مهاجرت به کشور ایتالیا

مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا

مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا

ایتالیا کشوری توسعه یافته در جنوب قاره اروپا می­ باشد که با مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا می توانند به سایر کشورهای اروپایی سفرمی نمایند. ایتالیا کشوری است با طبیعت زیبا که دارای 60 میلیون جمعیت می­ باشد. پایتخت این کشور رم است و دارای قدمتی طولانی است.

کشور ایتالیا در نزدیکی کشورهای شمال آفریقا قرار دارد. به همین دلیل همواره پناهجویان آفریقایی به این کشور سفر نموده و درخواست پناهندگی به این کشور را دارند. مهاجران آفریقایی هر ساله در فصول گرم سال بدلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی به کشور ایتالیا مهاجرت می ­نمایند. مهاجران آفریقایی از طریق دریا خود را به این کشور می ­رسانند. مهاجرت از طریق روش پناهندگی جزء روش های قانونی بوده و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در این باب ارائه نخواهد داد.

درباره پناهندگی در ایتالیا

دولت ایتالیا به دلیل افزایش پناهجویان در این کشور قوانین سخت گیرانه ای را برای پذیرش پناهجویان در نظر گرفته است. همین امر باعث شده است تا در سال های اخیر مهاجران کمتری به این کشور درخواست پناهندگی دهند. وضعیت اقتصادی در کشور ایتالیا بسیار مناسب نمی ­باشد. این باعث شده است که اکثر شهروندان ایتالیایی نیز خود از این کشور به سایر کشورها مهاجرت نمایند. ما در این مقاله به بررسی مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا خواهیم پرداخت. از افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند دعوت می­ نماییم تا مقاله را به دقت مطالعه فرمایند.

قوانین پناهندگی ایتالیا

قوانینی که در کشور ایتالیا برای پناهندگان در نظر گرفته شده است کاملا شبیه به قوانینی است که در اتحادیه اروپا برای پناهندگان اعمال می­ گردد. کشور ایتالیا با درخواست پناهندگی افرادی موافقت می­ نماید که فرد در زادگاه خود با تهدیدهای جانی و مالی روبرو شود. بدین ترتیب از امنیت در کشور خود برخوردار نباشد. در پی بحران های اخیر کشورهای خاورمیانه افراد زیادی به مهاجرت به سمت کشور های اروپایی روی آوردند. کشور ایتالیا در ابتدا مهاجران به سمت کشورهای مرکزی اروپا هدایت می­ نمود.

اما پس از اینکه با فشارهای این کشورها روبرو شدید خود مجبور به رسیدگی به پرونده های پناهجویان گردید. با پذیرش پناهجویان در کشور ایتالیا تعداد آنان به شدت افزایش یافت. از طرفی هم سایر کشورهای اروپایی پذیرش پناهجویان را محدود نمودند. به همین دلیل کشور ایتالیا نیز از سیاست های قبلی خود استفاده نمود. از پذیرش پناهجویان فقط در برخی موارد خودداری نمود. در باب مهاجرت به ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

روش های مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا

اکثر پناهجویانی که وارد کشور ایتالیا می­ شوند، پناهجویان آفریقایی می ­باشد که از طریق راه های دریایی و بسیار خطرناک وارد این کشور شده اند. در خواست اولیه این افراد پناهندگی کشور ایتالیا می ­باشد. پناهندگی به کشور ایتالیا به 2 گونه می­ باشد که ما در زیر به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

روش های مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا

پناهندگی به ایتالیا از طریق پناهندگی اجتماعی

افراد بسیاری به خصوص کشورهای آفریقایی از طریق پناهندگی اجتماعی سعی در دریافت پناهندگی این کشور را دارند. این افراد به دلیل شرایط سخت زندگی که در کشور وجود دارد به این کشور مهاجرت می­ کنند. در گذشته افراد از کشور ایتالیا به عنوان پلی برای ورود به سایر کشورهای اروپایی استفاده می ­نمودند. اما هم اکنون اکثر پناهجویان علاقمندند تا کشورایتالیا با درخواست پناهندگی موافقت نماید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی سیاسی

در گذشته کشور ایتالیا با پناهندگی سیاسی افراد موافقت نمی ­نمود. تنها پناهندگان سیاسی را به سایر کشورها انتقال می داد. اما از سال 1992 این کشور تصمیم به پذیرش پناهندگان سیاسی در کشور خود را نمود. دلیل تصمیم دولت ایتالیا این بود که می­ تواند پناهندگان سیاسی را در مشاغلی که اتباع ایتالیایی دیگر در آنها فعالیت نمی­ نمایند جذب نماید. تعداد پناهندگان سیاسی در کشورهای اروپایی به 1600000 نفر رسیده است که از این میان 47000 پناهنده سیاسی در کشور ایتالیا زندگی می­ نمایند.

شرایط پناهندگان در ایتالیا

اکثر افرادی که درخواست پناهندگی به کشور ایتالیا را می ­دهند، افرادی هستند که قصد عبور از این کشور و رسیدن به سایر کشورهای اروپایی را داشته اند. اما به دلیل فشارهایی که سایر کشورهای اروپایی به دولت ایتالیا در رابطه با پناهجویان وارد نمود. این دولت مجبور به ممانعت افراد برای رسیدن به دیگر کشورها را نمود. به همین دلیل دولت ایتالیا از تمامی پناهجویانی که وارد کشور ایتالیا می شوند، اثر انگشت دریافت می ­نماید. در صورتیکه پناهجویان خود را به سایر کشورهای اروپایی برسانند طبق قانون دوبلین برگردانده خواهند شد.

پناهجویان بسیاری از طریق راه های غیر قانونی وارد کشور ایتالیا می­ شوند. از جمله راه های غیر قانونی که افراد از آن طریق به ایتالیا مهاجرت می­ کنند راه دریای مدیترانه است که بسیاری از افراد جان خود را از دست داده اند. افراد از راه های قانونی نیز می توانند درخواست پناهندگی دهند. بدین گونه که ابتدا افراد اقامت ایتالیا را از طریق اخذ ویزا دریافت نمایند. پس از ورود به ایتالیا درخواست پناهندگی خود را اعلام نماید.

پروسه مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا

افراد پس از اینکه درخواست پناهندگی خود را به ایتالیا اعلام نمودند، به مراکزی که از پناهجویان نگهداری می ­نمایند فرستاده می شوند. در این مراکز افراد از امکاناتی نظیر مسکن، خدمات پزشکی، خوراک و کمک های اولیه برخوردار خواهند بود. شرایط و هزینه زندگی در ایتالیا را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

افراد پس از درخواست پناهندگی به آنها کارتی که مشخصات وی در آن درج شده است داده می شود. بایستی افراد توجه داشته باشند که به هنگام توقف در هر مکانی این کارت را همراه داشته باشند. زیرا در صورت عدم به همراه داشتن این کارت ممکن است توسط پلیس این کشور جریمه گردند.

سیاست های ایتالیا برای پناهندگان

سال ‌ها، ایتالیا برای اجرای سیاست‌های رعایت حقوق در مرزها و داخل مرزهای خود در رابطه با مهاجران، پناهجویان و پناهندگان تلاش کرده و تا حد زیادی شکست خورده است. این کشور مدتهاست که یک نقطه اصلی ورود برای افرادی بوده است که از شمال آفریقا به اروپا در امتداد مسیر مدیترانه مرکزی عبور می کنند. این تعداد بین سال‌ های 2014 تا 2016 به بیش از 150000 نفر در سال رسید. دولت راستگرای ایتالیا اقدامات جدیدی را برای جریمه موسسات خیریه ای که پناهجویان را در دریا نجات می دهند و کشتی های آنها را در صورت زیر پا گذاشتن قوانین جدید توقیف می کنند و احتمالاً جان هزاران نفر را به خطر می اندازد، تصویب کرده است. این قایق ها به عنوان یک “عامل کشش” برای کسانی عمل می کنند که از لیبی سفر خطرناکی را از طریق دریای مدیترانه انجام می دهند.

سازمان های غیردولتی می گویند داده ها نشان می دهد که حضور آنها در دریا، پناهجویان را تشویق به خروج نمی کند. این سوال که چگونه می توان با مهاجرت در اتحادیه اروپا عمدتاً عاری از مرز، سال ها منبع تنش بود. ایتالیا و اسپانیا که بیشتر قایق‌ ها به آنجا می ‌رسند، مدت‌ هاست که گفته ‌اند متحدان اتحادیه اروپا باید پناهجویان بیشتری را که به سواحلشان می ‌رسند، بپذیرند. سازمان ‌های غیردولتی گزارش دادند که مردم روی زمین و عرشه می ‌خوابند، شیوع عفونت ‌های تب‌آور و گال، و مواد غذایی و پزشکی رو به اتمام است.

در نمودار زیر شاهد تعداد درخواست های پناهندگی پذیرفته شده در ایتالیا می باشید:

 

جواب درخواست پناهندگی ایتالیا

دولت ایتالیا پس از مصاحبه اصلی که با پناهجویان برگزار می­ کند. معمولا بعد از گذشت 9 ماه پاسخ این دولت را به پناهجو اعلام می نماید. در صورت موافقت دولت ایتالیا با درخواست پناهندگی فرد، این دولت مسئول نگهداری و خدمت رسانی به پناهجو می­ باشد. پس از این پناهجو اجازه کار در ایتالیا و زندگی در ایتالیا را دارد. در صورتی که با درخواست پناهندگی فرد موافقت نگردد، از فرد خواسته می ­شود تا ایتالیا را ترک نماید. در این شرایط فرد اجازه اعتراض و تجدید بررسی پرونده خود را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار پاسخگویی به عزیزانی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند، دارد. افراد می توانند با کارشناسان این مجموعه جهت راهنمایی و مشاوره ارتباط برقرار نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه برای “مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا

  1. سید یوسف قادری گفت:

    سلام من یک مهاجری افغانی فعلن در ایران میباشم می خواهم که تحصیل کردن به کانادا و کشور ما کار وتحصیل نیست لطفن بریمه یک کومک کنید

  2. Mumtaz Nejrabi گفت:

    از افغانستان می‌توان درخواست پناهندگی داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی گردد. این مقاله صرفا در باب تکمیل اطلاعات متقاضیان نگارش شده است.

  3. الهام گفت:

    با سلام بنده و خواهرم ویزای شینگن داشته و یکماه در میلان زندگی کردیم اما اثر انگشتی در هیچ یک از سفارت ها کنسولگری یا هنگام ورود و خروج ثبت نکردیم و اصلا اثر انگشت در کشور ایتالیا ندادیم ، ما ویزای تحصیلی داشته و میخواهیم تقاضای پناهندگی به یکی از کشورهای عوض را بدهیم آیا ما را به ایتالیا برمیگرداننده ؟در غیر اینصورت اگر در ایتالیا در خواست دهیم آیا ایتالیا پرونده پناهندگی مارا بررسی خواهد کرد ؟

    1. صادقی گفت:

      ضمن سلام و عرض ادب. موسسه حقوقی سفیران سوش سعادت خدماتی در باب پروزسه های پناهندکی ندارد.
      برای اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا و سایر کشورها با موسسه ما در ارتباط باشید.
      شماره تماس: 02191003232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *