مهاجرت تحصیلی مالزی

مقطع کارشناسی در مالزی

مقطع کارشناسی در مالزی

تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی به دلیلی شرایطی نظیر امنیت، طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیا این کشور مورد توجه افراد زیادی قرار گفته است. بهترین دانشگاه های مالزی در این نیمه مالزی می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم تا در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تحصیل در مالزی هم برای دانشجویان بین المللی و هم برای هموطنان کشور مالزی دارای کیفیت آموزشی بسیار خوبی می باشد.

معرفی مالزی

کشور مالزی با پایتخت کوالالامپور، یکی از موفق ترین دانشگاه های جهان را در سطح بین المللی دارد. به دلیل مناسب بودن شرایط تحصیل در مالزی دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری برای گرفتن ویزای تحصیلی آن تلاش می کنند. کشوری در جنوب شرقی آسیا با مناظر طبیعی و آب و هوایی گرم و شرجی (مدیترانه ای) است.

قبل از اینکه مالزی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، به اطلاعات جامع و کلی راجع به دانشگاه های مالزی نیاز دارید. چه رشته های در این دانشگاه ها تدریس می شوند و با چه مدارکی می توانید امکان تحصیل بگیرید؟ هزینه تحصیل در مالزی چقدر تمام می شود و آیا می توان بورسیه مالزی را گرفت؟ در این مقاله مقطع کارشناسی در مالزی شما را با پاسخ چنین سوال های روبرو می کنیم. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مالزی و سفر به مالزی را دارند، می توانند جواب سوال ها را تا انتهای این مطلب بیابند.

بررسی مقطع کارشناسی در مالزی

متقاضیان گذراندن دوره کارشناسی در مالزی بایستی مدرک پیش دانشگاهی را اخذ کرده باشند. دوره کارشناسی در مالزی یک دروه سه تا چهار ساله است که معمولا با گذراندن 150 الی 180 واحد درسی تکمیل می شود. تعداد واحدهای درسی بر اساس رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. زمان اصلی ورود به دانشگاه سپتامبر و ژانویه می باشد.

6 دانشگاه مالزی با شرایطی مورد تایید وزارت علوم ایران است که لازم است به وب سایت وزارت علوم مراجعه کرد. همکاری نزدیک دانشگاه های مالزی با دانشگاه های اروپایی باعث شده است تا سطح کیفی آموزش این دانشگاه ها افزایش یابد. از دیگر عواملی که موجب انتخاب مالزی در میان متقاضیان تحصیل در خارج شده است, پایین بودن هزینه های تحصیل در مالزی است. لازم به ذکر این نکته است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مالزی وجود دارد. دانشجویان خارجی می توانند از خوابگاه های دانشجویی زیر نظر دانشگاه استفاده کنند. دانشجویانی که از دیگر کشورها برای ادامه تحصیل در مالزی رفته اند باید بیمه درمانی داشته باشند و از مزایای آن استفاده کنند.

هزینه های تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی

هزینه های تحصیل در مالزی بر اساس مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی و بر اساس رشته متفاوت است. اما اگر بخواهیم طبقه بندی کلی از شهریه دانشگاه های مالزی داشته باشیم می توان شهریه را بر اساس جدول زیر طبقه بندی کرد. این هزینه ها همراه با خوابگاه هستند.

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به $ (دلار)
کارشناسی13.000
کارشناسی ارشد8.000
دکتری8.000

خوابگاه در مالزی

قیمت خوابگاه های دانشگاه های مالزی در صورتی که خوابگاهی با اتاق یک نفره در اختیار داشته باشند بین RM700 تا 900RM (رینگیت مالزی) است. خانم ها دارای خوابگاه های مجزا هستند. خوابگاه های مالزی امکانات بسیاری دارند. امکاناتی نظیر:

  • خشک شویی لباس
  • تخت
  • اتاق استراحت
  • میز
  • تلویزیون
  • امکانات ورزشی

تمامی اتاق های خوابگاه دارای اتصال پر سرعت خطوط اینترنت هستند. عده ای از دانشجویان هم که مایلند می توانند در خارج از دانشگاه اقامت کنند. قیمت آپارتمان یا خانه (معمولا 3 اتاق خوابه) در محلات اطراف دانشگاه با فاصله کمتر از نیم ساعت تا دانشگاه، ماهانه بین $500 تا 1000$ (دلار) است. معمولاً دانشجویان به طور مشترک خانه می ‌گیرند. این خانه ها دارای وسایل زندگی هستند و سرویس هایی نیز از دانشگاه برای رفت و آمد دانشجویان در نظر گرفته شده است.

بورس مقطع کارشناسی در مالزی

بورس مقطع کارشناسی در مالزی

اکثر متقاضیان تحصیل در مالزی به فکر اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های این کشور هستند. دو دسته دانشگاه در مالزی وجود دارد که تنها امکان اخذ بورس تحصیلی در دوره دکترا و از دانشگاه های دولتی مالزی ممکن است. بنابر این دانشجویان متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد به فکر اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های مالزی نباشند. در موارد نادری اتفاق می افتد که دانشجویی با داشتن موضوع تحقیقاتی خیلی خوب می تواند در دوره کارشناسی ارشد بورس تحصیلی دریافت کند.

کار دانشجویی در مالزی

متاسفانه در مالزی بر خلاف دیگر کشورها (مخصوصا کشورهای اروپایی) به کسانی که با ویزای دانشجویی به این کشور می روند اجازه کار چه به صورت پاره وقت و چه به صورت تمام وقت داده نمی شود. حتی همراهان دانشجویان نیز، یعنی کسانی که با ویزای همراه دانشجویان به این کشور می روند نیز اجازه کار نخواهند داشت. در صورتی که تحصیل دانشجو تمام شود و بتواند در جایی کار پیدا کند می تواند ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کند. اجازه اقامت دائم در مالزی به خارجیان داده نمی شود. دانشجویان تنها می توانند هر سال ویزای کار خود را تمدید کنند.

اقامت پس از تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی

در حالت عادی دولت مالزی علاقه زیادی برای جذب افراد خارجی برای کار در شرکت های این کشورها ندارد و علاقه مند است تا خود مالزیایی ها مشغول به کار باشند. اما در شرایطی خاص خارجی ها می توانند در شرکت های مالزی کار کنند. مجوز کار معمولا برای افرادی صادر خواهد شد که در سمت مدیریتی با یک شرکت مالزیایی قرارداد حداقل 2 ساله داشته و حقوقی که برای او در نظر گرفته شده حداقل 5000RM (رینگیت) در سال باشد. مجوز موقت کار برای افرادی صادر می شود که قرارداد آن ها زیر دو ساله بوده و درآمد سالیانه کمتر از 5000RM (رینگیت) باشد. این نوع ویزا حداکثر 5 ساله است.

اگر شما هم یکی از متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های مالزی هستید، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و تحویل مدارک خود به کارشناسان مجرب ما در کمترین زمان ویزای تحصیلی خود را اخذ نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی مالزی و شرایط پذیرش از دانشگاه های این کشور می توانید با شماره های تماس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *