شرایط کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی در سال 2023 مبحث بسیار مهم برای مهاجران می باشد که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به آن پرداخته است. سرزمین صبح آرام با داشتن شیوه ای آسان برای زندگی، فرهنگ شلوغ شهر و آمیخته با حومه شهری و هزینه زندگی مناسب، مقصدی محبوب برای خارجی ها از سراسر جهان است. هنگام انتقال به کره، موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، هنگام مهاجرت به کره جنوبی، حمل کالاهای خانگی و اشیاء خود به کشور، از زمان ورود شما 6 ماه فرصت دارید تا کالاهای خود را بدون مالیات مطالبه کنید. این حتی شامل وسایل نقلیه شخصی نیز می شود. هر چیزی که بعد از مدت 6 ماه وارد شود مشمول مالیات می شود. خواه ماه آینده به این کشور بروید یا سال دیگر، این راهنما به شما کمک می کند تمام مواردی را که برای داشتن یک جابجایی آسان و موفق نیاز دارید یاد بگیرید. همچنین نکات و راهنمایی هایی برای رانندگی و حمل و نقل عمومی وجود دارد تا بتوانید به راحتی خانه جدید کره ای خود را دور بزنید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در کره جنوبی

زندگی در کره جنوبی

متوسط هزینه زندگی در کره جنوبی معقول است. ارزان بودن زندگی در این کشور مانند بعضی از کشورهای آسیایی مانند لائوس یا چین نیست، اما همچنین به اندازه ژاپن یا سنگاپور گران نیست. به طور کلی، گران ترین هزینه های زندگی در کشور در پایتخت یعنی شهر سئول تأمین می شود. در هر جای دیگر، مهاجران می توانند انتظار داشته باشند که دستمزدی مناسب بدست آورند و مقدار زیادی از آن را پس انداز کنند بدون اینکه نیازی به خرج دادن سکه ای داشته باشند یا با بودجه ای سخت زندگی کنند.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در کره را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در کرههمانطور که در بیشتر کشورها معمول است، بیشترین هزینه زندگی در کره در بخش مسکن شما خواهد بود. اگرچه قیمت ها نجومی نیستند، به خصوص وقتی با دیگر مقاصد محبوب مهاجران مقایسه می شوند، مهاجران باید آماده باشند که 30% تا 40% حقوق ماهانه خود را برای یک مکان خوب پرداخت کنند.

خرید در کره جنوبی

خرید در شهرهای بزرگ کره جنوبی مانند سئول، دائگو یا بوسان یک فعالیت شبانه روزی است که به موازات هر غربی و بهترین در غرب انجام می شود. این کشور یکی از کشورهای معروفی است که در دنیا ترکیبی از تجمل گران قیمت مراکز غول پیکر را با شلوغی و شلوغی بازارهای روز و شب ترکیب می کند. بنابراین هر آنچه که از برندهای معروف گرفته تا جایگزین های ارزان تر به دنبال آن هستید، می توانید آن را در کره جنوبی پیدا کنید. مراکز خرید در شهرهای بزرگ بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب هستند و هر روز با خریداران مشغول هستند. فروشگاه ‌های زیادی در مراکز خرید وجود دارد و اقلام مختلفی از لباس، غذا و لوازم الکترونیکی گرفته تا اقلام خانگی و یادگاری ‌ها، مراکز معروفی مانند مرکز خرید تایمز اسکوئر، مرکز خرید استارفیلد کوکس، یا فروشگاه بزرگ Shinsegae که افسانه ‌ای‌ترین فروشگاه سئول است.

8 طبقه مملو از بیش از 300 برند و مغازه با نام های جهانی که همه چیز از لباس، مد، لوازم آرایشی و موارد دیگر را می فروشند. بازارهای محلی یا بازارهای کثیف نماد بزرگی از مردم و فرهنگ کره هستند، زیرا بخش بزرگی از زندگی در این کشور هستند، این بازارها نیز برای گردشگران باید بازدید شوند زیرا هر چیزی که می توانید پیدا کنید در آنجا فروخته می شود. یکی از بازارهای محلی پرطرفدار در سئول، بازار کوانگ ‌انگ است، این بازار بزرگ‌ترین بازار آخر هفته در شرق آسیا است و به عنوان مکانی که بازدیدکنندگان باید از آن بازدید کنند، به جایگاه برجسته‌ ای رسیده است، اندازه بسیار زیاد و مجموعه متنوع اجناس آن، هر خریدار باتجربه‌ ای را به وجد می‌آورد.

بازار های محبوب در کره جنوبی

بازار سوکچو جونگانگ در سوکچو، بازار سئومون در دائگو، بازار دونگمون در ججو، بازار گوکجه در بوسان، بخش‌ های مختلفی از غذاهای خیابانی وجود دارد که برخی از بهترین غذاهای محلی کره‌ای و محصولات غذایی را ارائه می‌کنند. اگر نیاز به خرید مقدار کمتری از مایحتاج و مواد غذایی دارید، به یکی از سوپرمارکت های محبوبی که در همه جای کره جنوبی وجود دارد مانند NongHyup، E-Mart، Lotte Mart، Homeplus، Costco و Hanaro Mart بروید. قیمت‌های تخفیف‌خورده و پاداش‌های دانشجویی، برای خرید ماهانه زیاد، می‌توانید با قیمت‌های بسیار مطلوب و تنوع زیادی از گزینه ‌های محصول داخلی و خارجی به سوپرمارکت لوته مارت یا E-Mart بروید. فروشگاه‌ های رفاهی کوچک ‌تر که به‌ خاطر قیمت ‌های پایین  گسترده ‌اند و به‌خاطر قیمت ‌های پایینشناخته شده ‌اند، عبارت‌ اند از GS25، CU، Seven-Eleven، و Ministop که به دلیل فعالیت تا پاسی از شب برای خرید در اواخر شب شناخته می‌ شوند.

مکان ها، مناطق و نواحی محبوب خرید در کره جنوبی عبارتند از:

  • میونگ دونگ
  • نامدائمون
  • هونگدای
  • در سادونگ
  • بازار بوسانجین
  • میدان BIFF
  • فروشگاه معاف از عوارض Lotte

بررسی هزینه زندگی در کره جنوبی

هنگام مقایسه شهرهای کره جنوبی، مهاجران بالاترین هزینه زندگی را در سئول پیدا می کنند. با این حال، این هنوز به این معنی نیست که هزینه زندگی در پایتخت بسیار زیاد است. خارجیانی که به کشور مهاجرت می کنند، هزینه اضافی و زندگی در ساختمان های بلندمرتبه و مرکز مهاجرت را در اختیار دارند و گرنه می توانید در حومه شهر در جوامع محلی بیشتری زندگی کنید.

بعد از سئول، دیگر گران ترین مکان های زندگی در کره جنوبی اینچئون، جزیره ججو و بوسان است. در سطح ملی، یک خانواده 4 نفره می تواند به طور متوسط 2.300.000₩ (وون) در ماه (2000$ (دلار)) برای هزینه های زندگی (به استثنای اجاره) هزینه کند. یک فرد مهاجر می تواند انتظار داشته باشد که ماهانه 652000₩ (وون) (560$ (دلار)) (به استثنای اجاره) بپردازد. در جدول زیر هزینه ماهانه در شهرهای مختلف کره را برای خانواده 4 نفره مشاهده می کنید:

نام شهرهزینه به دلار
سئول$2300
اینچئون$1600
جزیره ججو$1000
بوسان$2900

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، هزینه زندگی در شهر سئول نسبت به جاهای دیگر بیشتر می باشد. در جدول زیر هزینه مواد غذایی مورد نیاز روزانه را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه به دلار
یک چهارم شیر$2.15
سینه مرغ یک پوندی$4.10
10 عدد تخم مرغ$2.65
1 پوند گوجه فرنگی$2.60
1 پوند سیب$3
1 پوند سیب زمینی$1.60

هزینه زندگی در پایتخت کره جنوبی

هزینه زندگی در پایتخت کره جنوبی

با پیشرفت بیشتر این کشور، هزینه ه زندگی در کره جنوبی به طور مداوم در حال افزایش است. سئول با داشتن هشتمین ملک گران قیمت در جهان، به خصوص مکان ارزان برای زندگی نیست. اما به عنوان دانشجویی که از قبل برنامه ریزی می کند، قطعا زندگی در اینجا و لذت بردن از زندگی دانشجویی غیرممکن نیست. در این پست، من جنبه هایی را تشکیل می دهم که هزینه های زندگی در کره را تشکیل می دهند. این پست هزینه های زندگی استاندارد در کره را پوشش می دهد. این همچنین برخی از عناصر دیگر مانند شهریه دانشگاه را پوشش می دهد و دانشجو با کار ضمن تحصیل در کره جنوبی می تواند هزینه زندگی در این کشور در ماه را تأمین می کند.

هزینه های شما ممکن است متفاوت باشد. برخی از هزینه های زندگی در سئول که در زیر لیست شده است، ممکن است مربوط به شما نباشد. مانند هزینه هایی مانند شهریه یا برنامه های اینترنتی. اما، این به شما ایده گسترده ای از انتظارات می دهد. در جدول زیر هزینه زندگی در کره جنوبی برای کسانی که در پایتخت این کشور زندگی می کنند، آمده است:

اقلامهزینه به دلار
خدمات$70
اجاره$400
مواد غذایی$280
حمل و نقل$100
اینترنت و تلفن$100
بیمه درمانی$50

به طور کلی، اگر در سئول زندگی نکنید این هزینه ها متفاوت خواهد بود. هزینه زندگی در جاهای دیگر کره مانند سئول است اما ارزان تر نیز خواهد بود. حتی سایر شهرهای بزرگ مانند بوسان نیز به مراتب ارزان تر از سئول هستند. بزرگ ترین اختلافاتی که با سئول و سایر شهرها متوجه خواهید شد، قیمت مواد غذایی و اجاره است. سایر قیمت ها مانند تلفن و اینترنت در سراسر کشور ثابت خواهند ماند.

حمل و نقل در کره جنوبی

هزینه های حمل و نقل در کره به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین مورد که باید به آن توجه کنید این است که برای حمل و نقل از چچه وسیله ای استفاده می کنید:

  • اتوموبیل
  • موتور
  • حمل و نقل عمومی

اگر از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنید، یک لیتر بنزین حدود 1460₩ (وون) یا 5840₩ (وون) برای هر گالن کار می کند. برای حمل و نقل عمومی، سفر بین شهرهای کره بین 17860₩ تا 60000₩ (وون) یک طرفه خواهد بود. مترو داخل شهرها برای هر سواری حدود 2300₩ (وون) خواهد بود. تاکسی ها با نرخ پایه 3500₩ (وون) شروع می شوند و می توانند برای یک مسافرت سی دقیقه ای از 24000₩ (وون) بالاتر بروند.

با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که هزینه زندگی در کره جنوبی به شهری که در آن زندگی می کنید و سبک زندگی شما بستگی دارد. چنانچه تمایل به زندگی در این کشور دارید و یا خواهان اخذ اقامت کره جنوبی می باشید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با مشاوران خبره و مجرب ما در زمینه مهاجرت، مشاوره نمایید.

سوالات متداول در خصوص هزینه زندگی در کره جنوبی

در این بخش از مقاله در خصوص هزینه زندگی در کره جنوبی سوالات متدوال شما را پاسخ می دهیم:

  • هزینه مسکن در کره جنوبی چقدر است؟ بیشترین هزینه زندگی در کره در بخش مسکن شما خواهد بود. اگرچه قیمت ها نجومی نیستند، به خصوص وقتی با دیگر مقاصد محبوب مهاجران مقایسه می شوند، مهاجران باید آماده باشند که 30% تا 40% حقوق ماهانه خود را برای یک مکان خوب پرداخت کنند.
  • هزینه زندگی در شهرهای کره جنوبی به چه نحوی است؟ در سئول 2300$ اینچئون 1600$ و جزیره ججو 1000$ و بوسان2900$ تخمین زده می شوند.
  • هزینه زندگی مهاجران در کره جنوبی چقدر است؟ در سطح ملی، یک خانواده 4 نفره می تواند به طور متوسط 2300000₩ (وون) در ماه برای هزینه های زندگی (به استثنای اجاره) هزینه کند. یک فرد مهاجر می تواند انتظار داشته باشد که ماهانه 652000₩ (وون) (به استثنای اجاره) بپردازد.
  • هزینه حمل و نقل در کره جنوبی چقدر است؟ یک لیتر بنزین حدود 1460₩ (وون) یا 5840₩ (وون) برای هر گالن کار می کند. برای حمل و نقل عمومی، سفر بین شهرهای کره بین 17860₩ تا 60000₩ (وون) یک طرفه خواهد بود. مترو داخل شهرها برای هر سواری حدود 2300₩ (وون) خواهد بود. تاکسی ها با نرخ پایه 3500₩ (وون) شروع می شوند و می توانند برای یک مسافرت سی دقیقه ای از 24000₩ (وون) بالاتر بروند.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *