شرایط هلند

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند

در مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند تا به هزینه های اصلی زندگی در شهرهای مختلف هلند اشاره کنند. به طور کلی، هلند در مقایسه با سایر کشورهای همسایه اروپای غربی دارای هزینه های کمتری برای اقامت و زندگی می باشد. برای مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند متقاضیان باید هزینه های اصلی مانند هزینه های مسکن، هزینه رفت و آمد، مواد غذایی، بیمه و خدمات را در نظر داشته باشند.

آمستردام در لیست مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند

رتبه بندی هزینه زندگی مرسر در سال 2018 شهر آمستردام را به عنوان یکی از 50 شهر گران قیمت دنیا معرفی کرد. به طور کلی برای زندگی در آمستردام و همچنین سایر شهرهای این کشور، مهاجران باید هزینه های اصلی مانند هزینه مسکن، حمل و نقل و امکانات و خدمات را در نظر داشته باشند. متوسط هزینه زندگی در شهر آمستردام 1800€ (یورو) در ماه می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که با سکونت در خانه های مجلل تر، خرید کردن از سوپرمارکت های بزرگ زنجیره ای و همچنین خرید یک ماشین شخصی برای رفت و آمد، می تواند موجب افزایش هزینه های زندگی شما در این شهر شود. علاوه بر موارد ذکر شده، مهاجرانی که قصد زندگی در شهر آمستردام را دارند باید مالیات و بیمه خدمات درمانی را نیز در نظر بگیرند.

هزینه بیمه درمانی در هلند برای هر فرد به طور میانگین تقریبا 105€ (یورو) در ماه می باشد. برای زندگی در این کشور مهاجران حتما باید بیمه درمانی داشته باشند. علاوه بر این، ساکنین هلند حداقل 25€ (یورو) در ماه مالیات جمع آوری زباله پرداخت می کنند. در جدول زیر به هزینه های کلی زندگی در شهر آمستردام اشاره شده است:

به هزینه های کلی زندگی در شهر آمستردام اشاره شده است:

مواردهزینه ها به یورو
خدمات و امکانات130€
بیمه درمانی (پایه)€95 الی €170
اینترنت ماهانه€45
اجاره آپارتمان 1 خوابه1100€
اجاره آپارتمان 2 خوابه€1200 الی €2400
اجاره آپارتمان 3 خوابه€2000 الی €4500

هزینه زندگی روتردام و مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند

روتردام نیز از اصلی ترین شهرهای این کشور است که در لیست مقایسه هزینه زندگی در شهرهای این کشور اروپایی قرار گرفته است. روتردام یکی دیگر از شهرهای هلند می باشد که علاوه بر جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی، ارائه دهنده بهترین کیفیت و امکانات زندگی به ساکنین این شهر می باشد. همانند سایر شهرهای دنیا، مهمترین هزینه زندگی در روتردام در مقایسه هزینه زندگی در شهرهای این کشور، هزینه مسکن در این شهر می باشد.

از این رو نمودار رشد جمعیت این کشور براساس واحد میلیون بدین شرح می باشد:

در جدول زیر به قیمت مسکن در روتردام اشاره شده است:

نوع آپارتمان در روتردامقیمت به یورومقایسه قیمت
آپارتمان بزرگ در مرکز شهر€1300 الی €19009% بیشتر در مقایسه با سایر شهرها
آپارتمان متوسط در مرکز شهر€1000 الی €170017% بیشتر در مقایسه با سایر شهرها
آپارتمان کوچک در مرکز شهر880€18% بیشتر در مقایسه با سایر شهرها

علاوه بر هزینه مسکن، مهاجران برای زندگی در روتردام می باید در نظر داشته باشند که هزینه های خرید و نگهداری از اتومبیل شخصی در این شهر گران است. به همین دلیل، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد در این شهر گزینه های مناسبی به شمار می روند. برای زندگی در شهر روتردام نیز ساکنین این شهر باید مالیات جمع آوری زباله و همچنین هزینه های بیمه را پرداخت کنند. در حالی که هزینه زندگی در برخی از نقاط  این کشور می تواند گران باشد. هزینه زندگی روتردام نسبتاً پایین است. این شهر کیفیت زندگی خوبی را ارائه می دهد.

هزینه زندگی روتردام و مقایسه هزینه زندگی در شهرهای هلند

هزینه زندگی و اقامت در لاهه هلند

به عنوان محل دادگاه بین المللی دادگستری و محل استقرار بسیاری از سفارتخانه ها و سازمان های غیردولتی، هزینه زندگی در لاهه می تواند در محلات خاص این شهر گران باشد. با این حال، زندگی در لاهه کیفیت زندگی خوب، تحصیل در بهترین مراکز و مدارس بین المللی و صرف غذا در معروفترین رستوران ها را ارائه می دهد. زندگی در لاهه با قیمت های مختلف از €900 الی 1750€ (یورو) در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه بسیار ارزان تر از شهرهای گران قیمت مثل آمستردام است. همچنین جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در هلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به طور دقیقتر به هزینه های اجاره مسکن در لاهه اشاره شده است:

نوع آپارتمان در لاههقیمت به یورومقایسه قیمت
آپارتمان بزرگ در مرکز شهر€1400 الی €190016% بیشتر در مقایسه با سایر شهرها
آپارتمان متوسط در مرکز شهر€1100 الی €160017% بیشتر در مقایسه با سایر شهرها
آپارتمان کوچک در مرکز شهر€840 الی €120018% بیشتر در مقایسه با سایر شهرها

برای زندگی در شهر لاهه و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می تواند تا 100€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد. در لیست زیر به برخی هزینه های زندگی در شهر لاهه ذکر شده اند:

  • اینترنت ماهانه 29€ (یورو) در ماه، 16% کمتر از سایر شهرهای هلند
  • یک وعده غذا در یک رستوران معمولی 16€ (یورو)، 55% بیشتر از سایر شهرهای هلند
  • عضویت ماهانه در یک باشگاه بدنسازی 38€ (یورو)، 14% کمتر از سایر شهرهای هلند
  • تاکسی تا 5 کیلومتر 15€ (یورو)، 94% بیشتر از سایر شهرهای هلند
  • حمل و نقل عمومی ماهانه 88€ (یورو)، 66% بیشتر از سایر شهرهای هلند

هزینه زندگی در اوترخت هلند

در مقایسه هزینه زندگی در شهرهای این کشور باید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در اوترخت برای اکثر مهاجران مناسب است. به طور کلی، مهاجران در طول اقامت خود در اوترخت می توانند انتظار داشته باشند که بین €900 الی 2000€ (یورو) در ماه برای اجاره مسکن هزینه کنند. دوچرخه سواری احتمالاً محبوب ترین حالت حمل و نقل در بین ساکنین در اوترخت است. مهاجرانی که تصمیم می گیرند از دوچرخه استفاده کنند متوجه می شوند که هزینه حمل و نقل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اگر دوچرخه سواری گزینه مناسبی نباشد، بنابراین شبکه حمل و نقل عمومی اوترخت که از اتوبوس ها و تراموا تشکیل شده است. مسافران را با قیمت مناسب 2.75€ (یورو) به اکثر نقاط شهر وصل می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به هلند را مطالعه بفرمائید.

هزینه زندگی در اوترخت مشابه سایر مناطق در شهرهای بزرگ این کشور است. مهاجران ممکن است انتظار داشته باشند که برای صرف یک وعده غذایی از €15 الی 69€ (یورو) بپردازند. البته باید به یاد داشته باشید که هزینه های مواد غذایی در اوترخت از سایر شهرهای این کشور بسیار ارزانتر است. برای زندگی در اوترخت، ساکنین این شهر باید ماهانه 200€ (یورو) برای خدمات شهری که شامل برق، سیستم گرمایش، آب و خدمات زباله است، پرداخت کنند. اگر قصد دارید از شرایط کسب اقامت هلند اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *