کنند. خارجیانی که وارد جمهوری کره شده اند یا در آن فرود آمده اند می توانند بدون در نظر گرفتن مدت اقامتشان از زمان ورود یا فرود، برای به رسمیت شناختن وضعیت پناهندگی درخواست دهند. فرم درخواست برای به رسمیت شناختن وضعیت پناهندگی در بندر ورودی و خروجی باید در طول فرآیند مهاجرت ارسال شود. از 31 ژانویه 2022، در مجموع 3590 نفر توسط دولت جمهوری کره به عنوان پناهنده به رسمیت شناخته شده یا وضعیت بشردوستانه اعطا شده است. اکثریت افراد دارای وضعیت بشردوستانه اهل سوریه و یمن هستند.

نقش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در جمهوری کره تعامل با دولت، قوه قضائیه، قوه مقننه، کمیسیون ملی حقوق بشر، سازمان های غیردولتی، جامعه مدنی و افراد مورد نظر برای بهبود سیستم حفاظت داخلی و رفتار با پناهجویان، پناهندگان و سایر افراد مورد توجه همچنین شامل تضمین رعایت حقوق آنها و اصل عدم بازگشت است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با طیفی از سازمان های غیردولتی برای بهبود حمایت و خدمات به پناهجویان و پناهندگان در زمینه هایی مانند کمک های حقوقی، اسکان، اشتغال، آموزش و خدمات بهداشتی و همچنین همزیستی مسالمت آمیز و توانمندسازی پناهندگان، مشارکت می کند و حفظ می کند.

سوابق مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی

کره جنوبی در سال 1992 میلادی به کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان پیوست و اولین کشور در شرق آسیا برای تصویب قانون پناهندگان خود در سال 2012 بود. به گفته وزارت دادگستری کشورکره جنوبی، از سال 1992، 12.208 تن از متقاضیان پناهندگی دریافت کرده اند و 522 نفر (4.2% از کل متقاضیان) به عنوان پناهنده پذیرفته شده اند. کمیسرهای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد 44 کشور صنعتی جهان را به عنوان پناهندگان کشورهای دریافت کننده طبقه بندی کرده اند.

کره جنوبی یکی از کشورهای دریافت کننده مهاجر در آسیا و اقیانوسیه در کنار کشور ژاپن است. تعداد درخواست های پناهندگی در سال 2013 به میزان 85% افزایش یافته است؛ با این حال، به گفته وزارت دادگستری کشور کره جنوبی، نرخ پذیرش پناهندگان در پایان سال 2014 به میزان 7% است بیشتر است. بر اساس نظر کمیسرهای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در میان احزاب مربوط به وضعیت پناهندگان 38% پناه جویان به عنوان پناهنده پذیرفته شده اند که این میزان از سطح پذیرش در کره بسیار پایین تر از استانداردهای بین المللی است.

شرایط عمومی کره جنوبی جهت مهاجرت

این کشور در سال های اخیر توانسته است متقاضیان بسیاری را از طریق روش های متفاوتی به مورد پذیرش قرار دهد. بسیاری از متقاضیان تمایل به تحصیل و کار در این کشور را خواهد داشت. بهترین روش جهت مهاجرت به این کشور مهاجرت تحصیلی می باشد که امکان تحصیل در رشته های مختلف در این کشور میسر است. روش بعدی که بسیار مورد توجه متقاضیان بین المللی می باشد، روش مهاجرت کاری است. این کشور در صنعت های مانند مهندسی، خدمات، پزشکی و پیراپزشکی، فروش و آموزش هر ساله نیاز به نیروی کار جوان خواهد داشت. بسیاری از متقاضیان می توانند از طریق لیست مشاغلی که اعلام می گردد برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. در مهاجرت از طریق پناهندگی شرایط عمومی مناسبی برای متقاضی در نظر گرفته نخواهد شد.

بررسی انواع روش های مهاجرتی به کره جنوبی

جهت مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باید روش های قانونی انتخاب شود. در روش پناهندگی برخورداری از شرایط شهروندی و دریافت هویت برقرار نخواهد بود. از این رو در این بخش به تقسیم بندی مهاجرت های قانونی در این کشور می پردازیم:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی

روش پناهندگی نیز یکی دیگر از روش های مهاجرتی به این کشور می باشد. اما این روش به عنوان روش قانونی در نظر گرفته نخواهد شد. چین روش به عنوان یکی از پر ریسک ترین روش های مهاجرتی به این کشور شناخته شده است. از این رو تعداد پناهندگان در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

نمودار تعداد پناهندگان در کره جنوبی

وضعیت اشتغال پناهندگان در کره جنوبی

روند درخواست کار برای پناهندگان در ابن کشور بسیار پیچیده می باشد. پناهندگان در این کشور در 6 ماه اول مجاز به کار نخواهند بود. همچنین بهره مندی از شرایط شهروندی و بیمه درمانی در این کشور وجود نخواهد داشت. پناهندگان جهت کار و اشتغال در این کشور ابتدا می باید هویت خود را در این کشور به اثبات برسانند. طول این دوره حدود 1 سال و یا بیشتر می باشد. در نظر داشته باشید که پس از اخذ تایید پناهندگی در این کشور، متقاضیان نمی توانند انتظار کار در مشاغل پر درآمد و شرایط مناسب را داشته باشند. در خصوص کار در این کشور با شرایط پناهندگی می باید در میان مدارک خود، مدرک تایید هویت پناهندگی را نیز به همراه داشته باشند.

شرایط زندگی پناهندگی در کره جنوبی

شرایط زندگی پناهندگی در کره جنوبی

شرایط زندگی برای پناهندگان با متقاضیانی که به صورت قانونی اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند، متفاوت خواهد بود. متقاضیانی که از طریق روش پناهندگی به این کشور مهاجرت کرده اند، از شرایط زندگی مساعدی برخوردار نخواهند بود. مهمترین مساله برای پناهندگان جهت زندگی در این کشور، تامین محل اقامت و شغل مناسب می باشد. در ابتدا پناهندگان در این کشور می باید در کمپ های تعیین شده به صورت موقت زندگی کنند تا شرایط اقامت آنها به ثبات برسد. از این رو مطالعه مقاله هزینه زندگی در کره جنوبی اطلاعاتی مفید در این خصوص در اختیار شما قرار خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات در خصوص هزینه اجاره آپارتمان در این کشور به موارد زیر توجه فرمائید:

هزینه اجاره آپارتمان در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز برای پناهندگی در کره جنوبی

جهت اخذ پناهندگی در این کشور می باید مدارکی جهت تعیین هویت به دادگستری این کشور ارائه گردد. پس از ارسال مدارک مذکور تاییده مناسبی برای متقاضی جهت اقامت موقت در این کشور صادر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که این اقامت موقت در هر مرحله برای تمدید نیاز به بررسی مجدد توسط کارشناسان و متخصصان دولتی این کشور خواهد داشت. در این بخش توجه شما را به مقاله اقامت کره جنوبی از طریق تحصیل جلب می داریم.

مدارک مورد نیاز برای پناهندگی در این کشور بدین شرح می باشد:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه یا مدارک شناسایی معتبر
2ارائه درخواست پناهندگی در این کشور با ذکر دلیل قانع کننده
3تکمیل فرم های مربوط به مصاحبه
4ارائه چند قطعه عکس مناسب

ویزای پناهندگان در کره جنوبی

ویزای کار در کره جنوبی برای پناهندگان F-2 می باشد. به این معنی که شما به عنوان یک پناهنده شناخته شده و ویزای اقامت F-2 به شما اعطاء می شود. شما همچنین می توانید آزادانه در یک کار کنید. برای اولین بار در سال 2015، وزارت دادگستری (وزارت دفاع) 30 پناهنده میانماری را که در کمپ پناهندگان Mesot در تایلند اسکان داده شده اند، طبق قانون پناهندگان آورد. قانون پناهندگان کره به دولت این امکان را می دهد تا برای دومین بار در آسیا و پس از ژاپن یا بیست و نهمین بار در جهان، از اسکان پناهندگان پشتیبانی کند.

اگر پناهجویانی در اردوگاه های پناهندگان خارجی بخواهند به کره جنوبی بروند، توسط یک واحد خانوادگی تحت توصیه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مورد بررسی و غربالگری قرار می گیرند و اجازه می دهند به کره بیایند. به آن ها ویزای F-2 اعطاء می شود و با آموزش زبان کره ای و شغلی، و در آخر پشتیبانی اسکان مجدد ارائه می شود. پس از شناسایی پناهندگی، باید ویزای خود را به ویزای اقامت F-2 تغییر دهید. یا از دفتر مهاجرت دارای صلاحیت رسیدگی وضعیت اقامت کسب کنید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای اقامت F-2 در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
اثبات محل اقامت
گواهی تشخیص پناهندهشامل یک نوشته است.
درخواستپیوست شماره 34
عکس شناساییاندازه عکس گذرنامه
گذرنامهدر صورت عدم موجود، بیانیه ای نوشته و دلایل را توضیح دهد.
صدور کارت ثبت نامبین 2 تا 3 هفته طول بکشد.

معایب اخذ اقامت کره جنوبی از طریق پناهندگی

در تمامی روش های قانونی ذکر شده احتمال رسیدن به اقامت این کشور برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. اما در روش پرریسک پناهندگی هیچگونه احتمالی جهت اخذ پذیرش این کشور در نظر گرفته نشده است. در صورتی که متقاضی بتواند از این طریق اقامت این کشور را اخذ نماید، اقامت قطعی به متقاضی اعطاء نخواهد شد. دوره های کوتاه مدت در حدود 6 ماه به متقاضی اعطاء خواهد شد که می باید پس از اتمام دوره مجددا مدارک و شرایط لازم بررسی گردد. سپس اجازه مجدد جهت زندگی و کار در این کشور اخذ خواهد شد. در این خصوص مقاله مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار را مطالعه بفرمائید.

مقاله پناهندگی در کره جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنها در خصوص بالا بردن اطلاعات شما در این زمینه جمع آوری شده است. تلاش موسسه ما جهت مهاجرت به این کشور و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، مهاجرت قانونی از طریق روش های ذکر شده در مطالب فوق می باشد. از مهمترین روش های مهاجرت به این کشور روش تحصیلی می باشد که در مقاله تحصیل در کره جنوبی از طریق لینک مذکور امکان مطالعه برای شما فراهم شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “پناهندگی در کره جنوبی

  1. قادر ابراهیمی گفت:

    سلام خسته نباشیدمن می خواهم درخواست پناهندگی بدهم برای کشور کره جنوبی چه جوری درخواست پناهندگی بدهم من افغان هستم

    1. صادقی گفت:

      سلام در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی گردد.

  2. شهناز گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید خدا قوت بابت مقاله تون. برای مهاجرت به کره جنوی فکر کنم راه های بهتری ام باشه تا پناهندگی. ولی اگر شرایط پناهندگی خوب باشه و خظر یاد نداشته باشه با توجه به نرخ دلار و هزینه های مهاجرت شاید بیارزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *