مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان ⭐ از ابتدایی تا دانشگاه

تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان

شرایط  تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان ⭐ از ابتدایی تا دانشگاه با توجه به نوع دانشگاه، موسسات آموزش عالی و دانشکده های کشور بلغارستان ارائه دهنده مختلف می باشند. به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا و همچنین با هزینه های بسیار ارزان، بلغارستان مقصدی بسیار مناسب برای ادامه تحصیل در قاره اروپا به شمار می رود. تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان با رعایت شرایط و الزامات مورد نیاز برای تمام دانشجویان و داوطلبان بین المللی امکان پذیر می باشد. این نوشتار توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان تهیه شده است.

معرفی سیستم آموزش عالی در کشور بلغارستان

آموزش عالی در بلغارستان بخشی از سیستم آموزش و پرورش است. با وجود شرایط نامساعد اقتصادی و کاهش بودجه دولت، در طی دهه 1990 رشد فشرده تری را تجربه کرده است. این گرایش نشان می دهد که جامعه بلغارستان در زمان فشار اقتصادی و بحران اجتماعی به عنوان 1 سرمایه گذاری مطمئن به آموزش عالی متوسل می شود. سرعت اصلاحات و تغییرات ایجاد شده در آموزش عالی نیز نسبت به دوره های ابتدایی، مقدماتی و متوسطه قابل توجه است. برخی از نتایج عمده این اصلاحات، حذف مطالب و محتوای ایدئولوژیک، تغییر شکل برنامه های درسی، برنامه های درسی و حذف موسسه های تحقیقاتی و در نتیجه بیکاری محققان، معرفی شهریه در دانشگاه های دولتی، افزایش تعداد دانشگاه ها در نتیجه تبدیل بسیاری از موسسات عالی به دانشگاه ها و تأسیس دانشگاه ها و کالج های خصوصی است.

تمام دانشجویان بین المللی می توانند بدون وجود محدودیت مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان شوند. در ادامه با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی مراکز و تحصیل در مقاطع مختلف در بلغارستان

تعداد کل مدارس عالی در بلغارستان 88 است. 3 نوع مرکز آموزش عالی در بلغارستان وجود دارد.

این مراکز عبارتند از:

  • دانشگاه ها
  • مدارس عالی تخصصی (آکادمی ها و موسسات)
  • کالج های مستقل

26 دانشگاه در بلغارستان وجود دارد که به یکی از 2 نوع زیر تعلق دارند:

  1. دانشگاه های سنتی (با دانشکده های حقوق، تاریخ، آموزش، فلسفه، اقتصاد، فلسفه، شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ریاضیات و جغرافیا)
  2. دانشگاه های تخصصی پزشکی، فناوری، کشاورزی و اقتصادی

در بلغارستان 15 دبیرستان تخصصی وجود دارد. بعضی از آنها موسسه (علوم فناوری) و برخی دیگر آکادمی (هنرهای زیبا، موسیقی، ورزش، الهیات، تئاتر و سینما و ارتش) هستند. از آنجا که دانشگاه ها و دبیرستان های تخصصی از وضعیت برابر برخوردار هستند، اغلب گفته می شود که در مجموع 41 دانشگاه وجود دارد. همچنین 47 کالج متخصص در زمینه فناوری، تربیت معلم، پرستاری، جهانگردی و ارتباطات از راه دور وجود دارد. اگرچه کالج ها کمی بیشتر از دانشگاه ها هستند. اما دانشکده ها به دلیل کیفیت آموزش و امکانات اشتغال پس از فارغ التحصیلی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. علی رغم این واقعیت که اکثر کالج ها در ساختار 1 دانشگاه وجود دارند. پل های عملکردی بین آنها به خوبی ساخته نشده است.

10 مدرسه عالی در بلغارستان خصوصی هستند که 4 مدرسه از آنها به عنوان دانشگاه و دبیرستان های تخصصی و 6 مدرسه از آنها به عنوان دانشکده شناخته می شوند.

تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان و اخذ مدرک معتبر

تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان و اخذ مدرک معتبر

موسسات آموزش عالی بلغارستان برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند که منجر به اخذ مدارک مختلف می شود.

این مدارک عبارتند از:

مدرک تحصیلیتوضیحات
مدرک دیپلم ویژهپس از اتمام 1 برنامه 3 ساله تخصصی
مدرک کارشناسیپس از اتمام 1 برنامه 4 ساله کارشناسی
مدرک کارشناسی ارشدپس از اتمام 1 برنامه 5 ساله کارشناسی ارشد
مدرک دکتراپس از اتمام 1 برنامه تحقیقاتی 3 ساله پس از کارشناسی ارشد

پیش نیاز لازم برای ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی در بلغارستان، دیپلم تحصیلات متوسطه کامل است. در غیر این صورت، قوانین پذیرش به صلاحدید مرکز تحصیلی سپرده می شود و به طور قابل توجه متفاوت است، زیرا در موسسات آموزش عالی خصوصی که تازه تاسیس شده اند. شرایط پذیرش آسانتر است. معتبرترین دانشگاه ها از فرمولی استفاده می کنند که ترکیبی از نتایج آزمون های پذیرش کتبی و نمرات دیپلم دبیرستان است. جهت زندگی در این کشور مطالعه مقاله هزینه زندگی در بلغارستان خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کشور بلغارستان برای اکثر دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد. هر ساله دانشجویان خارجی زیادی وارد دانشگاه های بلغارستان می شوند.

تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های بلغارستان به شرخ زیر است:

بررسی دقیق شرایط تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان

براساس قوانین بلغارستان، تحصیل در مقاطع مختلف بلغارستان در 3 دوره اصلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. تحصیلات مقطع کارشناسی در بلغارستان توسط دانشگاه ها و مدارس عالی تخصصی در همه رشته ها ارائه می شود. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید گواهی پایان تحصیلات متوسطه یا دیپلم داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان باید 240 واحد آموزشی یا ECTS را اخذ کند. در دوره اول، علاوه بر مقطع کارشناسی، برنامه های دوره کوتاه مدت توسط کالج های مستقل، موسسات آموزش عالی تخصصی و کالج های داخل دانشگاه در چندین زمینه ارائه می شود. این برنامه با دفاع از یک مقاله نهایی یا آزمون های دولتی پایان می یابد.

دوره دوم، مطالعه عمیق در 1 زمینه خاص را فراهم می کند. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید مدرک کارشناسی معتبر داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان باید 60 تا 120 واحد آموزشی یا ECTS را اخذ کند. دوره سوم که شامل تحصیل در مقطع دکترا است. توسط دانشگاه های معتبر و مدارس عالی تخصصی ارائه می شود. مطالعات دکترا در تمام زمینه های علوم ارائه می شود. در بلغارستان برنامه های دکتری تمام وقت، مستقل و نیمه وقت در دسترس است. این دوره تحصیلی با دفاع از پایان نامه دکتری به پایان می رسد. به یاد داشته باشید که تحصیل در بلغارستان در مقطع دکترا معمولا 3 سال طول می کشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در بلغارستان

دوره های کارشناسی دارای طول استاندارد 4 ساله است، اما سیستم اعتباری اجازه می دهد تا یک برنامه تحصیلی فردی که می تواند در مدت زمان متفاوت باشد. در طول سال اول و دوم ( برنامه مقطع لیسانس قسمت اول) دوره تحصیلی شامل دوره های آموزش عمومی برای دانش و مهارت و آموزش عمومی در برنامه انتخابی است، یعنی دوره های دو ترم در زمینه های علمی پایه و دوره های خاص برنامه. هدف از بخش اول برنامه های مقطع کارشناسی، کسب پیشینه آموزشی گسترده برای آماده سازی دانشجویان برای انتخاب رشته تخصصی است. دانشجویانی که بخش اول دوره کارشناسی خود را با موفقیت گذرانده اند در سال سوم و چهارم (برنامه مقطع لیسانس قسمت دوم) ادامه تحصیل می دهند و می توانند در مقطع کارشناسی که در دو سال اول تحصیل کرده اند ادامه تحصیل دهند.

آنها همچنین می توانند در یک برنامه لیسانس دیگر ثبت نام کنند و ممکن است برنامه اصلی و فرعی را در یک رشته حرفه ای مشابه یا متفاوت دنبال کنند. به شرطی که نمره کلی آنها خوب باشد و تمام واحدهای مورد نیاز را از قسمت اول دوره کارشناسی کسب کرده باشند، می توانند در یک برنامه ماینور رایگان ثبت نام کنند. علاوه بر این، در طول سال سوم و چهارم (برنامه مقطع کارشناسی قسمت دوم) دوره تحصیلی شامل دوره های تمام وقت در زمینه برنامه و دوره های آموزشی مانند کارآموزی، تمرین، پروژه، سمینار است. هدف آنها این است که فرصتی را برای دانش آموزان فراهم کند تا دانش و مهارت های خود را در دوره های تمام وقت برای حل وظایف مربوط به انجام مسئولیت های شغلی در یک محیط کاری واقعی به کار گیرند.

در بخش زیر شاهد مقاطع تحصیلی مختلف در بلغارستان هستید:

نمودار مقاطع تحصیلی مختلف در بلغارستان

دوره آمادگی در دانشگاه های بلغارستان

در بلغارستان، دوره های آمادگی دانشگاه توسط دانشگاه ها و کالج ها ارائه می شود. دوره ها به زبان های بلغاری و انگلیسی ارائه می شوند که به مدت 1 سال به طول می انجامند. دانشجویان باید قبل از مهاجرت به بلغارستان برای شرکت در این دوره برنامه ریزی دقیق داشته باشند. به موقع وارد خاک بلغارستان شوند. دوره مقدماتی بلغارستان در زمینه های علوم انسانی، پزشکی، اقتصادی، فنی و مطالعات هنری ارائه می شود.

دانشجویان به همراه زبان بلغاری سایر دروس اصلی مورد نیاز برای تحصیلات دانشگاه را می خوانند. دوره مقدماتی انگلیسی در زمینه های اقتصادی، فنی پزشکی و سایر موارد ارائه می شود. دوره مقدماتی به زبان انگلیسی از انگلیسی عمومی، اصطلاحات پزشکی پایه، شیمی، آناتومی، زیست شناسی و فیزیک تشکیل شده است. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وقت مشاوره خود را با وکلای مجرب ما تعیین کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل در مقاطع مختلف در بلغارستان

در این بخش از مقاله مفتخریم تا در باب تحصیل در مقاطع مختلف در بلغارستان به سوالات شما پاسخ دهیم:

  • مقاطع تحصیلی در بلغارستان شامل چه مقاطعی است؟ 1-مدرک دیپلم ویژهپس از اتمام یک برنامه 3 ساله تخصصی-2 مدرک کارشناسی پس از اتمام یک برنامه 4 ساله کارشناسی-3-مدرک کارشناسی ارشد پس از اتمام یک برنامه 5 ساله کارشناسی ارشد و 4-مدرک دکترا پس از اتمام یک برنامه تحقیقاتی 3 ساله پس از کارشناسی ارشد.
  • الزامات برای تحصیل در مقطع مختلف  بلغارستان چیست؟ پیش نیاز لازم برای ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی در بلغارستان، دیپلم تحصیلات متوسطه کامل است. در غیر این صورت، قوانین پذیرش به صلاحدید مرکز تحصیلی سپرده می شود و به طور قابل توجه متفاوت است، زیرا در موسسات آموزش عالی خصوصی که تازه تاسیس شده اند. شرایط پذیرش آسانتر است. معتبرترین دانشگاه ها از فرمولی استفاده می کنند که ترکیبی از نتایج آزمون های پذیرش کتبی و نمرات دیپلم دبیرستان است.
  • چند نوع دانشگاه در بلغارستان وجود دارد؟ دانشگاه ها-مدارس عالی تخصصی (آکادمی ها و موسسات)-کالج های مستقل.
  • دوره های آمادگی در بلغارستان برای تحصیل چگونه است؟ در بلغارستان، دوره های آمادگی دانشگاه توسط دانشگاه ها و کالج ها ارائه می شود. دوره ها به زبان های بلغاری و انگلیسی ارائه می شوند که به مدت 1 سال به طول می انجامند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *